งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM3505 English for hospitality industry

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM3505 English for hospitality industry"— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM3505 English for hospitality industry 2. หัวข้อที่ประจำ สัปดาห์นี้  Taking reservations วัตถุประสงค์ (เมื่อศึกษาเนื้อหาในหน่วยการเรียนแล้ว ผู้เรียน) 1.  เพื่อให้นักศึกษามีความรู้ ความเข้าใจ และการรับจองห้องพักในโรงแรม อย่างถูกวิธี Taking reservations 2.  เพื่อให้นักศึกษาสามารถสื่อสารในส่วนของการรับจองห้องพักโรงแรมเป็น ภาษาอังกฤษได้อย่างมีประสิทธิภาพ ภาพรวมของเนื้อหา/คำอธิบายหัวข้อที่สอนประจำสัปดาห์นี้ Taking reservations นักศึกษาสามารถสื่อสารในส่วนของการรับจองห้องพัก โรงแรม และสามารถแต่งบทสนทนา เป็นภาษาอังกฤษด้วยภาษาของตนเองได้

2 UNIT 3 Taking reservations

3 2 3.1 Listen again and complete the sentences.
1. I’d like to for a of six. 2. We on Sunday th May. 3. We one double room, one twin room and rooms. 4. Let me our reservations. 5. The double and twin room is €200, and is €128. 6. We’ll arrive the evening, about eleven o’clock. 7. And can you the three security numbers of the card, too, please? 8. We to you the 10th of May.

4 3 Taking reservations 2 3.1 Listen again and complete the sentences.
1. I’d like to book accommodation for a group of six. 2. We ’ll arrive on Sunday the th of May 3. We need one double room, one twin room and two single rooms. 4. Let me just check our reservations. 5. The double and twin room rate is €200, and the single is €128. 6. We’ll probably arrive late in the evening, at about eleven o’clock 7. And can you give me the three security numbers on the back of the card, too, please ? 8. We look forward to seeing you on the 10th of May.

5 Complete the sentences with the correct prepositions.
1. I’d like to book accommodation three nights. Tuesday the 6th Friday the 9th of April. 2. We’ll arrive Tuesday four o’clock. 3. We’ll let you know Wednesday at the latest. 4. The shop normally closes p.m. but one amonth it’s open p.m. 5. The hotel closes six weeks winter. 6. The door is locked p.m. please ring the bell if you arrive p.m.

6 Complete the sentences with the correct prepositions.
1. I’d like to book accommodation for three nights. from Tuesday the 6th to Friday the 9th of April. 2. We’ll arrive on Tuesday at four o’clock. 3. We’ll let you know by Wednesday at the latest. 4. The shop normally closes at p.m. but one a month it’s open until p.m. 5. The hotel closes for six weeks during winter. 6. The door is locked at p.m. please ring the bell if you arrive after p.m.

7 1 Look at the four hotel reservations. Are the sentences true or false ?
1 Mr Feinds is from Germany true / false 2 Mr Feinds is leaving on 15th May true / false 3 Mr Feinds would like four single rooms true / false 4 Mr Marsh is staying for two nights true / false 5 Mr Marsh would like a double room true / false 6 Mr Olson is travelling with his wife true / false 7 Mr Olson is arriving on Thursday 24th May true / false 8 Ms Wong is staying on Tuesday night true / false

8 1 Look at the four hotel reservations. Are the sentences true or false?
1 Mr Feinds is from Germany true / false 2 Mr Feinds is leaving on 15th May true / false 3 Mr Feinds would like four single rooms true / false 4 Mr Marsh is staying for two nights true / false 5 Mr Marsh would like a double room true / false 6 Mr Olson is travelling with his wife true / false 7 Mr Olson is arriving on Thursday 24th May true / false 8 Ms Wong is staying on Tuesday night true / false


ดาวน์โหลด ppt แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM3505 English for hospitality industry

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google