CLASSIFICATION MODEL FOR PERFORMANCE DIAGNOSIS OF DRY PORT BY RAIL

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Human Resource Management
Advertisements

Introduction to Earned Value Analysis.
ชิดชนก เหลือสินทรัพย์ ภาควิชาคณิตศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
เดินทีละ ๙ ๙ ทีละขั้น มุ่งมั่น สร้างสรรค์ พัฒนา อดทนมุ่ง สู่ความเป็นเลิศ By-step walk step by step development of innovative patient focused commitment.
Customer Relationship Management (CRM)
“JTEPA, RCEP and Projects Cooperation” สภาอุตสาหกรรมแห่ง ประเทศไทย The Federation of Thai Industries By Mr. Boonpeng Santiwattanatam Vice Chairman of The.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
 The nonconformities chart controls the count of nonconformities ( ข้อบกพร่อง หรือตำหนิ ) within the product or service.  An item is classified as a.
1 นายไกรสีห์ กรรณสูต กรรมการกำกับกิจการพลังงาน 22 กรกฎาคม 2558 แนวทางการส่งเสริมกิจการพลังงาน ให้มีประสิทธิภาพ และเสริมสร้างการแข่งขันที่เป็นธรรม.
e – Government in Bangkok
COMPANY PROFILE EXPERTISE ‘S PROMISE LOYALTY TO BUILD CO.,LTD 130/153 M.6 T.BANSUAN A.MUANG CHONBURI Tel : Fax :
สำนักงานวิจัยเพื่อการพัฒนา หลักประกันสุขภาพไทย Health Insurance System Research Office Social Protection Floor: Situation and Way Forward Thaworn Sakunphanit.
© The McGraw-Hill Companies, Inc., 2003 McGraw-Hill/Irwin Slide 2-1 งบการเงิน (FINANCIAL STATEMENTS ) Chapter 3.
Skills Development and Lifelong Learning: Thailand in 2010s Tipsuda Sumethsenee Office of the Education Council Thailand’s Ministry of Education.
Cold Energy Integration between GSP #3 and DPCU
X-Ray Container Inspection system
Successful Innovation
CNG for Industry (NGV-NGR Cooperation Project)
MEDICAL RESPONSE TO MAJOR INCIDENTS (MRMI)
คณะสิ่งแวดล้อมและทรัพยากรศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
P.J.Transpack (Thailand) Co.,Ltd
ความเท่าเทียม เพื่อเด็กไทยทุกคน
งบการเงิน (FINANCIAL STATEMENTS )
ความก้าวหน้าการพัฒนากฎหมาย ที่อยู่ในความรับผิดชอบของกรมอนามัย
Energy Consumption and CO2 Emission of Rice Production in THAILAND
ธาริษา วัฒนเกส ผู้ว่าการธนาคารแห่งประเทศไทย 23 กุมภาพันธ์ 2550
นโยบาย 7 ข้อหลัก ภ.3 7 นโยบายหลัก ภ.3 เพิ่มรายได้ ลดค่าใช้จ่าย
Economy Update on Energy Efficiency Activities
Knowledge Audit and Analysis
การพัฒนาบุคลากรด้านโลจิสติกส์ เพื่อเข้าสู่ Industry 4.0
Product Overview & ERP Concept
บุคลากรสาธารณสุข รู้ทันประชาคมอาเซียน
Control Charts for Count of Non-conformities
ชัยเมศร์ อมรพลสมบูรณ์
Information System Development
Data mining สุขฤทัย มาสาซ้าย.
The Balanced Scorecard & KPI
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการตลาด
Container Throughput at Laem Chabang Port 2015
หมวด ๒ กลยุทธ์.
เรื่องขั้นตอนการเตรียมการจัดการเอกสารเพื่อการขนส่ง
กลุ่มสัตว์ทดลอง สถาบันวิจัยวิทยาศาสตร์สาธารณสุข 8 พฤศจิกายน 2559
“ระบบการจัดเก็บข้อมูลบริการ เพื่อเชื่อมโยงกับระบบบัญชี”
นวัตกรรมการบริการสารสนเทศ ในยุคประเทศไทย 4.0
13 October 2007
Tourism Industry Vs Retail Business in Thailand Suan Sunandha Rajabhat University Bangkok, Thailand January 13, 2019.
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการจัดการโลจิสติกส์
การดำเนินงานของคลัสเตอร์พลังงานResearch University Network – Energy
ปี 2559 : ผู้ประกอบการพร้อมหรือยัง..... กับการรับมือเศรษฐกิจซึมยาว
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจระหว่างประเทศ
บทที่ 2 แนวคิดทางด้านต้นทุน ชนิดต้นทุน
ASEAN - China Free Trade Agreement (ACFTA)
Factors influencing selection of marine merchant in coastal transport
P.J.Transpack (Thailand) Co.,Ltd
ระเบียบวิธีวิจัยทางการบัญชีบริหาร
MGEN313 การสรรหาและการคัดเลือกพนักงานขาย
The Association of Thai Professionals in European Region
Scholarships Chayooth Theeravithayangkura
การค้าและการลงทุนระหว่างประเทศ ภายใต้ความมั่นคงและมั่งคั่ง
ผศ.ดร.พรชัย วิสุทธิศักดิ์ คณะนิติศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
EM: Asst.Prof.Dr.PattanaSirichotpundit, Ph.D.
Control Charts for Count of Non-conformities
ศปถ อำเภอ กับการป้องกันอุบัติเหตุทางถนน 27 พฤษภาคม 2562 ศปถ อำเภอ กับการป้องกันอุบัติเหตุทางถนน 27 พฤษภาคม 2562.
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจ
แพทย์หญิงประนอม คำเที่ยง
CGI Learning Center สถิติการปฏิบัติงาน Fact & Figures
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการตลาด
ระเบียบวิธีวิจัยทางการบัญชีบริหาร
ใบสำเนางานนำเสนอ:

CLASSIFICATION MODEL FOR PERFORMANCE DIAGNOSIS OF DRY PORT BY RAIL The Fourth International Conference of Thai Society for Transportation & Traffic Studies. April 2, 2015 at Chaophya Park Hotel, Bangkok Thailand CLASSIFICATION MODEL FOR PERFORMANCE DIAGNOSIS OF DRY PORT BY RAIL State Railway of Thailand

State Railway of Thailand General Information Name Lad krabang Inland Container Depot (LICD) Organizations State Railway of Thailand Module Operator (Private Company) Government Agencies State Railway of Thailand

General Information (2) The project The total area of (ICD) is about 104 Hectares About 60 Hectares use for 6 ICD Modules concession. (Running by the private sector who won the tender) About 44 Hectares use for main facility Designed to handle the volume of containers passing through put 400,000 - 600,000 TEU per year. Construction cost 74 Million USD (1 USD = 40 Baht) The LICD was inaugurated in 9 April 1996 State Railway of Thailand

State Railway of Thailand Container Yard at ICD Lat krabang State Railway of Thailand

State Railway of Thailand OBJECTIVES In 1989, JICA in collaboration with the Government of Thailand to study the construction. Accommodate the ICD to activate the deep water port of Laem Chabang. Under major objective; Facilitating cargo export Promote the use of Laem Chabang Port and to reduce freight from Bangkok - Laem Chabang Support policy solutions to congestion at the Port of Bangkok (Klong Toey), planned enhancement of trade and investment Support for rail transit system between Bangkok - Laem Chabang. For environmental and energy conservation benefits State Railway of Thailand

State Railway of Thailand General Operating State Railway of Thailand

State Railway of Thailand Location 40 Km. LICD Port of Bangkok State Railway of Thailand

State Railway of Thailand Road network surrounding 3 ทิศเหนือ ไปสุวินทวงค์ ไปมีนบุรี 3 Chaukunthahan Rd 2 Romkraut Rd ถ.ICD 3 2 Chalongkrung Rd Lad Krabang (LICD) Truck Terminal 2 2 3 Motor Way 1 1 SRT Eastern Line State Railway of Thailand

State Railway of Thailand Module Operator Module A Siam Shoreside Services (SSS) Module B Eastern Sea Laem Chabung Terminal CO., LTD (ESCO) Module C Evergreen Container Terminal (Thailand) (ECTT) Module D TIFFA ICD (TIFFA) Module E Thai Hanjin Logistics CO., LTD (THL) Module F N.Y.K. Distribution Service (Thailand) CO., LTD (NICD) State Railway of Thailand

State Railway of Thailand HEAD OFFICE SSS ESCO EVER GREEN TIFFA THL NYK Module D 92,800 Sqm. Module A 127,200 Sqm. Module B 96,600 Sqm. TRUCK TERMINAL Module E 69,600 Sqm. Module F 90,944 Sqm. Module C 130,400 Sqm. ข้อมูลเกี่ยวกับพื้นที่สัญญาสัมปทาน พื้นที่โครงการสถานีบรรจุและแยกสินค้ากล่อง (ICD) ลาดกระบัง เนื้อที่รวมประมาณ 647 – 2 -18.5 ไร่ แยกออกตามประเภทของพื้นที่ใช้สอย เป็น 2 ส่วน คือ พื้นที่สัมปทาน 6 สถานี 379.715 ไร่ และพื้นที่ส่วนกลางและส่วนอำนวยความสะดวก 267 .831 ไร่ มูลค่าในการก่อสร้างเท่ากับ....... มูลค่าที่ดิน เนื้อที่ 647 – 2 -18.5 ไร่ เท่ากับ 1,942,638,750 บาท (หนึ่งพันเก้าร้อยสี่สิบสองล้านหกแสนสามหมื่นแปดพันเจ็ดร้อยห้าสิบบาท) หรือตารางวางละ 7,500 บาท ไร่ละ 3,000,000 บาท มูลค่าสิ่งปลูกสร้างในพื้นที่สัมปทาน 871,539,472 บาท มูลค่าสิ่งปลูกสร้างในพื้นที่ส่วนกลางและอำนวยความสะดวก 440,253,750 บาม รวมมูลค่าที่ดินและสิ่งปลูกสร้าง 3,254,431,972 (ข้อมูลจากรายงานการประเมินมูลค่าทรัพย์สิน ของบริษัท ซิมส์ พร็อพเพอร์ตี้ คอนซัลแทนท์ จำกัด ( Sims Property Consultants Co.,Ltd.) จัดทำเมื่อวันที่ 10 กรกฎาคม 2549) For Bangkok For Laem chabang SRT Eastern Line State Railway of Thailand

State Railway of Thailand Government Agencies CUSTOMS PLANT QUARANTINE WILD LIFE CONSERVATION DIVISION FISHERIES QUARANTINE ANIMAL QUARANTINE Forestry QUARANTINE FOOD & DRUG CONTROL DIVISION State Railway of Thailand

Revenue of the State Railway of Thailand Revenue from concessions. The ICD for 6 stations 500 Million THB per year Revenue from product demonstration container train between LICD - ports (28 trains per day) in fiscal year 2012 revenues of 507 million Baht Income from rental assets involved 6 million Baht State Railway of Thailand

State Railway of Thailand Compare the amount of containers throughput Laem Chabang Port to ICD Lad Krabang from 1996 to 2012 State Railway of Thailand

Revenue from concessions Revenue from container train Unit : Million THB Revenue from container train Unit : Million THB State Railway of Thailand

Volume of Rail transport by year State Railway of Thailand Unit : TEU State Railway of Thailand

State Railway of Thailand

State Railway of Thailand Data set The data set was taken from SRT in the period of ten years and without selection or preprocessing by expert due to the experiments need to show the method ability It’s binary classification problem of small size (119 records), many factors (152 factors) and missing values State Railway of Thailand

State Railway of Thailand Classification Model Real time performance detection from our model will alert to the management unit to improve the performance on real time Decrease of manpower for big data analysis No bias Decrease of working time Decrease of investment cost Increase of competition ability State Railway of Thailand

Classification Model (2) Data mining by Machine Learning Model is the Knowledge Discovery in Databases State Railway of Thailand

Classification Model (3) Ensemble learning 1 Vote State Railway of Thailand

Classification Model (4) The model will perform forecasting the performance in real time then the planning of operation will send to the operation units. Operation units Management (decision) Performance prediction Mathematical model Machines Database

State Railway of Thailand Thank you State Railway of Thailand