Customer Relationship Management (CRM)

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
3G Product & Service AIS Super 3G.
Advertisements

Chapter 1 การตลาดในศตวรรษที่ 21 อ.ปั้น จูฑศฤงค์.
การตรวจสอบภายในที่ไม่ใช่การจับผิด ทำอย่างไร ?
Emotional Mining การประยุกต์ใช้ระบบเหมืองข้​อความแสดงความคิดเห็นเพื่อป​ระเมินสถานะทางอารมณ์ของอีเ​มล์ Created by :: MSIT04 Group 11.
ขั้นตอนการดำเนินงานศูนย์ข้อมูลกลางทางวัฒนธรรมระดับหน่วยงาน
Priciples of Marketing
Lesson 2 Strategic Planning and The marketing Process &Market Segmentation,Targeting, and Positioning for Competitive Advantage.
Marketing Promotional Strategy
Information System and Technology
หลักการตลาด บทที่ 13 การส่งเสริมการตลาด.
Hotel software management
การประยุกต์ใช้ไอซีที ในบริบทธุรกิจท่องเที่ยว
Business Administration THONBURI UNIVERSITY
MARKETING A.Suchada Hommanee.
การตลาดแบบเดิม(Inside out)
รายวิชา ระบบสารสนเทศทางธุรกิจ
33711 ชุดวิชาแนวคิด ทฤษฎี และหลักการ รัฐประศาสนศาสตร์ หน่วยที่ 5
ลักษณะระบบสารสนเทศเพื่อการจัดการ
กรอบแนวคิดและแผนงานการสื่อสาร
Chapter4 Logistic & Supply chain Management
Business Information System ระบบสารสนเทศทางธุรกิจ
เป็นอย่างนี้ หรือเป็นอย่างนี้
การจัดการตลาด ความหมายการจัดการตลาด กระบวนการการจัดการตลาด
ภาพรวมการตลาด ความหมายของการตลาด และ ตลาด ระบบตลาด แนวคิดทางการตลาด
Integrated Marketing Communication : IMC
THE MANAGEMENT AND CONTROL OF QUALITY
DIFFERENTIATION สร้างความแตกต่าง
Image Consultant and Services Co., Ltd. I M Books Co., Ltd.
TRANSFORMER INTERNAL AUDITOR
Computer Application in Customer Relationship Management
ข้อมูล & สารสนเทศ ข้อมูล ( Data) - ข้อเท็จจริงที่ได้จากการ สังเกตุ หรือสำรวจความเป็นไปของเหตุการณ์ ของโลกเพื่อให้เกิดความเข้าใจในเหตุการณ์ นั้น สารสนเทศ.
Customer Relationship Management
การตลาดบริการ 12 ความหมายของบริการ
โครงการพัฒนาคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐ (PMQA : Public Sector Management Quality Award) ประจำปีงบประมาณ พ.ศ
Self Assessment Self Assessment คือการประเมินตนเอง คือวิธีการที่จะทำให้องค์กรได้ทราบถึงสมรรถนะ จุดอ่อน จุดแข็งของตนเอง สามารถนำไปใช้ในการวางแผน ปรับปรุงองค์กรให้มีประสิทธิภาพ.
Customer Relationship Management: CRM
อาจารย์ ดร.ฐิติพร ชมภูคำ กรรมการและเลขานุการหลักสูตร MBA
Strategic management MBA Rajaphat Chiangmai University
Developing our strategy Ten questions that need to be answered.
เดินทีละ ๙ ๙ ทีละขั้น มุ่งมั่น สร้างสรรค์ พัฒนา อดทนมุ่ง สู่ความเป็นเลิศ By-step walk step by step development of innovative patient focused commitment.
บรรยาย โดย อาจารย์วทัญญู มุ่งหมาย
บทที่ 1 บทนำ.
Regional Value Chain: กลยุทธ์ โอกาส ประสบการณ์ และข้อควรระวัง
ลักษณะและขอบเขตของการตลาด
บริษัทแพสคอนส์ได้จัดหลักสูตรอบรมสัมมนา Effective Supply Chain Management ในวันศุกร์ ที่ 25 เมษายน 2557 ซึ่งเป็น หลักสูตรสุดท้ายในรอบปีนี้ ที่ โรงแรม Bangkok.
ระบบบริหารจัดการองค์ความรู้ในองค์กร
บทที่ 10 การตลาดทางตรง ความหมายของการตลาดทางตรง Direct marketing is the use of consumer-direct channels to reach and delivery goods and services to customers.
Supply chain management
ทิศทางการพัฒนาระบบราชการไทย
Valuing Employees & Partners ให้ความสำคัญพนักงาน คู่ค้า
บทที่ 6 การวิจัยเชิงสืบเสาะ : ข้อมูลทุติยภูมิ
การบริหารความสัมพันธ์ลูกค้า Customer Relationship Management: CRM
การวางแผนและการจัดการเชิงกลยุทธ์ (Planning & Strategic Management)
R.X.GROUP R.X. Co.,Ltd R.X. Co.,Ltd.  R.X. Co.,Ltd. established in 1976 (2519)  Marketer & Distributor for Pharmaceutical & Medical Products  11 Sales.
Creative Visual Presentation Workshop Communicate clearly, persuasively, and professionally.
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับระบบและการวิเคราะห์ระบบ
ระบบสารสนเทศในหน่วยธุรกิจ
การบริหารความสัมพันธ์ลูกค้า Customer Relationship Management: CRM
การพัฒนาบุคลากรด้านโลจิสติกส์ เพื่อเข้าสู่ Industry 4.0
บทนำ 1 ความหมายของการตลาด แนวความคิดหลักทางการตลาด
ชัยเมศร์ อมรพลสมบูรณ์
The Balanced Scorecard & KPI
หน่วยที่ 2 ข้อมูลและสารสนเทศ
QMT 3602 การจัดการความสัมพันธ์กับลูกค้า
แนะนำรายวิชา การออกแบบระบบการจัดการเรียนรู้บนเครือข่าย
การพัฒนาที่ยั่งยืน (Sustainable development)
ผลิตภัณฑ์กรมอนามัย (10 Product Champion)
บทที่ 14 ระบบสารสนเทศ กับการเปลี่ยนแปลงองค์การ
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Customer Relationship Management (CRM) Vachara Ratanasupakorn Country Manager – Technology Mandarin Oriental, Bangkok www.mandarinoriental.com/bangkok

Customer Relationship Management Technology Relationship And Technology Relationship Explain what is Introduction CRM Technology Relationship between CRM and Technology

หลักการของ CRM เน้นการติดต่อและแลกเปลี่ยนความคิดเห็นกับลูกค้า Customer Relationship Management CRM in Text Book หลักการของ CRM เน้นการติดต่อและแลกเปลี่ยนความคิดเห็นกับลูกค้า ดำรงไว้ซึ่งเป้าหมายการสร้างประโยชน์ให้แก่ลูกค้า เรียนรู้และเข้าถึงเทคโนโลยีที่นำมาใช้ในการพัฒนาความสัมพันธ์ ต้องมีข้อมูลของลูกค้าอย่างถูกต้อง เพื่อให้ทันกับพฤติกรรมของลูกค้า ต้องมีความยืดหยุ่นในกลยุทธ์ ถ้าข้อมูลเปลี่ยนต้องปรับกลยุทธ์ตอบสนองความเปลี่ยนแปลงได้อย่างทันที Explain what they are in these 3 slides Why there are 3 slides in Thai They are framework for CRM, so the audience will at least have something in document back home with generic conceptual of CRM.

ขั้นตอนในการทำ CRM พัฒนาฐานข้อมูล เลือกเทคโนโลยี เลือกโปรแกรมการตลาด Customer Relationship Management CRM in Text Book ขั้นตอนในการทำ CRM พัฒนาฐานข้อมูล เลือกเทคโนโลยี เลือกโปรแกรมการตลาด ติดต่อสื่อสาร ประเมินผล ปรับปรุงฐานข้อมูล Life cycle for CRM Application. Note – CRM today is not in form of CRM Application any more. Such as Google (search engine)

Customer Relationship Management CRM in Text Book บริษัทกำหนด กิจกรรมการตลาด สร้างจุดติดต่อใหม่ เพื่อให้บริการได้ดีขึ้น สื่อสารให้ลูกค้ารับทราบ การบริหาร ความสัมพันธ์ กำหนด โปรแกรมการตลาด ใหม่ ลูกค้าตัดสินใจซื้อ CRM will help the following area in term of information but nothing will happened without Wills of change. ศึกษาข้อมูล พฤติกรรมลูกค้า บริษัทเก็บข้อมูลการซื้อ และข้อมูลอื่นๆ ปรับปรุงข้อมูลลูกค้า

CRM Practice without Computer System Customer Relationship Management CRM Practice without Computer System Case Example Front Desk House Keeping Restaurant Case Study for history of CRM that implemented before computer time. Memorized Guest recognition Like and don’t like

Do we need to invest in CRM to be successful ? Yes / No Customer Relationship Management Do we need to invest in CRM to be successful ? Yes / No To alert point of industry to focus on products & Services first before CRM. Money is the key or not ???? Yes, if you already invest other area Yes, if you are sure that your product is already met customer need. (Yet, it still need to replace somehow later) My Recommend is Yes, we do need the CRM Why - because we are in Hospitalities (Services) Business. Investment is the your answer to answer. Let the audience find the answer of their own at the end of presentation

Identify your target customers CRM and Technology in Hotel CRM Core Process Identify your target customers Differentiate your customers by their needs and their value to your company. Interact with your customers to form a learning relationship Customize your products, services, and messages Conceptual of CRM.

Why people would think of having CRM ? Increase Business Revenue Customer Relationship Management Why people would think of having CRM ? Increase Business Revenue Create Relationship with Customers Why do we need CRM ? Increase Business = Increase Revenue Increase Revenue = Guest Return Guest return = Guest happy Guest Happy = Guest feel like he is VIP Planning better We know what guest want

Guest feel like he is VIP Planning better We know what guest want CRM and Technology in Hotel Why do we need CRM ? Increase Business Guest return Guest preference Guest feel like he is VIP Planning better We know what guest want Explain from previous slides. Give the example

Human Resource / Training Timing / Luck Technology *** Customers *** Customer Relationship Management Factors Products & Services Human Resource / Training Timing / Luck Technology *** Customers *** CRM is consider in the old day as “Nice to have” as there is not much competitors With today world , who get close to customer is the winner (last long is depending on factors)

Resource Management Provision of Resource Human Resource CRM and Technology in Hotel Resource Management Provision of Resource Human Resource Infrastructure Work Environment For CRM to work, these are the important point to be consider. Explain in each area.

Mandarin Oriental’s Practice for CRM Guest Information CRM and Technology in Hotel Mandarin Oriental’s Practice for CRM Guest Information Guest Preference (History) Survey of satisfaction Direct Mail / Promotion Strategy base on guest information What Mandarin Oriental Bangkok is currently doing. + Example.

Application that CRM integrated (Local) CRM and Technology in Hotel Application that CRM integrated (Local) PMS (Primary Management System) Sales & Marketing Business Intelligent PMS – if there is not integrate available, you can use the existing system to accommodate the information (to save cost) S&M – normally, it already include CRM but user are not willing to input information into the system BI – Expensive, each modification is money related Explain on the good and challenge that hotels would be having. Change management / Who’s move my cheese Material System (Reverse CRM)

Database technology-enabled ability to analyze large amount of data CRM and Technology in Hotel Business Intelligent Database technology-enabled ability to analyze large amount of data Interactivity – manager holistic view of company customer interaction Mass customization technology – personalized service & product to customers What is BI , BI is a kind of Data Warehouse. Benefit to Business – Example.

IT&T Technology services to support business Quality Control for IT CRM and Technology in Hotel IT&T Technology services to support business Quality Control for IT IT Services CRM System Data Mining / Data Warehouse System Improvement IT&T is not just a system support but leading business Business is now the mater how fast you can reach to customer and how much information you can give to customer CRM and analysis (from Data Mining / Data Warehouse (Explain them) Explain why System Improvement is important 5 years plan Trend Technology life Replacement / M.A. (Hidden Cost)

CRM and Technology in Hotel Other system that hotel provide to our Customer base on CRM information. Telephone System Television System Internet Services Example the technology that is not the tangible for CRM but also can be Intangible such as IP Telephony 2005 Upgrading in Television Internet

Customer Reaction / Responding CRM and Technology in Hotel Measurement in CRM Standard Audit Mystery Shopper Reservation Quality of Service Customer Reaction / Responding Measurement in CRM, Explain what Mystery Shopper and other type of Audit are Explain why it is necessary

Do we need to invest in CRM to be successful ? Yes / No Customer Relationship Management Do we need to invest in CRM to be successful ? Yes / No Let the audience find the answer of their own at the end of presentation

Q A &