ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่อง สิ่งแวดล้อม ที่อยู่รอบตัวเรา.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
โดย ครูวาสนา ขีดสร้อย โรงเรียนพิริยาลัยจังหวัดแพร่ อ.เมือง จ.แพร่
Advertisements

บทที่ 4 ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร
ADJECTIVE !!!.
Adjective.
จัดทำโดย ด.ญ.ณาชา จุฑาวิจิตรธรรม no.5 ด.ญ. สิรามล โสมนัส no.7
Possessive adjective Subject Object Possessive Adjective
Adjective โดย…...
เป็นAdjที่บอกสัญชาติหรือภาษา เปลี่ยนรูปมาจาก
Put the Glass Down จงวางแก้วใบนั้นลง
4.Suwatganee Kamprapan P.6/1 Sirilak Boons wan Teacher
Do Research Prabhas Chongstitvatana Chulalongkorn University 13 September 2013
ข้อแตกต่างระหว่าง กับ ผู้ชนะ ผู้แพ้.
การนำเสนอหนังสือประกอบการสอนวิชาทักษะการเรียนรู้ (HUM100)
Pronouns Pronouns (คำสรรพนาม) คือ คำที่ใช้แทนที่คำนาม
Exercise 4: Page 41.
ภาษาอังกฤษพื้นฐาน ปรับปรุง 8 กุมภาพันธ์ 2554.
Parts of Speech ( ชนิดของคำ )
In-Class Exercises Discrete Mathematics
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่องงานแล้ว บอกรายละเอียดและ สาระสำคัญ.
Unit 10 As Good As It Gets M ฟังการโฆษณาสินค้า 2. อ่านบทความเกี่ยวกับ ผลิตภัณฑ์ที่มีชื่อเสียง 3. พูดอภิปรายเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ ที่มีชื่อติดอันดับโลก.
Tell me about your family
Question words ครูรุจิรา ทับศรีนวล ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
Present Continuous.
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่อง เกี่ยวกับอนาคต.
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่อง สิ่งแวดล้อม ที่อยู่รอบตัวเรา.
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่อง สิ่งแวดล้อม ที่อยู่รอบตัวเรา.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “ATHENS”. “ATHENS” สามารถพูดและเขียนบรรยาย ลักษณะต่างๆ ของเมืองได้
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans ตอนที่ 4. ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans Dates and plans.
Writing Test (สอบเขียน) Write the second sentence to have the same meaning as the first. เขียนประโยคที่ 2 ให้มีความหมาย เหมือนกับประโยคแรก.
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
Passive Voice By Witchuma Singhaphukam No.40 Soytreemook Boutoom No.41
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Self-access materials By Self-access Learning Centre, KMUTT Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT Phrases with prepositions.
Unit 4. Opera HouseAustralia FujiyamaJapan.
Present Continuous Tense
Pronoun คือ คำที่ใช้แทนคำนาม แบ่งออกเป็น
Verb to have (have, has)
By T’ Sumana Hanlamyuang. 1. First conditional or real condition ประโยคเงื่อนไขแบบที่ 1 ใช้เมื่อต้องการ แสดงเงื่อนไขที่ตั้งไว้ว่ามีความเป็นไปได้ที่จะ.
These examples show that the subject is doing the verb's action.
By T’Sumana Hanlamyuang
คณะสิ่งแวดล้อมและทรัพยากรศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
D I G I T A L 4.0 Pronoun ENG M.1 Sem. 1 Grammar
สื่อการเรียนรู้ด้วยตัวเอง ชุดฝึกเขียนสรุป (Writing Summary)
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
Crossword Puzzle Game.
Modals-Ability By T’Sumana Hanlamyuang.
By T’Sumana Hanlamyuang
Tides.
Part 1: By the Power of the Gospel
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
ทรัพยากรธรรมชาติ และการใช้ทรัพยากร
สุขสันต์วันครบรอบคริสตจักร 19 ปี คริสตจักรเรมากรุงเทพฯ
Adjective Clause (Relative Clause) An adjective clause is a dependent clause that modifies head noun. It describes, identifies, or gives further information.
อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing. อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing.
I WISH YOU A GREAT DAY! ฉันขอให้คุณ มีความสุขมากๆในวันนี้ นะคะ!
Good morning welcome to Calvary Chapel at the Bridge สวัสดีตอนเช้าขอต้อนรับสู่ โบสถ์แคล'วะรีแชพ'เพิลที่สะพาน.
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
พระคริสตธรรมล้านนา Lanna Theological Center, 2018
ความเชื่อที่จะเจริญรุ่งเรือง
อัตถิภาวนิยม existentialism J.K. Stevens, instructor
1 E 1 S E M N G Adverb of frequency
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
“เคลื่อนไปสู่ชีวิตใหม่ ตอนที่ 2” Moving Into the Newness of Life
ตอนที่ 4: เคลื่อนไปกับของประทานของท่าน Part 4: Flowing In Your Gift
ใบสำเนางานนำเสนอ:

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์

การอ่านเรื่อง สิ่งแวดล้อม ที่อยู่รอบตัวเรา

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ จุดประสงค์การเรียนรู้ - อ่านเรื่องสิ่งแวดล้อม แล้วบอกรายละเอียด และเขียนข้อความ สรุปจากเรื่องที่อ่าน ได้

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 2.2 Read the text and mark the correct answer 1.Robert Zamora is ………………... a. Peruvian b. British c. American

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 2. Robert Zamora is ………………... a. a student b. a teacher c. a Peruvian fishermen

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 3. “El Nino” …… the Pacific Ocean. a. causes bad weather in b. has nothing to do with c. is a change in conditions in

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 4. Weather records are …….. when “El Nino” began. a. able to establish b. unable to establish c. useful in establishing

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 5. Trees and coral reefs …….. by “El Nino”. a. show the damage caused b. are unaffected c. record climate changes provoked

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 6. As a result of their research, scientists believe “El Nino”: a. always behaves the same way b. is simple and self-contained c. is complex, with certain variations

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 7. Robert believes the responsibility for doing something about “El Nino” is: a. the Peruvians’ b. everyone’s c. The Americans’

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 8. “Their”, in line 11, refers to: a. “El Nino” b. temperatures and atmospheric conditions c. Peruvian fishermen

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 9. “His”, in line 31, refers to: a. Sir Gilbert Walker b. “El Nino” c. India

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 10. “Ours”, in line 45, refers to: a. environmentalists b. students c. everyone

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ สรุปวิธีการใช้ Possessives 1.Possessives เป็น คำคุณศัพท์ขยายคำนาม และสรรพนาม ใช้แทน คำนามเพื่อแสดงความ เป็นเจ้าของ 2. เมื่อใช้ Possessive Adjective ขยายคำนาม ต้องวางไว้หน้าคำนาม เสมอ 3. เมื่อใช้ Possessive Pronoun แทนคำนามจะ ไม่มีคำนามตาม Subject

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ สรุปวิธีการใช้ Possessives 4. การใช้ Apostrophe เพื่อแสดงความเป็น เจ้าของ - ใช้ ’s (apostrophe’s) แสดงความเป็นเจ้าของ กับบุคคลหรือสถานที่ เช่น Walker’s day, the manager’s office, the horse’s tail, my father’s family

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ สรุปวิธีการใช้ Possessives - ใช้ ’s แสดงความเป็น เจ้าของกับสถานที่ เช่น the city’s new theater, the earth’s climate, the world’s population - ใช้ ’s แสดงความเป็น เจ้าของกับคำนามที่เป็น พหูพจน์ที่ไม่ได้ลงท้าย ด้วย s เช่น the children’s book, the mice’s tails

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ สรุปวิธีการใช้ Possessives - ใช้ ’s แสดงความเป็น เจ้าของกับสถานที่ เช่น the city’s new theater, the earth’s climate, the world’s population - ใช้ ’ apostrophe แสดง ความเป็นเจ้าของกับ คำนามที่เป็นพหูพจน์ ( ลงท้ายด้วย s) เช่น my sisters’ room, the environmentalists’ report

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ Choosing : Complete with the correct word or phrase. 1. When environmentalists talk or write about the earth’s climate ………… interest usually centers on global warming. the ir his our

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 2. ………… discovery took ……….. Name from the time of year when the phenomenon reaches its climax. Thei rs Th e ir Th e m its her it

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 3. One of the first scientists to study El Nino was the British meteorologist Sir Gilbert Walker in the 1920s. ………... work helped to explain natural disasters in India in the 1870s. Ou r Hi s He r

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 4. Scientists believe certain of …………. variations have their origins in the global climate system. its it th e ir

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 5. But the responsibility for doing something about its consequences is …………. ou r s we th e ir

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ plan et inter act ban plea sur e elem ent reso urc e cons um er prod uce r shelt er decom poser

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ Scannin g I Read the following statements. 1. The text uses the word ‘environment’ in a limited sense. F

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 2. Your environment includes all living things nearby. T 3. Many things you do affect the environment. T 4. Only people affect the environment. F

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 5. DDT was very useful in some ways. T 6. Ecosystems are static. F 7. Ecosystems include many different elements. T

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 8. Ecosystems are always enormous. F 9. Ecosystems are self-sustaining. T 10. All the elements of an ecosystem are interdependent. T

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ Scanni ng II Reading for inference. 1. The word environment has: a.only one meaning b. two meanings c. multiple meanings

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 2. Ecosystem are very: a.complex b. simple c. uniform

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 3. Ecosystems are composed of …………. elements. a.active b. passive c. active and passive

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 4. Plants produce: a.air and water b. food and oxygen c. air and soil

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 5. People are: a.producers b. producers c. decomposers

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 6. Nonliving elements are needed by: a.only producers b. only consumers c. all living ecosystem elements