1 E 1 S E M N G Reading & Writing

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Set is a basic term in Mathematics. There is no precise definition for term “set”, But roughly speaking, a set is a collection of objects, Things or symbols,
Advertisements

Finite and Infinite Sets, Null set
Texture การประมวลผลภาพแบบดิจิตอล Ian Thomas
Are you a student ? Yes, I am or No , I’m not .
MATHTEMATICS M .4 Teacher SET This is the first time
How ใช้ถามเกี่ยวกับอาการ ( manner ) การคมนาคม และการขนส่ง How can I get to the police station ? By taking the white bus. How did she walk ? slowly.
Wh-Question.
Question Tag MRS.NITTAYA PROMJAN UDOMDARUNEE SCHOOL.
Chapter 3 Simple Supervised learning
In-Class Exercises Discrete Mathematics
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่องงานแล้ว บอกรายละเอียดและ สาระสำคัญ.
Unit 10 As Good As It Gets M ฟังการโฆษณาสินค้า 2. อ่านบทความเกี่ยวกับ ผลิตภัณฑ์ที่มีชื่อเสียง 3. พูดอภิปรายเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ ที่มีชื่อติดอันดับโลก.
Kru Srithong Bovornkosolchit
Tell me about your family
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Events can happen in the
ว เคมีพื้นฐาน พันธะเคมี
ครูรุจิรา ทับศรีนวล. Invitations Invitations Invitations.
Writing Test (สอบเขียน) Write the second sentence to have the same meaning as the first. เขียนประโยคที่ 2 ให้มีความหมาย เหมือนกับประโยคแรก.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans ตอนที่ 2.
At the party ตอนที่ 1 ครูรุจิรา ทับศรีนวล ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Relation and function - Good morning students. - How are you today?
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Edinburgh” ตอนที่ 1 ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Important birthdays ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
กลุ่ม rraid. What's your name. คุณชื่ออะไร = Miss Bangon Buntanoom How old are you. - คุณอายุเท่าไหร่ = Ages 36 Years What you have finished your course.
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Teenage Favorites.
ใบความรู้ เรื่อง ประโยคสนทนาที่น่ารู้ โดย อ. สิริพร กุ่ยก ระโทก.
Abilities.  Where are they?  Why are they there?  What objects can you see around them?  On the island.  The boat capsized.
Some & Any ภาษาอังกฤษ นายวิรุฬห์ อนันตผล ม.5/7 เลขที่ 7
Self-access materials By Self-access Learning Centre, KMUTT Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT Synonym.
 The nonconformities chart controls the count of nonconformities ( ข้อบกพร่อง หรือตำหนิ ) within the product or service.  An item is classified as a.
Unit 4. Opera HouseAustralia FujiyamaJapan.
Verb to have (have, has)
Page : Stability and Statdy-State Error Chapter 3 Design of Discrete-Time control systems Stability and Steady-State Error.
แบบฝึกหัด Relative clauses
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
D I G I T A L 4.0 Pronoun ENG M.1 Sem. 1 Grammar
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
อาจารย์อภิพงศ์ ปิงยศ บทที่ 8 : TCP/IP และอินเทอร์เน็ต Part3 สธ313 การสื่อสารข้อมูลและเครือข่ายคอมพิวเตอร์ทางธุรกิจ อาจารย์อภิพงศ์
อาจารย์อภิพงศ์ ปิงยศ บทที่ 7 : TCP/IP และอินเทอร์เน็ต Part3 สธ313 การสื่อสารข้อมูลและเครือข่ายคอมพิวเตอร์ทางธุรกิจ อาจารย์อภิพงศ์
INC 161 , CPE 100 Computer Programming
คำชี้แจงการใช้แบบฝึกเสริมทักษะ การอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ
บทเรียนสำเร็จรูป ชุดหลักการใช้ไวยากรณ์ภาษาอังกฤษให้ถูกต้อง ชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 เรื่องที่ 1 เรื่อง ประโยคคำถามที่ขึ้นต้นด้วย Do…?, Does…? และการตอบคำถาม.
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
Control Charts for Count of Non-conformities
สุขสันต์วันครบรอบคริสตจักร 19 ปี คริสตจักรเรมากรุงเทพฯ
Direct Speech Vs Indirect Speech
คำเทศนาชุด: ท่านมีของประทาน
I WISH YOU A GREAT DAY! ฉันขอให้คุณ มีความสุขมากๆในวันนี้ นะคะ!
At home.
D 1 E 1 S E M N G ม. I G I T Prepositions A L 4.0.
(การสุ่มตัวอย่างเพื่อการยอมรับ)
คุณลักษณะของเพื่อนที่ดีที่สุด
1 E 1 S E M N G Adverb of frequency
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
2 E 2 S E M N G Requests and Replies
ตอนที่ 4: เคลื่อนไปกับของประทานของท่าน Part 4: Flowing In Your Gift
Control Charts for Count of Non-conformities
บทที่ 2 การวัด.
2 E 1 S E M N G Future Simple Tense
Writing for communication
ชุดการสอนภาษาอังกฤษ.
การวิเคราะห์และออกแบบขั้นตอนวิธี
Color Standards A pixel color is represented as a point in 3-D space. Axis may be labeled as independent colors such as R, G, B or may use other independent.
Help please me. I want to go home
ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 E 1 S E M N G Reading & Writing ม. I G I T Reading & Writing A L 4.0

1 E 1 S E M N G Identify the pictures ม. I G I T Identify the pictures A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Non-text Reading ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing Non – Text Reading เป็นการอ่านจับใจความสำคัญ หารายละเอียด และสรุปประเด็นสำคัญ ซึ่งNon-text reading มีหลายรูปแบบ เช่น กราฟ แผนภูมิ ตารางเวลา ข้อความประกาศ แบบฟอร์มต่างๆ I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Non-text Reading Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing G Reading the chart I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Non-text Reading Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing G Reading the chart I The vertical axis shows the quantity of shirt sold in a week. The horizontal axis shows the different types of shirt. T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Non-text Reading Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing G Reading the chart จากการอ่านแผนภูมิแสดงจำนวนเสื้อที่ขายได้ในหนึ่งสัปดาห์ เราอาจจะสรุปได้ว่า 1. ในร้านแห่งนี้ขายเสื้อทั้ง 3 ประเภท ในหนึ่งสัปดาห์ รวม 90 ตัว โดยแบ่งเป็น Sport shirt (เสื้อกีฬา), Male Shirt(เสื้อบุรุษ), women shirt (เสื้อสตรี) 2. ขาย Male shirt (เสื้อบุรุษ) ได้มากที่สุด และ Sport shirt (เสื้อกีฬา) ขายได้ น้อยที่สุด 3. ความแตกต่างระหว่างจำนวนของเสื้อที่ขายได้ในแต่ละประเภท เช่น Male shirt (เสื้อบุรุษ)ขายได้ มากกว่า Women shirt (เสื้อสตรี) 10 ตัว และขายได้มากกว่า Sport Shirt (เสื้อกีฬา) 10 ตัว เป็นต้น I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Non-text Reading Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing G Reading the chart I หลังจากที่เราได้อ่านแผนภูมิแสดง ยอดขายเสื้อในหนึ่งสัปดาห์แล้วนั้น เรามาดูคำถามในหน้าถัดไปกันครับ T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Non-text Reading Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing G Reading the chart I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Non-text Reading Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing G Reading the chart Questions: 1. How many types of shirt do the shop have? There are 3 types of shirt in the shop . 2. Which shirt does the shop have more than any other shirt? The shop has more male shirts than other shirt . 3. How many shirts did the shop can sell in one week? The shop sold 90 shirts in one week . I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Non-text Reading Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing G Reading the chart Questions: 4. How great is the difference between the number of sport shirts and the number of male shirt sold in one week? The difference between the number of sport shirts and the number of male shirt sold in one week is 20 shirts______ . 5. Which cloth did the shop sell the least? The shop sold fewer sports shirt than any other shirt . I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing Exercise 1: Read the bar chart. Write “T’ before the correct statements and “F” for the incorrect ones. Do as in the given example. I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing Exercise 1: Read the bar chart. Write “T’ before the correct statements and “F” for the incorrect ones. Do as in the given example. Example: T Pong has more Aesop’s fables than love stories. _______ 1. Peter has more cartoon books than love stories. _______ 2. Peter has fewer texts than any other book. _______ 3. He has 65 books. _______ 4. Peter likes to read comic. _______ 5. Peter has more texts than love stories. I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing Exercise 2: Read the graph. Write the appropriate number in the circle to complete the sentences. Follow the example given. I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing Exercise 2: Read the graph. Write the appropriate number in the circle to complete the sentences. Follow the example given. Example: Nancy has kilos of bananas. 1. Nancy has kinds of fruit. 2. She has kilos of mangoes. 3. How many kilos of fruit does Nancy have altogether? 4. How much is the difference between pineapples and mangoes in kilos? 5. is the total number of grapes and bananas in kilos. I 20 T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing Exercise 3: Read the pictograph and answer the following questions. This graph shows the amount of coconuts sold by Robert. I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing Exercise 3: Read the pictograph and answer the following questions. This graph shows the amount of coconuts sold by Robert. 1. How many coconuts did Robert sell on Friday? a) 600 b) 700 c) 800 d) 900 2. How many coconuts did Robert sell on Sunday and Thursday? a) 1,100 b) 1,200 c) 1,300 d) 1,400 I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing Exercise 3: Read the pictograph and answer the following questions. This graph shows the amount of coconuts sold by Robert. 3. On which day did Robert sell the most of coconuts? a) Sunday b) Monday c) Tuesday d) Wednesday 4. How much is the difference in the amount of coconuts on Sunday and Monday? a) 300 b) 600 c) 900 d) 1,500 I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing Exercise 4: Read the circle graph and draw a happy face {) if the statement is correct and a sad face () if the statement is wrong. I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing Exercise 4: Read the circle graph and draw a happy face {) if the statement is correct and a sad face () if the statement is wrong. Example:  The most preferred occupation is farmer. __________ 1. 12% of the parents’ population are doctors. __________ 2. The second preferred occupation is official. __________ 3. The number of businesmen, laborers, and others is equal to the number of farmers. __________ 4. The least preferred occupation is being an official. __________ 5. There are 5 occupations mentioned in the circle graph. I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing Exercise 5: Read the circle graph and answer the following questions same as the example given. I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing Exercise 5: Read the circle graph and answer the following questions same as the example given. There are 2,500 students in Triam Udom Suksa school. How many students are there in each school level? Example: Find the number of students in Mathayom 1: 2,500 x 0.22 = 550 I T A L 4.0

D I G I T A L 4.0 Reading the chart ENG M.1 Sem. 1 Reading & Writing Exercise 5: Read the circle graph and answer the following questions same as the example given. There are 2,500 students in Triam Udom Suksa school. How many students are there in each school level? 1. Find the number of students in Mathayom 2: ____________________ 2. Find the number of students in Mathayom 3: ____________________ 3. Find the number of students in Mathayom 4: ____________________ 4. Find the number of students in Mathayom 5: ____________________ 5. Find the number of students in Mathayom 6: ____________________ I T A L 4.0