 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
“ The Four Principles of Spirituality ”
Advertisements

การแนะนำสถานที่ ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6/4 1. นางสาวดลยา พลอาวุธ เลขที่ นางสาวปภัสสร สายสมบัติ เลขที่ นางสาวศิริพร ประสมศรี เลขที่ 36.
บทที่ 4 ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร
THE PARTS OF A FLOWERING PLANT AND THEIR FUNTION.
ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร อ 32203
ข้อแตกต่างระหว่าง กับ ผู้ชนะ ผู้แพ้.
Moment in Life บางขณะของชีวิต.
Are you a student ? Yes, I am or No , I’m not .
Put the Glass Down จงวางแก้วใบนั้นลง
Who Who broke my pencil ? Wichian Who has got my book ? Danai Who is your teacher ? Mr. Kasem.
Put “the Glass” Down วาง”แก้ว”ลง
ข้อแตกต่างระหว่าง กับ ผู้ชนะ ผู้แพ้.
การนำเสนอหนังสือประกอบการสอนวิชาทักษะการเรียนรู้ (HUM100)
ครั้งที่ 2 บทที่ 1 8 มิถุนายน 2553
Invitation / Accepting / Declining Invitation
Wh-Question.
Question Tag MRS.NITTAYA PROMJAN UDOMDARUNEE SCHOOL.
English Basic.
ผัก. หน่อไม้ ฝรั่ง กะหล่ำ ปลี แค รอท กะหล่ำ ดอก.
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
เรื่อง English คิดสนุก
Classroom Language for Pratomsuksa 6.
Question Tag Question Tag
Kru Srithong Bovornkosolchit
Question Tag Question Tag ตอนที่2 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
Tell me about your family
Question words ครูรุจิรา ทับศรีนวล ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Present Continuous.
English for everyday use
ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Events can happen in the
Question Tag Question Tag ตอนที่3 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
At the party ครูรุจิรา ทับศรีนวล. Communi cation Describing past events การบรรยาย เหตุการณ์ในอดีต ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ข้อสอบปลายปี วิชาภาษาอังกฤษ (10 คะแนน) ชั้นประถมศึกษาปีที่ 4
Indirect Question word
How do scientists think and find( พบ ) answers?.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans ตอนที่ 2.
4. All Dressed Up. งานหน่วยที่ 3 ติดลบ 1 วันพรุ่งนี้ และ เพิ่มขึ้นทุกสัปดาห์ งานหน่วยที่ 3 ติดลบ 1 วันพรุ่งนี้ และ เพิ่มขึ้นทุกสัปดาห์ รับ sheet หน้า.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Teenage Favorites.
Self-access materials By Self-access Learning Centre, KMUTT Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT Synonym.
แนวแบบทดสอบ O-NET ป.6 วิชาภาษาอังกฤษ ครูรัชนีภรณ์ ศรีหวัง ( T.Ratty)
Present Continuous Tense
Verb to have (have, has)
แบบฝึกหัด Relative clauses
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
D I G I T A L 4.0 Pronoun ENG M.1 Sem. 1 Grammar
ผลที่ได้จากการสอบสวน 1. เกิดเหตุการณ์อะไรขึ้น 2. ทำไมถึงเกิดเหตุการณ์นั้น 3. ใครจะเป็นผู้ที่เหมาะสมที่สุดในการแก้ไขป้องกันอุบัติเหตุในครั้งนี้
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
การเขียนชื่อ “เรื่อง”
คำเทศนาหัวข้อที่ 3: ประกาศข่าวดี SERMON 3: PREACHING GOOD NEWS
คิดไว สรุปไว ด้วย MIND MAP ยินดีต้อนรับผู้เข้าร่วมสัมมนาหลักสูตร
By T’Sumana Hanlamyuang
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
Part 8 Overcoming Discouragement
ชัยเมศร์ อมรพลสมบูรณ์
การเขียนหนังสือราชการและการโต้ตอบ นักจัดการงานทั่วไปชำนาญการ
Direct Speech Vs Indirect Speech
ผลการดำเนินงานโครงการทัศนศึกษาต่างประเทศ (มาเลเซีย-สิงคโปร์)
คำเทศนาชุด: ท่านมีของประทาน
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
ตอนที่ 3 - โดยฤทธิ์เดชแห่งการอธิษฐาน Part 3 - By the Power of Prayer
1 E 1 S E M N G Present Progressive
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
การสร้างประโยคง่ายๆจากคำศัพท์
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
Writing for communication
บทเรียนสำเร็จรูป เรื่อง ภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ
ใบสำเนางานนำเสนอ:

 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?

Frank is good……..English. stem 1. at 2. on 3. of 4. under alternative choice option correct answer distractors or

Does Tom have any brothers? 1.Yes, he have. 2.Yes, he is. 3.Yes, he does. 4.Yes, he do. Avoid Grammatical Error

A: Does Tom have any brothers? B: Yes, he_____. 1.have 2.does 3.do 4.is

Which word starts with the same sound as “canteen”? 1.child 2.cheap 3.carry 4.chili Use Plausible Distractors

1.Hello kids, welcome to my house 2.I am happy here 3.I want to live here 4.I don’t like to live here Use Only One Correct Choice Anna and Harry are at the zoo. Anna: Look at that lion! If it can say, what should it say? Harry: It should say “_______.”

1.Don’t use the door. 2.Go out the way. 3.This door is for the people who work here. 4.None can use this door. Keep Choice Lengths Similar

What is the appropriate season to play the kite? 1.The rainy season 2.The hot season 3.The cold season 4.In summer Avoid Bias Avoid Clues to the Correct Answer

A: ____________? B: He is cleaning the window. 1.When is Henry doing 2.What is Henry doing 3.Where is Henry doing 4.How is Henry doing Put repetitive words in the stem rather than in each choice.

A: ____is Henry doing? B: He is cleaning the window. 1.Where 2.When 3.What 4.How

Type the choices in order of the length. A: ____________ B: He has short curly hair. 1.What does he do? 2.What does he look like? 3.What color is it? 4.What fruit does he like best?

Where is the ball? It is_________. 1.On the pond 2.Under the pond 3.In the pond 4.Near the pond repetitive words order of the length grammatical error

What happened before that? They_____.. 1.sat by the swimming pond 2.played with the ball near the pond 3.swam in the pond 4.ran around the pond order of the length only one correct answer

 Levels of Learning  Indicators  Effective Test  Difficulty Level

for your attention!

 Avoid Grammatical Error หลีกเลี่ยงการผิดหลัก ไวยากรณ์  Use Plausible Distractors ตัวลวงต้องลวงได้ ( ไม่ “ ถูกเด่น ผิด โด่ง ”)  Keep Choice Lengths Similar ความยาวของตัวเลือกใกล้เคียงกัน  Avoid Bias หลีกเลี่ยงข้อสอบที่ลำเอียง  Use Only One Correct Choice คำตอบที่ถูกต้องต้องมี เพียงคำตอบเดียว  Avoid Clues to the Correct Answer หลีกเลี่ยงการแนะคำตอบที่ถูกต้อง

 Put repetitive words in the stem rather than in each choice. วางคำที่ต้องใช้ซ้ำกันของตัวเลือกไว้ที่ คำถาม  Type the choices in order of the length. จัดลำดับความสั้นยาวของตัวเลือก