TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
โครงการ ร้านชุมชน โดย เอกภาพ โครงการ ร้านชุมชน โดย เอกภาพ
Advertisements

Chapter 1 การตลาดในศตวรรษที่ 21 อ.ปั้น จูฑศฤงค์.
E+M Commerce.
Priciples of Marketing
Lesson 2 Strategic Planning and The marketing Process &Market Segmentation,Targeting, and Positioning for Competitive Advantage.
Lesson 5 Place.
หลักการตลาด บทที่ 13 การส่งเสริมการตลาด.
MK201 Principles of Marketing
หลักการตลาด บทที่ 17 การตลาดทางตรง.
การกระจายผลิตภัณฑ์ในเชิงกายภาพ
Management Information System of Air Conditioner Store
Gems and Jewelry Electronic Commerce
การประยุกต์ใช้ไอซีที ในบริบทธุรกิจท่องเที่ยว
Business Administration THONBURI UNIVERSITY
MARKETING A.Suchada Hommanee.
การบริหารสินค้าของร้านค้าปลีก (Management of retail products)
เทคโนโลยีสารสนเทศ และการสื่อสาร.
Logistics Logistics เป็นกระบวนการที่เกี่ยวข้องกับการบริหาร การเคลื่อนย้ายและการเก็บวัตถุดิบ สินค้าระหว่างผลิต และสินค้าสำเร็จรูป รวมทั้งข้อมูลที่เกี่ยวข้องจากจุดกำเนิด.
 การดำเนินงานที่เป็นเลิศ  สร้างสินค้าและบริการใหม่ๆ รูปแบบการ ดำเนินธุรกิจใหม่  สร้างความสัมพันธ์อันดีกับลูกค้าและคู่ค้า  เพิ่มความถูกต้องในการตัดสินใจ.
Retail Collaboration NCEB2003
Chapter4 Logistic & Supply chain Management
บริษัท รวมค้าปลีกเข้มแข็งจำกัด Allied Retail Trade Co.,ltd (ART)
ยินดีต้อนรับ. ยินดีต้อนรับ หัวข้อที่นำเสนอ วินสโตร์คือใคร? หลักการรวมศูนย์ ระบบให้บริการ กลุ่มเป้าหมาย.
Business Information System ระบบสารสนเทศทางธุรกิจ
ช่องทางการตลาดของธุรกิจบริการ (Marketing Channels for Services)
เป็นอย่างนี้ หรือเป็นอย่างนี้
บทที่ 13 การค้าส่งและการค้าปลีก (Wholesaling and Retailing)
ในอดีตการเข้าถึงแหล่งข้อมูล ข่าวสาร และการใช้น่าจะเป็นเรื่องที่ ยาก หรืออาจจะไม่จำเป็นต้องเข้าถึง เลย เพราะวิถีชีวิตเป็นเรื่องง่าย ๆ และ เป็นประจำ จนถึงยุคที่การทำงานเป็น.
ภาพรวมการตลาด ความหมายของการตลาด และ ตลาด ระบบตลาด แนวคิดทางการตลาด
บทที่ 6 การบัญชีสำหรับกิจการซื้อ-ขายสินค้า
Basic EOQ By Kawinthorn Saicharoen
การบริหารสินค้าคงคลัง (Inventory Management)
Computer Application in Customer Relationship Management
งานวิชาการ ด้านเทคโนโลยีสารสนเทศ
แยกตามลักษณะผู้ใช้บริการ
e-Office การบริหารสำนักงานสมัยใหม่
สาเหตุของการนำคอมพิวเตอร์มาใช้ในธุรกิจ
IS กับ IT IS ต้องอาศัย IT
การเพิ่มประสิทธิภาพห่วงโซ่อุปทานในอุตสาหกรรม
1 1 Introduction 2 2 Problem 3 3 Why DBMS? 4 4 Conclusion.
Transaction Processing Systems
Functional Level Strategy
Business Level Strategy กลยุทธ์ระดับธุรกิจ
พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ E-Commerce
E-Business Transformation and digital strategies
นางสาว กรรณิการ์ ปัญญาเมืองใจ
5FORCE Analysis Kleokamon boonyeun
ตัวอย่าง ระบบคลังหนังสือ (Book Stock System)
ระบบสารสนเทศทางการตลาดและความสำคัญ
Regional Value Chain: กลยุทธ์ โอกาส ประสบการณ์ และข้อควรระวัง
การค้าปลีกทางอิเล็กทรอนิกส์ และ การค้าปลีกแบบไม่มีร้านค้า
Chapter 1 แนะนำการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
ระบบสารสนเทศย่อยทางธุรกิจ Business Information systems
Supply Chain สินค้าเกษตร ในสหกรณ์การเกษตร
Supply chain management
Being Excellent the whole Value Chain
บทที่ 4 กลยุทธ์การค้าปลีก
บริการใหม่ตามใจธุรกิจ
ระบบสารสนเทศที่แบ่งตามลักษณะการสนับสนุนการทำงาน:
บทที่ 9 ช่องทางการจัดจำหน่ายและการตั้งราคา
Customer Relationship Management (CRM)
วิชา หลักการตลาด บทที่ 9 การจัดการโซ่อุปทานและโลจีสติกส์
พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
Ployphan Sornsuwit
Management system at Dell
เทคโนโลยีสารสนเทศในห่วงโซ่อุปทาน ญาลดา พรประเสริฐ คณะวิทยาการจัดการ
E. I. SQUARE. All rights reserved
บทที่1 ความรู้ทั่วไปสำหรับ การจัดการโซ่อุปทาน
บทบาทของโลจิสติกส์ต่อเศรษฐกิจและสังคม
ใบสำเนางานนำเสนอ:

TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ

Belirsizlik 􀁠 Belirsizlik, tüm karmaşık sistemlerin ortak ve belirleyici özelliklerinden biridir. 􀁠 Belirsizlik sonucu işletmelerin karşılaşabileceği başlıca sorunlar: 􀁠 Gereğinden fazla stok tutulması 􀁠 Müşteriye sunulan hizmetin kötü olması 􀁠 Gelir kayıpları 􀁠 Üretim programlarının tutturulamaması 􀁠 Kapasite planlamanın yanlış olması 􀁠 Nakliye faaliyetlerinin verimsiz olması 􀁠 Yüksek maliyetler

Belirsizlik Talep Belirsizliği Talep belirsizliği, talebinin öngörülmesindeki tutarsızlık ya da eksikliklerden kaynaklanmaktadır. Gerçek talep düzeyi ile tahminlenen talep düzeyi arasındaki farklılık, tedarik zincirinde verilmesi gereken tüm kararlar üzerinde olumsuz etki gösterecektir. 􀁠 Arz Belirsizliği 􀁠 Arz belirsizliği ise, tedarikçilerden temin edilen bileşenlerin elde edilmesinde yaşanabilecek aksaklıkları kapsamaktadır. Tedarik zincirinin arz tarafındaki belirsizlik, müşteri talebini zamanında karşılayabilmek için elde daha fazla stok bulundurulmasına neden olacaktır.

Belirsizlik

Belirsizlik Belirsizliğin bir diğer önemli kaynağı da tedarik zincirinin uçlarından herhangi birinden gelen bilgilerin eksik ya da bozulmuş olmasıdır. 􀁠 Zincir içerisindeki bu tarz eksik ya da bozulmuş bilginin neden olacağı en önemli sorun ise kamçı etkisi olarak tanımlanan durumdur.

Kamçı Etkisi Müşterilerin gerçek talebindeki nispi olarak küçük dalgalanmalar, tedarik zinciri içerisinde büyüyerek daha yüksek düzeylere ulaşır. Bu durum zincirin ilk aşamalarında üretim ve lojistik planlama üzerinde olumsuz etkilere yol açar. Bu etki “kamçı etkisi” olarak bilinmektedir. Tedarik zincirinin her bir üyesi bilgi eksikliği nedeniyle kendini faaliyetlerini en kötü durum senaryosuna göre planladığında, kamçı etkisi nedeniyle oluşacak dalgalanmalar da kaçınılmaz olmaktadır

Bullwhip Effect

Bullwhip Effect The variability in size and timing of orders increases at each stage up the chain.

Kamçı Etkisi Neden Önemlidir? 􀁠 Pazarlarda yeniliklerin hızlanması ve müşteri davranışlarını tahminlemenin zorlaşması nedeniyle daha güçlü talep değişimleri ortaya çıkmaktadır. 􀁠 Tedarik zinciri ağlarında giderek daha fazla sayıda işletme yer almaktadır.

Kamçı Etkisinin Nedenleri Kamçı etkisinin dört ana nedeni vardır: 1. Talep Tahmini Güncelleme: Tedarik zincirinin son aşamasında bulunan perakendecilerden başlamak üzere her zincir üyesi talep tahminlerini gerçekleşen talebe göre sürekli güncellemekte ve buna göre bir önceki aşamaya sipariş vermektedir. Zincirdeki ilk tedarikçiye kadar giden bu sipariş ve yenileme süreci, her aşamadaki stokların artmasına yol açabilmektedir. 􀁠 Son talebin görünür olmaması 􀁠 Fazla sayıda tahmin 􀁠 Uzun temin zamanları

Kamçı Etkisinin Nedenleri 2. Sipariş Birleştirme: Bazı durumlarda işletmeler, satılan ürünün yerine yenisini hemen sipariş etmek yerine belirli bir süre bekleyerek siparişleri birleştirmeyi tercih edebilir. Sipariş birleştirme, tedarik zinciri içerisindeki bazı katılımcıların belirli sürelerde talepsiz kalmasına yol açabilmektedir. Ayrıca talep zamanlama ve miktarlarındaki belirsizliğin de artmasına yol açmaktadır. 􀁠 Yüksek sipariş maliyetleri 􀁠 Kamyon kapasitelerinin tam kullanılmaya çalışılması 􀁠 Rastgele ya da birbiriyle ilişkili siparişler

Kamçı Etkisinin Nedenleri 3. Fiyat Dalgalanması: Fiyat dalgalanmaları, işletmelerin ihtiyaç duymalarından önce hammadde/ürün siparişi vermesine yol açabilmektedir. Tedarik zinciri içerisinde yenileme siparişleri de bu durumdan etkilenmektedir. Fiyatlar düşükken çok miktarda, yüksekken ise az miktarda sipariş verilmesi söz konusu olacağından, zincirin talep değişkenliği artmış olacaktır. 􀁠 Yüksek-düşük fiyatlama 􀁠 Eşgüdümlenmemiş teslimat ve satın alma

Kamçı Etkisinin Nedenleri 4. Kapasite Paylaştırma ve Stoksuzluk Kararları: Talep miktarının mevcut arzdan fazla olması durumunda, tedarikçilerin kapasitelerini alıcılar arasında paylaştırması ve belirli miktarda stoksuzluğa katlanması söz konusu olacaktır. Bunu bilen alıcılar ise talep miktarlarını gerçekte ihtiyaç duyduklarından daha fazla olarak bildirebilir. Bundan dolayı da tedarik zinciri içerisindeki gerçek talep bilgisi bozulmuş olacaktır. 􀁠 Kademeli kapasite paylaştırma düzeni 􀁠 Arz koşullarının göz ardı edilmesi 􀁠 Kısıtlanmamış siparişler ve serbest iade politikası

Kamçı Etkisinin Sonuçları 􀁠 Aşırı stok yatırımları 􀁠 Tedarik zincirindeki maliyetlerin artması 􀁠 Müşteriye sunulan hizmet düzeyinin düşük olması 􀁠 Nakliye olanaklarının verimsiz kullanılması 􀁠 Atıl üretim kapasitesi oluşması 􀁠 Gelir kayıpları

A major challenge: The Bullwhip effect. The bullwhip effect in supply chains occurs when Distributors, manufacturers, and suppliers must carry larger inventories than should be necessary to meet real demand because of the large fluctuations in orders. It reduces the overall profitability of a supply chain. Fig 8-13 The Bullwhip Effect © Pearson Prentice Hall 2009 15

Kamçı Etkisinden Kaçınmak İçin… Son satıcının talep tahmini bilgisi, tüm tedarik zinciri içerisinde görülür hale getirilmelidir. 􀁠 Sipariş birleştirmeden kaçınılarak kamçı etkisi azaltılabilir. 􀁠 Fiyat dalgalanmalarının azaltılarak fiyatların kararlı duruma getirilmesi, ürüne olan talebi de daha kararlı bir hale getireceğinden kamçı etkisinin ortadan kaldırılmasında yardımcı olacaktır. 􀁠 Kapasite paylaştırma kararlarında geçmiş satış rakamlarından yararlanılması ve talebin zamana yayılarak karşılanması, alıcı konumdaki işletmelerin gereğinden fazla sipariş vermesinin önüne geçecektir.

Collaboration การจัดการโซ่อุปทาน (Supply Chain Management) Supply Chain Collaboration การจัดการโซ่อุปทาน (Supply Chain Management) การบูรณาการกระบวนการธุรกิจที่เริ่มต้นจากผู้บริโภคปลายทางผ่านไปจนถึงผั้ดจำหน่ายต้นทางที่ทำหน้าที่จัดหาสินค้า บริการและสารสนเทศ เพื่อเพิ่มมูลค่ากับสินค้าและบริการต่อเนื่องกลับไปถึงผู้บริโภค EDI VMI QR ECR CPFR

Collaboration การแลกเปลี่ยนข้อมูลทางอีเล็กทรอนิกส์ (Electronic Data Interchange ; EDI) EDI หมายถึงการโอนย้ายแลกเปลี่ยนข้อมูลในรูปแบบเอกสารอีเล็กทรอนิกส์ที่มีมาตรฐานทางธุรกิจ เช่น เอกสารการสั่งซื้อ การวางบิลเพื่อเรียกเก็บเงิน การยืนยันการส่งของ ฯลฯ ระหว่างธุรกิจคู่ค้าที่มีรายการธุรกรรมประจำวันกันมากมาย โดยข้อมูลที่แลกเปลี่ยนมีโครงสร้างแน่นอนและใช้มาตรฐานข้อมูลชุดเดียวกัน เพื่อประโยชน์ในการนำข้อมูลไปใช้งาน สะดวก รวดเร็ว ประหยัด เพิ่มประสิทธิภาพในการดำเนินธุรกิจให้เจริญก้าวหน้ายิ่งขึ้น

Electronic Data Interchange (EDI) Old-fashioned term that means: How do different systems share data… Refers to data format but also Physical connection Before the Internet/WWW companies were connecting their computer systems (Private Extranet) Now, EDI happens over Secure Internet Connections

Collaboration Quick Response - QR QR is a partnership strategy in which suppliers and retailers work together to respond more rapidly to the consumer by sharing point-of-sale data , enabling both to forecast replenishment needs. EDI and bar-coding are used to speed the flow of information and product. QR คือกลยุทธ์ร่วมกันระหว่างร้านค้าปลีกและซัพพลายเออร์ ในการทำงานและตอบสนองร่วมกันอย่างรวดเร็ว ด้วยการแชร์ข้อมูลลูกค้าผ่านเครื่อง POS และสามารถพยากรณ์ความต้องการสินค้าได้อย่างแม่นยำ โดยการใช้ EDI , Barcode Scanning ในการส่งผ่านข้อมูลและส่งสินค้าซึ่งกัน

Collaboration Efficient Consumer Response – ECR Strategy in which the retailer,distributor , and supplier trading partners , and intermediaries , study method to work closely together to eliminate excess costs from the grocery supply chain and better serve the customer ECR กระบวนการตอบสนองผู้บริโภคอย่างมีประสิทธิภาพ เป็นกลยุทธ์ที่ซึ่ง ผู้ค้าปลีก ผู้ค้าส่ง ลอจิสติกส์ พันธมิตรร่วมค้าต่างๆ คนกลางในลักษณะต่างๆ ร่วมมือกันอย่างใกล้ชิดในการบริหารจัดการโซ่อุปทานในธุรกิจร่วมกัน เพื่อลดต้นทุนและตอบสนองสินค้าต่อลูกค้าอย่างรวดเร็ว Working together to fulfill customer wishes better , faster and at less cost

Collaboration CPFR ; Collaborative Planning , Forecasting and Replenishment is a collection of business practices that leverages internet technology to reduce inventory and expense while increasing sales and improving customer service CPFR improves forward visibility of requirements across the entire supply chain CPFR ; เป็นสุดยอดของการร่วมมือกันในซัพพลายเชน ที่ทำให้เกิดการมองเห็นความต้องการสินค้าตลอดทั้งสายโซ่อุปทาน ด้วยอินเตอร์เนต ช่วยลดจำนวนสินค้าคงคลัง ลดค่าใช้จ่าย ในขณะที่ช่วยเพิ่มยอดขาย กำไรและการบริการที่ดีแก่ลูกค้า CPFR changes the relationship paradigm and creates more accurate information to drive the value chain to greater sales and profit

sonuç Karmasıklığı azaltmak için zincir boyunca; Entegrasyonu ve Koordinasyonu artırmak Tahmin, planlama, üretim ve tedarik süreçlerinin senkronizasyonunu sağlamak İzlenebilirliği gerçekleştirmek Süreç ve veri standardizasyonunu oturtmak, Otomasyonu yükseltmek, Katma değer yaratmayan işlemleri azaltmak Güçlü karar destek sistemleri kullanmak gerekmektedir.