Height ความสูง He is tall.He is short. He is normal height/ average height. +He is very tall. He is quite short. He is relatively normal height.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ขั้นเท่ากับ.
Advertisements

ADJECTIVE !!!.
Are you a student ? Yes, I am or No , I’m not .
Put the Glass Down จงวางแก้วใบนั้นลง
Automatic Photo Maker This program will produce a photo of you by using the data you insert, describing your facial features.
How ใช้ถามเกี่ยวกับอาการ ( manner ) การคมนาคม และการขนส่ง How can I get to the police station ? By taking the white bus. How did she walk ? slowly.
Verb to be : is,am,are Positive ประโยคบอกเล่า โครงสร้าง = ประธานเอกพจน์ + is……… He ,She ,It + is………… He is a man. He is handsome. He is six years old.
Put “the Glass” Down วาง”แก้ว”ลง
ครั้งที่ 2 บทที่ 1 8 มิถุนายน 2553
Unit 1 Present Simple Tense.
Doctor’s Orders. Take up to start doing a particular job or activity. Take up เริ่มต้นดำเนินการ.
คู่มือการออกเสียงภาษาอังกฤษ
If you think you are unhappy, look at them. ถ้าคิดว่าคุณไม่มีความสุข ลองดู คนพวกนี้
Wh-Question.
Adjectives คำคุณศัพท์.
Comparative Adjectives
Question Words Presented
Question Tag Question Tag
Tell me about your family
Present Continuous.
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
English for everyday use
At the party ครูรุจิรา ทับศรีนวล. Communi cation Describing past events การบรรยาย เหตุการณ์ในอดีต ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
by Sasithorn Gaysornmas
ข้อสอบปลายปี วิชาภาษาอังกฤษ (10 คะแนน) ชั้นประถมศึกษาปีที่ 4
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans ตอนที่ 4. ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans Dates and plans.
Indirect Question word
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans ตอนที่ 2.
Dates and plans Dates and plans.
4. All Dressed Up. งานหน่วยที่ 3 ติดลบ 1 วันพรุ่งนี้ และ เพิ่มขึ้นทุกสัปดาห์ งานหน่วยที่ 3 ติดลบ 1 วันพรุ่งนี้ และ เพิ่มขึ้นทุกสัปดาห์ รับ sheet หน้า.
At the party ตอนที่ 1 ครูรุจิรา ทับศรีนวล ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Starting fire with water การทำให้เกิดไฟด้วยน้ำ Or how I nearly burnt my car down หรือ ฉันทำให้รถเกือบจะลุกไหม้ได้อย่างไร.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
EXERCISE แบบฝึกหัดทบทวน
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Teenage Favorites.
 รับ sheet student A : student B  ให้นักเรียนจับคู่กับเพื่อนที่ได้ sheet แตกต่างจากตนเอง เพื่อใส่ชื่อของบุคคล ในภาพครบทุกช่อง.
Life is beautiful with People like you in it
TEST FOR 3RD GRADERS IN THAILAND: COMPARATIVE STUDY Pimlak Moonpo Valaya Alongkorn Rajabhat University under the Patronage Assoc. Prof. Dr. Maitree Inprasitha.
Foreign Language Department KanchananuKroh School
ครูรุจิรา ทับศรีนวล. เขียนประโยค โดยใช้ โครงสร้างที่ ซับซ้อน.
Present Continuous Tense
Pronoun คือ คำที่ใช้แทนคำนาม แบ่งออกเป็น
Verb to have (have, has)
ยินดีต้อนรับเข้าสู่กิจกรรมการ เรียนการสอน โดยใช้สื่อประสม Power Point จัดทำโดย นางไพเราะ มาตะราช โรงเรียนกาญจนานุเคราะห์ อ. เมือง จ. กาญจนบุรี สพท. กจ.
By T’ Sumana Hanlamyuang. 1. First conditional or real condition ประโยคเงื่อนไขแบบที่ 1 ใช้เมื่อต้องการ แสดงเงื่อนไขที่ตั้งไว้ว่ามีความเป็นไปได้ที่จะ.
UNIT 1 A1 Hello, Mr. Jones Part I.
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
D I G I T A L 4.0 Pronoun ENG M.1 Sem. 1 Grammar
Unit 1 Her He Her She Tru e Fal se Tru e.
By T’Sumana Hanlamyuang
Letter of Condolence & Sympathy จดหมายแสดงความเสียใจและความเห็นใจ
บทเรียนสำเร็จรูป ชุดหลักการใช้ไวยากรณ์ภาษาอังกฤษให้ถูกต้อง ชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 เรื่องที่ 1 เรื่อง ประโยคคำถามที่ขึ้นต้นด้วย Do…?, Does…? และการตอบคำถาม.
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
Direct Speech Vs Indirect Speech
MAKE IT HAPPEN BY Daboyway, ญาญ่า อุรัสยา
My favourite things.
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
1. พระเยซูทรงมีฤทธิ์เดชที่จะ ช่วยให้รอด
1 E 1 S E M N G Reading & Writing
1 E 1 S E M N G Present Progressive
Jobs.
“สติปัญญาในการเลือกคู่ครอง” “Wisdom in Choosing a Spouse”
Listening & Conversation
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
2 E 2 S E M N G Requests and Replies
บทที่ 2 การวัด.
สื่อการเรียนรู้ครูต้อม ประโยคควรรู้ในครอบครัว2 รายวิชาภาษาอังกฤษ ขั้นประถมศึกษาปีที่ 1-3 นางสาวลัดดาวัลย์ เขื่อนคำ ครูผู้สอน โรงเรียนสันมหาพนวิทยา อำเภอแม่แตง.
ชุดการสอนภาษาอังกฤษ.
บทเรียนสำเร็จรูป เรื่อง ภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Height ความสูง He is tall.He is short. He is normal height/ average height. +He is very tall. He is quite short. He is relatively normal height.

Build รูปร่าง She is skinny. ผอมมาก หนัง หุ้มกระดูก (negative) She is fat. (negative) She is tubby. อ้วนเตี้ย อ้วนใหญ่ อ้วนกลม (negative) She is underweight. น้ำหนักต่ำ กว่าเกณฑ์ (negative) She is overweight. (negative) She is thin. (negative) She is plump. อิ่มเอิบ จ้ำหม้ำ มี เนื้อ (neutral) She is slim. บอบบาง ผอมบาง (positive) She is stocky. ม้อต้อ อ้วนเตี้ย กำยำล่ำสัน (neutral) She is slender. ยาวเรียว อรชร อ้อนแอ้น สะโอดสะอง (positive) She is bonny. สวยงาม เจริญตา สุขภาพแข็งแรง (positive)

Hair blonde/fair hair blonde brown hair brunette red hair redhead black hairgrey hair grey eyesgreen eyes blue eyes brown eyes This is a black eye!

Hair She has long, straight, black hair. Her hair is long, straight and black. She has short, straight, black hair. Her hair is short, straight and black. He has no hair. = He is bald. She has medium length, straight, blonde hair. Her hair is medium length, straight and blonde.

Hair She has medium length, wavy, red hair. Her hair is medium length, wavy and red. She has short, curly, blonde hair. Her hair is short, curly and blonde.

Type of complexion สีผิว He is asian. He has light- brown skin She is black. She has dark skin. He is white. He has fair skin. She is white. She has lightly tanned skin. She is white. She has very pale skin.

What does your father look like? พ่อของคุณรูปร่างหน้าตาเป็นอย่างไร - He’s got bald head and a moustache. เขาหัวล้านและมีหนวด How tall is he / she? เขาสูงเท่าไหร่ - He’s ………………….centimeters tall. -She’s ………………..feet ………….inches tall. Q: What's your height? A: I'm 5 feet, 4 inches tall. Q: What's his height? A: He's six one. (It's possible to eliminate the use of "feet" or "inches" completely. To ask about one’s age, weight. ( การถามเรื่องอายุ น้ำหนัก ) How old is he / she? He’s twenty – five. She’s about twenty – five.

Q: How tall is she? A: She doesn't know. She has to measure herself. Q: How tall is that apartment building? A: It's three stories tall. Q: How tall are these stones? A: They're about 15 feet high.

Q: How tall are those skyscrapers? A: They're over 40 stories tall. Q: What does he weigh? A: He weighs about 175 pounds. Q: How much does she weigh? A: She doesn't know. She has to weigh herself.

Q: How heavy is this? A: It's about 10 pounds. Q: How heavy are these stones? A: They're very heavy. Q: How much do these apples weigh? A: They're almost four pounds.

What does he weigh? - He weighs about 60 kilos. - How heavy is she? She’s 40 kilos.. To ask about one’s hairstyle. ( การถามเรื่อง ของผม ) - What’s her / his hair like? - What’s her / his hairstyle? - What color is her/ his hair?

การตอบ เป็นไปตามลักษณะทรงผมของบุคคลนั้น เช่น long. ( ยาว ) straight. ( เหยียดตรง ) curly. ( หยิก ) It’s + wavy. ( เป็นลอน ) shoulder length. ( ผมยาวประบ่า ) parted. ( ผมแสก ) pulled back. ( ผมเสย ) For example: - What’s Nicole’s hair like? - It’s shoulder length. It’s brown.

To ask about one’s face shape ( การ ถามรูปทรงใบหน้าของบุคคล ) What shape is his / her face? What’s his /her face shape? การตอบ ต้องแล้วแต่ลักษณะของใบหน้าของ บุคคล เช่น It’s long. ( ยาว ) It’s oval. ( รูปไข่ ) It’s round. ( กลม ) It’s square face ( เหลี่ยม )

How to make –ING forms Verbs ending in –e (-e) + ing make -> making hope -> hoping -ie changes to y + -ing lie -> lying Write the –ing forms of these verbs break……………….. clean ……………… come ………….. die ………………. enjoy ……………….. go ……………… live ………………. make ………………. play …………… sing ……………… start ………………. wash ……………. write ……………..

Yuka …………………………. cake. Susan ……………………. home

They ………………….. . I ………………….. up.

Katy …………………………. on makeup. They ………………………….. the road.

They ………………………… in the shopping mall. She ………………………. her wallet.

It’s beautiful evening. It’s clear red sky. The girl is sitting on the bench. She’s looking at the Ferris wheel. She’s waiting for someone. She’s got one red balloon. A beautiful girl is choosing the post cards. She is happy and she’s smiling. She’s drinking a glass of coke. Men in the restaurant are watching her. They are enjoying party. A woman in violet dress is pouring coke. A man is eating a sandwich. He is writing on the blackboard. They’re having a wonderful time. The woman in blue dress is carrying a bowl of fruit.