We will chake the answer. จำนว น จำนวนนับจำนวน เต็ม จำนวน ตรรกยะ จำนวนอต รรกยะ Numbe rs Natural numbers Integers numbers rational numbers Irrational numbers.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
คณิตคิดเร็วโดยใช้นิ้วมือ
Advertisements

Set is a basic term in Mathematics. There is no precise definition for term “set”, But roughly speaking, a set is a collection of objects, Things or symbols,
Finite and Infinite Sets, Null set
จำนวน สถานะ NUMBER OF STATES. ประเด็นที่ สนใจ The number of distinct states the finite state machine needs in order to recognize a language is related.
การซ้อนทับกัน และคลื่นนิ่ง
การบวก จำนวนเต็มบวก กับ จำนวนเต็มบวก
Graphical User Interface charturong.ee.engr.tu.ac.th/CN208
Control Statement if..else switch..case for while do-while.
โดย คุณครูทานตะวัน เทียมถนอม กลุ่มสาระฯภาษาต่างประเทศ ชั้นมัธยมศึกษา ปีที่ 4 โรงเรียนอุบลรัตนราชกัญญาราชวิทยาลัย กรุงเทพมหานคร.
การประมวลผลภาพแบบดิจิตอล Ian Thomas ภาควิชาฟิสิกส์ คณะวิทยาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น The structure of a Delphi program.
เปรียบเทียบจำนวนประชากรทั้งหมดจากฐาน DBPop Original กับจำนวนประชากรทั้งหมดที่จังหวัดถือเป็นเป้าหมาย จำนวน (คน) 98.08% % จังหวัด.
VARIABLES, EXPRESSION and STATEMENTS. Values and Data Types Value เป็นสิ่งพื้นฐาน มีลักษณะเป็น ตัวอักษร หรือ ตัวเลข อาทิ 2+2 หรือ “Hello world” Value.
Chapter 5: Functions of Random Variables. สมมติว่าเรารู้ joint pdf ของ X 1, X 2, …, X n --> ให้หา pdf ของ Y = u (X 1, X 2, …, X n ) 3 วิธี 1. Distribution.
Data Structures and Algorithms
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
: Chapter 1: Introduction 1 Montri Karnjanadecha ac.th/~montri Image Processing.
Color Standards A pixel color is represented as a point in 3-D space. Axis may be labeled as independent colors such as R, G, B or may use other independent.
ออโตมาตาจำกัด FINITE AUTOMATA
FINITE STATE AUTOMATA WITH OUTPUT
REGULAR EXPRESSION การบรรยายแบบสม่ำเสมอ
ภาษาสม่ำเสมอ REGULAR LANGUAGES
LAB # 3 Computer Programming 1
Wangg991.wordpress.com Stand SW 100 Click when ready  Reasoning.
We will chake the answer
REAL NUMBERS Real Numbers.
We will chake the answer Exersies 3.4.3
Click when ready  Wang991.wordpress.comWang991.wordpress.com Stand SW 100 SETS.
We will chake the answer Exersies Page 88. Exersies Solve the inequality and show the solution with a number line.
ผังงานโปรแกรม (Program Flowchart)
Principal Facts and Ideas Objectives 1. 1.Understand principal properties of central-force problem 2. 2.Solve problems : angular momentum of a single particle.
บทที่ 2 สัดส่วน สัดส่วน หมายถึง ประโยคที่แสดงการเท่ากันของอัตราส่วนสองอัตราส่วน.
Verb to be : is,am,are Positive ประโยคบอกเล่า โครงสร้าง = ประธานเอกพจน์ + is……… He ,She ,It + is………… He is a man. He is handsome. He is six years old.
Chapter 19 Network Layer: Logical Addressing
คำสั่งเงื่อนไขและการควบคุม
Chapter 12 Riveted, Bolted & Welded Connections
จำนวนนับใดๆ ที่หารจำนวนนับที่กำหนดให้ได้ลงตัว เรียกว่า ตัวประกอบของจำนวนนับ จำนวนนับ สามารถเรียกอีกอย่างว่า จำนวนเต็มบวก หรือจำนวนธรรมชาติ ซึ่งเราสามารถนำจำนวนนับเหล่านี้มา.
INC 551 Artificial Intelligence
Chapter 3 Solution by Series. Introduction Complementary Function Particular Integral  Chapter 2 If F(x),G(x) are constant.
หน่วยที่ 5 การกำหนดเงื่อนไข. if - เลือกว่าทำหรือไม่ if if (เงื่อนไข) คำสั่ง;
ข้อ 1 โจทย์ ชาย อายุ 59 ปี มีไข้ ตรวจชีพจร และฟังได้หัวใจเต้นไม่ส่ำเสมอ ทำ ECG ดังแสดง จงอ่าน ECG นี้โดยละเอียด.
Wh-Question.
Lecture on Grading. Instructor: Ajarn Neill Grant Office: Room Course Website: (NO
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
Liang, Introduction to Java Programming, Sixth Edition, (c) 2007 Pearson Education, Inc. All rights reserved Swing GUI Components.
Liang, Introduction to Java Programming, Sixth Edition, (c) 2007 Pearson Education, Inc. All rights reserved Java Programming Language.
จุดประสงค์การเรียนรู้ 1. รู้คำศัพท์เกี่ยวกับ เหตุและผล 2. เขียนเงื่อนไขความเป็นเหตุเป็น ผลได้ 3. เกิดทักษะกระบวนการคิด ด้าน สรุปอย่างสมเหตุสมผล 4. เขียนเรื่องสมมุติเกี่ยวกับตนเอง.
Chapter 3 Simple Supervised learning
Chapter 1/1 Arrays. Introduction Data structures are classified as either linear or nonlinear Linear structures: elements form a sequence or a linear.
21 August ดรุณี ศมาวรรตกุล 1 2. ADT List - Unsorted list ADT - list implementation - Sorted List - Circular list - Doubly linked list.
Physical Chemistry IV The Ensemble
In-Class Exercises Discrete Mathematics
Unit 10 As Good As It Gets M ฟังการโฆษณาสินค้า 2. อ่านบทความเกี่ยวกับ ผลิตภัณฑ์ที่มีชื่อเสียง 3. พูดอภิปรายเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ ที่มีชื่อติดอันดับโลก.
Indirect Question without Question Word.
บทที่ 7 เงื่อนไขในภาษาซี
ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ผลการประเมิน คุณภาพการศึกษาขั้นพื้นฐาน ปีการศึกษา
Factorisation method. We will chake the answer Practice multiplication Commutative Distributive Addition Assosiative multiplication.
We will chake the answer
REAL NUMBERS ระบบจำนวนจริง.
Click when ready Wang991.wordpress.com © All rights reserved Stand SW 100.
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
Crossword Puzzle Game.
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน
คุณลักษณะของเพื่อนที่ดีที่สุด
อัตถิภาวนิยม existentialism J.K. Stevens, instructor
ตอนที่ 4: เคลื่อนไปกับของประทานของท่าน Part 4: Flowing In Your Gift
การเขียนโปรแกรมภาษา Java (ต่อ)
Lesson 7-6: Function Operations
Year 9 Term 1 Foundation (Unit 1) INTEGERS, ROUNDING AND PLACE VALUE
ใบสำเนางานนำเสนอ:

We will chake the answer

จำนว น จำนวนนับจำนวน เต็ม จำนวน ตรรกยะ จำนวนอต รรกยะ Numbe rs Natural numbers Integers numbers rational numbers Irrational numbers

จำนว น จำนวนนับจำนวน เต็ม จำนวน ตรรกยะ จำนวนอต รรกยะ Numbe rs Natural numbers Integers numbers rational numbers Irrational numbers

จำนวนจำนวน นับ จำนวน เต็ม จำนวน ตรรกยะ จำนวนอต รรกยะ NumbersNatural numbers Integers numbers rational numbers Irrational numbers … … 3 3

จำนวนจำนวน นับ จำนวน เต็ม จำนวน ตรรกยะ จำนวนอต รรกยะ NumbersNatural numbers Integers numbers rational numbers Irrational numbers …

จำนว น จำนวนนับจำนวน เต็ม จำนวน ตรรกยะ จำนวนอต รรกยะ Numbe rs Natural numbers Integers numbers rational numbers Irrational numbers

จำนว น จำนวนนับจำนวน เต็ม จำนวน ตรรกยะ จำนวนอต รรกยะ Numbe rs Natural numbers Integers numbers rational numbers Irrational numbers

2) State the following questions wheter they are “True” or “ False” Page 54 1) … is an rational number 2) … is an rational number 3) … is an rational number 4) … is an rational number True False True

2) State the following questions wheter they are “True” or “ False” Page 54 5) 0 is an realnumber 6) Repeating decimals is not a rational number 7) Not repeating decimals is a realnumber True False True False

3. จำนวนที่กล่าวถึงมี หรือไม่ 1) มีจำนวนเต็มที่มากที่สุด ที่น้อยกว่า 9 2) มีจำนวนตรรกยะมากที่สุดที่ น้อยกว่า 9 3) มีจำนวนเต็มที่น้อยที่สุด ที่มากกว่า 1 4) มีจำนวนตรรกยะที่น้อยที่สุด ที่มากกว่า 1 YES NO

Propertise of the real numbers Given that, a, b and c is a realnuber Reflexive Property a = a Symmetric Property if b = a then a = b Substitution Property if a = b and b = c then a = c 5 = 5 If 3 = 4, 4 = 3 If 2 x 2 = 4 and 4 = then 2 x 2 = 3 + 1

Propertise of the real numbers Given that a, b and c is a real number Addition Property of equality If a = b then a + c = b + c Multiplication Property of equality if a = b Then ac = bc if Then If Then

Propertise of the real numbers Closure

Inverse Addition

Inverse Addition

Inverse Multiplication

Identity Addition There existsSuch that for any x + y = y Multiplication There existsSuch that for any x * y = y = x 4 =

Commutative Addition For any x + y = y + x For anyx * y = y * x Multiplication 4 += x= 7 x 37

Associative Addition For any(x + y) + z = x + (y + z ) (3 + 2 ) ( ) = 5 = + 12 =

Associative Addition For any(x + y) + z = x + (y + z ) ( ) ( ) = = + 3 3=

Associative For any(x * y) * z = x * (y * z ) (3 x 2 ) x 4 3 x ( 2 x 4 ) = 6 = x 24 = x4 3 8 Multiplication

Associative For any(x * y) * z = x * (y * z ) (-5 x 3 ) x 2 -5 x ( 3 x 2 ) = -15 = x -30 = x Multiplication

1. Is a real number Name the Propertise of the real numbers Addition Closure 2. ( )+ 6 = 3 + ( ) Addition Associative

1. Propertise of the real numbers 2.(-2) + 2 = = 8 Identity Addition Inverse Addition

Home work Practice Name the porperties of the following real number in each of the following equation 1.Name the porperties of the following real number in each of the following equation Page 59

Home work Practice Is a realnumber 1.Name the porperties of the following real number in each of the following equation 1.Name the porperties of the following real number in each of the following equation Page 59

Home work Practice มีจำนวนจริงที่บวกกับ -15 แล้วได้ 0 Page 59 1.Name the porperties of the following real number in each of the following equation 1.Name the porperties of the following real number in each of the following equation

Home work Practice Name the porperties of the following real number in each of the following equation 1.Name the porperties of the following real number in each of the following equation Page 59

Home work Practice พิจารณาข้อความต่อไปนี้ว่าเป็นจริงหรือไม่ ถ้า จริงเป็นไปตามสมบัติของจำนวนจริง ข้อใด เมื่อ p, q, x, y และ z เป็นจำนวนจริงใด ๆ Page 60

3. เซตต่อไปนี้ มีสมบัติของจำนวนจริงข้อใดบ้าง Natural numbers NagativeI ntegers Integers numbers rational numbers 1) สมบัติปิด การบวก 1) สมบัติปิด การลบ 1) สมบัติปิด การคูณ 1) สมบัติปิด การหาร

Good-byeThank