รศ.ยุทธนา ธรรมเจริญ
Customer Development Suspects First-time Prospects customers Repeat customers Clients Advocates Partners Inactive or ex-customers Disqualified prospects
The Four Ps The Four Cs Marketing Mix Product Place Promotion Price Conven- ience Customer Solution Customer Cost Communication
Product Price Place Promotion MARKETING MIX (4 P) Product Price Place Promotion
Determinants of Customer Delivered Value Image value Personnel value Services value Product value Total customer value Customer delivered value Monetary cost Time cost Energy cost Psychic cost Total customer cost
การบริการลูกค้าที่ประทับใจ แก้ปัญหาให้ลูกค้า สร้างความรู้สึกที่ดี
การบริการอย่างมืออาชีพ ตรงเวลา สุภาพ เตรียมพร้อม
เมื่อลูกค้ามีข้อเรียกร้องพิเศษ เมื่อลูกค้าตัดสินใจไม่ได้ สถานการณ์ต่าง ๆ เมื่อลูกค้าโกรธ เมื่อลูกค้ามีข้อเรียกร้องพิเศษ เมื่อลูกค้าตัดสินใจไม่ได้ เมื่อลูกค้ามีข้อโต้แย้ง
สถานการณ์ต่าง ๆ เมื่อลูกค้าปฏิเสธ เมื่อลูกค้าต่อว่า เมื่อลูกค้าผิดหวัง
บวก ความคาดหวัง Expectation การกำหนดกลยุทธ์ E-Plus Marketing E =
ความใส่ใจที่น่าเชื่อถือ "CARE" Credible Attractive Responsive Empathetic
Question & Answer 41