Siriluk Kultherawit (B02) www.software.thai.net 1 Linux TLE.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ตัวเก็บประจุและความจุไฟฟ้า
Advertisements

อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
ชุดที่ 2 Hardware.
Stack.
Software.
Introduction to computers
ออโตมาตาจำกัด FINITE AUTOMATA
Business System Analyst
PERFECT TENSE.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
ความแตกต่างด้านไวยากรณ์
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
Doctor’s Orders. Take up to start doing a particular job or activity. Take up เริ่มต้นดำเนินการ.
Process Analysis การวิเคราะห์กระบวนการ
การพัฒนาระบบสารสนเทศ (Information System Development)
วิธีการทางคอมพิวเตอร์
Computer Network.
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Chapter 3 Simple Supervised learning
2.1 วิธีแก้ปัญหาด้วยคอมพิวเตอร์ (Computer problem solving methods)
ระบบคอมพิวเตอร์และการประมวลผล
Question Tag Question Tag ตอนที่2 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
Kangaroo Joe รายวิชา อ ชั้น ม.2 ครูจินฑนา ร้อยแก้ว โรงเรียนวัง ไกลกังวล ตอน 6 Unit 15.
Programming & Algorithm
Present Continuous.
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
English for everyday use
ว เคมีพื้นฐาน พันธะเคมี
Customer Relationship Management (CRM)
Indirect Question word
Company LOGO Management Skills for New Managers on October วิทยากร อ. ประสานศักดิ์ สุวรรณโพธิพระ บรรยายภาษาไทย.
ANSI/ASQ Z1.4 Acceptance Sampling Plans
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
TEST FOR 3RD GRADERS IN THAILAND: COMPARATIVE STUDY Pimlak Moonpo Valaya Alongkorn Rajabhat University under the Patronage Assoc. Prof. Dr. Maitree Inprasitha.
PHP FRAMEWORK – Web Programming and Web Database Asst. Prof. Dr. Choopan Rattanapoka.
Model development of TB active case finding in people with diabetes.
อาจารย์ วิทูร ธรรมธัชอารี. เนื้อหาในการเรียน  เครื่องมือในการออกแบบและพัฒนาระบบ บัญชีด้วยคอมพิวเตอร์  ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับฐานข้อมูล  การวางระบบบัญชีด้วยคอมพิวเตอร์
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
สื่อการเรียนรู้ด้วยตัวเอง ชุดฝึกเขียนสรุป (Writing Summary)
ผลที่ได้จากการสอบสวน 1. เกิดเหตุการณ์อะไรขึ้น 2. ทำไมถึงเกิดเหตุการณ์นั้น 3. ใครจะเป็นผู้ที่เหมาะสมที่สุดในการแก้ไขป้องกันอุบัติเหตุในครั้งนี้
การจัดทำแผนพัฒนารายบุคคล (Individual Development Plan - IDP
การเขียนชื่อ “เรื่อง”
13 October 2007
Toward National Health Information System
การออกแบบอีเลิร์นนิง
คิดไว สรุปไว ด้วย MIND MAP ยินดีต้อนรับผู้เข้าร่วมสัมมนาหลักสูตร
INC 161 , CPE 100 Computer Programming
Part 1: By the Power of the Gospel
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
2 การพัฒนาระบบสารสนเทศ (Information System Development)
Information System Development
หน่วยที่ 2 ข้อมูลและสารสนเทศ
สื่อการสอนรายวิชา ง30204 โปรแกรมภาษาชี ภาษาคอมพิวเตอร์และโปรแกรม
Generic View of Process
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้น เกี่ยวกับระบบสารสนเทศ
13 October 2007
Direct Speech Vs Indirect Speech
ตอนที่ 3: ท่านเป็นผู้ชอบธรรมได้อย่างไร?
Development Strategies
คำเทศนาชุด: ท่านมีของประทาน
(การสุ่มตัวอย่างเพื่อการยอมรับ)
“ความเชื่อที่นำสู่ชัยชนะ”
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
“เคลื่อนไปสู่ชีวิตใหม่ ตอนที่ 2” Moving Into the Newness of Life
โครงการสัมมนาเชิงปฏิบัติการบูรณาการภาครัฐและเอกชนในการจัดยุทธศาสตร์เศรษฐกิจภาคตะวันออก This template can be used as a starter file to give updates for.
การวิเคราะห์โจทย์ปัญหา (Problem Analysis)
กลยุทธ์การทดสอบซอฟต์แวร์ วิศวกรรมซอฟต์แวร์ (Software Engineering)
Thai Customs Civics M.5 AJ.Poupe’.
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Siriluk Kultherawit (B02) 1 Linux TLE

Siriluk Kultherawit (B02) 2 ลินุกซ์ทะเล คืออะไร ลินุกซ์ทะเล คือระบบปฏิบัติการลินุกซ์ ที่ทำการ ปรับปรุงความสามารถให้ใช้งานร่วมกับภาษาไทยได้ อย่างถูกต้อง โดยเป็นระบบปฏิบัติการลินุกซ์สำหรับ ผู้ใช้ทั่วไป (End User) มีการจัดเตรียมโปรแกรม สำหรับการใช้งานพื้นฐานต่างๆ อย่างครบถ้วน

Siriluk Kultherawit (B02) 3 ประวัติ TLWG (Thai Linux Working Group) เป็นการรวมตัว กันของนักพัฒนากลุ่มหนึ่ง ซึ่งมองเห็นปัญหาในการ ใช้งานภาษาไทยบนระบบปฏิบัติการลินุกซ์ โดยมี เป้าหมายเพื่อที่จะให้การใช้งานโปรแกรมต่างๆ บน ลินุกซ์ สามารถที่จะใช้งานร่วมกับภาษาไทยได้อย่าง ถูกต้อง ซึ่งทางศูนย์เทคโนโลยีอิเล็กทรอนิคส์และ คอมพิวเตอร์แห่งชาติ (NECTEC) ได้เล็งเห็นถึง ความสำคัญของระบบการพัฒนาซอฟต์แวร์ แบบ โอเพ่นซอร์สอยู่แล้ว จึงร่วมมือกับกลุ่ม TLWG เพื่อ พัฒนาเป็นลินุกซ์ดิสตริบิวชั่น ออกสู่ผู้ใช้ทั่วๆ ไป โดย มีการพัฒนามาแล้วหลายเวอร์ชั่น

Siriluk Kultherawit (B02) 4 สถานะปัจจุ บัน ปัจจุบันระบบปฏิบัติการลินุกซ์ทะเลเวอร์ ชั่นล่าสุด ( ก. ย. 2545) คือเวอร์ชั่น 4.1 release 2 มีการพัฒนาเพิ่มเติมหลาย ส่วน และมีการเน้นการใช้งานสำหรับ ผู้ใช้ทั่วไปเป็นหลัก และแอพพลิเคชั่น ในส่วนของเซิร์ฟเวอร์ยังสามารถใช้งาน ได้ตามปกติ แต่โปรแกรมสำหรับการใช้ งานทางด้านต่าง ๆ นั้นมีอยู่อย่างพร้อม เพรียง โดยมีระบบติดต่อผู้ใช้ที่เป็น กราฟฟิกสวยงามไม่แพ้ระบบปฏิบัติการ ไมโครซอฟต์วินโดวส์

Siriluk Kultherawit (B02) 5 จุดประส งค์ เพื่อให้ระบบปฏิบัติการลินุกซ์ สามารถใช้งานกับ ภาษาไทยได้ถูกต้อง สมบูรณ์ และผลักดันให้มีผู้ใช้ อย่างแพร่หลาย เนื่องจากระบบปฏิบัติการลินุกซ์เป็น โอเพ่นซอร์สซอฟต์แวร์ ดังนั้นหากมีผู้ใช้เพิ่มขึ้น ต้นทุนต่างๆ เกี่ยวกับระบบปฏิบัติการทั้งการใช้งาน ในองค์กร และการใช้งานสำหรับผู้ใช้ทั่วไปก็จะ ลดลง ซึ่งเป็นประโยชน์โดยรวมต่อประเทศชาติ

Siriluk Kultherawit (B02) 6 The Evolution Of Computer Interfaces

Siriluk Kultherawit (B02) 7 Let's look back into the distant past and see how peoples' concepts of how computers would be used have changed. Originally (I'm talking 1950's) it was assumed that a systems analyst would specify how the computer would be applied to a problem. This specification would be given to a programmer, who would lay out the control and data flow to implement the system. A coder would then translate the flowchart into computer code and debug the system, calling on the programmer and analyst as required. The coder's program, written on paper, would be encoded for the machine by a keypunch operator. After the program was placed into operation, it would be run by the computer operator, with data prepared by an operations department.

Siriluk Kultherawit (B02) 8 Well before 1960, the development of assemblers and compilers (and the realisation that the division was a bad idea in the first place), collapsed the programming and coding jobs into one. The distinction between programmer and systems analyst had become mostly one of job title, pay, and prestige rather than substance in many organisations by The adoption of timesharing in the 1960's accelerated the combination of many of the remaining jobs. Now, as any computer user could type on his own keyboard, the rationale for data entry departments began to disappear (while concurrently, development of optical character recognition and bar code equipment reduced the need for manual entry of bulk data). In the 1970's, one person frequently designed a program, typed it in, debugged it, ran it, entered data into it, and used the results.

Siriluk Kultherawit (B02) 9 The concurrent fall in the price of computer hardware contributed to this trend. The division of labour which developed when computers were used in large organisations was impossible and silly when a computer was purchased by a 5 man engineering department. This led to the ``every man a computer user, every man a programmer'' concept that lies at the root of the ``computer literacy'' movement. The skills required to use a computer were still very high, and the areas in which computers were applied were very specialised and generally concentrated in technical areas where users were willing to master new skills to improve their productivity.

Siriluk Kultherawit (B02) 10 Word processing (and later the spreadsheet) changed all that. With the widespread adoption of the CRT, it was possible to build a user interface that immediately reflected the user's interaction with the computer. With this interface it became possible to build programs that could be mastered in far less time by users with no direct computer-related skills. The personal computer accelerated this process. Now a financial analyst could directly build and operate a spreadsheet model, ask ``what if'' questions, and obtain rapid responses. Now an individual could enter, correct, and format documents which would be printed with quality equal to that of the best office typewriters.