He Asked If I’d Worked Before

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Advertisements

หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Please help me. I want to go home. The wicked wizard won’t let me go if I can’t find the error in each following sentence.
นางสาวอุทัยวรรณ ชัยมงคล กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาต่างประเทศ
Chapter 9 : Designing Approach
Labour Economics. Introduction What do we learn in Labour Economics? ?
t t t f f (page 20) Review 1 M. 5 t t t f f What you will learn and do in this unit. 1. เข้าใจบทความที่อ่านเกี่ยวกับ เทศกาลงานฉลอง 2. เขียนบรรยาย Tomatina.
Unit 8 What Did They Say? M.5. Unit 8 What Did They Say? M.5.
How ใช้ถามเกี่ยวกับอาการ ( manner ) การคมนาคม และการขนส่ง How can I get to the police station ? By taking the white bus. How did she walk ? slowly.
Who Who broke my pencil ? Wichian Who has got my book ? Danai Who is your teacher ? Mr. Kasem.
PERFECT TENSE.
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
Problem with Subjunctive Verbs Some verbs and noun require a subjunctive. A subjunctive is a change in the usual form of the verb. It is often a verb word.
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
Unit 1 Present Simple Tense.
Exercise 4: Page 41.
Wh-Question.
Question Tag MRS.NITTAYA PROMJAN UDOMDARUNEE SCHOOL.
จุดประสงค์การเรียนรู้ 1. รู้คำศัพท์เกี่ยวกับ เหตุและผล 2. เขียนเงื่อนไขความเป็นเหตุเป็น ผลได้ 3. เกิดทักษะกระบวนการคิด ด้าน สรุปอย่างสมเหตุสมผล 4. เขียนเรื่องสมมุติเกี่ยวกับตนเอง.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
UNIT 8 ASKING ABOUT FAMILIES.
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
did not go to the restaurant. a. Mrs.Paul b. Jack c. Mary d. Mr.Paul แบบทดสอบหลัง เรียน Next.
UNIT 4 USING THE TELEPHONE. Expressions Can I help you ? - Yes, of course. - No, thank you. May I help you ? - Yes, thank you. - No, I’m sorry. What can.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
Invitations Invitations ตอนที่ 3 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
Unit 10 As Good As It Gets M ฟังการโฆษณาสินค้า 2. อ่านบทความเกี่ยวกับ ผลิตภัณฑ์ที่มีชื่อเสียง 3. พูดอภิปรายเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ ที่มีชื่อติดอันดับโลก.
Indirect Question without Question Word.
Question Tag Question Tag
Indirect command Indirect requst Indirect exclamation.
Question Tag Question Tag ตอนที่2 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
Tell me about your family
Present Continuous.
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
Part of Speech Conjunction.
English for everyday use
ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล. Invitations Invitations Invitations.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans ตอนที่ 4. ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans Dates and plans.
Indirect Question word
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans ตอนที่ 2.
Passive Voice By Witchuma Singhaphukam No.40 Soytreemook Boutoom No.41
กลุ่ม rraid. What's your name. คุณชื่ออะไร = Miss Bangon Buntanoom How old are you. - คุณอายุเท่าไหร่ = Ages 36 Years What you have finished your course.
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Present Continuous Tense
Pronoun คือ คำที่ใช้แทนคำนาม แบ่งออกเป็น
Verb to have (have, has)
By T’ Sumana Hanlamyuang. 1. First conditional or real condition ประโยคเงื่อนไขแบบที่ 1 ใช้เมื่อต้องการ แสดงเงื่อนไขที่ตั้งไว้ว่ามีความเป็นไปได้ที่จะ.
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
D I G I T A L 4.0 Pronoun ENG M.1 Sem. 1 Grammar
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
Modals-Ability By T’Sumana Hanlamyuang.
By T’Sumana Hanlamyuang
Modals-Necessity By T’Sumana Hanlamyuang.
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
Adjective Clause (Relative Clause) An adjective clause is a dependent clause that modifies head noun. It describes, identifies, or gives further information.
Reported Speech Statements
Direct Speech Vs Indirect Speech
Modals-Certainly (must, can't)
“เข้าใจเรื่องความเชื่อ”
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
By T’Sumana Hanlamyuang
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
บทที่ 2 การวัด.
Soroptimist International
<insert problem title>
บทเรียนสำเร็จรูป เรื่อง ภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ
STRATEGIES FOR SUCCESS
Help please me. I want to go home
ใบสำเนางานนำเสนอ:

He Asked If I’d Worked Before Unit 9 He Asked If I’d Worked Before M.5

What you will learn and do in this unit. 1. บอกรายละเอียดจากการอ่านบทสนทนาระหว่างบุคคลที่ถูก สัมภาษณ์กับเพื่อน 2. ฟังการสัมภาษณ์และบอกข้อมูลที่ผู้ถูกสัมภาษณ์ให้แก่ผู้สัมภาษณ์ 3. พูดเล่าประสบการณ์เกี่ยวกับงานที่เคยทำและที่คิดจะทำในอนาคต 4. เขียนบรรยายงานครั้งแรกที่เคยทำในช่วงปิดภาคเรียน 5. บอกรายละเอียดข้อความที่อ่านจาก website 6. เขียน résumé ของตนเอง

Job Interview Why are interviews used? Has anybody been interviewed? If yes, share your experiences.

New Language: Listen and repeat (page 62) Work in pairs. A, read aloud the sentence in each bubble. B, read aloud the sentence under each picture. Then take turn.

Work in groups of three (A, B, and C). Instructions: Think of questions people are usually asked while being interviewed. Write down 5-8 questions on a piece of paper. A, you are an interviewer. Ask B each question. B, you are an interviewee. Answer the questions. C, report what A asked.

Conversation (page 62)

T F F T F

She had worked in customer service and had had a job at a bank. Some of the classes had clashed with the work hours. It was related to what she was studying in school. She got along well with her fellow workers. She thought it was her adaptability. Job experience was very important to her.

Sample Questions: What is your nickname? How old are you? Where do you live? Are you hungry? Do you like English?, etc. What kind of questions are they?

Direct questions

Reported Questions: I asked the teacher what her nickname was. I asked the teacher how old she/he was. I asked the teacher where she/he lived. I asked the teacher if she/he was hungry. I asked the teacher if she/he liked English.

for reported questions: Reporting Verbs for reported questions: ask inquire demand want to know or wonder

Study Grammar: Reported questions (page 64) Note: Direct questions Question word + auxiliary verb+ subject + verb? Where are you going?

Reported Questions My mother asked when I was going. Subject + asked + question word + subject + (auxiliary verb) + verb My mother asked when I was going.

RQ: He asked how old he was. DQ: How old are you? RQ: He asked how old he was. DQ: Where are you going? RQ: My mother asked where I was going.

DQ: What time does the bank close? RQ: He asked what time the bank closed. DQ: What are you going to do in the future? RQ: She asked what I was going to do in the future.

Reported question with no question words Use ‘if’

Examples: DQ: Are you a student? RQ: He asked if I was a student.

Do you like the neighborhood? She asked if I liked the neighborhood.

Have you seen that movie yet? He asked if I’d seen that movie yet.

Language in Context: B (page 65)

He asked how long he had known Gina. He asked how old he was. He asked where he had gone to college. He asked what he did. He asked when he wanted to get married. He asked where his family was from. He asked how much money he earned. He asked how many children he wanted. He asked when they were going to meet his parents. He asked if he had ever had any problems with the law.

(page 64) Grammar: Reported Commands and Requests:

(page 64)

“Tell” is used to report a command. Note: “Tell” is used to report a command.

“Ask” is used to report a request. Note: “Ask” is used to report a request.

Subject + verb + object + infinitive with to Reported Commands and Requests Subject + verb + object + infinitive with to Jake’s mother told him to clean his room. asked

Don’t throw litter here! The officer told the boy not to throw litter in the park.

Please don’t eat in class. The teacher asked the students not to eat in class.

Language in Context: A (page 64)

Possible answers: 1. Mother told her son to wait for the lights turn green. 2. The air hostess asked the passenger to fasten the seatbelt. 3. The man told his girlfriend to hurry up. 4. The girl asked the boy next to her to turn off the cell phone. 5. The officer told the boy not to walk on the grass. 6. The cleaner asked the man to be careful because the floor is slippery.

Language in Context: C (page 65)

Answers will vary

Reading (page 66) part-time job (website)

About the Reading (page 67) Reading skill: Scan

Part-time and vacation job. Lack of experience. About work experience. To help them pay for college. It can bring useful experience and insights, and provide future employers with evidence of an individual’s skills.

Project: Use Frank’s résumé to prepare your own. Type your résumé in an A 4 paper. Your résumé will be presented in the class. (page 67)

Answer these questions. Where does Frank work at the moment? Where did he go to college? What languages does he speak?

Useful Website: http://www.yindii.com/resume/resume_basics.htm

Mrs. Panita Kittipornkul End of Unit 9 Mrs. Panita Kittipornkul