Relational capital “For the sustained & superior performance

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Chapter 1 การตลาดในศตวรรษที่ 21 อ.ปั้น จูฑศฤงค์.
Advertisements

Information systems; Organizations; Management; Strategy
Training and Coaching Sales People การฝึกอบรมและพัฒนาพนักงานขาย
New IA and Audit Issues Identification
เลือกหน่วยงาน องค์การ สถาบัน
Priciples of Marketing
Lesson 2 Strategic Planning and The marketing Process &Market Segmentation,Targeting, and Positioning for Competitive Advantage.
สภาพแวดล้อมทางธุรกิจและการจัดการ
Business Administration THONBURI UNIVERSITY
MARKETING A.Suchada Hommanee.
การตลาดแบบเดิม(Inside out)
33711 ชุดวิชาแนวคิด ทฤษฎี และหลักการ รัฐประศาสนศาสตร์ หน่วยที่ 5
บริษัท รวมค้าปลีกเข้มแข็งจำกัด Allied Retail Trade Co.,ltd (ART)
2. กลยุทธ์หลักการตลาดแบบหนึ่งต่อหนึ่ง (One to One Marketing)
การประเมินองค์กรแบบสมดุล (The Balance Scorecard by Kaplan & Norton)
(Globalizing Business)
เป็นอย่างนี้ หรือเป็นอย่างนี้
ภาพรวมการตลาด ความหมายของการตลาด และ ตลาด ระบบตลาด แนวคิดทางการตลาด
Chapter 2 การศึกษาความเป็นไปได้ของโครงการ
THE MANAGEMENT AND CONTROL OF QUALITY
DIFFERENTIATION สร้างความแตกต่าง
Thai Delmar’s core competencies
Analyzing The Business Case
องค์ประกอบ 5 ประการ - สภาพแวดล้อม - ความเชื่อและค่านิยม
ผู้จัดการฝ่ายขายมืออาชีพ (Professional Sales Manager)
Computer Application in Customer Relationship Management
การพัฒนาทรัพยากรบุคคล แนวทางการพัฒนาพนักงาน
การบริหารการพยาบาล เพื่อสร้างวัฒนธรรมความปลอดภัยในการบริการพยาบาล
โดย ผู้อำนวยการสำนักโรคติดต่ออุบัติใหม่
Double our business while reducing our environmental impacts and improving people’s health and livelihoods The Goal เราตั้งใจที่จะขยายธุรกิจโดยเติบโตเป็นสองเท่าขณะเดียวกันเราจะลดผลกระทบที่มีต่อสิ่งแวดล้อมพร้อมทั้งช่วยยกระดับสุขภาพและความเป็นอยู่ที่ดีและส่
Customer Relationship Management
การบริหารสู่ความเป็นเลิศ
Self Assessment Self Assessment คือการประเมินตนเอง คือวิธีการที่จะทำให้องค์กรได้ทราบถึงสมรรถนะ จุดอ่อน จุดแข็งของตนเอง สามารถนำไปใช้ในการวางแผน ปรับปรุงองค์กรให้มีประสิทธิภาพ.
โครงสร้างขององค์กร (Organization Structure)
Health Service Management
Orientation for undergraduate students in Food Engineering Food Engineering Program Department of Food Science and Technology Food Engineering – a hot.
โครงการพัฒนาคุณภาพ การบริหารจัดการภาครัฐ (การส่งเสริมให้ส่วนราชการนำร่อง เข้าสู่การพัฒนาคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐ) เขียนรายงานหมวดที่ 7 : ผลลัพธ์การดำเนินการ.
Customer Relationship Management: CRM
CORE COMPETENCY WORK POINT
Strategic management MBA Rajaphat Chiangmai University
strategy Formulation Structure Architecture Strategy deployment
Strategic management Business Concept Business Model
5FORCE Analysis Kleokamon boonyeun
Rimping Five-forces Analysis
Intellectual Capital.
ผู้บริหารทรัพยากรบุคคล / ผู้ที่ทำงานในหน่วยงาน บริหารทรัพยากรบุคคล ต้องมีความสามารถเกี่ยวกับ ความรู้ ความเข้าใจ และทักษะ ในการให้คำแนะนำ คำปรึกษา และแก้ไข.
ขั้นตอนการวิเคราะห์ การกำหนดโจทย์/ ประเด็นที่ต้องการทดสอบ – ต้องมีความชัดเจน การศึกษาข้อมูลเบื้องต้น การกำหนดกรอบการวิเคราะห์ การเลือกใช้เครื่องมือในการวิเคราะห์
เดินทีละ ๙ ๙ ทีละขั้น มุ่งมั่น สร้างสรรค์ พัฒนา อดทนมุ่ง สู่ความเป็นเลิศ By-step walk step by step development of innovative patient focused commitment.
บทที่ 1 ระบบสารสนเทศ และบทบาทของนักวิเคราะห์ระบบ
บรรยาย โดย อาจารย์วทัญญู มุ่งหมาย
ความหมายของการบริการ
ผู้จัดการโครงงาน และ คณะทำงานโครงงาน The Project Manager and The Project Team Information System Project Management Date 27 June 2008 Time
สรุปบทความเรื่อง แนวทางการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ด้วย Competency
16. กลยุทธิ์ที่มุ่งเน้น ความสำเร็จ. Background การเปลี่ยนทัศนคติ จาก แรงงาน เป็นผลการปฏิบัติงาน แรงจูงใจบนพื้นฐานความเข้าใจ เพื่อบรรลุสู่ความสำเร็จ แบบญี่ป่น.
Psychology for Service
Customer Relationship Management (CRM)
บทที่ 8 บุคคล.
Valuing Employees & Partners ให้ความสำคัญพนักงาน คู่ค้า
บทที่ 3 การจัดการตราผลิตภัณฑ์ คุณค่าของตรา และตำแหน่งผลิตภัณฑ์
การบริหารความสัมพันธ์ลูกค้า Customer Relationship Management: CRM
WINDOW ON MANAGEMENT Wi-Fi : Starbucks’s Solution to Go นายพงษ์เทพ พลีขันธ์ รหัส นายวาที วงษ์อินทร์จันทร์ รหัส นายสุเมธ.
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
การจัดทำแผนพัฒนารายบุคคล (Individual Development Plan - IDP
Prof.Emeritus Dr.ANURAK PANYANUWAT CAMT, CHIANG MAI UNIVERSITY
Knowledge Audit and Analysis
หมวด ๒ กลยุทธ์.
การพัฒนาที่ยั่งยืน (Sustainable development)
สู่สุขภาพและคุณภาพชีวิต
ดร.ณัฐวัฒน์ นิปกากร. DMS.
11/17/2010.
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Relational capital “For the sustained & superior performance of 21th century organization” Nisaychon Siriwat 562131002 Kleokamon Boonyeun 562131003 Theppharit Sae-ting 562132038 Tipada Subhasean 562132039

www.smarter-companies.com

“Strong relationship provides a long-term competitive advantage” Relational Capital : more value & long term competitive RC is an intangible asset that is based on developing, maintaining & nurturing high-qualities relationships with any organization or people that influence the business; customer, supplier, employee, government, partner, stakeholders, competitors “Strong relationship provides a long-term competitive advantage” Type of Relational Capital : 1. internal RC (เกี่ยวกับความสัมพันธ์ภายในบริษัท) เช่น พนักงาน หัวหน้า แผนกต่างๆ 2 External RC เช่น ลูกค้า, supplier, partner, government ทุนความสัมพันธ์มีองค์ประกอบย่อยคือ 1. Customer Relation 2. Supplier Relation 3. Alliance Relation 4. Employee Relation

Adecco = the world leader of workforce solution

Relational Capital Management: 1. Customer Relation Management 2. Supplier Relation Management 3. Alliance Relation Management 4. Employee Relation Management

1. CRM : Customer Relationship Management CRM หรือ ความสัมพันธ์กับลูกค้า หมายถึง การสร้างความสัมพันธ์กับลูกค้า โดยการใช้เทคโนโลยีและการ ใช้บุคลากรอย่างมีหลักการ CRM ได้ถูกนำมาใช้มากยิ่งขึ้นเรื่อย ๆ เนื่องมาจากจำนวนคู่แข่งของธุรกิจแต่ละ ประเภทเพิ่มขึ้นสูงมากขึ้น  การแข่งขันทางธุรกิจเพิ่มมากขึ้นในขณะที่จำนวนผู้บริโภคยังคงเท่าเดิม ธุรกิจจึง ต้องพยายามสรรหาวิธีที่จะสร้างความพอใจให้แก่ลูกค้าอันจะนำไปสู่ ความเชื่อมั่นที่สุด   

กระบวนการทำงานของระบบ CRM มี 4 ขั้นตอนดังนี้ 1. Identify เก็บข้อมูลว่าลูกค้าของบริษัทเป็นใคร เช่น ชื่อลูกค้า ข้อมูลสำหรับติดต่อกับลูกค้า 2. Differentiate วิเคราะห์พฤติกรรมของลูกค้าแต่ละคน และจัดแบ่งลูกค้าออกเป็นกลุ่มตามคุณค่าที่ ลูกค้ามีต่อบริษัท 3. Interact มีปฏิสัมพันธ์กับลูกค้าเพื่อเรียนรู้ความต้องการของลูกค้า และเพื่อสร้างความพึงพอใจให้กับ ลูกค้าในระยะยาว 4. Customize นำเสนอสินค้าหรือบริการที่มีความเหมาะสมเฉพาะตัวกับลูกค้าแต่ละคน

ตัวอย่างองค์กรที่มีความสัมพันธ์กับลูกค้า

Good Supplier Characteristic : Price Reliability Stability Location Competency Reliability - Good suppliers will ship the right number of items, as promised, on time so that they arrive in good shape

Unilever's New Plastic Molding Process Could Save 27,000 Tons Per Year Paul Howells, Vice President of R&D Packaging at Unilever : “We’re always on the search for new technologies that can help us achieve our ambition to build a more sustainable business and halve our environmental footprint, and working with our two partners, we’ve created a unique technology that will transform our portfolio.”

Toyota’s Suppliers selection

Toyota’s Suppliers selection

Suppliers Report

Alliance partner Simple Rules for Making Alliances Work corporate alliances increases 25% a year failure rate 60% -70% They require the ability to navigate—and often to actively leverage—significant differences between partners’ strengths and operating styles.

The Way The Earth Connect  The Star Alliance network is the leading global airline network, with the highest number of member airlines, daily flights, destinations and countries flown to. It was established in 1997 as the first truly global airline alliance to offer customers convenient worldwide reach and a smoother travel experience. http://www.staralliance.com/en/about/

4. ERM : Employee Relation Management “Relation = Trust & Reliability” การสร้างความสัมพันธ์ที่ดี Respect : ให้ความเคารพ Honest : จริงใจ Recognition : ให้การยอมรับ Voice : ให้สิทธิ Encouragement : ให้กำลังใจ ส่งเสริม Communication : มีช่องทางการสื่อสาร Commutation เนิ่นๆและบ่อยๆ ให้ข้อมูลจริง ทั้งด้านบวกและด้านลบ รับฟังความคิดเห็น / 2ways flow ผู้บริหารสื่อสารใกล้ชิดกับพนักงาน ERM Indicators: Turnover rate งบประมาณด้านสวัสดิการ / ฝึกอบรม employee feedback ข้อเรียกร้อง / คดีฟ้องร้องทางแรงงาน การให้ความร่วมมือ : อัตราการหยุดงาน research & innovation

STABUCKS “Treating our people” Employee as a partner (respect) Invest in employee’s benefit & training (honest & care) - 1988 full health benefit for part-time - 1991 stock option program for everyone 3. Regionalization (respect & voice) 4. Support centre : SCC – to utilize resource (encouragement) 5. Product development comes from employee (voice & recognition)

Indicators / Measurement Reliable Supplier & long relationship : JIT program, after sell service, shared knowledge/info, cooperated project Customer loyalty : Repeated customer (ex. Starbucks card), positive feedback Image & Reputation : Well-known, social activities Strong & Quality alliance partners : various field cooperation, shared knowledge/info, cooperated project, cost saving Employee : low no. of turnover, research, innovation, participate & loyal