Professional contact center management

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
การตรวจสอบภายในที่ไม่ใช่การจับผิด ทำอย่างไร ?
Advertisements

Marketing Promotional Strategy
Performance Management and appraisal systems
Strategic management กลยุทธ์ปฏิบัติการ กรณีศึกษา
ผู้จัดการโครงงาน และ คณะทำงานโครงงาน The Project Manager and The Project Team Information System Project Management Date 27 June 2008 Time
16. กลยุทธิ์ที่มุ่งเน้น ความสำเร็จ. Background การเปลี่ยนทัศนคติ จาก แรงงาน เป็นผลการปฏิบัติงาน แรงจูงใจบนพื้นฐานความเข้าใจ เพื่อบรรลุสู่ความสำเร็จ แบบญี่ป่น.
Customer Relationship Management (CRM)
Valuing Employees & Partners ให้ความสำคัญพนักงาน คู่ค้า
Company LOGO Management Skills for New Managers on October วิทยากร อ. ประสานศักดิ์ สุวรรณโพธิพระ บรรยายภาษาไทย.
การบริหารลูกค้าสัมพันธ์ Customer Relationship Management : CRM
Database and Application Development Life Cycle 2.
LIT MBA รุ่นที่ 3 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา มกราคม 2559.
Creative Visual Presentation Workshop Communicate clearly, persuasively, and professionally.
อาจารย์ วิทูร ธรรมธัชอารี. เนื้อหาในการเรียน  เครื่องมือในการออกแบบและพัฒนาระบบ บัญชีด้วยคอมพิวเตอร์  ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับฐานข้อมูล  การวางระบบบัญชีด้วยคอมพิวเตอร์
Multimedia Systems รศ. ดร. บุญวัฒน์ อัตชู
LIT MBA รุ่นที่ 3 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา ธันวาคม 2558.
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
PMQA Organization เอกสารประกอบการชี้แจงตัวชี้วัดการพัฒนาคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐ สำหรับส่วนราชการระดับกรม ประจำปีงบประมาณ พ.ศ วันที่ 28 ตุลาคม.
แนวทางดำเนินการจัดทำแผนปฏิรูปองค์การ :
การจัดทำแผนพัฒนารายบุคคล (Individual Development Plan - IDP
การจัดทำแผนกลยุทธ์การบริหารทรัพยากรบุคคล
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับระบบและการวิเคราะห์ระบบ
Prof.Emeritus Dr.ANURAK PANYANUWAT CAMT, CHIANG MAI UNIVERSITY
วิชา การพัฒนางานด้วยระบบคุณภาพและเพิ่ม ผลผลิต (Work Development with Quality Management.
Knowledge Audit and Analysis
การบริหารความสัมพันธ์ลูกค้า Customer Relationship Management: CRM
การพัฒนาบุคลากรด้านโลจิสติกส์ เพื่อเข้าสู่ Industry 4.0
การพัฒนา ระบบบริหารกองทัพเรือ ภายใต้กรอบการจัดการภาครัฐแนวใหม่
การตลาดในเศรษฐกิจยุคใหม่ (Marketing in the New Economy)
Multimedia Production
Road to the Future - Future is Now
การเตรียมความพร้อมข้าราชการ สู่ประชาคมอาเซียน ปี 2558
ชัยเมศร์ อมรพลสมบูรณ์
Information System Development
The Balanced Scorecard & KPI
หน่วยที่ 2 ข้อมูลและสารสนเทศ
บทที่ 7 ระบบสารสนเทศ.
Dr. Mano Choondee. By Director of Angthong
หลักการและแนวคิดเกี่ยวกับ การจัดการกระบวนการ
หมวด ๒ กลยุทธ์.
Generic View of Process
“สัมมนา 1 (Seminar I)” จัดโดย วิทยาลัยการจัดการ มหาวิทยาลัยพะเยา ณ อาคารเวฟเพลส ชั้น 8 วันเสาร์ที่ 19 กันยายน 2558 เวลา – น. โดย ศ.ดร.เกรียงศักดิ์
Educational Information Technology
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการเงิน
แนวทางดำเนินการจัดทำแผนปฏิรูปองค์การ :
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้น เกี่ยวกับระบบสารสนเทศ
วัฒนธรรมองค์กร กรมอนามัย
งานสนับสนุนบริการ สู่การบริการที่เป็นเลิศ
รศ.ดร.ทศพร ศิริสัมพันธ์
Student activity To develop in to the world community
Multimedia Production
มิถุนายน 2548 การประชุมเชิงปฏิบัติการครั้งที่ 2
แนวทางดำเนินการจัดทำแผนปฏิรูปองค์การ :
แนวทางดำเนินการจัดทำแผนปฏิรูปองค์การ :
การบริหารการปฏิบัติงานของทรู (Cycle of Performance Management System)
วิธีการเขียน Business Model Canvas
ดร.ณัฐวัฒน์ นิปกากร. DMS.
THM 2303 การตลาดเพื่ออุตสาหกรรมท่องเที่ยว
“No time to go to library use MSU LibraryGO. App”
สวัสดีครับ ท่านผู้นำโรตารีและท่านนายกรับเลือกทั้ง 4 ภาค รวมทั้งมวลมิตรโรแทเรียนและแขกผู้มีเกียรติทุกท่าน.
แนวทางดำเนินการจัดทำแผนปฏิรูปองค์การ :
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทาง การตลาด
ร่างแผนปฏิรูปองค์การ สำนักงานปลัดกระทรวงทรัพยากรธรรมชาติและสิ่งแวดล้อม
การพัฒนาความสัมพันธ์กับลูกค้า (Customer Relationship Development)
การตลาดในเศรษฐกิจยุคใหม่ (Marketing in the New Economy)
การจัดการตลาดสำหรับการท่องเที่ยวเชิงสุขภาพ
- การกำหนดวิสัยทัศน์ ภารกิจ วัตถุประสงค์และเป้าหมาย
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจ
กลยุทธ์การทดสอบซอฟต์แวร์ วิศวกรรมซอฟต์แวร์ (Software Engineering)
สารสนเทศศาสตร์เบื้องต้น
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Professional contact center management Thailand contact center Professional contact center management

About Thailand contact center Thailand Contact Center เป็นการรวมกลุ่มของ ผู้เชี่ยวชาญในเรื่องของ Contact Center, Customer Relationship Management (CRM), Customer Experience Management (CEM), และ Data Analysis วัตถุประสงค์ของการรวมตัวกันนี้เพื่อเป็น ศูนย์กลางในการรวบรวมข้อมูลข่าวสาร องค์ ความรู้ที่เป็นประโยชน์ในการบริหารจัดการ Contact Center ไม่ว่าจะเป็นส่วน Inbound, Outbound หรือการบริหารจัดการลูกค้าจาก หลากหลายช่องทาง (Multi-Channel Management) เพื่อเพิ่มศักยภาพการบริหารงาน Contact Center ของไทย เพื่อทัดเทียม มาตรฐานสากล

Outlines Outline Part 1 การบริหารจัดการ Contact Center

Contact center Management

Transformation of contact center to customer experience center

Strategic customer management CEM Right Brain Enterprise’s Value to Customers People and Interactions Emotional Value CRM Left Brain Customer Value to the Enterprise System and Transactions Functional Value

Special Marketing Deals/events Experience design Wow Enjoyable Beyond expectation Wow rewards Special Marketing Deals/events Functional Always Connect Language Skill Product Knowledge Service Skill Missed it Never again Case Management Solve issues Compliance

Contact center quality transformation Now Transactional Fast Compliance Instruction Control Handle Time Reactive Interact Demand Future Experiential Feeling Compassion Innovation Collaboration Handle It Receptive Influence Develop

Management of contacts Channel of Contacts Direction of Contacts Speed of Response

Real Time vs Deferred Transaction Transactions Real Time vs Deferred Transaction

Real time transaction Call center Web Chat Face-to-Face

deferred transaction Emails Letters Fax Voice Mail Messge Facebook Message Call Backs

Types of processes/services Sales Support Survey

Contact center framework

Leadership and Planning COPC framework Leadership and Planning Process People Performance

Leadership and Planning Statement of Direction Business Plan Target Setting

Process Provides a formalized process and training to manage a project with in the contact center Change Management Provides a framework methodologies and training for managing operational and system change Business Continuity Quality Management Report

Operation Process Solution People Operation Process Solution

Performance Service Performance (SLA, FCR, etc.) Quality Performance Efficiency Performance Case Management Sales Performance Cost Performance HR Development Performance Customer Satisfaction

Sample of SOP

พัฒนาการของ Contact Center และแนวโน้มในอนาคต

What is the future of contact center?

Digital needs a human touch

What is omni-channel? https://www.youtube.com/watch?v=CRaiadNn_nw

“Customers now expect to receive service from the channel of their choice, which might be voice call, social media, messaging app or live chat. Omni-channel empowers the customer to start an activity in one channel and seamlessly transition to another."

Changing Role of Agents Simple request will be handles before contact agents ie placing order, banking service Low-skilled agents will be replaced by technology High-skilled agents will focus on cross selling, troubleshooting, complaint handling and relationship & experience building

Should we use chatbot? “Chatbot is an computer program designed to communicate with human through messaging application.”

how can chatbot help? Reduce cost Instant response 24/7 Can handle more customers at once Easy to use UI (compare to IVR) Release load from agents Can show Image / Video Can easily send/receive GPS location Can handle multiple languages

Ideas for chatbot Info chatbot Service information finder (by location) chatbot Personal assistant E-commerce chatbot News service chat bot

Managing Contact Center as You Move to Digital One of the key drivers for moving to a multichannel strategy is the potential to provide better customer experience through omni-channel interaction Understand your customer journey Understand the potential cost savings of moving to a multichannel strategy Invest in both assisted and unassisted channels controlled by the entity, divided by some measure of customer volume

Thank you