หน่วยการเรียน : Science ชื่อเรื่อง AIDS,“The Black Killer”

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
Advertisements

John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
นานารำพึงของชีวิต (ชีวิตเมื่อคิดไป)
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
โดย คุณครูทานตะวัน เทียมถนอม กลุ่มสาระฯภาษาต่างประเทศ ชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนอุบลรัตนราชกัญญาราชวิทยาลัย กรุงเทพมหานคร.
THE PARTS OF A FLOWERING PLANT AND THEIR FUNTION.
Set is a basic term in Mathematics. There is no precise definition for term “set”, But roughly speaking, a set is a collection of objects, Things or symbols,
Please help me. I want to go home. The wicked wizard won’t let me go if I can’t find the error in each following sentence.
จำนวน สถานะ NUMBER OF STATES. ประเด็นที่ สนใจ The number of distinct states the finite state machine needs in order to recognize a language is related.
Educational Objectives
Eng31102Unit 11 Vocabulary Part I Eng31102Unit 11 load (v.) /loʊd/ –to put a large quantity of something into a vehicle or container. –( บรรทุก )
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
นางสาวอุทัยวรรณ ชัยมงคล กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาต่างประเทศ
Moment in Life บางขณะของชีวิต.
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
REGULAR EXPRESSION การบรรยายแบบสม่ำเสมอ
He Asked If I’d Worked Before
t t t f f (page 20) Review 1 M. 5 t t t f f What you will learn and do in this unit. 1. เข้าใจบทความที่อ่านเกี่ยวกับ เทศกาลงานฉลอง 2. เขียนบรรยาย Tomatina.
How ใช้ถามเกี่ยวกับอาการ ( manner ) การคมนาคม และการขนส่ง How can I get to the police station ? By taking the white bus. How did she walk ? slowly.
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
8/3/2014The Realities of software Testing1 Software testing Realities What is the realities of software testing Why does the software testing not complete.
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
Exercise 4: Page 41.
S Sex attitudes and practices among some Bangkok University Thai students Sample size : 40 students : 20 boys, 20 girls Age Range : years old Average.
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
UNIT 8 ASKING ABOUT FAMILIES.
จัดทำโดย นางสาวทิพยรัตน์ กำลังมาก เลขที่ 19 นางสาวปัญณิศา ป้องขันธ์ เลขที่ 26 นางสาวพรวษาทวีกุล เลขที่ 27 นางสาววลัยลักษณ์ ขวัญคุ้ม เลขที่ 34 นางสาวอมรรัตน์
ผัก. หน่อไม้ ฝรั่ง กะหล่ำ ปลี แค รอท กะหล่ำ ดอก.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Chapter 3 Simple Supervised learning
UNIT 4 USING THE TELEPHONE. Expressions Can I help you ? - Yes, of course. - No, thank you. May I help you ? - Yes, thank you. - No, I’m sorry. What can.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
 Mr.Nitirat Tanthavech.  HTML forms are used to pass data to a server.  A form can contain input elements like text fields, checkboxes, radio-buttons,
โครงการประเมินประสิทธิผลการตรวจเต้านมด้วยตนเองของสตรีไทย ภายใต้โครงการสืบสานพระราชปณิธานสมเด็จย่า ต้านภัยมะเร็งเต้านม สู่แนวคิดการพัฒนาสาธารณสุข โดย...นายแพทย์อภิรักษ์
Indirect Question without Question Word.
Question Tag Question Tag ตอนที่2 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
English for everyday use
Indirect Question word
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
สื่อการเรียนรู้ด้วยตัวเอง ชุดฝึกเขียนสรุป (Writing Summary)
คำเทศนาหัวข้อที่ 3: ประกาศข่าวดี SERMON 3: PREACHING GOOD NEWS
Modals-Ability By T’Sumana Hanlamyuang.
“เอาชนะเนื้อหนัง” OVERCOMING THE FLESH. “เอาชนะเนื้อหนัง” OVERCOMING THE FLESH.
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
เรื่องราวของวันคริสต์มาส
อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing. อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing.
Direct Speech Vs Indirect Speech
Modals-Certainly (must, can't)
ตอนที่ 3: ท่านเป็นผู้ชอบธรรมได้อย่างไร?
พระเยซูและเพื่อนของพระองค์
Good morning welcome to Calvary Chapel at the Bridge สวัสดีตอนเช้าขอต้อนรับสู่ โบสถ์แคล'วะรีแชพ'เพิลที่สะพาน.
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
“สติปัญญาในการเลือกคู่ครอง” “Wisdom in Choosing a Spouse”
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
The determinants of health and individual human development of Australian’s children Chapter 7.
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
ตอนที่ 4: เคลื่อนไปกับของประทานของท่าน Part 4: Flowing In Your Gift
Soroptimist International
<insert problem title>
Extreme Programming Explained: Embrace Change
บทเรียนสำเร็จรูป เรื่อง ภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ
STRATEGIES FOR SUCCESS
Natural Selection and Mutation
Help please me. I want to go home
ใบสำเนางานนำเสนอ:

หน่วยการเรียน : Science ชื่อเรื่อง AIDS,“The Black Killer” รายวิชา ภาษาอังกฤษ รหัสวิชา อ 33102 ระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 หน่วยการเรียน : Science ชื่อเรื่อง AIDS,“The Black Killer” จัดทำโดย นางศรัณย์พร ลออธรรม โรงเรียนนวมินทราชินูทิศ สตรีวิทยา พุทธมณฑล สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 1 สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน กระทรวงศึกษาธิการ

จุดประสงค์การเรียนรู้ 1 บอกความหมายคำศัพท์จากเรื่องที่อ่านได้ 2 อ่านบทอ่านแล้ววิเคราะห์การติดต่อ และแนวทางในการป้องกันโรคเอดส์ 3 เขียนข้อความสรุปจากแผนภาพเกี่ยวกับการติดต่อของโรคเอดส์ 4 ทำงานร่วมกับผู้อื่นได้อย่างมีความสุข

1. 2. 3. คำชี้แจงในการใช้ชุดการเรียนรู้ เพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ รายวิชา ภาษาอังกฤษ รหัสวิชา อ 33102 ระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 การนำชุดการเรียนรู้เพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษไปใช้ควรปฏิบัติดังนี้ 1. ศึกษาและปฏิบัติตามขั้นตอนในการใช้ชุดการเรียนรู้ให้ถูกต้องตามลำดับ ศึกษาเนื้อหา วิธีการเรียน การวัดและการประเมินผล ของชุดการเรียนรู้ ปฏิบัติตามกิจกรรมของชุดการเรียนรู้ให้ครบทุกขั้นตอนคือ ขั้นนำเข้าสู่ บทเรียน ขั้นกิจกรรมการเรียนการสอน ขั้นสรุปบทเรียน และขั้นวัดผลประเมินผล ตลอดจนควรเตรียมสื่อและอุปกรณ์ต่างๆให้ครบถ้วน 2. 3.

คำชี้แจงในการใช้ชุดการเรียนรู้ เพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ รายวิชา ภาษาอังกฤษ รหัสวิชา อ 33102 ระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 สิ่งที่ครูควรปฏิบัติ ก่อน - หลัง และขณะใช้ชุดการเรียนรู้มีดังนี้ 1. ศึกษาและทำความเข้าใจวิธีการใช้ชุดการเรียนรู้ กิจกรรมการเรียนการสอน การวัดผลประเมินผล ของชุดการเรียนรู้ให้ชัดเจน 2. เตรียมการสอนล่วงหน้า จัดเตรียมสื่อและอุปกรณ์ในการเรียนการสอนให้พร้อม เพื่อให้การจัดการเรียนการสอนมีประสิทธิภาพ 3. อธิบายบทบาทของนักเรียนในการทำกิจกรรมต่าง ๆ ให้ชัดเจน เช่น กิจกรรมคู่กิจกรรมกลุ่ม เป็นต้น 4. อธิบายขั้นตอนในการใช้ชุดการเรียนรู้ให้ชัดเจนในแต่ละแผนการจัดการเรียนรู้ 5. กำกับดูแลนักเรียนในขณะที่ปฏิบัติกิจกรรมอย่างทั่วถึง และครูควรกระตุ้นให้นักเรียนมีความสนใจเรียนรู้ตลอดเวลา 6. หลังจากที่นักเรียน เรียนจบในแต่ละแผนแล้ว ครูควรตรวจแบบทดสอบก่อนเรียน และแจ้งผลให้นักเรียนทราบทันที และตรวจแบบทดสอบหลังเรียนเพื่อจะได้ทราบความก้าวหน้าของนักเรียน 7. สรุปผลการใช้ชุดการเรียนรู้ทุกครั้ง ตลอดจนปัญหาและข้อเสนอแนะในการใช้ชุดการเรียนรู้ เพื่อจะได้เป็นแนวทางในการปรับปรุงแผนการ จัดการเรียนรู้ให้มีประสิทธิภาพต่อไป

คำชี้แจงในการใช้ชุดการเรียนรู้ เพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ รายวิชา ภาษาอังกฤษ รหัสวิชา อ 33102 ระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 บทบาทของครู ครูผู้ใช้ชุดการเรียนรู้ควรจะได้ศึกษาขั้นตอนในการใช้ชุดการเรียนรู้ให้เข้าใจ ดังนี้ 1. นักเรียนทำแบบทดสอบก่อนเรียน จำนวน 10 ข้อ เวลา 20 นาที 2. ครูอธิบายวิธีเรียน โดยใช้ชุดการเรียนรู้เพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 3. ครูชี้แจงบทบาทของนักเรียน ให้นักเรียนเข้าใจบทบาทของตนเอง ในการปฏิบัติกิจกรรมในการเรียน 4. ครูเปิดโอกาสให้นักเรียนซักถามเกี่ยวกับกิจกรรมต่างๆ ให้เข้าใจ 5. ครูสอนตามกิจกรรมที่เขียนไว้ในแผนการจัดการเรียนรู้ทุกขั้นตอน เพื่อกระตุ้นให้นักเรียนมีความกระตือรือร้นที่จะเรียน และการเรียนการสอนเป็นไปตามจุดประสงค์ที่กำหนด 6. ครูและนักเรียนร่วมกันสรุปองค์ความรู้ที่ได้เรียนมา โดยครูคอยให้คำปรึกษาและแนะนำนักเรียน 7. นักเรียนร่วมกิจกรรมโดยปฏิบัติภาระงานในแต่ละแผนให้ครบถ้วนและสอดคล้องกับเวลาที่กำหนดเมื่อเรียนจบทุกกิจกรรมนักเรียนทำแบบทดสอบหลังเรียน เพื่อตรวจสอบความเข้าใจและความก้าวหน้าในการเรียนรู้ของนักเรียน

คำชี้แจงในการใช้ชุดการเรียนรู้ เพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ รายวิชา ภาษาอังกฤษ รหัสวิชา อ 33102 ระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 บทบาทของนักเรียน 1. นักเรียนอ่านคำสั่ง และปฏิบัติกิจกรรมตามภาระงานที่กำหนด 2. นักเรียนปฏิบัติกิจกรรมด้วยความตั้งใจ 3. นักเรียน มีส่วนร่วมในกิจกรรมตามภาระงานต่างๆอย่างเต็มความสามารถ

คำแนะนำในการใช้ชุดการเรียนรู้ เพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ คำชี้แจง 1. ชุดการเรียนรู้นี้มุ่งเน้นการพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียน 2. ให้นักเรียนศึกษาจุดประสงค์การเรียนรู้ให้ครบถ้วน 3. ให้นักเรียนปฏิบัติกิจกรรมกลุ่ม / กิจกรรมคู่ตามคำสั่งของภาระงานที่กำหนดในแต่ละใบงานตามลำดับขั้นตอนอย่างตั้งใจ ดังนี้ ทำแบบทดสอบก่อนเรียน ปฏิบัติกิจกรรมตามภาระงานที่กำหนด ตรวจคำตอบจากใบเฉลย ทำแบบทดสอบหลังเรียน

ชุดการเรียนรู้ "The Black Killer" AIDS, "The Black Killer” Passage What is HIV and how can I get it? HIV - the human immunodeficiency virus - is a virus that kills your body’s "CD4 cells." CD4 cells (also called T-helper cells) help your body fight off infection and disease. HIV can be passed from person to person if someone with HIV infection has sex with or shares drug injection needles with another person. It also can be passed from a mother to her baby when she is pregnant, when she delivers the baby, or if she breastfeeds her baby. What is AIDS? AIDS - the acquired immune deficiency syndrome - is a disease you get when HIV destroys your body’s immune system. Normally, your immune system helps you fight off illness. When your immune system fails you can become very sick and can die. What do I need to know about HIV? The first cases of AIDS were identified in the United States in 1981, but AIDS most likely existed here and in other parts of the world for many years before that time. In 1984 scientists proved that HIV causes AIDS. Anyone can get HIV. The most important thing to know is how you can get the virus. You can get HIV: By having unprotected sex- sex without a condom- with someone who has HIV. By sharing a needle and syringe to inject drugs or sharing drug equipment used to prepare drugs for injection with someone who has HIV. From a blood transfusion. Babies born to women with HIV also can become infected during pregnancy, birth, or breast-feeding.

(References : http://en.wikipedia.org/wiki/AIDS) You cannot get HIV: By working with or being around someone who has HIV. From sweat, spit, tears, clothes, drinking fountains, phones, toilet seats, or through everyday things like sharing a meal. From insect bites or stings. From donating blood. From a closed-mouth kiss (but there is a very small chance of getting it from open-mouthed or "French" kissing with an infected person because of possible blood contact). (References : http://en.wikipedia.org/wiki/AIDS)

ชุดการเรียนรู้ "The Black Killer" Worksheet 1 Direction : Read the following sentences, then match the underlined words to the meanings or definitions given. 1. HIV is a progressive disease which the immune response ultimately fails to control. 2. Older women can suffer bone loss caused by estrogen deficiency. 3. If you don't clean the wound properly you could get an infection. 4. Smoking is a major cause of heart disease. 5. The nurse gave me an injection . 6. The health centre provides milk and vitamins for pregnant women. 7. Mrs. Arnold is due to deliver a baby girl in April. 8. She has to breastfeed her baby before going for work. 9. She has acquired an email address and a site on the World Wide Web. 10. The average life expectancy of a child with Down syndrome was 9 years in 1910. 11. The school was completely destroyed by fire. 12. He was too far away to be able to identify faces. 13. The custom of arranged marriages still exists in many countries. 14. You should check all your electrical equipment regularly. 15. Every 3 weeks her baby needs a blood transfusion. .

Meanings / Definitions Words Meanings / Definitions 1. immune (n) A. an illness which affects a person, animal, or plant 2. deficiency (n) B. to help a woman give birth to her baby, or to give birth to a baby 3. infection C. to recognize and correctly name someone or something 4. disease (n) D. to get or obtain something 5. injection (n) E. a group of signs or changes in the body that are typical of an illness 6. pregnant (adj) F. the reaction of the body's immune system to something that is harmful 7. deliver (v) G. a disease that affects a particular part of your body and is caused by bacteria or a virus 8. breastfeed (v) H. having an unborn baby growing inside female’s body 9. acquire (v) to happen , to stay alive 10.syndrome (n) J. an act of putting a drug into someone's body using a special needle 11. destroy (v) K. the tools, machines, clothes etc. that you need to do a particular job or activity 12. identify (v) L. a lack of something that is necessary 13. exist (v) M. the process of putting blood from one person's body into the body of someone else as a medical treatment 14. equipment N. to damage something so badly that it no longer exists or cannot be used or repaired 15. transfusion O. to feed a baby with milk from the breast

Meanings / Definitions ชุดการเรียนรู้ "The Black Killer" Worksheet 2 Direction : Fill the gaps with one word from the list A. abstain F. intercourse  K. equipment B. treatments G. diseases L. piercing  C. tattooing H. drugs  M. transmission D. relationship  I. chance N. pregnant E. razors  J. contact O. needles Words Meanings / Definitions A. abstain (v) to not do or have something you enjoy, especially alcohol or sex, usually for reasons of religion or health B. treatment (n) something that is done to cure someone who is injured or ill C. tattooing (v) to mark a permanent picture or writing on someone's skin with a needle and ink D. relationship (n) the way in which two people or two groups feel about each other and behave towards each other E. razor (n) a tool with a sharp blade, used to remove hair from your skin F. intercourse (n) the act of having sex G. disease (n) an illness which affects a person, animal, or plant H. drug (n) an illegal substance such as marijuana or cocaine, which some people take in order to feel happy, relaxed, or excited I. chance (n) a time or situation which you can use to do something that you want to do - opportunity J. contact (n) when two people or things touch each other K. equipment the tools, machines, clothes etc that you need to do a particular job or activity L. piercing  to make a small hole in or through something, using an object with a sharp point M. Transmission the process of sending or passing something from one person, place, or thing to another N. pregnant if a woman or female animal is pregnant, she has an unborn baby growing inside her body O. needle a very thin, pointed steel tube at the end of a syringe, which is pushed into your skin to put a drug or medicine into your body or to take out blood .

How can I protect myself? Don’t share (1)…………. and syringes used to inject (2)……………, steroids, vitamins, or for (3)………..…… or body (4)……..…… . Also, don’t share (5)………..……. used to prepare drugs to be injected. Many people have been infected with HIV, hepatitis, and other germs this way. B The surest way to avoid (6)………..……. of sexually transmitted (7)……..………. is to (8) …….………from sexual (9)………………….., or to be in a long-term mutually monogamous (10)………………… with a partner who you know is uninfected. C If you are (11) ……………….., talk to a doctor or your local health department about being tested for HIV. Drug (12) ……….……….. are available  to help you and reduce the (13) ……….…… of passing HIV to your baby if you have it. D Don’t share (14) …………..…… or toothbrushes because of the possibility of (15)………………… with blood.

ชุดการเรียนรู้ "The Black Killer" Worksheet 3 Direction : Find the pictures which show ways you cannot get AIDS and how people can get AIDS. 1 . Shaking hands or touching people 2. Playing with someone who is infected 3. Looking after animals 4. Sharing dirty needles 5. Mosquito bites 6. Receiving bloodfrom blood supply that has notbeen tested for AIDS 7. Eating and drinking 8. Sharing a bath or latrine 9. Wearing second hand clothes 10. Sitting next to someone who is infected 11. Coughing, sneezing or talking 12. Having unprotected sex with some one who is infected 13. Having aninjection with a new or clean needles and syringe 14. 15. Swimming in a poolor river 16. Living with a parent or relatives who has AIDS . Pictures show ways you can or cannot get AIDS : CAN CANNOT

WHO MAY BE INFECTED WITH AIDS ? ชุดการเรียนรู้ "The Black Killer" Worksheet 4 Direction : Look and read this diagram below, then write the sentences about the people who may be infected AIDS virus. WHO MAY BE INFECTED WITH AIDS ? The diagram below shows how 9 people (including an unborn child) are linked-directly or indirectly-with Michael. Michael is infected with AIDS . He does not know this, and through his actions he may infect others. Of all the people described below, who do you think may be infected with AIDS because of Michael? Maria is a prostitute. She makes all her clients use condoms. Angela is Michael’s wife. She is pregnant. Michael does not know he is infected with AIDS . . Mark is the son of Angela and Michael. Edward is an intravenous drug addict. George is bisexual. George has sex with Maria. Anthony Johnny Edward has sex with George. David and Edward share intravenous drug needles. David had an accident. He received Michael’s blood in a transfusion. Michael has sex with Maria. Anthony has sex with Maria. Johnny has sex with Maria. Michael donated blood. David has sex with Maria. Michael has sex with Angela. He doesn’t use a condom.

People who may be infected with AIDS because of Michael

ชุดการเรียนรู้ "The Black Killer" HIV & AIDS IN THAILAND Pre-Post Test There are very few developing countries in the world where public policy has been effective in preventing the spread of HIV/AIDS on a national scale, but Thailand is an exception. A massive programme to control HIV has reduced visits to commercial sex workers by half, raised condom usage, decreased the prevalence of STIs (Sexually Transmitted Infections) dramatically, and achieved substantial reductions in new HIV infections. Thailand, though, is also a reminder that success can be relative. Its well funded, politically supported and comprehensive prevention programmes have saved millions of lives, reducing the number of new HIV infections from 143,000 in 1991 to 19,000 in 2003. Nonetheless, more than one-in-100 adults in this country of 65 million people is infected with HIV, and AIDS has become a leading cause of death. Unless past efforts are sustained and new sources of infection are addressed, the striking achievements made in controlling the epidemic could now be put at risk. Factors such as an increase in risky sexual behaviour and a rising number of STI cases have led to concerns that Thailand could face a resurgence of HIV and AIDS in coming years. http://www.avert.org/aidsthai.htm .

1. What is this passage mainly about? a) Some developing countries where achieved in preventing the spread of HIV/AIDS. b) The public policy of some developing countries in the world. c) Thailand succeeded in preventing the spread of HIV and AIDS. d) New HIV infections increased dramatically in Thailand. 2. What does the word ‘massive’ in paragraph 1 mean? a) simple b) big c) important d) interesting 3. According to paragraph 1, what does it tell us? a) Some developing countries have been effective in preventing the spread of HIV and AIDS except Thailand. b) A national scale shows Thailand is the least effective in preventing the spread of HIV and AIDS. c) Thailand is the only country which has public policy in preventing the spread of HIV and AIDS. d) Thailand is a developing country where a public policy has been effective in preventing the spread of HIV and AIDS. 4. Which is not the success of the programme to control HIV? a) Decrease new HIV infections b) Increase condom usage c) Increase in visiting commercial sex workers d) All are correct. 4. Which is not the success of the programme to control HIV? a) Decrease new HIV infections b) Increases condom usage c) Increase in visiting commercial sex workers d) All are correct

5. What makes the programme successful? a) Fund b) Political support c) Refund d) A and b are correct. 6. What is the reduction of new HIV infections from 1991-2003? a) 143,000 b) 124,000 c) 19,000 d) 125,000 7. …………….., and AIDS has become a leading cause of death. What does the underlined part mean? a) All people will die of AIDS. b) AIDS causes the most death. c) AIDS causes the least death. d) AIDS leads to death. 8. What does the word ‘epidemic’ in paragraph 3 mean? a) limited b) isolated c) wide d) widespread 9. What is the major factor of the increase in HIV and AIDS? a) Risky sexual behaviour b) Fund c) Comprehensive prevention programmes d) Political support 10. According to this passage, which sentence is not correct? a) The number of new HIV infections in Thailand decreased since 2003. b) More than one-in-100 adults of 65 million people in Thailand is infected with HIV. c) Thailand is one of the developing countries which has public policy in preventing the spread of HIV and AIDS. d) If there isn’t the plan to prevent the spread of HIV and AIDS in Thailand, it could face a resurgence of HIV and AIDS in coming years.

ชุดการเรียนรู้ "The Black Killer" Answer Key Worksheet 1 Worksheet 2 Direction : Match the words to the meanings or definitions given. 1 – F 2 – L 3 – G 4 – A 5 – J 6 – H 7 – B 8 – O 9 – D 10– E 11 - N 12 - C 13 - I 14 - K 15 - M Worksheet 2 Direction : Fill the gaps with one word from the list 1 – O 2 – H 3 – L 4 – C 5 – K 6 – M 7 – G 8 – A 9 – F 10– D 11 - N 12 - B 13 - I 14 - E 15 - J Worksheet 3 Direction : Find the pictures which show ways you cannot get AIDS and how people can get AIDS. Pictures show ways you can or cannot get AIDS : CAN 4 6 12 CANNOT 1 2 3 5 7 8 9 10 11 13 14 15 16

People who may be infected with AIDS because of Michael Worksheet 4 Direction : Look and read this diagram below, then write the sentences about the people who may be infected with AIDS. Suggest Answers People who may be infected with AIDS because of Michael Angela may be infected with AIDS because she has sex with Michael who is infected with AIDS. Mark he can get HIV virus from his mother. David he received Michael’s blood in a transfusion. Edward he shares intravenous drug needles with David. George he has sex with Edward. Pre-Post Test 1 – C 2 – B 3 – D 4 – C 5 – D 6 – B 7 – B 8 – D 9 – A 10– A

Thank You !