ระบบการศึกษาที่เปลี่ยนไป และ แนวทางการพัฒนาภาษาอังกฤษ

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Advertisements

Moment in Life บางขณะของชีวิต.
Put the Glass Down จงวางแก้วใบนั้นลง
Do Research Prabhas Chongstitvatana Chulalongkorn University 13 September 2013
Put “the Glass” Down วาง”แก้ว”ลง
ข้อแตกต่างระหว่าง กับ ผู้ชนะ ผู้แพ้.
Wh-Question.
ครูปฐมวัย การพัฒนาเด็กในศตวรรษที่ 21
Question Tag Question Tag ตอนที่2 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Study Group 1. A study group can be helpful when you are trying to learn information and concepts and preparing for class discussions and tests. Read.
Establishing a Culture of Achievement: Multiliteracies in the ELT Classroom Session #2: 27 July 2012.
Indirect Question word
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans ตอนที่ 2.
PASSIVE VOICE.
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
Starting fire with water การทำให้เกิดไฟด้วยน้ำ Or how I nearly burnt my car down หรือ ฉันทำให้รถเกือบจะลุกไหม้ได้อย่างไร.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Important birthdays ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
กลุ่ม rraid. What's your name. คุณชื่ออะไร = Miss Bangon Buntanoom How old are you. - คุณอายุเท่าไหร่ = Ages 36 Years What you have finished your course.
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ใบความรู้ เรื่อง ประโยคสนทนาที่น่ารู้ โดย อ. สิริพร กุ่ยก ระโทก.
Abilities.  Where are they?  Why are they there?  What objects can you see around them?  On the island.  The boat capsized.
Self-access materials By Self-access Learning Centre, KMUTT Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT Synonym.
Self-access materials By Self-access Learning Centre, KMUTT Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT Phrasal verbs.
Self-access materials By Self-access Learning Centre, KMUTT Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT Phrases with prepositions.
Present Continuous Tense
Verb to have (have, has)
สำนักงานวิจัยเพื่อการพัฒนา หลักประกันสุขภาพไทย Health Insurance System Research Office Social Protection Floor: Situation and Way Forward Thaworn Sakunphanit.
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
Active Learning ผศ. ดร. เยาวเรศ ภักดีจิตร ภาควิชาหลักสูตร และการสอน.
These examples show that the subject is doing the verb's action.
Unit 4 : Job Application Letter
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
D I G I T A L 4.0 Pronoun ENG M.1 Sem. 1 Grammar
สื่อการเรียนรู้ด้วยตัวเอง ชุดฝึกเขียนสรุป (Writing Summary)
English for Reflective Thinking วิชา ภาษาอังกฤษเพื่อการสะท้อนคิด
คำเทศนาหัวข้อที่ 3: ประกาศข่าวดี SERMON 3: PREACHING GOOD NEWS
Modals-Ability By T’Sumana Hanlamyuang.
คิดไว สรุปไว ด้วย MIND MAP ยินดีต้อนรับผู้เข้าร่วมสัมมนาหลักสูตร
Letter of Condolence & Sympathy จดหมายแสดงความเสียใจและความเห็นใจ
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
ชัยเมศร์ อมรพลสมบูรณ์
Bulgaria บัลแกเรีย Mrs.Yordanka Ananieva.
สุขสันต์วันครบรอบคริสตจักร 19 ปี คริสตจักรเรมากรุงเทพฯ
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการเงิน
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้น เกี่ยวกับระบบสารสนเทศ
นวัตกรรมการบริการสารสนเทศ ในยุคประเทศไทย 4.0
Direct Speech Vs Indirect Speech
ตอนที่ 3: ท่านเป็นผู้ชอบธรรมได้อย่างไร?
การเรียนรู้ในศตวรรษที่ ๒๑
โดย ดร.ปราณี คงพิกุล ผอ.กลุ่มนิเทศติดตามและประเมินผลการศึกษา
คำเทศนาชุด: ท่านมีของประทาน
I WISH YOU A GREAT DAY! ฉันขอให้คุณ มีความสุขมากๆในวันนี้ นะคะ!
“คิดอย่างแชมป์” THINK LIKE A CHAMPION. “คิดอย่างแชมป์” THINK LIKE A CHAMPION.
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
1 E 1 S E M N G Present Progressive
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
การสร้างประโยคง่ายๆจากคำศัพท์
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
“เคลื่อนไปสู่ชีวิตใหม่ ตอนที่ 2” Moving Into the Newness of Life
Helpful Questions ทำไมเราไม่ควรอยู่ในที่นั่งคนขับเมื่อพูดกับคนอื่นเกี่ยวกับสิ่งที่พวกเขาเชื่อในการเปรียบเทียบกับความเชื่อของคริสเตียน? Why shouldn’t we.
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
2 E 2 S E M N G Requests and Replies
ตอนที่ 4: เคลื่อนไปกับของประทานของท่าน Part 4: Flowing In Your Gift
THE SEVEN WONDERS OF THE WORLD เจ็ดมหัศจรรย์ของโลก
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  ENL3511 Introduction to Literature
2 E 1 S E M N G Future Simple Tense
การจัดการศูนย์สารสนเทศ หน่วยที่ 5
แผนการจัดการเรียนรู้ Active Learning
ใบสำเนางานนำเสนอ:

ระบบการศึกษาที่เปลี่ยนไป และ แนวทางการพัฒนาภาษาอังกฤษ อ.ดร.ซิมมี่ อุปรา โปรแกรมวิชาภาษาตะวันตก สาขาวิชาภาษาอังกฤษ

แนวทางการพัฒนาภาษาอังกฤษสำหรับเด็กไทย สภาพการณ์ปัจจุบัน ความสัมพันธ์ของระบบการศึกษาและระบบเศรษฐกิจ ความแตกต่างของการศึกษายุคเก่าและยุคใหม่ การเรียนการสอนในยุคใหม่ แล้ววิธีการพัฒนาภาษาอังกฤษล่ะ ต้องเปลี่ยนไหม

THE BEST Education system. Myth 1 We have THE BEST Education system.

Really? Are we sure?

บริบท (contexts) Global Village Change of situation Education is closely link to Economics 19th Century: Victorian 20th Century: Industrial Economy 21st Century: Knowledge Economy

ความแตกต่างของการเรียนการสอนใน 19thC และ20th C องค์ความรู้เรื่อง: ความรู้ และการเรียนรู้ ผู้สอน ผู้เรียน ลำดับของการเรียนรู้ ผลสัมฤทธ์ของการเรียน

19th-20th Century Knowledge is compartmentalized Goal of learning is to learn the compartmentalized knowledge 90 % are out of date

Patrick Newell: Learning Activist & Founder of TIS

Patrick Newell We have to solve problems beyond our current understandings using skills set that are yet to be defined, with tools that are yet to be created. How do you prepare a child for that?

Patrick Newell While collaborating with researchers around the world, I found that the teaching methods that are being used were based on education models that are out of date.  

Patrick Newell One of the dilemma with the 20th Century education is children are taught what to learn not how to learn and they are slowly educated out of their nape curiosity and creativity.

David Perkins Harvard Professor of Education “I think we need to think in terms of educating through the unknown for what might come up for ways of thinking about it for a large understanding that can help us cope the unexpected as well as the expected. To me that means 90% of what we teach is a waste of time”

David Perkins Harvard Professor of Education “90% of what we teach probably contributes particular skills and particular nuggets of knowledge that those kids will never encounter again in the significant way in their lives. It just doesn’t matter. Well, that is completely bizarre.”

Kirpal Singh Singapore Management University “We all are educating people either for yesterday, 80% of us, another 15%-16% are educating people for today but very few of us are looking at tomorrow. Because looking at tomorrow means you need to be creative. You have to use your imagination. You need to be able to take risks and say I think tomorrow is going to be like this.”

Teachers as superpowers, Myth No.2 Teachers as superpowers, gurus and sages, rowboats

unprogrammed iPads, PCs Myth No.3 Students empty vessels, clean slate, unprogrammed iPads, PCs

by sequencing of materials: simplicity to complexity Myth No.4 Learning is by sequencing of materials: simplicity to complexity

Success determination MYTH No.5 Success determination

Success Determination Tests Examination Victorian criteria: 50/50 Application and creativity criteria?

I returned them all to my teachers.

WE LOCKED UP THE CREATIVITY

“Education is not a mechanical system, it is a human system.” -- Sir Ken Robinson

19th -20th Century Economy World Economy Industrial Economy Knowledge Economy Industrial Economy Agro Economy

The Global Context of Education Knowledge Economy International Arena ASEAN Arena Thailand T L Ls Ed.

The changing World Economy Economists and organizational theorists consensus: “…today we are living in a knowledge economy, an economy that is built on knowledge work.”

THUS…. Knowledge Economy Requires completely new skills and knowledge to participate in the world.

What is 21st century education and beyond? 21st Century and beyond We are there already. What is 21st century education and beyond?

การเรียนการสอนยุคใหม่ แล้วจะสอนไงแวร้ๆๆๆๆ ขอตายแพ๊บ!!!

How are we going to do that?

What are the 21st C attributes? Literacy: Reading, writing, arithmetic Global Literacy: environmental, financial, civic and other global literacy

What are the 21st C attributes? Personal Skills Active, engage, empowered Inquiry skills ask questions, wonder, plan and reflect. Thinking skills creatively, critically, and collaboratively.

What are the 21st C attributes? Autonomous learning skills Self-modify, self-managing, self-evaluating, self-directed. Skills to master the changing technology

What are the 21st C attributes? Teachers and parents hold back from tests make judgments on skills of self- management. need to create learning environment which nurtures creativity and inspire confidence.

Dr. Sugata Mitra's Hole in the wall project On English Language Skills

Sugata Mitra University of New South Wales UK & MIT Questions turn on the minds of the 9 year olds.

Sugata Mitra University of New South Wales UK & MIT The internet is full of answers but not full of questions.

“Who knows what we need to learn in the future but we do know that we need to be able to read, we need to be good at searching for information, collating it and then decide it whether its right or wrong. Then find the big answers. When they find the big answers, they believe in themselves and believe the world around them.”

Thailand? Where are we? English is studied as a foreign language Ranked 8th in English scores Our students don’t read!!!! Our students don’t practice!!!!

Problems with curriculum & attitude Curriculum problems Chunked based Skills based Grammar Attitude คนไทยผิดน่าอาย ฝรั่งผิดน่ารักมาก

Problems with teaching methods teaching methods used Teacher centred Mistakes Old: grammar translation Misunderstood: communicative, learner centre

Problems with policy นำ CEFR มาใช้ กรอบมาตรฐานความสามารถทางภาษาอังกฤษที่เป็นสากล คือ Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) มีแนวโน้มว่าจะจัดการเรียนการสอนให้อิง CEFR CEFR ก็แบ่งออกเป็น 3 กลุ่มหลัก ( A B C ) 6 ระดับ

CEFR A1 ผู้เรียนสามารถใช้และเข้าใจประโยคง่ายๆในชีวิตประจำวันสามารถแนะนำตัวเองและผู้อื่น ทั้งยังสามารถตั้งคำถามเกี่ยวกับบุคคลอื่นได้เช่น เขาอยู่ที่ไหน รู้จักใครบ้าง มีอะไรบ้าง และตอบคำถามเหล่านี้ได้ทั้งยังสามารถเข้าใจบทสนทนาเมื่อคู่สนทนาพูดช้าและชัดเจน

CEFR B2 หากได้ใบประกาศนียบัตร ระดับ B2 แสดงว่าความรู้ภาษามาตรฐานของคุณอยู่ในระดับดี ด้วยความรู้ระดับนี้คุณสามารถจะใช้ภาษา พูดและเขียนได้แทบทุกเรื่อง อย่างถูกต้องและคล่องแคล่วขึ้นรวมทั้งสามารถจะอ่านและทำความเข้าใจบทความที่มีเนื้อหายากขึ้นได้

CEFR C2 หาก สอบได้ประกาศนียบัตรนี้ แสดงว่าคุณสามารถใช้ภาษามาตรฐานได้อย่าง สละสลวยถูกต้องตามจุดประสงค์ที่จะสื่อสารได้ดี ด้วยความรู้ระดับนี้คุณสามารถจะอ่าน บทความที่เป็นภาษาต้นฉบับ (โดยเฉพาะอย่างยิ่งด้านวรรณกรรม) ได้เข้าใจ สามารถ และเลือกใช้ภาษาสำหรับพูดและเขียนได้อย่างเหมาะสม

How to improve our English Skill sets Listening and Speaking Reading and Writing Integrated improvement Interests and love

Improving listening and speaking skills Start from your best interest Read a lot for vocabulary Find someone with the same interest and start talking Start reading and writing about it, discussion Speak and listen to the experts

Improving reading and writing skills Start reading NOW Children books Leveled books Novels Interested stories

Grammar Grammar and people’s thoughts English past and present American Indian past and present

Dictionaries General Thai-English Thesaurus Etymology

Improving yourself attempt and perseverance Set aside time daily or weekly Skills needs practice to become automatic. After Reading, listening, speaking, then writing.

QUESTIONS