2nd SHARE Workshopon the Impact of Qualifications Frameworks and Learning Outcomes on Higher Education In ASEAN Curriculum Design Using the Outcome-based.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
องค์ประกอบของกระบวนการเรียนการสอน
Advertisements

Orientation for graduate students in Food Engineering
in Research for Health Development
Do Research Prabhas Chongstitvatana Chulalongkorn University 13 September 2013
การปฏิรูปอุดมศึกษาไทยและความสำคัญของ Learning Outcome Assessment
Orientation for undergraduate students in Food Engineering Food Engineering Program Department of Food Science and Technology Food Engineering – a hot.
แนวการพัฒนา/ปรับปรุงหลักสูตรในยุคโลกาภิวัตน์ เพื่อความเป็นเลิศทางวิชาการ รศ. ดร. วิโรจน์ สารรัตนะ บรรยายในโครงการสัมมนาพัฒนาหลักสูตรคณะศึกษาศาสตร์และคณะสังคมศาสตร์
Oct 6, 2009 Planning for e-Learning Teaching ฐาปนีย์ ธรรมเมธา กอบกุล สรรพกิจจำนง.
Establishing a Culture of Achievement: Multiliteracies in the ELT Classroom Session #2: 27 July 2012.
การประชุม คณะทำงานโครงการปรับปรุง เว็บไซต์ ภาษาอังกฤษของหน่วยงาน ในสังกัด มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ ครั้งที่ 1/2551 วันศุกร์ที่ 29 สิงหาคม 2551 ณ ห้องประชุมกำพลอดุลวิทย์
ดร. สมบัติ สุวรรณพิทักษ์ กระทรวงศึกษาธิการ
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
การประเมินผลระหว่างเรียนที่ ส่งเสริมการสอนของครูและ การเรียนรู้ของนักเรียนใน ศตวรรษที่ 21.
ทิศทางการศึกษา ในโลกยุคใหม่ ดร. สุรัตน์ ดวงชาทม ผู้อำนวยการสำนักงาน เขตพื้นที่การศึกษา ประถมศึกษามหาสารคาม เขต 1.
MEDICAL RESPONSE TO MAJOR INCIDENTS (MRMI)
Professional qualifications in the United Kingdom
การสัมมนาวิชาการระดับนานาชาติ
ความเท่าเทียม เพื่อเด็กไทยทุกคน
English for Reflective Thinking วิชา ภาษาอังกฤษเพื่อการสะท้อนคิด
การพัฒนาการเรียนการสอนระดับอุดมศึกษากับการขับเคลื่อนประเทศไทย ๔.๐
แนวปฏิบัติสำหรับการศึกษานานาชาติ
การแลกเปลี่ยนเรียนรู้ เรื่อง
13 October 2007
การออกแบบอีเลิร์นนิง
คิดไว สรุปไว ด้วย MIND MAP ยินดีต้อนรับผู้เข้าร่วมสัมมนาหลักสูตร
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.วัลยา ธเนศพงศ์ธรรม ผู้ช่วยอธิการบดีฝ่ายวิชาการ
การวัดและประเมินการปฏิบัติ
Control Charts for Count of Non-conformities
ชัยเมศร์ อมรพลสมบูรณ์
Information System Development
Bulgaria บัลแกเรีย Mrs.Yordanka Ananieva.
นโยบายด้านกิจการนักศึกษาและศิษย์เก่าสัมพันธ์ มหาวิทยาลัยมหิดล
Dr. Mano Choondee. By Director of Angthong
หมวด ๒ กลยุทธ์.
เทคนิคการสอนยุค IT ตอนที่ 2
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการเงิน
Money and Banking รศ.ดร.กฤษฎา สังขมณี
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้น เกี่ยวกับระบบสารสนเทศ
นวัตกรรมการบริการสารสนเทศ ในยุคประเทศไทย 4.0
13 October 2007
รศ.ดร.ทศพร ศิริสัมพันธ์
By Dr. Khunakorn Khongchana Lecturer of English Program
Thailand Standards TMC.WFME.BME. Standards (2017)
Student activity To develop in to the world community
แนะนำรายวิชา การออกแบบระบบการจัดการเรียนรู้บนเครือข่าย
Comprehensive School Safety
การปฏิรูปการศึกษาเพื่อพัฒนาคนอย่างยั่งยืน พ.ศ
โดย ดร.ปราณี คงพิกุล ผอ.กลุ่มนิเทศติดตามและประเมินผลการศึกษา
Development Strategies
ดร.ศรีวรรณ ฉัตรสุริยวงศ์ ครูเชี่ยวชาญ (คศ.4)
(การสุ่มตัวอย่างเพื่อการยอมรับ)
แผนยุทธศาสตร์ ๑๐ ปี มน. พ.ศ.๒๕๖๐ – ๒๕๖๙ เตรียมพัฒนานิสิตสู่ประชาคมโลก
The Association of Thai Professionals in European Region
Scholarships Chayooth Theeravithayangkura
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทาง การตลาด
สวัสดีครับ สวัสดีค่ะ.
“ความเชื่อที่นำสู่ชัยชนะ”
ASEAN-Swiss Partnership for Social Forestry and Climate Change
เรียนคำศัพท์ Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D.
หลักสูตรแพทยศาสตรบัณฑิต ฉบับปรับปรุง ปีการศึกษา ๒๕๖๒
Skills of 21st century learning ทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 3Rs X 7Cs (เรียนรู้ตลอดชีวิต) Reading ’Riting (Writing) ’Rithmetic (Arithmetic) ทักษะการคิดอย่างมีวิจารณญาณ.
การจัดการศูนย์สารสนเทศ หน่วยที่ 5
บริษัทแพสคอนส์ได้จัดหลักสูตรอบรมสัมมนา Strategic Thinking for the Leaders ในวัน ศุกร์ ที่ 19 มิถุนายน 2558 ที่ โรงแรมลันตานา รีสอร์ท รัชดา เวลาสัมมนา.
Medical Communication/Counseling Training for the “Trainers” คณะแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ ธันวาคม 2558.
นักวิชาการกับงานวิชาการเพื่อสังคม (และตำแหน่งทางวิชาการ)
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจ
นโยบายการศึกษาไทย คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ 21 เมษายน 2559.
Program Evaluation Achakorn Wongpreedee, Ph.D.
สารสนเทศศาสตร์เบื้องต้น
ใบสำเนางานนำเสนอ:

2nd SHARE Workshopon the Impact of Qualifications Frameworks and Learning Outcomes on Higher Education In ASEAN Curriculum Design Using the Outcome-based Model at Chulalongkorn University M.R. Kalaya Tingsabadh, Ph.D. Former Vice President Chulalongkorn University

Background Information C.U. was established 100 years ago A fully comprehensive university 24 Faculties, Colleges, Schools 40,000 students (2/3 undergraduates and 1/3 graduates) Producing just over 10,000 graduates per year (1/2 Bachelors, 1/2 Masters and Doctorals: about 500 PhDs)

Types of Curriculum Bachelor 100 13 113 Graduate Diploma 22 2 24 Level Thai English Total Bachelor 100 13 113 Graduate Diploma 22 2 24 Master 188 43 231 Higher Graduate Diploma 57 1 58 Doctoral 88 26 114 455 85 540

Faculty PhD Master Bachelor รวม 1,777 985 76 2,838 62.61% 34.71% 2.68% 100%

C.U. Graduate Attributes since 1970s Having Knowledge and Good Morals

Curriculum Design Before 2008 Input-Process-Output Curriculum structure: Total credits Compulsory subjects Elective subjects e.g. Bachelors 4 years – minimum 120 credits, general education 30 credits, core subjects 84 credits, free electives 6 credits

Curriculum Transparency since 1990s Course syllabus for every subject content; objectives; teaching methods; weekly schedule; evaluation criteria; references; Paper-based evaluation by students and lecturers

Major Changes in Curriculum Development in 2008 Thailand Qualifications Framework C.U. Outcome-based Curriculum Initiatives

Thailand Qualifications Framework (2009) Show PDF

Chulalongkorn University Outcome-based Curriculum Initiatives

Activities at C.U. 2008-2009 Formulating the attributes of C.U. graduates with full participation from stakeholders: Deans, Directors, Deputy Deans for Academic Affairs and for Student Affairs, Programme Directors, Faculty Members as well as Heads of Faculty Academic Affairs Offices (*students) Explaining to all stakeholders about the underlying ideas of outcome-based curriculum

Outcome-based Curriculum Environment Support PROCESS What to learn Content intracurricular and extracurricular OUTPUT INPUT Output New students Graduates How to learn Evaluation Strategies & Methods

Dublin Descriptors Knowledge and understanding Applying knowledge and understanding Making judgements Communication Learning skills

Key Competences for Lifelong Learning - A European Reference Framework 1. Communication in the mother tongue 2. Communication in the foreign languages 3. Mathematical competence and basic competences in science and technology 4. Digital competence 5. Learning to learn

Key Competences for Lifelong Learning - A European Reference Framework 6. Interpersonal, intercultural and social competences and civic competence 7. Entrepreneurship 8. Cultural expression There are a number of themes that are applied throughout the Framework: critical thinking, creativity, initiative taking, problem solving, risk assessment, decision taking, and managing feelings constructively play a role in all eight key competences.

Chulalongkorn University Attributes of Graduates “Valuable Global Citizens”

Approved by C.U. University Council in 2010

C.U. Graduate Attributes 1.Being knowledgeable (well-rounded and in-depth) 2.Being able to think (Critically, creatively, and having problem solving skills) 3.Having an inquiring mind and knowing how to learn 4.Having leadership qualities 5.Maintaining good health 6.Possessing essential capabilities (professional skills, IT skills, communication skills, mathe-matical and statistical skills, management skills) 7.Having good morals 8.Being community-minded and socially responsible 9.Sustaining Thainess in a globalized world

TQF Decree MOE of Thailand issued a decree instructing that all H.E. programmes in Thailand must be redeveloped using the TQF model within two years benefitting the OBC drive at C.U. impossible to accomplish within the time limit as C.U. had 540 programmes but had to push on – providing funding for seminars at the programme level

Immediate Action Requesting OHEC to use C.U. Attributes in this major curriculum development as they are comparable to the Descriptors and LOs of TQF Obtained official approval This approval helped reduce opposition. We can use our own graduate attributes that we ourselves helped construct

Very Big Question How to make this colossal task truly improve the academic standard of C.U.? TQF provided solution. TQF requires programmes to fill in so many forms Solution: CU-CAS (Chulalongkorn University Curriculum Administration System)

C.U. Curriculum Administration System CU-CAS was developed to facilitate curriculum management 3 parts Course syllabus: content; learning outcomes linking to teaching/development methods and evaluation techniques; weekly schedule; evaluation criteria; references; Course evaluation based on learning outcomes Evaluation reports on learning outcomes for each faculty member, program committee, and department chair

CU-CAS Links many available databases e.g. student registry, course registry, faculty registry, course attendance records per semester, grade records. Links course objectives to graduate attributes and to course evaluation Produces real time evaluation results Provides useful information for programme administrators

DEMONSTRATION OF CHULALONGKORN UNIVERSITY – CURRICULUM ADMINISTRATION SYSTEM (CU-CAS)

Chulalongkorn University Curriculum Administration System (CU-CAS)

CU-CAS is a web-based information system linking with the faculty data-base of the HR office, the registration database of the Registrar’s Office, the academic program database of the Academic Administration Division and the student e-mail database of the IT Office. CU-CAS was developed to fulfill the requirement of the Thailand Qualification Framework (TQF) and to automate the whole system combining the publication of course syllabus with online teaching assess-ment by students and lecturers

หน้าจอแรกของระบบ CU-CAS

Login เข้าระบบ CU-CAS

เลือกแถบ Course Syllabus เพื่อเตรียมกรอกข้อมูล

คลิกที่ New icon เพื่อค้นหารายวิชาที่ต้องการสร้าง course syllabus และ แบบประเมิน

หน้าจอหลังจาก คลิก New icon มาแล้ว

พิมพ์รหัสรายวิชาที่ต้องการจะกรอกข้อมูล แล้วกด search

คลิก New icon ของรายวิชาเพื่อสร้างพื้นที่กรอกข้อมูล

หลังจากคลิกมาแล้วจะปรากฏหน้าต่างนี้

ให้เลือก ภาคการศึกษา ปีการศึกษา และตอนเรียน ที่จะกรอกข้อมูล แล้วแถบข้อมูลอื่นจะปรากฏตามมา

หลังจากนั้นให้เลือกแถบ Course description เพื่อเลือกและกรอกข้อมูลตามหัวข้อต่างๆที่กำหนดไว้

1. กรอกข้อมูลทั่วไปของรายวิชาในแถบ General 2 1.กรอกข้อมูลทั่วไปของรายวิชาในแถบ General 2.หลังจากนั้น คลิกเลือก แถบ Course description

1. ตรวจสอบเนื้อหารายวิชาในแถบ Course description 2 1.ตรวจสอบเนื้อหารายวิชาในแถบ Course description 2.หลังจากนั้น คลิกเลือก แถบ Outcome system

1. เลือกใช้ Outcome system ให้เหมาะสมตามหลักสูตรที่รายวิชาเปิดสอน 2 1. เลือกใช้ Outcome system ให้เหมาะสมตามหลักสูตรที่รายวิชาเปิดสอน 2.หลังจากนั้น คลิกเลือก แถบ Behavoiral objective

เลือกและกรอกข้อมูลในแถบ Behavoiral objective ให้สอดคล้องกับการสอนในรายวิชา

หลังจากกรอกข้อมูลในแถบ Behavoiral objective เรียบร้อยแล้ว ให้เลือกแถบ Instructors เพื่อใส่รายชื่อผู้สอน

เมื่อเลือกแถบ Instructors แล้วจะปรากฏหน้าจอดังภาพ ให้คลิกเครื่องหมาย + เพื่อใส่ชื่อผู้สอน

เมื่อใส่ชื่อผู้สอนเสร็จแล้วให้เลือกแถบ Weekly details เพื่อกรอกรายละเอียดการสอนแต่ละสัปดาห์

หลังจากคลิกเลือกแถบ Weekly details แล้วจะปรากฏหน้าจอดังภาพ แล้วให้คลิก New icon เพื่อกรอกและเลือกข้อมูล

เพื่อกรอกและเลือกข้อมูล รายละเอียดการสอนรายสัปดาห์ ตรวจสอบให้เรียบร้อยเป็นอันสมบูรณ์

Course description Curriculum mapping Course syllabus Evaluation form After the course syllabus is completed CU-CAS automatically generates Course description Curriculum mapping Course syllabus Evaluation form

Course Description ตัวอย่าง เนื้อหารายวิชาโดยสังเขป

Curriculum Mapping ตัวอย่าง Curriculum mapping

Course Syllabus ตัวอย่างประมวลรายวิชา (Course Syllabus)

ตัวอย่างประมวลรายวิชา (Course Syllabus) (ต่อ)

Evaluation Form ตัวอย่างแบบประเมิน

CU-CAS online evaluation The evaluation form of each registered subject is automatically generated and sent by e-mail to every student at the end of every semester. The students click the link to each subject and evaluate before submitting through the system.

Evaluation Form เมื่อนิสิตคลิก link ของแบบประเมินใน E-mail ของนิสิต จะปรากฏแบบประเมินให้นิสิตทำทันที

เมื่อนิสิตคลิก link ของแบบประเมินใน E-mail ของนิสิต จะปรากฏแบบประเมินให้นิสิตทำทันที

Viewing of evaluation results

Icon สีเขียว จะเป็นรายงานส่วนบุคคล

Instructor report ตัวอย่างรายงานส่วนบุคคลของผู้สอน

คลิกที่ icon สีเทา จะเป็นรายงานประเมินผลภาพรวมรายวิชา

Subject report ตัวอย่างรายงานผลการประเมินเป็นภาพรวมรายวิชา

Program report ตัวอย่างรายงานผลการประเมินเป็นภาพรวมหลักสูตร (Program report)

ตัวอย่างรายงานผลการประเมินเป็นภาพรวมหลักสูตร (Program report) (ต่อ)

Problems Future development Cooperation from students Cooperation from faculty members Future development Single curriculum database E-portfolio for students Advisor support system Better curriculum design

Thank you for your attention