Healthy eating.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Have you got any milk? โดย คุณครูทานตะวัน เทียมถนอม
Advertisements

โดย ครูวาสนา ขีดสร้อย โรงเรียนพิริยาลัยจังหวัดแพร่ อ.เมือง จ.แพร่
สำนักงานเขตป้อมปราบศัตรูพ่าย กรุงเทพมหานคร
โดย คุณครูทานตะวัน เทียมถนอม กลุ่มสาระฯภาษาต่างประเทศ ชั้นมัธยมศึกษา ปีที่ 4 โรงเรียนอุบลรัตนราชกัญญาราชวิทยาลัย กรุงเทพมหานคร.
Verb to be : is,am,are Positive ประโยคบอกเล่า โครงสร้าง = ประธานเอกพจน์ + is……… He ,She ,It + is………… He is a man. He is handsome. He is six years old.
Doctor’s Orders. Take up to start doing a particular job or activity. Take up เริ่มต้นดำเนินการ.
Sleep as much as you can... นอนให้มากเท่าที่สามารถทำได้
Wh-Question.
At a restaurant ตอนที่ Welcome, how many do you have in your party? Two.
พบกันอีกแล้วครับวันนี้พี่มีการ์ตูน
Unit 10 As Good As It Gets M ฟังการโฆษณาสินค้า 2. อ่านบทความเกี่ยวกับ ผลิตภัณฑ์ที่มีชื่อเสียง 3. พูดอภิปรายเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ ที่มีชื่อติดอันดับโลก.
Question Tag Question Tag
Kru Srithong Bovornkosolchit
วิชาภาษาอังกฤษ เรื่องภาษาอังกฤษใน ชีวิตประจำวัน โรงเรียนบ้านนาราชควาย สพท. นครพนม เขต 1 ครูมงคล บุญชวลิต ชั้นประถมศึกษาปีที่ 3.
Question Tag Question Tag ตอนที่2 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
Present Continuous.
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
English for everyday use
ว เคมีพื้นฐาน พันธะเคมี
Events can happen in the
Question Tag Question Tag ตอนที่3 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
At the party ครูรุจิรา ทับศรีนวล. Communi cation Describing past events การบรรยาย เหตุการณ์ในอดีต ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
by Sasithorn Gaysornmas
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “ATHENS”. “ATHENS” สามารถพูดและเขียนบรรยาย ลักษณะต่างๆ ของเมืองได้
Indirect Question word
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans ตอนที่ 2.
Dates and plans Dates and plans.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Have you ever….? Have you ever…?
At the party ตอนที่ 1 ครูรุจิรา ทับศรีนวล ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Starting fire with water การทำให้เกิดไฟด้วยน้ำ Or how I nearly burnt my car down หรือ ฉันทำให้รถเกือบจะลุกไหม้ได้อย่างไร.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
Unit 11 How Is It Cooked? M. 5. Unit 11 How Is It Cooked? M. 5.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Edinburgh” ตอนที่ 1 ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ภาคผนวก.
ใบความรู้ เรื่อง ประโยคสนทนาที่น่ารู้ โดย อ. สิริพร กุ่ยก ระโทก.
Abilities.  Where are they?  Why are they there?  What objects can you see around them?  On the island.  The boat capsized.
Some & Any ภาษาอังกฤษ นายวิรุฬห์ อนันตผล ม.5/7 เลขที่ 7
Self-access materials By Self-access Learning Centre, KMUTT Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT Synonym.
Self-access materials By Self-access Learning Centre, KMUTT Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT Phrasal verbs.
TOPIC: Bedroom/ Things in the bedroom. closet slippers picture bed sheets curtains blanket bookcase wardrobe poster pillow clock lamp nightstand Read.
TENSE Present Simple Tense ใช้กับเหตุการณ์ที่เป็นจริง เกิดขึ้นเป็นประจำหรือ ปกติวิสัย ความจริงตลอดไป และมักมี adverb of frequency ( คำกริยา วิเศษณ์ที่บอกเวลา.
Verb to have (have, has)
ยินดีต้อนรับเข้าสู่กิจกรรมการ เรียนการสอน โดยใช้สื่อประสม Power Point จัดทำโดย นางไพเราะ มาตะราช โรงเรียนกาญจนานุเคราะห์ อ. เมือง จ. กาญจนบุรี สพท. กจ.
By T’Sumana Hanlamyuang
Review 2.
Korean made easy for Starters
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
ผลที่ได้จากการสอบสวน 1. เกิดเหตุการณ์อะไรขึ้น 2. ทำไมถึงเกิดเหตุการณ์นั้น 3. ใครจะเป็นผู้ที่เหมาะสมที่สุดในการแก้ไขป้องกันอุบัติเหตุในครั้งนี้
การเขียนชื่อ “เรื่อง”
Countable & Uncountable Nouns
ชื่อ…………………………………สกุล………………………………...
คำชี้แจงการใช้แบบฝึกเสริมทักษะ การอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ
บทเรียนสำเร็จรูป ชุดหลักการใช้ไวยากรณ์ภาษาอังกฤษให้ถูกต้อง ชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 เรื่องที่ 1 เรื่อง ประโยคคำถามที่ขึ้นต้นด้วย Do…?, Does…? และการตอบคำถาม.
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
D 1 E 3 S E M N G ม. I G I T Food and Drink A L 4.0.
1. มีความเชื่อมโยงกันโดยตรงระหว่างการได้ยิน สิ่งที่มองเห็น
Yogurt = โยเกิร์ต, นมเปรี้ยว
นวัตกรรมการบริการสารสนเทศ ในยุคประเทศไทย 4.0
Modals-Certainly (must, can't)
At home.
D 1 E 2 S E M N G ม. I G I T Vocabulary A L 4.0.
Present Simple Tense.
ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับมื้ออาหาร
1 E 1 S E M N G Adverb of frequency
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
การสร้างประโยคง่ายๆจากคำศัพท์
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
บทเรียนสำเร็จรูป เรื่อง ภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Healthy eating

Pre-test Click here

Let’s have fun

foods, dessert drinks vegetables fruits

ขนมปังยัดใส้เนื้อสัตว์ Food (อาหาร) hamburger ขนมปังยัดใส้เนื้อสัตว์

pizza พิซซ่า

cereal ธัญพืช

sausage ไส้กรอก

Dessert (ของหวาน) candy ลูกอม

chocolate ช็อกโกแลต

lollipop อมยิ้ม

cookie คุกกี้

Drink (เครื่องดื่ม) cola โคล่า

orange juice น้ำส้ม

coffee กาแฟ

Fruit (ผลไม้) cucumber แตงกวา

corn ข้าวโพด

mushroom เห็ด

grape องุ่น

watermelon แตงโม

pineapple สับปะรด

banana กล้วย

Good and bad foods: health Healthy Unhealthy cereal orange juice cucumber corn mushroom grape watermelon banana pineapple hamburger sausage pizza candy lollipop chocolate cookie cola coffee

Grammar Some/any

Where and How do we use some and any? The words some and any are used for countable and uncountable nouns. Usually, we use some in positive (+) sentences and any in negative (-) and question(?) sentences.

Countable nouns Countable nouns are easy to recognize. They are things that we can count. ham tomato carrot

Uncountable nouns We cannot divide uncountable nouns into separate elements. We cannot "count" them. rice pork milk

We use "some” in positive sentences.

Use some for both countable and uncountable nouns. I have some books. There is some milk in the glass.

Use “any” in negative sentences or questions.

Use any for both countable and uncountable nouns. He doesn't have any pens. Do you have any cheese?

**Questions with Some Use “some” in questions(?) when offering or requesting something that is there. Would you like some bread? (offer) Could I have some water? (request)

Practice

For breakfast A : What do you have for breakfast? Production For breakfast A : What do you have for breakfast? B : I always have cereal, egg and milk. A : Do you have fruit? B : Yes, I do. I like fruit. A : What fruit do you have? B : I have banana and watermelon. A : What do you drink? B : I drink orange juice. A : Do you have dessert? B : Yes, I do. I have some cookie.

Post-test Click here

Homework