แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM3505 English for hospitality industry

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
เขียนอีเมล์อย่างไร How to write “ ” ?
Advertisements

Moment in Life บางขณะของชีวิต.
บทที่ 1 การเลือกรูปแบบและวิธีการเขียนจดหมาย
Months of the Year เดือนของปีนี้
Sleep as much as you can... นอนให้มากเท่าที่สามารถทำได้
ภาษาอังกฤษสำหรับสถานประกอบการ ENGLISH FOR THE WORKPLACE
English Basic.
UNIT 4 USING THE TELEPHONE. Expressions Can I help you ? - Yes, of course. - No, thank you. May I help you ? - Yes, thank you. - No, I’m sorry. What can.
UNIT 1 ชุดนี้เป็นการอธิบายการใช้สื่อการสอนนี้
Present Continuous.
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
Customer Relationship Management (CRM)
ครูรุจิรา ทับศรีนวล. Invitations Invitations Invitations.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans ตอนที่ 4. ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans Dates and plans.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans ตอนที่ 2.
Dates and plans Dates and plans.
PASSIVE VOICE.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Edinburgh” ตอนที่ 1 ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Journeys” ตอนที่ 3 ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ใบความรู้ เรื่อง ประโยคสนทนาที่น่ารู้ โดย อ. สิริพร กุ่ยก ระโทก.
Present Continuous Tense
These examples show that the subject is doing the verb's action.
Unit 4 : Job Application Letter
Invitation Letter & Reply Letter
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
English for Reflective Thinking วิชา ภาษาอังกฤษเพื่อการสะท้อนคิด
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  MFS2101 การออกแบบประสบการณ์ผู้ใช้ (User Experience Design) 2. หัวข้อที่ประจำ สัปดาห์นี้  การออกแบบ UI เพื่อนำข้อมูลเข้า  
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  MFS2101 การออกแบบประสบการณ์ผู้ใช้ (User Experience Design) 2. หัวข้อที่ประจำสัปดาห์นี้ 2.1 พฤติกรรมของผู้บริโภคสารสนเทศ 2.2.
Course Syllabus รหัสวิชา: ชื่อวิชา: ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารธุรกิจ (English for Business Communications) สังกัดคณะ: บริหารธุรกิจ สาชาวิชา: การตลาด จำนวน:
“เอาชนะเนื้อหนัง” OVERCOMING THE FLESH. “เอาชนะเนื้อหนัง” OVERCOMING THE FLESH.
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  IFM4302 การจัดการความรู้ (Knowledge Management) 2. หัวข้อที่ประจำ สัปดาห์นี้  แนวคิดทฤษฏีเกี่ยวกับการจัดการความรู้ (KM)   วัตถุประสงค์
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  ENL3511 Introduction to Literature
Letter of Condolence & Sympathy จดหมายแสดงความเสียใจและความเห็นใจ
Part 8 Overcoming Discouragement
Part 1 The Reception Aj. Panitnan Iemtom.
หน่วยที่ 2 ข้อมูลและสารสนเทศ
เรื่องราวของวันคริสต์มาส
Adjective Clause (Relative Clause) An adjective clause is a dependent clause that modifies head noun. It describes, identifies, or gives further information.
อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing. อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing.
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้น เกี่ยวกับระบบสารสนเทศ
นวัตกรรมการบริการสารสนเทศ ในยุคประเทศไทย 4.0
แนวทางการเฝ้าระวังคุณภาพน้ำดื่ม และน้ำแข็งบริโภค ในสถานประกอบการ
การควบคุมและตรวจสอบภายใน รองผู้ว่าการตรวจเงินแผ่นดิน
FOOD AND BEVERAGE SERVICE CHIANG RAI VOCATIONAL COLLEGE
ผลการดำเนินงานโครงการทัศนศึกษาต่างประเทศ (มาเลเซีย-สิงคโปร์)
คำเทศนาชุด: ท่านมีของประทาน
I WISH YOU A GREAT DAY! ฉันขอให้คุณ มีความสุขมากๆในวันนี้ นะคะ!
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  ENL2311 Paragraph Writing
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  MFS2101 การออกแบบประสบการณ์ผู้ใช้ (User Experience Design) 2. หัวข้อที่ประจำสัปดาห์นี้ 2.1 พฤติกรรมของผู้บริโภคสารสนเทศ 2.2.
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM3505 English for hospitality industry
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา THM๔๙0๑ รายวิชา การเตรียมฝึกประสบการณ์วิชาชีพใน อุตสาหกรรมท่องเที่ยวและบริการ 2. หัวข้อที่ประจำสัปดาห์นี้ การเตรียมความพร้อมก่อนออกฝึกประสบการณ์ในธุรกิจโรงแรม.
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา THM1301รายวิชา ทรัพยากรการท่องเที่ยว
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM3505 English for hospitality industry
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM4406 การท่องเที่ยวเชิงอนุรักษ์และผจญภัย
แบบฟอร์มที่ 2 ชื่อวิชา THM การวางแผนจัดนำเที่ยว (Tour Planning)
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา THM๒๒๐๗ กฎหมายและจรรยาบรรณวิชาชีพสำหรับอุตสาหกรรม ท่องเที่ยวและบริการ 2. หัวข้อที่ประจำสัปดาห์นี้ จริยธรรมและจรรยาบรรณในงานด้านอุตสาหกรรมบริการ(ต่อ)
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  ENL3511 Introduction to Literature
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  ENL2311 Paragraph Writing
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM 3307 การจัดการงานฝ่ายห้องพัก
Writing for communication
Aj. Panwad Chuasa-ad Phone no What do I expect from you? Be on time Responsibility Respect.
บทเรียนสำเร็จรูป เรื่อง ภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ
THM4434 การจัดการออกแบบและวิเคราะห์งานประชุม สัมมนาและงานมหกรรม
Help please me. I want to go home
ใบสำเนางานนำเสนอ:

แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM3505 English for hospitality industry 2. หัวข้อที่ประจำ สัปดาห์นี้  Correspondence   วัตถุประสงค์ (เมื่อศึกษาเนื้อหาในหน่วยการเรียนแล้ว ผู้เรียน) 1.  เพื่อให้นักศึกษามีความรู้ ความเข้าใจ และวิธีการตอบกลับลูกค้าทางอีเมลล์ ได้ 2.  เพื่อให้นักศึกษาสามารถเขียนอีเมลล์ตอบกลับลูกค้าเป็นภาษาอังกฤษได้อย่าง มีประสิทธิภาพ ภาพรวมของเนื้อหา/คำอธิบายหัวข้อที่สอนประจำสัปดาห์นี้ Writing letters and e-mails to customers Responding to e-mail and voicemails

UNIT 5 Correspondence

writing Letters and emails. 1. Complete the first gap of each correspondence with one of the phrases. a We enclose a copy of b We are pleased to confirm your reservation c Regarding your request to 2. Complete the second gap with one of the phrases. a Unfortunately we are fully booked b It includes c We have also reserved a parking space for yiu 3. Complete the third gap with one of the phrases. a We hope we may be of b We look forward c We attach a copy of

writing Letters and emails. 1. Complete the first gap of each correspondence with one of the phrases. a We enclose a copy of (1) b We are pleased to confirm your reservation (2) c Regarding your request to (3) 2. Complete the second gap with one of the phrases. a Unfortunately we are fully booked (3) b It includes (1) c We have also reserved a parking space for yiu (2) 3. Complete the third gap with one of the phrases. a We hope we may be of (1) b We look forward (2) c We attach a copy of (3)

1 HOTEL INTERNATIONNAL, GRAN VIA, 402, 08007 BARCELONA +34 935 526 536 www.hotelinternational.com Mr. P McKinnon 20 Church Street Edinburgh EH4 9HZ 13 July 20__ Dear Mr. McKinnon our hotel brochure for you information. directions for arrival by road. service to you in the future. Yours sincerely Rosa Gonzalez Marketing Gonzalez

1 HOTEL INTERNATIONNAL, GRAN VIA, 402, 08007 BARCELONA +34 935 526 536 www.hotelinternational.com Mr. P McKinnon 20 Church Street Edinburgh EH4 9HZ 13 July 20__ Dear Mr. McKinnon We enclose a copy of our hotel brochure for you information. We are pleased to confirm your reservation directions for arrival by road. regarding your request to service to you in the future. Yours sincerely Rosa Gonzalez Marketing Gonzalez

2 Subject: confirmation of booking. Dear Mrs. Tevez Thank you for your email. Of l double room for 3 nights from 30 September. We also confirm your table booking for 4 on l October at 8 m.p. for the 3 day as requested. to seeing you in September. Best regards Toni Fong Reservations

2 Subject: confirmation of booking Dear Mrs. Tevez Thank you for your email. It include Of l double room for 3 nights from 30 September. We also confirm your table booking for 4 on l October at 8 p.m. We have also reserved a packing space for the 3 day as requested. We look forward to seeing you in September. Best regards Toni Fong Reservations

3 Subject: request to change dates Dear Ms Parsons change the dates of you booking. for 15 and 16 March. However, we can offer you accommodation at our partner hotel nearby. their brochure for your information.

3 Subject: request to change dates Dear Ms Parsons we hope we have be of change the dates of you booking. we look forward for 15 and 16 March. However, we can offer you accommodation at our partner hotel nearby. we attack a copy at their brochure for your information.

Listening Customer nessages 5. 1 Listen to five to five voicemails Listening Customer nessages 5.1 Listen to five to five voicemails. What does each caller want ? Caller 1: . Caller 2: . Caller 3: . Caller 4: . Caller 5: .

Listening Customer messages 5. 1 Listen to five to five voicemails Listening Customer messages 5.1 Listen to five to five voicemails. What does each caller want ? Caller 1: twin room for there night . Caller 2: change booking . Caller 3: cheek booking date . Caller 4: table 10 people . Caller 5: special event .