ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Advertisements

A1 Real Numbers (จำนวนจริง).
นางสาวอุทัยวรรณ ชัยมงคล กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาต่างประเทศ
Moment in Life บางขณะของชีวิต.
Verb to be : is,am,are Positive ประโยคบอกเล่า โครงสร้าง = ประธานเอกพจน์ + is……… He ,She ,It + is………… He is a man. He is handsome. He is six years old.
PERFECT TENSE.
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
วิชาการเป็นเลิศ เชิดชูคุณธรรม ผู้นำ
ครั้งที่ 9 บทที่ 2 25 มิถุนายน 2553
Exercise 4: Page 41.
Process Analysis การวิเคราะห์กระบวนการ
Wh-Question.
Question Tag MRS.NITTAYA PROMJAN UDOMDARUNEE SCHOOL.
บทที่ ๓๓. ลอย  To float เรา จะไป ลอย กระทง We will go to float the flower floating.
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่องงานแล้ว บอกรายละเอียดและ สาระสำคัญ.
Indirect Question without Question Word.
Question Tag Question Tag
Luke 15 The Lost Sheep and the Lost Coin Luke 15 The Lost Sheep and the Lost Coin ลูกา​ 15 สูญหายแกะและ ลูกา​ 15 สูญหายแกะตัวและสูญหายเหรียญกษาปณ์
Question Tag Question Tag ตอนที่2 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
Kangaroo Joe รายวิชา อ ชั้น ม.2 ครูจินฑนา ร้อยแก้ว โรงเรียนวัง ไกลกังวล ตอน 6 Unit 15.
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
Part of Speech Conjunction.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่อง สิ่งแวดล้อม ที่อยู่รอบตัวเรา.
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่อง สิ่งแวดล้อม ที่อยู่รอบตัวเรา.
Indirect Question word
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Have you ever….? Have you ever…?
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
การออกแบบและสร้างสรรค์ สภาพแวดล้อม ผศ. สมสกุล จีระศิลป์
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Inside Energy Machines
Model development of TB active case finding in people with diabetes.
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
สื่อการเรียนรู้ด้วยตัวเอง ชุดฝึกเขียนสรุป (Writing Summary)
ความคิดเรื่องวุฒิภาวะในศิลปะและการวิจารณ์
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
A Powerful Purpose – Part 1
คำเทศนาหัวข้อที่ 3: ประกาศข่าวดี SERMON 3: PREACHING GOOD NEWS
Modals-Ability By T’Sumana Hanlamyuang.
“เอาชนะเนื้อหนัง” OVERCOMING THE FLESH. “เอาชนะเนื้อหนัง” OVERCOMING THE FLESH.
ความเชื่อที่มีการประพฤติตาม
“ชีวิตที่ไร้กังวล” A WORRY FREE LIFE. “ชีวิตที่ไร้กังวล” A WORRY FREE LIFE.
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
เรื่องราวของวันคริสต์มาส
การประเมินความจำเป็นด้านสุขภาพ Health Needs Assessment - HNA
อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing. อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing.
นวัตกรรมการบริการสารสนเทศ ในยุคประเทศไทย 4.0
Reported Speech Statements
ตอนที่ 3: ท่านเป็นผู้ชอบธรรมได้อย่างไร?
พระเยซูและเพื่อนของพระองค์
พื้นฐานอันแข็งแกร่งของความเชื่อ Faith’s Strong Foundation
Review of the Literature)
“เข้าใจเรื่องความเชื่อ”
Good morning welcome to Calvary Chapel at the Bridge สวัสดีตอนเช้าขอต้อนรับสู่ โบสถ์แคล'วะรีแชพ'เพิลที่สะพาน.
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
คุณลักษณะของเพื่อนที่ดีที่สุด
อัตถิภาวนิยม existentialism J.K. Stevens, instructor
“ความเชื่อที่นำสู่ชัยชนะ”
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
บทที่ 6 ประชากรและกลุ่มตัวอย่าง
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
“เคลื่อนไปสู่ชีวิตใหม่ ตอนที่ 2” Moving Into the Newness of Life
“เคลื่อนไปสู่ชีวิตใหม่” Moving Into the Newness of Life
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
บทที่ 5 การออกแบบวิจัย อ.พิสิษฐ์ พจนจารุวิทย์
เรื่องราวของวันคริสต์มาส ตอนที่ 2: พระเจ้าทรงกลายมาเป็นมนุษย์
Writing for communication
บทที่ 5 การออกแบบวิจัย อ.พิสิษฐ์ พจนจารุวิทย์
ใบสำเนางานนำเสนอ:

ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2 Reading and Writing English 2 E 40222 ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์

People การอ่านเรื่องบุคคล

จุดประสงค์การเรียนรู้ - อ่านเรื่องบุคคลแล้วระบุรายละเอียด และใจความสำคัญได้ - เขียนสรุปความจากเรื่องที่อ่านได้

Reference Check the correct word or expression. 1. ‘It’, in ‘It touched off a controversy that endures today’ (line 4), refers to: a. 1519 b. a proclamation in 1519 c. Bartolome de Las Casas

Check the correct word or expression. Reference Check the correct word or expression. 2. ‘This’, in ‘This has made Las Casas controversial’ (line 26), refers to: a. his writings b. the fact that they were used as propaganda against Spain for hundreds of years c. after Las Casas’s death

Reference Check the correct word or expression. 3. ‘At that time’, in ‘At that time he renounced his material ambition…’ (line 35), refers to: a. 1502 b. 1514 c. 1519

Addition ( and, in addition to, moreover, etc. )

Logical sequence ( therefore, so, that, etc. )

Contrast ( but, however, despite, etc. )

Emphasis ( It should be stressed that …, It is important to realize that … etc. )

Addition Las Casas published pamphlets and treatises documenting the humanity of the Spanish colonial system. (lines 16-20)

Logical sequence His writings were so passionate and horrific that they were used as propaganda against Spain. (lines 20-24)

Contrast Despite his notoriety in the Spanish government, there are no known portraits of Las Casas painted during his lifetime or any accounts that describe him. (lines 28-31)

Emphasis However, it is significant that he was the first European writer to protect the injustice of the colonial system. (lines 41-43)

1. Friar Bartolome de Las Casas was a polemicist. Where are the following ideas in text? 1. Friar Bartolome de Las Casas was a polemicist. Paragraph # 1 2. Las Casas was Spanish. Paragraph # 3

3. Las Casas had material possessions. Paragraph # 3 Where are the following ideas in text? 3. Las Casas had material possessions. Paragraph # 3 4. Las Casas tried to secure human rights. Paragraph # 3

5. Las Casas was a prolific writer. Paragraph # 2 Where are the following ideas in text? 5. Las Casas was a prolific writer. Paragraph # 2 6. Las Casas did not have a big impact on the Spanish conquest of the Americas. Paragraph # 4

8. Las Casas was the first anti-colonial European writer. Where are the following ideas in text? 7. When he was middle-aged Las Casas dedicated his life to human rights. Paragraph # 3 8. Las Casas was the first anti-colonial European writer. Paragraph # 4