ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่องบุคคล ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ จุดประสงค์การเรียนรู้ - อ่านเรื่องบุคคลแล้ว ระบุรายละเอียด และใจความสำคัญได้ - เขียนสรุปความจาก.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Advertisements

THE PARTS OF A FLOWERING PLANT AND THEIR FUNTION.
จำนวน สถานะ NUMBER OF STATES. ประเด็นที่ สนใจ The number of distinct states the finite state machine needs in order to recognize a language is related.
ออโตมาตาจำกัด FINITE AUTOMATA
REGULAR EXPRESSION การบรรยายแบบสม่ำเสมอ
He Asked If I’d Worked Before
t t t f f (page 20) Review 1 M. 5 t t t f f What you will learn and do in this unit. 1. เข้าใจบทความที่อ่านเกี่ยวกับ เทศกาลงานฉลอง 2. เขียนบรรยาย Tomatina.
Verb to be : is,am,are Positive ประโยคบอกเล่า โครงสร้าง = ประธานเอกพจน์ + is……… He ,She ,It + is………… He is a man. He is handsome. He is six years old.
Who Who broke my pencil ? Wichian Who has got my book ? Danai Who is your teacher ? Mr. Kasem.
Problem with Subjunctive Verbs Some verbs and noun require a subjunctive. A subjunctive is a change in the usual form of the verb. It is often a verb word.
ครั้งที่ 9 บทที่ 2 25 มิถุนายน 2553
Unit 1 Present Simple Tense.
ครั้งที่ 7 บทที่ 2 21 มิถุนายน 2553
Exercise 4: Page 41.
Sleep as much as you can... นอนให้มากเท่าที่สามารถทำได้
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Wh-Question.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
เรียนคำศัพท์ 11 Days of the Week
ผัก. หน่อไม้ ฝรั่ง กะหล่ำ ปลี แค รอท กะหล่ำ ดอก.
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
UNIT 4 USING THE TELEPHONE. Expressions Can I help you ? - Yes, of course. - No, thank you. May I help you ? - Yes, thank you. - No, I’m sorry. What can.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
Object pronouns Aj. Ramita Temtae
Unit 10 As Good As It Gets M ฟังการโฆษณาสินค้า 2. อ่านบทความเกี่ยวกับ ผลิตภัณฑ์ที่มีชื่อเสียง 3. พูดอภิปรายเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ ที่มีชื่อติดอันดับโลก.
Indirect Question without Question Word.
Question Tag Question Tag ตอนที่2 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
Tell me about your family
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ว เคมีพื้นฐาน พันธะเคมี
At the party ครูรุจิรา ทับศรีนวล. Communi cation Describing past events การบรรยาย เหตุการณ์ในอดีต ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans ตอนที่ 4. ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans Dates and plans.
Indirect Question word
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. ทบทวนคำศัพท์ใหม่ที่ เรียนทั้งหมด.
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Self-access materials By Self-access Learning Centre, KMUTT Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT Synonym.
Unit 4. Opera HouseAustralia FujiyamaJapan.
Present Continuous Tense
Pronoun คือ คำที่ใช้แทนคำนาม แบ่งออกเป็น
These examples show that the subject is doing the verb's action.
แบบฝึกหัด Relative clauses
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
Modals-Ability By T’Sumana Hanlamyuang.
“เอาชนะเนื้อหนัง” OVERCOMING THE FLESH. “เอาชนะเนื้อหนัง” OVERCOMING THE FLESH.
By T’Sumana Hanlamyuang
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
เรื่องราวของวันคริสต์มาส
Adjective Clause (Relative Clause) An adjective clause is a dependent clause that modifies head noun. It describes, identifies, or gives further information.
Direct Speech Vs Indirect Speech
ตอนที่ 3: ท่านเป็นผู้ชอบธรรมได้อย่างไร?
คำเทศนาชุด: ท่านมีของประทาน
I WISH YOU A GREAT DAY! ฉันขอให้คุณ มีความสุขมากๆในวันนี้ นะคะ!
“เข้าใจเรื่องความเชื่อ”
เรียนคำศัพท์ 5 Daily Activities
Good morning welcome to Calvary Chapel at the Bridge สวัสดีตอนเช้าขอต้อนรับสู่ โบสถ์แคล'วะรีแชพ'เพิลที่สะพาน.
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
ตอนที่ 6: ชอบธรรมที่ภายใน Part 6: Righteous On The Outside
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
ตอนที่ 4: เคลื่อนไปกับของประทานของท่าน Part 4: Flowing In Your Gift
บทที่ 2 การวัด.
Mrs. Nieto MYP Language and Literature 6th and 7th Grade
<insert problem title>
How do test takers write a blog
Year 9 Term 1 Foundation (Unit 1) INTEGERS, ROUNDING AND PLACE VALUE
ใบสำเนางานนำเสนอ:

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์

การอ่านเรื่องบุคคล

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ จุดประสงค์การเรียนรู้ - อ่านเรื่องบุคคลแล้ว ระบุรายละเอียด และใจความสำคัญได้ - เขียนสรุปความจาก เรื่องที่อ่านได้

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 1.1 Look at the pictures and answer the questions: - Who can you see here? - Where are they from? - What do they do? - Who are the stars in your country? - What do they do? - How old are they? - Are they famous internationally?

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ Luis Migue l a Mexican pop singer

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ Madon na a US singer, a film actress

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ Ricky Marti n a Puerto Rican singer

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ Salma Hayak a Mexican actress

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ Leonardo Dicaprio an American movie star

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ They are from the United States of America. They are movie stars / singers. Pornchita, Suwanan, Willy etc. They are movie stars / singers. They are 25 – 40 years old. Yes, some of them are famous internationally.

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 1.2 Ask and answer these questions in pairs. - What makes a star? - Do stars deserve their money and fame? -What are the advantages and disadvantages of being a star?

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ presi den t arran ge audie nce catch y tradit ion pheno meno n irresisti ble appeal rhythm

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ Works heet Directions : Fill in each blank with the given words below : phenomenon, president, appeal, tradition, irresistible, arrange, audience, rhythm.

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 1. New fashion from Abercromby and Fitch was ………….. to teenagers. irresi stible 2. El Nino is a ………………. caused by draught. 3. When you dance, listen to the …………. and step out. pheno menon rhythm s

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 4. He ………….. folk songs for the guitar. arran ges 5. There’s a ……………. in our school that we have a special activity on Wai Kru Day. 6. The …………… joining the concert need to show ticket. traditio n audien ces

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 7. Naree is a ……………… of Golf Club. presi dent 8. New fashion from Paris …………….. to young lady. appeal s

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ Who is Selena? What kind of music made her famous? Who helped her? What made her a star? How did she die?

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 2.1 Read the text and mark each statement True or false. 1. Selena’s first languages was Spanish. F 2. Selena’s brother wrote all of her songs. F

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 2.1 Read the text and mark each statement True or false. 3. Selena was popular in both the USA and Mexico. T 4. Selena’s music was catchy. T

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 2.1 Read the text and mark each statement True or false. 5. Selena’s music was called “Nortena” in the USA. F 6. Selena rapidly became famous. T

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 2.1 Read the text and mark each statement True or false. 7. Los Dinos played exclusively Mexican music. F 8. Only Hispanics listened to Selena’s song. F

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 2.1 Read the text and mark each statement True or false. 9. It was Selena’s looks that made her a star. F 10. Selena ignored cultural differences. T

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 4.3 Put the words in order to make sentences. a. died/Selena/when /young/she/was. b. USA/both/unpopular /was/the/ Mexico/and/Selena/ in. Selena died when she was young. Selena was unpopular both in Mexico and the USA.

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 4.3 Put the words in order to make sentences. c. musical/mixture/Sele na’s/and/a styles/of/were/rhyth ms/songs/different. Selena’s songs were a mixture of different musical styles and rhythm.

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 4.3 Put the words in order to make sentences. d. similar/other/many/p op/was/stars/ Selena/to. Selena was similar to many other pop stars.

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 4.3 Put the words in order to make sentences. e. was/attractive/v ery/Selena. Selena was very attractive.

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ 4.4 Match the following by writing the number of the first part of the sentence next to the phrase which completes the sentence.

ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์ head over heels ( adj. ) ทำอะไรไม่ถูก I’m head over heels being in love with you. ( ผมรักคุณมากจนทำ ตัวไม่ถูกเลย )