การนำเสนอการอ่าน ตำราวิชาการ Hess, Natalie. (2001). Teaching Large Multilevel Classes. Cambridge: Cambridge University Press. ชื่อ หนังสือ.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
“ The Four Principles of Spirituality ”
Advertisements

องค์ประกอบของกระบวนการเรียนการสอน
Presentation slide for courses, classes, lectures et al.
Lessons Learned: ICT in Education
Structure and Concept of Interactive lecture
สำนักวิชาการและมาตรฐานการศึกษา สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
แนวคิดการสอนที่เน้นผู้เรียนเป็นสำคัญ
4.Suwatganee Kamprapan P.6/1 Sirilak Boons wan Teacher
Do Research Prabhas Chongstitvatana Chulalongkorn University 13 September 2013
แหล่งการเรียนรู้และเครือข่ายนวัตกรรม และกระบวนการทางนวัตกรรม
ข้อแตกต่างระหว่าง กับ ผู้ชนะ ผู้แพ้.
การนำเสนอหนังสือประกอบการสอนวิชาทักษะการเรียนรู้ (HUM100)
Black Hat.
การกำหนดปัญหาการวิจัย (Determining of Research Problem)
Doctor’s Orders. Take up to start doing a particular job or activity. Take up เริ่มต้นดำเนินการ.
Wh-Question.
Orientation for undergraduate students in Food Engineering Food Engineering Program Department of Food Science and Technology Food Engineering – a hot.
สรุปที่เรียนมา วิเคราะห์การบ้านงานกลุ่ม
Introduction to TKT Test
การตอบสนองการสะท้อนคิดของนักศึกษา: สถานการณ์จำลอง Journal Writing
ชื่อเรื่อง การพัฒนาผลสัมฤทธิ์ของนักศึกษาสอบไม่ผ่านเกณฑ์คะแนน 60% ในรายวิชาหลักการตลาด โดยใช้วิธีการสอน ( เพื่อนช่วยเพื่อน) ของนักศึกษาระดับชั้น ปวส.1/3.
การสอนกลุ่มใหญ่(Large Group Teaching)
King Mongkut ’ s University of Technology Thonburi University Research นำเสนอหัวข้อ โครงการวิจัย มหาวิทยาลัย รุ่น 3 1 การบริหารจัดการหลักสูตรสหสาขาวิชา.
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่องงานแล้ว บอกรายละเอียดและ สาระสำคัญ.
Mathematical Model of Physical Systems. Mechanical, electrical, thermal, hydraulic, economic, biological, etc, systems, may be characterized by differential.
ผู้วิจัย นางสาวพิลาวรรณ พิริยะโภคัย
Oct 6, 2009 Planning for e-Learning Teaching ฐาปนีย์ ธรรมเมธา กอบกุล สรรพกิจจำนง.
ชื่อเรื่อง การแก้ปัญหานักศึกษาสอบไม่ผ่านเกณฑ์ในรายวิชา โครงสร้างข้อมูลและอัลกอริทึ่มของนักศึกษาปวส. 1/2 วิทยาลัยอาชีวศึกษาบริหารธุรกิจสงขลา โดยใช้วิธีการสอนแบบร่วมมือ.
Question Tag Question Tag ตอนที่2 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
ชื่อผลงานวิจัย กิจกรรมการเรียนการสอนวิชาการใช้โปรแกรมประมวลผลคำ รหัสวิชา เรื่อง การตกแต่งเอกสาร โดยวิธีการให้นักเรียนสร้างผลงานจากสถานการณ์จำลองที่กำหนดให้
สื่อเสริมการเรียนรู้
ของนักศึกษาระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง
Present Continuous.
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
Part of Speech Conjunction.
1 การ สัมภาษ ณ์ แบบ มาตรฐาน แบบไม่ มาตรฐาน แบบไม่จำกัด คำตอบ แบบ ลึก แบบ ปฏิบัติการซ้ำ เป็น รายบุคค ล เป็น กลุ่ม.
วิทยาลัยเทคโนโลยีพณิชยการภาษานุสรณ์บางแค
การอ่านผลงานวิจัย / เอกสารวิชาการ เพื่อการทำวรรณกรรม ปริทัศน์
Establishing a Culture of Achievement: Multiliteracies in the ELT Classroom Session #2: 27 July 2012.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans ตอนที่ 4. ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans Dates and plans.
ชื่อเรื่องวิจัย. การส่งเสริมพฤติกรรมการแสดงออกของนักศึกษาระดับชั้นปวช
How do scientists think and find( พบ ) answers?.
ตัวอย่าง การเขียนโครงการ
Company LOGO Management Skills for New Managers on October วิทยากร อ. ประสานศักดิ์ สุวรรณโพธิพระ บรรยายภาษาไทย.
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Verb to have (have, has)
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
UNIT 1 A1 Hello, Mr. Jones Part I.
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
สื่อการเรียนรู้ด้วยตัวเอง ชุดฝึกเขียนสรุป (Writing Summary)
ISC2102 สถิติเพื่อการวิเคราะห์ข้อมูล
Multimedia Production
ชัยเมศร์ อมรพลสมบูรณ์
Bulgaria บัลแกเรีย Mrs.Yordanka Ananieva.
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้น เกี่ยวกับระบบสารสนเทศ
นวัตกรรมการบริการสารสนเทศ ในยุคประเทศไทย 4.0
กลุ่มงานหลักเกณฑ์ฯ สำนักพัฒนาสมรรถนะครูและ บุคลากรอาชีวศึกษา
Modals-Certainly (must, can't)
I WISH YOU A GREAT DAY! ฉันขอให้คุณ มีความสุขมากๆในวันนี้ นะคะ!
(การสุ่มตัวอย่างเพื่อการยอมรับ)
อัตถิภาวนิยม existentialism J.K. Stevens, instructor
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
อาจารย์ประจำวิชาอภิธาน
การจัดการศูนย์สารสนเทศ หน่วยที่ 5
โครงการสัมมนาเชิงปฏิบัติการบูรณาการภาครัฐและเอกชนในการจัดยุทธศาสตร์เศรษฐกิจภาคตะวันออก This template can be used as a starter file to give updates for.
สถิติเพื่อการวิเคราะห์ข้อมูล
แผนการจัดการเรียนรู้ Active Learning
สารสนเทศศาสตร์เบื้องต้น
ใบสำเนางานนำเสนอ:

การนำเสนอการอ่าน ตำราวิชาการ Hess, Natalie. (2001). Teaching Large Multilevel Classes. Cambridge: Cambridge University Press. ชื่อ หนังสือ

การนำเสนอการอ่าน ตำราวิชาการ โด ย อาจารย์กุสุมา กิจ ประเสริฐ อาจารย์ประจำคณะ ศิลปศาสตร์

เนื้อหาโดยสรุป What is a large multilevel class? Benefits and challenges of the large multilevel class Eleven principles of coping in large multilevel classes Sample lessons

What is a large multilevel class? students differ in language ability or in language and literacy skill, the class of thirty or more students, students need personal attention and encouragement,

Benefits and challenges of the large multilevel class Benefits always enough Ss for interaction increase interest, energy-level, and linguistic output variety of human resources opinion, culture background, experience, or learning-style Teacher NOT the only pedagogue cooperative and interdependent learning

simultaneous activities and processes, and variety of incoming stimuli Benefits never bored steady challenge professional development occurs naturally material technique routine tasks

Benefits and challenges of the large multilevel class Challenges obstacles out of control management problems the huge amount of written work individual learning style activating the quiet Ss

Eleven principles of coping in large multilevel classes Principle one “I will think about it tomorrow.” philosophy The difficulties that can be outlived and overcome. We must learn to shrug off irritants.

Eleven principles of coping in large multilevel classes Principle two There are many styles of learning & attention spans to relate to. To accommodate different levels To invoke interest Vary techniques and approaches Vary the way in which things are done Variety

Eleven principles of coping in large multilevel classes Principle three Pace To handle each activity and phrase of activity at the tempo and momentum suitable to it. observation a rule, drill quickly discussions, reflection, and introspection Not in a hurry

Eleven principles of coping in large multilevel classes Principle four Interest three fundamental characteristic aspects of topics to make and activity interesting arouse student curiosity tap into meaningful existential questions touch student’s lives

Principle five Eleven principles of coping in large multilevel classes collaboration working together and cooperating more able students less able students use one another as language resources

Eleven principles of coping in large multilevel classes Principle six Individualization Students produce better results work on ones’ own interested projects own pace own style provide opportunities own topics

Eleven principles of coping in large multilevel classes Principle seven personalization to share opinions on their own future plan to explore ideas on important issues to take stands on controversial topics to apply their special knowledge provide opportunities

Eleven principles of coping in large multilevel classes Principle eight Choice and open-endedness exercises no more asking for specific answer more possibilities for - choosing appropriate language items - gearing to their own level of competence

Eleven principles of coping in large multilevel classes Principle nine Setting up routines more smooth class operation be used as a guidance “nothing fixed” They can be changed, adjusted, or got rid of. Plans, conventions, and routines are established at the beginning of term.

Eleven principles of coping in large multilevel classes Principle ten Enlarging the circle to involve as many as students possible to pay attention to quiet listeners to avoid the classroom control problems and interest

Eleven principles of coping in large multilevel classes Principle eleven Question the kind of questioning we use to arouse students interest to create maximum students involvement

Sample activities base & strong adjectives furious exhausted hilarious starving enormous filthy when you watch “Mr. Bean” on TV and you laugh a lot.

วิเคราะห์สาระที่เกี่ยวข้องกับวิชาที่นำไปใช้ ประกอบการสอน โดยภาพรวมของการอ่านตำราฯนี้ สาระสำคัญอยู่ที่ แนวคิดและเทคนิควิธี การสอนโดยเฉพาะกับการเรียน การสอนในห้องเรียนขนาดใหญ่ที่ผู้เรียนมีระดับ ความสามารถทางภาษาหลากหลาย และเนื่องจากรายวิชา ภาษาอังกฤษที่อยู่ในความ - รับผิดชอบของผู้นำเสนอฯ ทั้งหมดเป็นวิชาในกลุ่มศึกษาทั่วไป ซึ่งมีจำนวนนักศึกษา ในแต่ละห้องเรียนระหว่าง คน และแม้จะมีการ แบ่งกลุ่มเรียนตามคณะหรือสาขาแล้วก็ตาม แต่ถ้าพิจารณา ตามความสามารถในการใช้ภาษาอังกฤษของนักศึกษา พบว่ายังคงมีความแตกต่างกันอยู่มาก ทำให้เกิดปัญหาบ้าง ในการเรียนการสอนให้มีประสิทธิภาพเต็มสมบูรณ์ตาม วัตถุประสงค์ของแต่ละรายวิชา ดังนั้นแนวคิดและกิจกรรม การเรียนการสอนต่างๆที่ได้จากตำราเล่มนี้จึงสามารถ นำไปใช้ประกอบการสอนในรายวิชาดังกล่าวได้เป็นอย่างดี

ประโยชน์และ ข้อเสนอแนะ 1. สามารถยึดแนวคิดในการแก้ไขปัญหาต่างๆที่อาจารย์ อาจพบในห้องเรียนขนาดใหญ่ที่ผู้เรียนมีระดับความสามารถ ทางภาษาหลากหลาย และเป็นแนวทางเพื่อช่วยปรับ ทัศนคติของนักศึกษาที่มีต่อการเรียนภาษา 2. สามารถใช้แนวคิด และกิจกรรมการเรียนการสอนเป็น แนวทางในการจัดการ วางแผนการสอนให้มีประสิทธิภาพ บรรลุตามวัตถุประสงค์ 3. สามารถพัฒนารูปแบบกิจกรรมการเรียนการสอน เพื่อ นำไปสู่การทำวิจัยด้านการใช้เทคนิคการเรียนการสอนใน ห้องเรียนขนาดใหญ่ที่ผู้เรียนมีระดับความสามารถทางภาษา หลากหลาย