ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Advertisements

นางสาวอุทัยวรรณ ชัยมงคล กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาต่างประเทศ
Moment in Life บางขณะของชีวิต.
Are you a student ? Yes, I am or No , I’m not .
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
ครั้งที่ 9 บทที่ 2 25 มิถุนายน 2553
Exercise 4: Page 41.
Wh-Question.
In-Class Exercises Discrete Mathematics
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่องบุคคล ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ จุดประสงค์การเรียนรู้ - อ่านเรื่องบุคคลแล้ว ระบุรายละเอียด และใจความสำคัญได้ - เขียนสรุปความจาก.
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่องงานแล้ว บอกรายละเอียดและ สาระสำคัญ.
Unit 10 As Good As It Gets M ฟังการโฆษณาสินค้า 2. อ่านบทความเกี่ยวกับ ผลิตภัณฑ์ที่มีชื่อเสียง 3. พูดอภิปรายเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ ที่มีชื่อติดอันดับโลก.
Indirect Question without Question Word.
Question Tag Question Tag ตอนที่2 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
Tell me about your family
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ว เคมีพื้นฐาน พันธะเคมี
Establishing a Culture of Achievement: Multiliteracies in the ELT Classroom Session #2: 27 July 2012.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “ATHENS”. “ATHENS” สามารถพูดและเขียนบรรยาย ลักษณะต่างๆ ของเมืองได้
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans ตอนที่ 4. ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans Dates and plans.
Indirect Question word
How do scientists think and find( พบ ) answers?.
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่องงานแล้ว บอกรายละเอียดและ สาระสำคัญ.
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
กลุ่ม rraid. What's your name. คุณชื่ออะไร = Miss Bangon Buntanoom How old are you. - คุณอายุเท่าไหร่ = Ages 36 Years What you have finished your course.
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Teenage Favorites.
Unit 4. Opera HouseAustralia FujiyamaJapan.
1 1 Olympic 1 The ancient Olympic Games began in Greece in 776 B.C.E and were held every four years until 393 C.E. It wasn’t until about 1,500 years.
Present Continuous Tense
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
These examples show that the subject is doing the verb's action.
“I’ll be back.”.
The Brief (global) History of the Un-sustainabilities
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
สื่อการเรียนรู้ด้วยตัวเอง ชุดฝึกเขียนสรุป (Writing Summary)
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
A Powerful Purpose – Part 1
คำเทศนาหัวข้อที่ 3: ประกาศข่าวดี SERMON 3: PREACHING GOOD NEWS
Modals-Ability By T’Sumana Hanlamyuang.
HUMAN RIGHTS GAME.
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
เรื่องราวของวันคริสต์มาส
Adjective Clause (Relative Clause) An adjective clause is a dependent clause that modifies head noun. It describes, identifies, or gives further information.
การประเมินความจำเป็นด้านสุขภาพ Health Needs Assessment - HNA
อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing. อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing.
นวัตกรรมการบริการสารสนเทศ ในยุคประเทศไทย 4.0
Direct Speech Vs Indirect Speech
ตอนที่ 3: ท่านเป็นผู้ชอบธรรมได้อย่างไร?
Review of the Literature)
คำเทศนาชุด: ท่านมีของประทาน
The Christmas Story Part 4: Jesus Reveals The Truth
“เข้าใจเรื่องความเชื่อ”
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
1 E 1 S E M N G Reading & Writing
“ความเชื่อที่นำสู่ชัยชนะ”
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
Good morning welcome to Calvary Chapel at the Bridge สวัสดีตอนเช้าขอต้อนรับสู่ โบสถ์แคล'วะรีแชพ'เพิลที่สะพาน.
การสร้างประโยคง่ายๆจากคำศัพท์
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
ตอนที่ 4: เคลื่อนไปกับของประทานของท่าน Part 4: Flowing In Your Gift
THE SEVEN WONDERS OF THE WORLD เจ็ดมหัศจรรย์ของโลก
Conditional sentences
เรื่องราวของวันคริสต์มาส ตอนที่ 2: พระเจ้าทรงกลายมาเป็นมนุษย์
ชุดการสอนภาษาอังกฤษ.
Help please me. I want to go home
ใบสำเนางานนำเสนอ:

ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2 Reading and Writing English 2 E 40222 ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์

People การอ่านเรื่องบุคคล

จุดประสงค์การเรียนรู้ - อ่านเรื่องบุคคลแล้วระบุรายละเอียด และใจความสำคัญได้ - เขียนสรุปความจากเรื่องที่อ่านได้

- It was a high building in New York and was destroyed in September, 2001. World Trade Center. - It was an enormous animal and died millions of years ago. Dinosaur.

He was the greatest of NBA basketball player from Chicago Bulls. Who was he? Michael Jordan.

1. Do ‘human rights’ exist? 2. What are they? What's your view? Look at the illustrations and answer the questions. 1. Do ‘human rights’ exist? 2. What are they? 3. Who have been some of the greatest defenders of human rights?

Look at the illustrations and answer the questions. What's your view? Look at the illustrations and answer the questions. 4. Are human rights respected nowadays? 5. Do you know any organizations which defend human rights?

1. Yes. The human rights exists in most of places of the world. 2. They are children rights, women rights, and disable rights. 3. Martin Luther King, Abraham Lincoln, King Rama V etc. .

4. Yes. They are respected by many countries. 5. Children Foundation, International Center of Human rights.

The title of the text is ‘Las Casas and the Colonial System’. Which What's it all about? The title of the text is ‘Las Casas and the Colonial System’. Which colonial system do you think the text is going to discuss?

controversy horrific inhabitant dedicate convince protest publish significant passionate

Skimming 1. Look at the layout of the text. Then decide if it comes from: a. A human rights pamphlet b. A biography of Las Casas c. A history book

Skimming 2. Read the first part of the first sentence of the text, which is in quotation marks. The text focuses on: a. Las Casas’s life b. The cruelty of the Spanish c. The historical significance of Las Casas

Skimming 1. Look at the layout of the text. Then decide if it comes from: a. A human rights pamphlet b. A biography of Las Casas c. A history book

Skimming 2. Read the first part of the first sentence of the text, which is in quotation marks. The text focuses on: a. Las Casas’s life b. The cruelty of the Spanish c. The historical significance of Las Casas

T F Scanning Read the following statements, then tick T or F. 1. Bartolome de Las Casas lived in the sixteenth century. T 2. Las Casas thought that Native Americans were childlike. F

F T T 3. Las Casas was a Franciscan friar. 4. Las Casas opposed the injustices of the colonial system. T 5. Las Casas’s writings were used as propaganda against Spain. T

T F T 6. Sixteenth-century writers did not mention Las Casas. 7. Las Casas was born in Mexico. F 8. Las Casas was a slave owner. T

T F 9. Las Casas lived in Haiti. 10. Las Casas’s writings radically changed the Spanish conquest of the Americas. F

head over heels ( adj. ) ทำอะไรไม่ถูก English today head over heels ( adj. ) ทำอะไรไม่ถูก I’m head over heels being in love with you. (ผมรักคุณมากจนทำตัวไม่ถูกเลย)