Kangaroo Joe รายวิชา อ 32101 ชั้น ม.2 ครูจินฑนา ร้อยแก้ว โรงเรียนวัง ไกลกังวล ตอน 6 Unit 15.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
โปรแกรมฝึกหัด การเลื่อนและคลิกเมาส์
Advertisements

การใช้ Past Simple Tense
การแนะนำสถานที่ ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6/4 1. นางสาวดลยา พลอาวุธ เลขที่ นางสาวปภัสสร สายสมบัติ เลขที่ นางสาวศิริพร ประสมศรี เลขที่ 36.
โดย คุณครูทานตะวัน เทียมถนอม กลุ่มสาระฯภาษาต่างประเทศ ชั้น ประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนอุบลรัตนราชกัญญาราชวิทยาลัย กรุงเทพมหานคร.
วิชา องค์ประกอบศิลป์สำหรับคอมพิวเตอร์ รหัส
นางสาวอุทัยวรรณ ชัยมงคล กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาต่างประเทศ
Moment in Life บางขณะของชีวิต.
Are you a student ? Yes, I am or No , I’m not .
Project Work “The ant and the bird”.
Who Who broke my pencil ? Wichian Who has got my book ? Danai Who is your teacher ? Mr. Kasem.
ความแตกต่างด้านไวยากรณ์
ครั้งที่ 2 บทที่ 1 8 มิถุนายน 2553
Exercise 4: Page 41.
Down for reducing. Tone down = to make a speech less offensive = ลดเสียงลง For example : He was very angry but had to tone his language down because.
Kampol chanchoengpan it สถาปัตยกรรมคอมพิวเตอร์ Arithmetic and Logic Unit 1.
แนวทางการปฏิบัติโครงการจูงมือ น้องน้อยบนดอยสูง 1.
ภาษาอังกฤษสำหรับสถานประกอบการ ENGLISH FOR THE WORKPLACE
Wh-Question.
Question Tag MRS.NITTAYA PROMJAN UDOMDARUNEE SCHOOL.
วิชาภาษาอังกฤษพื้นฐาน อ ชั้น ม. 2
did not go to the restaurant. a. Mrs.Paul b. Jack c. Mary d. Mr.Paul แบบทดสอบหลัง เรียน Next.
เรื่องการประยุกต์ของสมการเชิงเส้นตัวแปรเดียว
เรื่องการประยุกต์ของสมการเชิงเส้นตัวแปรเดียว
Indirect command Indirect requst Indirect exclamation.
Question Tag Question Tag ตอนที่2 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
Tell me about your family
Question words ครูรุจิรา ทับศรีนวล ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
Present Continuous.
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
งานหน่วย 2 เริ่มติดลบ 1 พรุ่งนี้ และเพิ่มขึ้นทุกสัปดาห์
Part of Speech Conjunction.
A building where objects, especially a car, a house can be safely ล็อคบ้าน.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ว เคมีพื้นฐาน พันธะเคมี
Question Tag Question Tag ตอนที่3 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
ครูรุจิรา ทับศรีนวล. Invitations Invitations Invitations.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans ตอนที่ 4. ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans Dates and plans.
Don’t Change the World อย่า ( คิด ) เปลี่ยนโลก. Once upon a time, there was a king who ruled a prosperous country กาลครั้งหนึ่งนานมาแล้ว ยังมีพระราชา.
Indirect Question word
ครูรุจิรา ทับศรีนวล. “Christmas Day” * อ่านเรื่องแล้วสรุป ใจความสำคัญได้ ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Dates and plans Dates and plans.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Important birthdays ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Teenage Favorites.
Inside Energy Machines
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Journeys” ตอนที่ 3 ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Unit 4. Opera HouseAustralia FujiyamaJapan.
Verb to have (have, has)
ผลที่ได้จากการสอบสวน 1. เกิดเหตุการณ์อะไรขึ้น 2. ทำไมถึงเกิดเหตุการณ์นั้น 3. ใครจะเป็นผู้ที่เหมาะสมที่สุดในการแก้ไขป้องกันอุบัติเหตุในครั้งนี้
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
การเขียนชื่อ “เรื่อง”
คำเทศนาหัวข้อที่ 3: ประกาศข่าวดี SERMON 3: PREACHING GOOD NEWS
Modals-Ability By T’Sumana Hanlamyuang.
ความเชื่อที่มีการประพฤติตาม
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
Adjective Clause (Relative Clause) An adjective clause is a dependent clause that modifies head noun. It describes, identifies, or gives further information.
อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing. อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing.
การเขียนหนังสือราชการและการโต้ตอบ นักจัดการงานทั่วไปชำนาญการ
Modals-Certainly (must, can't)
ตอนที่ 3: ท่านเป็นผู้ชอบธรรมได้อย่างไร?
พระเยซูและเพื่อนของพระองค์
“เข้าใจเรื่องความเชื่อ”
คุณลักษณะของเพื่อนที่ดีที่สุด
“ความเชื่อที่นำสู่ชัยชนะ”
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
Helpful Questions ทำไมเราไม่ควรอยู่ในที่นั่งคนขับเมื่อพูดกับคนอื่นเกี่ยวกับสิ่งที่พวกเขาเชื่อในการเปรียบเทียบกับความเชื่อของคริสเตียน? Why shouldn’t we.
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
เรื่องราวของวันคริสต์มาส ตอนที่ 2: พระเจ้าทรงกลายมาเป็นมนุษย์
Good morning welcome to Calvary Chapel at the Bridge สวัสดีตอนเช้าขอต้อนรับสู่ โบสถ์แคล'วะรีแชพ'เพิลที่สะพาน.
Help please me. I want to go home
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Kangaroo Joe รายวิชา อ ชั้น ม.2 ครูจินฑนา ร้อยแก้ว โรงเรียนวัง ไกลกังวล ตอน 6 Unit 15

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 2 หนังสือเรียน - Super Goal 2 p. 101

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 3 Kangaroo Joe - Reading สาระการ เรียนรู้

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 4 - อ่านข่าวแล้ว เขียน เรื่องเล่าได้ มฐ. ต 1.1(1), 1.2(3), 1.3( 2,3), 2.2(1), 3.1(1,2) ผลการเรียนรู้ ที่คาดหวัง

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 5

6 pou ch

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 7

8 5. advent ure 7. swerve 4. journey 6. sudden ly 8. vehicle 1. differen t 3. through 12. against 10. fault 11. picked up 9. immedia tely 2. decided 13. several 14. cash

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 9 1. Where did a group of friends come from ? - They came from Italy. 2. Where did they want to go ? - They wanted to go to Australia.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว How did they go there? - They went there by jeep. 4. What did Gino hit on the road ? - He hit a kangaroo.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 11 5.Was the kangaroo dead? - No, it wasn’t. 6. Whose jacket did the kangaroo wear? - It wore Tony’s jacket.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 12 A group of friends from Italy wanted to do something different from their vacation. They decided to drive through Australia in a jeep.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 13 The journey was a real adventure, but sometimes the long hours on the road became boring.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 14 It was Gino’s turn to drive. Tony, Pietro and Mario were sleeping. Gino was thinking of the cool drink and shower in the next town when suddenly something jumped in front of the jeep.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 15 Gino tried to swerve, but he hit it. He stopped the vehicle immediately. When the four friends got out, they saw a kangaroo on the road. The animal was dead. What could they do?

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 16 It wasn’t their fault. It was an accident. The friends were sad, but they wanted to have a photograph of the accident to show everyone back home. Mario got his camera,....

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 17 and the others picked up the animal and stood it up against the jeep. The boys decided to dress up the kangaroo. They put a cap, sunglasses and a jacket on him.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 18 They took several photos with the kangaroo. Suddenly to their surprise the kangaroo moved its head..... moved its body and jumped away into the bush.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 19 It had with it Gino’s cap, Pietro’s sunglasses and Tony’s jacket- with his passport and one thousand dollars in cash.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 20 After reading 1. Make questions and answer. 2. Describe the story in a paragraph. (A4)

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว Where / travel ? 2. Who / drive ? 3. What/do/accide nt/happen? 4. How / feel / when / hit / kangaroo ? 5. Why / want / photo of the kangaroo ? 6. What / kangaroo / wear / when / run up ?

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว Where / travel ? -Where was a group of friends traveling on vacation? -They were traveling to Australia on vacation.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว Who / drive ? - Who was driving the jeep? - Gino was driving the jeep.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว What / do / accident / happen ? - What were they doing when the accident happened? - Gino was driving and his friends were sleeping.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว How / feel / when / hit / kangaroo ? - How did they feel when they hit the kangaroo? - They felt sad.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว Why / want / photo of the kangaroo ? - Why did they want a photo of the kangaroo? - They wanted a photo of the kangaroo because they wanted to show everyone at home.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว What / kangaroo / wear / when / run away ? - What was the kangaroo wearing when it ran away? - It was wearing a cap, sunglasses and a jacket.

ครูจินฑนา ร้อยแก้ว 28 -Have you ever...? (1)