Unit 10 As Good As It Gets M. 5 1. ฟังการโฆษณาสินค้า 2. อ่านบทความเกี่ยวกับ ผลิตภัณฑ์ที่มีชื่อเสียง 3. พูดอภิปรายเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ ที่มีชื่อติดอันดับโลก.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
“ The Four Principles of Spirituality ”
Advertisements

โดย ครูวาสนา ขีดสร้อย โรงเรียนพิริยาลัยจังหวัดแพร่ อ.เมือง จ.แพร่
ขั้นเท่ากับ.
Moment in Life บางขณะของชีวิต.
Are you a student ? Yes, I am or No , I’m not .
4.Suwatganee Kamprapan P.6/1 Sirilak Boons wan Teacher
t t t f f (page 20) Review 1 M. 5 t t t f f What you will learn and do in this unit. 1. เข้าใจบทความที่อ่านเกี่ยวกับ เทศกาลงานฉลอง 2. เขียนบรรยาย Tomatina.
Verb to be : is,am,are Positive ประโยคบอกเล่า โครงสร้าง = ประธานเอกพจน์ + is……… He ,She ,It + is………… He is a man. He is handsome. He is six years old.
PERFECT TENSE.
THE ANT PHILOSOPHY : ปรัชญาของมด
Question Tag.
ข้อแตกต่างระหว่าง กับ ผู้ชนะ ผู้แพ้.
Pronouns Pronouns (คำสรรพนาม) คือ คำที่ใช้แทนที่คำนาม
Exercise 4: Page 41.
Phrasal Verb ‘Give me a ring’.
Pronouns (คำสรรพนาม) เมนู.
Hold My Hand.
If you think you are unhappy, look at them. ถ้าคิดว่าคุณไม่มีความสุข ลองดู คนพวกนี้
Wh-Question.
ผู้จัดทำ นางสาวนารี เหลืองแสงรุ้ง
Present Simple Tense วิชาภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2
BY DR.CHARUK SINPARU.
Question Tag MRS.NITTAYA PROMJAN UDOMDARUNEE SCHOOL.
หลักสูตรอบรมครู คอมพิวเตอร์ หลักสูตรอบรมครู คอมพิวเตอร์ หลักสูตรที่ ๑ ทักษะการโปรแกรม เบื้องต้น วันที่สาม.
In-Class Exercises Discrete Mathematics
Invitations Invitations ตอนที่ 3 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
Indirect Question without Question Word.
Question Tag Question Tag
Question Tag Question Tag ตอนที่2 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
Tell me about your family
Question Tag คำถามที่ขึ้นต้นด้วยคำบอกเล่า (จะเป็นข้อความบอกรับหรือปฏิเสธก็ได้) เสียตอนหนึ่งก่อนแล้วตามด้วยกริยาช่วยและสรรพนาม เป็นรูปคำถาม ย่อๆซึ่งเรียกกันว่า.
Question words ครูรุจิรา ทับศรีนวล ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Present Continuous.
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
Part of Speech Conjunction.
Review 4 M.5 (page 92) What you will learn and do in this unit. 1. เข้าใจและใช้คำศัพท์ และโครงสร้าง ไวยากรณ์ที่เรียนมาแล้ว 2. เข้าใจบทความที่อ่าน เกี่ยวกับ.
English for everyday use
ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Question Tag Question Tag ตอนที่3 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
At the party ครูรุจิรา ทับศรีนวล. Communi cation Describing past events การบรรยาย เหตุการณ์ในอดีต ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans ตอนที่ 4. ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans Dates and plans.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Have you ever….? Have you ever…?
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
Page 50 What you will learn and do in this unit. 1. อ่านป้ายสัญลักษณ์เข้าใจ 2. อ่านออกเสียงและเข้าใจบทสนทนา ระหว่างนักท่องเที่ยวและมัคคุเทศก์ 3. ฟังและเข้าใจข้อแนะนำว่าให้ทำหรือไม่ให้
Unit 11 How Is It Cooked? M. 5. Unit 11 How Is It Cooked? M. 5.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Edinburgh” ตอนที่ 1 ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Teenage Favorites.
Self-access materials By Self-access Learning Centre, KMUTT Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT Synonym.
Unit 4. Opera HouseAustralia FujiyamaJapan.
ยินดีต้อนรับเข้าสู่กิจกรรมการ เรียนการสอน โดยใช้สื่อประสม Power Point จัดทำโดย นางไพเราะ มาตะราช โรงเรียนกาญจนานุเคราะห์ อ. เมือง จ. กาญจนบุรี สพท. กจ.
These examples show that the subject is doing the verb's action.
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
D I G I T A L 4.0 Pronoun ENG M.1 Sem. 1 Grammar
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
“ชีวิตที่ไร้กังวล” A WORRY FREE LIFE. “ชีวิตที่ไร้กังวล” A WORRY FREE LIFE.
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
สุขสันต์วันครบรอบคริสตจักร 19 ปี คริสตจักรเรมากรุงเทพฯ
Adjective Clause (Relative Clause) An adjective clause is a dependent clause that modifies head noun. It describes, identifies, or gives further information.
คำเทศนาชุด: ท่านมีของประทาน
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
ตอนที่ 6: ชอบธรรมที่ภายใน Part 6: Righteous On The Outside
1 E 1 S E M N G Reading & Writing
อัตถิภาวนิยม existentialism J.K. Stevens, instructor
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
“สติปัญญาในการเลือกคู่ครอง” “Wisdom in Choosing a Spouse”
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
ตอนที่ 4: เคลื่อนไปกับของประทานของท่าน Part 4: Flowing In Your Gift
บทเรียนสำเร็จรูป เรื่อง ภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Unit 10 As Good As It Gets M. 5

1. ฟังการโฆษณาสินค้า 2. อ่านบทความเกี่ยวกับ ผลิตภัณฑ์ที่มีชื่อเสียง 3. พูดอภิปรายเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ ที่มีชื่อติดอันดับโลก 4. เขียน บรรยายโฆษณาผลิตภัณฑ์ที่ ประทับใจ 5. ทำโครงงานโฆษณาผลิตภัณฑ์ ด้วยสื่อประเภทใด ประเภทหนึ่ง What you will learn and do in this unit.

-What kind of text do you think these are?

Answer advertisements

television, radio, billboards, Internet, magazine, newspaper, etc. What other media are used by advertisers?

Do you think it is helpful? What do you think about advertising? Do you think it is always true? Do you think it is always exaggerating? Do you think it is always reliable?

What does it mean? “As Good As It Gets” มันดีเท่ากับที่มันเป็นหรือหมายถึง สิ่งนั้นมีคุณภาพดีเท่าที่จะเป็นไป ได้

Look at the pictures on page 74. What are these following pictures for?

Answer: Advertisements (or ads, for short) for different goods and services.

New Language (page 74)

1. No 2. A responsible buyer:he buys something if he likes it or needs it. 3. Because she saw a photo of her favorite movie star wearing. 4. He is crazy. 5. No 6. Because many people like buying brand name items and brand names are important to them.

Grammar (page 76): as…as as + adjective + as e.g. This perfume is just as good as that one. not as + adjective + as

Grammar (page 76): as…as as + adjective + as e.g. This soda tastes as good as the other. not as + adjective + as

Grammar (page 76): as…as as + adjective + as e.g. The bus isn’t as expensive as the plane. not as + adjective + as

Language in Context: B (page 77)

Grammar: so…that (page 76)

Explanation: The weather was so cold that we couldn’t go out. condition:The weather was cold. result:We couldn’t go out.

The movie was so boring that I fell asleep. condition:The movie was boring. result: I fell asleep. Explanation:

Language in Context: C (page 77)

Grammar: Pronouns (page 76) … body … one … thing adverb … where

every_ =all of the member of a given group some_ =a certain number of the members of a given group any_=some, it does not matter which, of the members of a given group no_=not one of the members of a given group

Indefinite Pronouns: some - ใช้ใน ประโยคบอกเล่า _body = _one e.g. somebody = someone any - ใช้ในประโยคปฏิเสธและ ประโยคคำถาม

Note: I have nothing. I don’t have anything. =

Indefinite Pronouns = singular, 3th person Everybody knows. Nobody lives here. Everything is perfect. Note:

เมื่ออ้างกลับไปที่ third person indefinite pronoun มักจะใช้ plural pronoun If you see anybody, tell them to wait. Example:

Language in Context: A (page 76)

Fashion Designers Fashion Designers in Thailand

Reading (page 78)

Label label means small piece of cloth attached to the inside or outside of an article of clothing to show which company or designer manufactured the garment label = the registered brand name, especially of a company producing fashion items ( ยี่ห้อ )

About the Reading (page 79)

F T T F T F

Writing (page 79)

Project (page 79)

ใช้เกณฑ์การประเมินโครงงาน และประเมินการปฏิบัติงาน

End of Unit 10 Mrs. Panita Kittipornkul