Dec 9, 2010 DEP Only Future Commerce.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
คณิตคิดเร็วโดยใช้นิ้วมือ
Advertisements

โปรแกรมฝึกหัด การเลื่อนและคลิกเมาส์
Make more customer by yourself
4/3/2017 1:52 AM เทคนิคการทำพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ eBay และอื่นๆ How to make money online เขมิกา รุ่งโรจน์วิสัย Online Business Consultant
Proprietary and Confidential © Astadia, Inc. | 1.
วิชา องค์ประกอบศิลป์สำหรับคอมพิวเตอร์ รหัส
การซ้อนทับกัน และคลื่นนิ่ง
Training Management Trainee
ภาพรวมตลาดทุนไทย เชิง เปรียบเทียบ ปรับปรุงข้อมูลล่าสุด ณ สิ้นเดือนมกราคม 2556 ข้อมูลเพิ่มเติม : ฝ่ายวิจัย โทร ,
ภาพรวมตลาดทุนไทย เชิงเปรียบเทียบ ปรับปรุงข้อมูลล่าสุด - ณ สิ้นเดือนมิถุนายน 2554 ข้อมูลเพิ่มเติม : ฝ่ายวิจัย โทร , 2120 – 2122
ภาพรวมตลาดทุนไทย เชิงเปรียบเทียบ ปรับปรุงข้อมูลล่าสุด - ณ สิ้นเดือนมีนาคม 2554 ข้อมูลเพิ่มเติม : ฝ่ายวิจัย โทร , 2120 – 2122
Social Network Conference
The Stock Exchange of Thailand ภาพรวมตลาดทุนไทย เชิงเปรียบเทียบ ปรับปรุงข้อมูลล่าสุด - 30 เมษายน 2553 ข้อมูลเพิ่มเติม : ฝ่ายวางแผนกลยุทธ์องค์กร โทร 02.
The Stock Exchange of Thailand ภาพรวมตลาดทุนไทย เชิงเปรียบเทียบ ปรับปรุงข้อมูลล่าสุด - 31 สิงหาคม 2553 ข้อมูลเพิ่มเติม : ฝ่ายวางแผนกลยุทธ์องค์กร โทร 02.
แนวทางการรายงานผลการปฏิบัติราชการโดยผ่านระบบเครือข่ายอินเตอร์เน็ต
Group 1 Proundly Present
Why should they feel interested? How we get involved?
1 ProQuest Nursing & Allied Health Source โดย ภวัต เรืองยิ่ง แผนก ฝึกอบรมฐานข้อมูล บริษัท บุ๊คโปรโมชั่น แอนด์ เซอร์วิส จำกัด ปรับปรุงครั้งล่าสุด.
Save Smart Multi Purpose Conceptual Idea. Key to Succeed CRU ICT 2010.
การสืบค้นข้อมูลจาก Web OPAC
The Stock Exchange of Thailand ภาพรวมตลาดทุนไทย เชิงเปรียบเทียบ ปรับปรุงข้อมูลล่าสุด - 30 มิถุนายน 2553 ข้อมูลเพิ่มเติม : ฝ่ายวางแผนกลยุทธ์องค์กร โทร 02.
The Stock Exchange of Thailand ภาพรวมตลาดทุนไทย เชิงเปรียบเทียบ ข้อมูลเพิ่มเติม : ฝ่ายวางแผนกลยุทธ์องค์กร โทร – 2122, 2128
Chapter 12 Riveted, Bolted & Welded Connections
จำนวนนับใดๆ ที่หารจำนวนนับที่กำหนดให้ได้ลงตัว เรียกว่า ตัวประกอบของจำนวนนับ จำนวนนับ สามารถเรียกอีกอย่างว่า จำนวนเต็มบวก หรือจำนวนธรรมชาติ ซึ่งเราสามารถนำจำนวนนับเหล่านี้มา.
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
กลุ่มสาระการเรียนรู้ คณิตศาสตร์ โรงเรียนบ้านหนองกุง อำเภอนาเชือก
กระบวนการคิดทางคณิตศาสตร์
EC411 ทฤษฏีและนโยบายการเงิน
บทสรุปมาตรฐานการบัญชี สำหรับกรรมการผู้จัดการ กรรมการตรวจสอบ และกรรมการบริษัท.
การสืบค้นข้อมูลจาก Web OPAC
Information Technology and Public Management
By Dr Nongyao Premkamolnetr Policy Innovation Center, KMUTT 17 January 2009.
Kampol chanchoengpan it สถาปัตยกรรมคอมพิวเตอร์ Arithmetic and Logic Unit 1.
Install Driver Token Key
รายงานในระบบบัญชีแยกประเภททั่วไป (GL – General Ledger)
ทำการตั้งเบิกเพิ่ม แบบฟอร์ม GFMIS.ขบ.02 เพื่อชดใช้ใบสำคัญ
แผนงานการพัฒนาระบบเทคโนโลยีสารสนเทศ ปี 2556 ณ.วันที่ 02 พฤศจิกายน 2555
แนวทางการปฏิบัติโครงการจูงมือ น้องน้อยบนดอยสูง 1.
ฝ สรุปผลการสำรวจ ความคิดเห็นของประชาชน / ผู้ประกอบการ
ข้อมูลเศรษฐกิจการค้า
1 การสัมมนาผู้ตรวจ ประเมินคุณภาพภายใน ปีการศึกษา 2552 วันพฤหัสบดีที่ 21 ตุลาคม 2553 ณ ห้องประชุม 3222 อาคารสิริคุณากร.
ภาพรวมเศรษฐกิจไทยล่าสุด (ณ เดือนตุลาคม) และแนวโน้มไตรมาส 3/50 และ 4/50
สถาปัตยกรรมคอมพิวเตอร์ (Computer Architecture)
เทคนิคการสืบค้น Google
ProQuest Nursing & Allied Health Source
5FORCE Analysis Kleokamon boonyeun
วิชาคณิตศาสตร์ ชั้นประถมศึกษาปีที่6
การลงข้อมูลแผนการสอน
ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร อ32204
เรื่องการประยุกต์ของสมการเชิงเส้นตัวแปรเดียว
Commission Commission on Higher Education Quality Assessment online system CHEQA Updated July 25, 2013
การค้นในปริภูมิสถานะ
RMCDOTNET โปรแกรมบริหารระบบบำรุงรักษาในโรงพยาบาล
Copyright 2010 by CodeMobiles Co., Ltd.
แบบทดสอบก่อนเรียน กลุ่มสาระการเรียนรู้วิทยาศาสตร์ ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 เรื่อง การนำเสนอข้อมูลและการวิเคราะห์ข้อมูล คะแนนเต็ม 10 คะแนน.
Customer Relationship Management (CRM)
Week 13 Basic Algorithm 2 (Searching)
ผลการประเมิน คุณภาพการศึกษาขั้นพื้นฐาน ปีการศึกษา
Acquisition Module.
1 LAN Implementation Sanchai Yeewiyom School of Information & Communication Technology Naresuan University, Phayao Campus.
“JTEPA, RCEP and Projects Cooperation” สภาอุตสาหกรรมแห่ง ประเทศไทย The Federation of Thai Industries By Mr. Boonpeng Santiwattanatam Vice Chairman of The.
Information Technology For Life
: หลักการธุรกิจอิเล็กทรอนิกส์และ พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
บทที่ 8 การจัดซื้อ บทนำ บทบาทของการจัดซื้อ กิจกรรมต่างๆ ของการจัดซื้อ
ชัยเมศร์ อมรพลสมบูรณ์
Multimedia Production
วิธีการเขียน Business Model Canvas
ASEAN - China Free Trade Agreement (ACFTA)
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Dec 9, 2010 DEP Only Future Commerce

Dec 9, 2010 DEP Only WHY E-COMMERCE IS IMPORTANT?

Dec 9, 2010 DEP Only 3 Internet Users in the World by Geographic Regions

Dec 9, 2010 DEP Only 4 World Internet Penetration Rates by Geographic Regions

Dec 9, 2010 DEP Only การหาข้อมูล Supplier แบบเดิม  -Referral (colleagues, associates) -Trade shows -Industry magazines, trade journals -Industry associations -Trade directories -Existing suppliers Search/ Discovery NegotiateTransactEvaluate โดยเฉลี่ยเวลาการหาแหล่งสินค้า : 3.3 – 4.2 เดือน 52% ของเวลาทั้งหมดถูกใช้ในการสรรหา supplier ที่เหมาะสม 18% ของเวลาทั้งหมดถูกใช้โต้ตอบในการ ขอ Quotation 20% ของเวลาทั้งหมดถูกใช้ในการคัดสรร เรียบเรียงข้อเสนอ 10% ของเวลาทั้งหมดถูกใช้ในการเจรจา Source: The Aberdeen Group ด้วย Internet การค้าแบบ B2B เกิดขึ้นง่ายกว่าเดิม

Dec 9, 2010 DEP Only WHY MANY E-COMMERCE SITES FAIL?

Dec 9, 2010 DEP Only 7 เพราะ... เป็นเพียง Directory » ขาดการ Update » ขาดปฏิสัมพันธ์ระหว่างผู้ ซื้อ - ผู้ขาย » ไม่สามารถติดตามผล ขาดการคัดกรองคุณภาพของผู้ขาย / จำนวน ผู้ขายไม่เพียงพอ ขาดการทำการตลาดกับผู้ซื้อและผู้ขาย ทั้ง Online / Offline ขาดการบูรณาการระหว่างหน่วยงานที่ รับผิดชอบ

Dec 9, 2010 DEP Only WHY SOME E-COMMERCE SITES SUCCEED?

Dec 9, 2010 DEP Only 9 ปัจจัยที่ทำให้ E-Commerce ประสบ ความสำเร็จ Global E-Commerce Buyer Cultivation Global Reach Technology TPO Websites Seller Cultivation Local Knowledge Trade Knowledge Comprehensive Features : Intelligent Search, Communication Tools, Community Personalized Page, Member verification etc. Comprehensive Features : Intelligent Search, Communication Tools, Community Personalized Page, Member verification etc. No. of POTENTIAL sellers/buyers

Dec 9, 2010 DEP Only 10 TPO vs Private E-commerce Key Success Factors of SME online promotion Associations/ Chambers Global E- Commerce Global Reach Size of global buyers and suppliers Traffic (critical mass on the B2B e- marketplace) Cost effective marketing channel Local Knowledge Local language and culture Understanding of local trade policies Local database of SMEs Trade knowledge Deep domain expertise in int’l trade practices, laws and regulations Broad offline network Technology Skill Internet technology (website, search, SEO, etc.)

Dec 9, 2010 DEP Only 11 E-Commerce ที่ประสบความสำเร็จ TPO Websites Buykorea.org (KOTRA) Tradekorea.com (KITA) Hktdc.com Private Websites Alibaba.com Dhgate.com EC21.com Globalsources.com Ebay.com Amazon.com

Dec 9, 2010 DEP Only 12 Global E-Commerce (E-MarketPlace) : Alibaba

Dec 9, 2010 DEP Only 13 Alibaba : Business to Business Commerce

Dec 9, 2010 DEP Only 14 Alibaba : Community for B2B

Dec 9, 2010 DEP Only 15 Alibaba : Community for B2B

Dec 9, 2010 DEP Only 16 Alibaba : Gold Supplier

Dec 9, 2010 DEP Only 17 Alibaba : Gold Supplier

Dec 9, 2010 DEP Only 18 Alibaba : China & International Market International Marketplace Facilitates global trade between China and international suppliers and buyers 14.9 m registered users as of Sep 30, ,000 gold suppliers as of Sep 30, 2010 International Marketplace Facilitates global trade between China and international suppliers and buyers 14.9 m registered users as of Sep 30, ,000 gold suppliers as of Sep 30, 2010 China Marketplace Facilitates domestic trade between China suppliers and buyers 41.8 m registered users as of Sep 30, ,572 gold suppliers as of Sep 30, ,348 Trustpass suppliers as of Sep 30, 2010 China Marketplace Facilitates domestic trade between China suppliers and buyers 41.8 m registered users as of Sep 30, ,572 gold suppliers as of Sep 30, ,348 Trustpass suppliers as of Sep 30, 2010 SuppliersBuyers International SMEs China SMEs International Buyers China Buyers Keywords & premium placement Third-party authentication & verification Trust profiles Tools to manage CRM and trade info Search Directory Inquiry RFI/RFQ forms Post buying leads Tools to manage CRM and trade info Community + Marketplace platform Services / Products to suppliers Services / Products to buyers Close to 4.2 mm storefronts of suppliers Instant messaging Trade negotiation Over 200 online community forums for user groups

Dec 9, 2010 DEP Only 19 Alibaba : HighLights สัดส่วนผู้ใช้งานจากทั่วโลกกว่า 14.9 ล้านคน จาก 240 ประเทศ

Dec 9, 2010 DEP Only 20 Alibaba : Revenue & Profit

Dec 9, 2010 DEP Only 21 Alibaba : Truly Global Network 2.Supplier/Product Information Company Products Company Profile Company Video 2.Value-Added Services (VAS) Keyword Search Premium Placement Virtual Showroom 4.Real-time Communication & Inquiry Trade Manager 1.Search Engine Keyword Search Product Category

Dec 9, 2010 DEP Only 22 Alibaba : Networking Trade Association Program in Korea TPO program in Taiwan Government Support Program in Turkey Government subsidy program in Chile Government subsidy program in Washington, US Partnering with a Vietnamese company Partnering with a Malaysian company

Dec 9, 2010 DEP Only 23 Alibaba.com, KITA : The First Offline Business Matching Event in Korea

Dec 9, 2010 DEP Only 24 The SMBA and Alibaba Group announce plan to grow Korean small businesses into online export leaders Source :

Dec 9, 2010 DEP Only 25 Alibaba.com and Vietnam Industry and Trade Information Center tie up to promote e-commerce Source :

Dec 9, 2010 DEP Only 26 California Governor Schwarzenegger and Alibaba.com Announce Schwarzenegger Emerging Entrepreneur Initiative Source : schwarzenegger-alibaba.com-announce.html

Dec 9, 2010 DEP Only 27 Global E-MarketPlace

Dec 9, 2010 DEP Only 28 Thailand E-MarketPlace Local Global QUALITYQUALITY BUSINESS / PROFESSIONAL

Dec 9, 2010 DEP Only 29 Thailand E-MarketPlace Local Global QUALITYQUALITY BUSINESS / PROFESSIONAL + Importer & Individual

Dec 9, 2010 DEP Only 30 Thailand E-MarketPlace QUALITYQUALITY BUSINESS / PROFESSIONAL + Ind. Firm Exporter Local Global + Importer & Individual

Dec 9, 2010 DEP Only 31 Thailand E-MarketPlace ThaiTrade QUALITYQUALITY BUSINESS / PROFESSIONAL + Ind. Firm Exporter Local Global + Importer & Individual

Dec 9, 2010 DEP Only 32 New E-commerce แตกต่างอย่างไร 1.Connected to world-class B2B website (s) »Networking 2.Recruiting & Screening Process »Buyer & Supplier 3.Creative/Supportive Services & Content »Support 4.Comprehensive Interface + Reliable Technology »Technology 5.Driven by on-line / off-line activities – to Thai exporters and Buyers »Marketing

Dec 9, 2010 DEP Only 33 New E-commerce แตกต่างอย่างไร 6.Integrated efforts of all related departments in MOC »Integration 7.Overseas DEP reps as contributor for each country’s channel »Distributed Channel 8.Geared towards AEC, East Asia trade zones »Government mission 9.Maintained by 3 rd party contractors »Continuously 10.Aim for long-term self-financed project »Continuously

Dec 9, 2010 DEP Only 34 Thaitrade.com Alibaba.com Thailand Channel Thailand Channel Gold EL & Exhibitor 1.Gems & Jewelry 2.Furniture 3.Auto Parts 4.Fashion 5.Gift & Decorative items 6.Food 7.Electronics 1.Gems & Jewelry 2.Furniture 3.Auto Parts 4.Fashion 5.Gift & Decorative items 6.Food 7.Electronics ?.com Global E-MarketPlace Networking Dec3, 2010

Dec 9, 2010 DEP Only 35 Thai Gold Members on Alibaba อุตสาหกรรมจำนวนผู้ส่งออกไทย Food27 Gift16 Home Furniture12 Fashion12 Jewelry5 Electronics5 Auto Parts4 Total 81 Thai suppliers (not Gold) 10,000+

Dec 9, 2010 DEP Only 36 ThaiTrade.com: Member Classification Buyer Non Member Registered Member Seller Registered Seller Gold Seller Premium Seller

Dec 9, 2010 DEP Only 37 ThaiTrade.com: Buyer Non Members – Browse Only Registered Member »Browse »Post buying Leads »Contact seller on B2B platform (RFQ, Chat, Message) »Get personalized page (browsing/contact history, saved search, products recommendations)

Dec 9, 2010 DEP Only 38 ThaiTrade.com: Seller E E EL & DEP Exhibitors Registered Member Gold Member Premium Member

Dec 9, 2010 DEP Only 39 ThaiTrade.com: Seller E E EL & DEP Exhibitors Registered Member Proof of Export – P/O, Shipping Documents within 1 years Company Registration & Information

Dec 9, 2010 DEP Only 40 ThaiTrade.com: Seller E E EL & DEP Exhibitors Registered Member Gold Member Pass DEP E-Commerce Training Participate in DEP Activities Post more than 50 products and Respond to buying leads/RFQ for more than 120 times/year Or Received Gold status from partners’ sites

Dec 9, 2010 DEP Only 41 ThaiTrade.com: Seller E E EL & DEP Exhibitors Registered Member Gold Member Premium Member Audited by DEP’s Authorized Auditor

Dec 9, 2010 DEP Only 42 ThaiTrade.com: Project Management Dec3, 2010

Dec 9, 2010 DEP Only 43 Project Roadmap Self Assessment Existing Project Existing Plan Existing Resource Short Term Branding Networking Filtering E-Marketing Distributed Channel Key Stone On Going Long Term Branding Networking Filtering E-Marketing Distributed Channel Centralized Support VAS Trusted Mark On Going

Dec 9, 2010 DEP Only 44 KPI จำนวนธุรกิจที่ลงทะเบียนเปิดร้านค้า จำนวนผู้เข้าเยี่ยมชม e-marketplace ( ทั้งราย ใหม่และเก่า ) ค่าธรรมเนียมการใช้งาน ( หลังจาก DEP หยุด สนับสนุนทางการเงิน ) มูลค่าการซื้อขาย ( จากการเก็บข้อมูล / ที่ จ่ายเงินผ่าน partner) จำนวน correspondence ผ่านระบบ chat/mail ของ web

Dec 9, 2010 DEP Only 45 Thank You Thank you very much for your attention