แผนฉุกเฉินเสร็จแล้ว คน, เครื่องมืออุปกรณ์ พร้อมแล้ว จะเริ่มจัดซ้อมอย่างไร ? ควรเลือกการซ้อมวิธีใด จึงจะเหมาะสมกับ ความต้องการขององค์กร ? องค์กรของเราต้องการอะไรจากการซ้อม.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
THE PARTS OF A FLOWERING PLANT AND THEIR FUNTION.
Advertisements

การตรวจสอบภายในที่ไม่ใช่การจับผิด ทำอย่างไร ?
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
Do Research Prabhas Chongstitvatana Chulalongkorn University 13 September 2013
Performance Management and appraisal systems
วิชา การตลาดระหว่างประเทศ
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
ผัก. หน่อไม้ ฝรั่ง กะหล่ำ ปลี แค รอท กะหล่ำ ดอก.
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Developing our strategy Ten questions that need to be answered.
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่องงานแล้ว บอกรายละเอียดและ สาระสำคัญ.
Mathematical Model of Physical Systems. Mechanical, electrical, thermal, hydraulic, economic, biological, etc, systems, may be characterized by differential.
Unit 10 As Good As It Gets M ฟังการโฆษณาสินค้า 2. อ่านบทความเกี่ยวกับ ผลิตภัณฑ์ที่มีชื่อเสียง 3. พูดอภิปรายเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ ที่มีชื่อติดอันดับโลก.
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
ว เคมีพื้นฐาน พันธะเคมี
Establishing a Culture of Achievement: Multiliteracies in the ELT Classroom Session #2: 27 July 2012.
Indirect Question word
Company LOGO Management Skills for New Managers on October วิทยากร อ. ประสานศักดิ์ สุวรรณโพธิพระ บรรยายภาษาไทย.
Exercise Design: How to check our preparedness.
พ.อ.พจน์ เอมพันธุ์ รอง ผอ.สนพ.สสน.สป.กห.
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
Starting fire with water การทำให้เกิดไฟด้วยน้ำ Or how I nearly burnt my car down หรือ ฉันทำให้รถเกือบจะลุกไหม้ได้อย่างไร.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
กลุ่ม rraid. What's your name. คุณชื่ออะไร = Miss Bangon Buntanoom How old are you. - คุณอายุเท่าไหร่ = Ages 36 Years What you have finished your course.
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Activity: Exercise Design Step by Step
Life is beautiful with People like you in it
TEST FOR 3RD GRADERS IN THAILAND: COMPARATIVE STUDY Pimlak Moonpo Valaya Alongkorn Rajabhat University under the Patronage Assoc. Prof. Dr. Maitree Inprasitha.
Creative Visual Presentation Workshop Communicate clearly, persuasively, and professionally.
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
By T’ Sumana Hanlamyuang. 1. First conditional or real condition ประโยคเงื่อนไขแบบที่ 1 ใช้เมื่อต้องการ แสดงเงื่อนไขที่ตั้งไว้ว่ามีความเป็นไปได้ที่จะ.
These examples show that the subject is doing the verb's action.
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
สื่อการเรียนรู้ด้วยตัวเอง ชุดฝึกเขียนสรุป (Writing Summary)
การจัดการในภาวะวิกฤติ Crisis Management
อาจารย์อภิพงศ์ ปิงยศ บทที่ 7 : TCP/IP และอินเทอร์เน็ต Part3 สธ313 การสื่อสารข้อมูลและเครือข่ายคอมพิวเตอร์ทางธุรกิจ อาจารย์อภิพงศ์
INC 161 , CPE 100 Computer Programming
การวัดและประเมินการปฏิบัติ
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
Computer Programming การเขียนโปรแกรมคอมพิวเตอร์
Bulgaria บัลแกเรีย Mrs.Yordanka Ananieva.
หน่วยที่ 2 ข้อมูลและสารสนเทศ
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการเงิน
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้น เกี่ยวกับระบบสารสนเทศ
นวัตกรรมการบริการสารสนเทศ ในยุคประเทศไทย 4.0
Principles of Accounting II
ตอนที่ 3: ท่านเป็นผู้ชอบธรรมได้อย่างไร?
Computer Project I โครงงานด้านวิศวกรรมคอมพิวเตอร์ 1 1(0-3)
Review of the Literature)
Development Strategies
ท่านมีของประทาน You Have A Gift Part 1: God Has Given You A Gift
คำเทศนาชุด: ท่านมีของประทาน
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทาง การตลาด
1 E 1 S E M N G Present Progressive
นโยบายแห่งชาติด้านยาของไทย
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
อิสยาห์ 54:14 “เจ้าจะได้รับการสถาปนาขึ้นใน
ตอนที่ 2: ค้นพบของประทานของท่าน Part 2: Finding Your Gift
“เคลื่อนไปสู่ชีวิตใหม่ ตอนที่ 2” Moving Into the Newness of Life
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
ตอนที่ 4: เคลื่อนไปกับของประทานของท่าน Part 4: Flowing In Your Gift
การจัดการศูนย์สารสนเทศ หน่วยที่ 5
Medical Communication/Counseling Training for the “Trainers” คณะแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ ธันวาคม 2558.
โครงการสัมมนาเชิงปฏิบัติการบูรณาการภาครัฐและเอกชนในการจัดยุทธศาสตร์เศรษฐกิจภาคตะวันออก This template can be used as a starter file to give updates for.
Writing for communication
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจ
การวิเคราะห์โจทย์ปัญหา (Problem Analysis)
Program Evaluation Achakorn Wongpreedee, Ph.D.
กลยุทธ์การทดสอบซอฟต์แวร์ วิศวกรรมซอฟต์แวร์ (Software Engineering)
ใบสำเนางานนำเสนอ:

แผนฉุกเฉินเสร็จแล้ว คน, เครื่องมืออุปกรณ์ พร้อมแล้ว จะเริ่มจัดซ้อมอย่างไร ? ควรเลือกการซ้อมวิธีใด จึงจะเหมาะสมกับ ความต้องการขององค์กร ? องค์กรของเราต้องการอะไรจากการซ้อม ครั้งนี้ ? ควรเลือก, กำหนด, และเขียนสถานการณ์ การซ้อมอย่างไร ? ทำอย่างไรจึงจะมีคนมาช่วยจัดการซ้อม ? ทำอย่างไรจึงจะรู้ว่าการซ้อมของเราประสบ ความสำเร็จหรือไม่ ?

ObjectiveObjective

1. Assess needs 2.Define Scope 3.Write a Statement of Purpose 4.Define Objectives 5.Compose a Narrative 6.Write major & detailed event 7.List Expected Actions 8. Prepare message

Begin with your plan Lesson learned Needs assessment results What do we want? What did we learn? What do we have?

Begin with your plan review of the emergency plan and should address: Hazard Area(s) most vulnerable Functions most in need of rehearsal Potential participants Past exercises Exercise requirements Capabilities

an obvious starting point is the evaluations of past exercises: Who participated in the exercise and who did not? To what extent were the exercise objectives achieved? What lessons were learned? What problems were revealed, and what is needed to resolve them? What improvements were made following past exercises, and have they been tested?

Needs Assessment Results Reveal the following types of issues if they exist: Primary and secondary hazards that the organization faces Problems that need to be resolved Problems that recur Skills that need to be practiced Functions that are weak

Improvements implemented after previous exercises, which now need to be tested New facilities, personnel, or equipment that have not been included in an exercise Weaknesses (such as gaps, conflicting policies, or vague procedures) in the emergency plan or the SOPs The need for role clarification The need for a certain type of exercise Needs Assessment Results

2. Define the Scope Why Define the Scopes? How is Scope Determine? What dose Scope include?

How is Scope Determined? Factors that help define the scope of an exercise include: Expense. Availability of personnel and other resources. Seriousness of the problem. Capability of the exercise to address the problem. Skills and experience of the designers. Length of the exercise.

Type of emergency Location Function Participation Exercise type Hazard?Hazard? Where?Where? Who?Who? Jobs? RequirementRequirement

The purpose statement is a broad statement of the exercise goal. Developing the purpose statement… Using the purpose statement as an Exercise directive… This exercise will test…function, agencies, type, location, date-time, contact person, tel. number

An objective is a description of the performance you expect from participants to demonstrate competence. Objectives go hand in hand with the purpose statement but are more specific and performance based.

Essential in exercise process: design, conduct, evaluation, follow up PurposeStatementPurposeStatement

Action-Condition-Standard(or level) of Performance “ Who should do What under what condition according to what standards ”

Within 15 minutes After the evacuation notice is given, Member of EOC Will complete notification procedure to hospital administrator StandardStandard ConditionCondition Who? Specific action

Objective: Demonstrate the adequacy of displays and other materials to support emergency operations.

An exercise is a scenario that simulates an emergency. Part of this scenario is the narrative, which is a brief description of the events that have occurred up to the minute the exercise begins. The narrative has two important functions. MoodMood StageStage

one to five paragraphs long. very specific. phrased in present tense. short sentences to lend immediacy and tension. May develop the situation chronologically (event with warning time). May emphasize the emergency environment.

สถานการณ์ ท่านเป็นผู้รับผิดชอบสถานการณ์ภัย พิบัติของพื้นที่ ได้รับรายงานเหตุการณ์น้ำ ท่วม โคลนถล่ม มีผู้บาดเจ็บจำนวนมาก กำลังดำเนินการส่งต่อมายังโรงพยาบาล ขณะเดียวกันฝนยังตกอย่างต่อเนื่อง ระดับ น้ำในแม่น้ำที่อยู่ข้างโรงพยาบาลสูงขึ้น เรื่อยๆ น้ำเริ่มรั่วซึมเข้าโรงพยาบาล การจราจรเริ่มลำบากรถเล็กผ่านเข้าออก ยาก ถ้าสถานการณ์ยังเป็นเช่นนี้อีก ๖ ชั่วโมง ระดับน้ำจะสูงขึ้นอีกเท่าตัว มีผู้ เสนอให้อพยพโรงพยาบาล – ท่านมีข้อพิจารณาอย่างไร ? – ท่านจะตัดสินใจอย่างไร ?

Narrative Outline

Writing a play: …Acts & Scenes Writing Exercise events:…Major & Detailed events Player thinks it is a Problem..not a Simulated scenario Developing Major Events Major events are big problems resulting from the emergency.

the actions or decisions that you want participants to carry out to demonstrate competence. necessary to identify expected actions to: – Write messages. – Determine what should be evaluated.

Expected actions are a breakdown of objectives - the actions that would be taken by an organization or an individual to meet the objective. Expected actions are closely tied to objectives. Objectives state general desired actions.

Messages are used to communicate detailed events to exercise participants. To evoke a response: action, decision that meet objective input prescript messages: controller, facilitator

Transmitting message: radio, phone, note, etc. Credibility Relationship to Expected Actions Message variable: Who, How, What, To whom Message example

Message format Spontaneous message: unexpected response from player, improvise message may be used To: From: Method: Date, Time…. Content: