The Pareto Principle Some Sample 80/20 Rule Applications

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
จำนวน สถานะ NUMBER OF STATES. ประเด็นที่ สนใจ The number of distinct states the finite state machine needs in order to recognize a language is related.
Advertisements

การตรวจสอบภายในที่ไม่ใช่การจับผิด ทำอย่างไร ?
Mind map (From Wikipedia, the free encyclopedia)
Process Analysis การวิเคราะห์กระบวนการ
Chapter 1/1 Arrays. Introduction Data structures are classified as either linear or nonlinear Linear structures: elements form a sequence or a linear.
Introduction to TKT Test
บทที่ 9 การบริหารคุณภาพ Quality Control and Management
Mathematical Model of Physical Systems. Mechanical, electrical, thermal, hydraulic, economic, biological, etc, systems, may be characterized by differential.
ผู้จัดการโครงงาน และ คณะทำงานโครงงาน The Project Manager and The Project Team Information System Project Management Date 27 June 2008 Time
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
Customer Relationship Management (CRM)
Irwin/McGraw-Hill Copyright © 2000 by The McGraw-Hill Companies, Inc. All rights reserved. 1 Irwin/McGraw-Hill Copyright © 2000 by The McGraw-Hill Companies,
Establishing a Culture of Achievement: Multiliteracies in the ELT Classroom Session #2: 27 July 2012.
ANSI/ASQ Z1.4 Acceptance Sampling Plans
ปริมาณสัมพันธ์ ผู้สอน อ. ศราวุทธ แสงอุไร Composition Stoichiometry ว ปริมาณสัมพันธ์ สถานะของ สาร และเคมีไฟฟ้า นายศราวุทธ แสงอุไร ครูวิชาการสาขาเคมี
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
The Pareto Principle Vilfredo Pareto was an economist who is credited with establishing what is now widely known as the Pareto Principle or 80/20 rule.
 The nonconformities chart controls the count of nonconformities ( ข้อบกพร่อง หรือตำหนิ ) within the product or service.  An item is classified as a.
TEST FOR 3RD GRADERS IN THAILAND: COMPARATIVE STUDY Pimlak Moonpo Valaya Alongkorn Rajabhat University under the Patronage Assoc. Prof. Dr. Maitree Inprasitha.
1 Control Chart for Attributes. Control Charts R Chart Variables Charts Attributes Charts X Chart P C Continuous Numerical Data Discrete Numerical Data.
Creative Visual Presentation Workshop Communicate clearly, persuasively, and professionally.
Multimedia Systems รศ. ดร. บุญวัฒน์ อัตชู
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
Page : Stability and Statdy-State Error Chapter 3 Design of Discrete-Time control systems Stability and Steady-State Error.
Work Study: Its History
สื่อการเรียนรู้ด้วยตัวเอง ชุดฝึกเขียนสรุป (Writing Summary)
7 QC Tools.
Chapter 2 7 QC Tools.
Knowledge Audit and Analysis
The Hypergeometric Distribution
ISC2102 สถิติเพื่อการวิเคราะห์ข้อมูล
การแสดงผลการวิเคราะห์ข้อมูล
พื้นฐานการเขียนแบบทางวิศวกรรม
คิดไว สรุปไว ด้วย MIND MAP ยินดีต้อนรับผู้เข้าร่วมสัมมนาหลักสูตร
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
Part 8 Overcoming Discouragement
Control Charts for Count of Non-conformities
Information System Development
สภาพปัจจุบัน (Actual)
Control Chart for Attributes
หน่วยที่ 2 ข้อมูลและสารสนเทศ
13 October 2007
Dr.Surasak Mungsing CSE 221/ICT221 การวิเคราะห์และออกแบบขั้นตอนวิธี Lecture 13: การคำนวณได้และการตัดสินใจของปัญหา ที่ยากต่อการแก้ไข.
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการเงิน
Data presentation for QC
นวัตกรรมการบริการสารสนเทศ ในยุคประเทศไทย 4.0
Principles of Accounting II
Dr.Surasak Mungsing CSE 221/ICT221 การวิเคราะห์และออกแบบขั้นตอนวิธี Lecture 04: การวิเคราะห์หาความซับซ้อนด้านเวลา ในรูป.
Review of the Literature)
Risk Management in New HA Standards
จิตสำนึกคุณภาพ.
(การสุ่มตัวอย่างเพื่อการยอมรับ)
อัตถิภาวนิยม existentialism J.K. Stevens, instructor
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทาง การตลาด
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
Activity-Based-Cost Management Systems.
การบริหารการผลิต.
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
Control Charts for Count of Non-conformities
Training for SPSS BY Assist. Prof. Benchamat Laksaniyanon, Phd
การวิเคราะห์และออกแบบขั้นตอนวิธี
Inventory Control Models
AnalyticAL Writing ปิติ ตรีสุกล.
การจัดการศูนย์สารสนเทศ หน่วยที่ 5
โครงการสัมมนาเชิงปฏิบัติการบูรณาการภาครัฐและเอกชนในการจัดยุทธศาสตร์เศรษฐกิจภาคตะวันออก This template can be used as a starter file to give updates for.
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจ
สถิติเพื่อการวิเคราะห์ข้อมูล
กลยุทธ์การทดสอบซอฟต์แวร์ วิศวกรรมซอฟต์แวร์ (Software Engineering)
แผนการจัดการเรียนรู้ Active Learning
สารสนเทศศาสตร์เบื้องต้น
ใบสำเนางานนำเสนอ:

The Pareto Principle Some Sample 80/20 Rule Applications 80% of process defects arise from 20% of the process issues. 20% of your sales force produces 80% of your company revenues. 80% of delays in schedule arise from 20% of the possible causes of the delays. 80% of customer complaints arise from 20% of your products or services. (The above examples are rough estimates.)

The Pareto Diagram Graph that ranks data classifications in descending order from left to right Pareto diagrams are used to identify the most important problems Advantage: Provide a visual impact of those vital few characteristics that need attention Resources are then directed to take the necessary corrective action

The Pareto Diagram Helps a team focus on causes that have the greatest impact Displays the relative importance of problems in a simple visual format Helps prevent “shifting the problem” where the solution removes some causes but worsens others

Constructing a Pareto Diagram Steps: Determine the method of classifying the data: by problem, cause, type of nonconformity, etc Decide if dollars (best), weighted frequency, or frequency is to be used to rank the characteristics Collect data for an appropriate time interval

Constructing a Pareto Diagram Steps cont’d: Summarize the data and rank order categories from largest to smallest Compute the cumulative percentage if it is to be used Construct the diagram and find the vital few

Pareto diagram 50% reduction Number of defects Percent of components 50% reduction Pareto diagram can be used to identify the degree of severity of quality problems. To eliminate defects and improve the operation, this tool can help us to make decision that which problems should be solved first.

Pareto diagram Before improvement After improvement

Pareto diagram No. of accidents

Questions อธิบายข้อเหมือนและข้อแตกต่างของ Histogram และ Pareto diagram

Cause-and-Effect Diagram It was developed by Dr. Kaoru Ishikawa in 1943 Picture composed of lines and symbols designed to represent a meaningful relationship between an effect and its causes Effect (characteristics that need improvement) on the right and causes on the left

Cause-and-Effect Diagram Enables a team to focus on the content of a problem, not on the history of the problem or differing personal interests of team members Creates a snapshot of collective knowledge and consensus of a team; builds support for solutions Focuses the team on causes, not symptoms Used to investigate either a “bad” effect and to take action to correct the causes or a “good” effect and to learn those causes responsible

Cause-and-Effect Diagram Advantages: Analyzing actual conditions for the purpose of product or service quality improvement Elimination of conditions causing nonconforming product or service and customer complaints Standardization of existing and proposed operations Education and training in decision-making

Cause-and-Effect Diagram Steps in the construction of a Cause-and-Effect Diagram: Identify the effect or quality problem Determine the major causes Determine all the minor causes. Request a brainstorming session Once the diagram is complete, evaluate it to determine the most likely causes Develop solutions

Cause-and-effect diagram Work methods (Man/Methods) Materials Quality characteristic (สิ่งที่ส่งผลกระทบต่อคุณภาพ และเป็นสิ่งที่ต้องการปรับปรุง) Equipment (Machine) Inspection (Measurement) cause effect

Cause-and-effect diagram Size 2.6 Worker Materials G axle bearing Wobble Inspection Tools

Cause-and-effect diagram (dispersion analysis)

Cause-and-effect diagram (process classification)

Cause-and-effect diagram (process classification) Cause-and-effect diagram shows that how scarring occurs during steel tubing process.

Good and poor cause-and-effect diagram B

Cause-and-effect diagram Cause-and-effect diagram with possible causes Is the cause-and-effect diagram good enough for solving the problem? How can we profoundly analyze and quantify the relationship between causes and effects?

Cause-and-effect diagram Cause-and-effect diagram after further study

Scattering diagram The result of investigating the conveyer speed (cause) and the severed length (effect) as shown above

Scattering diagram

Scattering diagram B C A Matching game D E

Previous 6 QC tools Static form of presentation Check sheet Histogram Pareto diagram Cause-and-effect diagram Scattering diagram Consolidate data, แสดงลักษณะภาพรวมของข้อมูลให้ชัดเจนและมีความหมายยิ่งขึ้น (เช่นรูปแบบการกระจายตัวของข้อมูล) Indicate problem areas, บ่งชี้ให้เห็นถึงลำดับความสำคัญของปัญหา Static form of presentation Show potential causes of defects affecting quality problem areas, แสดงให้เห็นถึงสาเหตุที่เป็นไปได้ของปัญหาที่มีผลต่อคุณภาพ แสดงข้อมูลในช่วงเวลาหนึ่งๆ ไม่แสดงการเปลี่ยนแปลงของค่ามูลตามช่วงเวลา หรือ ล๊อตการผลิต Show quantitative relationship between causes and defects, แสดงความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรที่เป็นสาเหตุและปัญหาที่มีผลต่อคุณภาพ

Control Chart day Static form Dynamic form

Control Chart day 3 3 Put the limit lines on the graph so that we can see if the data out of control or not!

Types of Control Chart ข้อมูลต่อเนื่อง เช่น หน่วยวัด ข้อมูลไม่ต่อเนื่อง เช่น จำนวนชิ้นส่วนที่เสีย ข้อมูลไม่ต่อเนื่อง ข้อมูลไม่ต่อเนื่อง เช่น จำนวนชิ้นส่วนที่เสียหาย จำนวนของที่เสีย สัดส่วนของเสียต่อล๊อต จำนวนรอยตำหนิ จำนวนรอยตำหนิต่อหน่วยชิ้นงาน

The Box Plot (or Box-and-Whisker Plot) Chapter 3 Introduction to Statistical Quality Control, 6th Edition by Douglas C. Montgomery. Copyright (c) 2009  John Wiley & Sons, Inc. 29

Copyright (c) 2009 John Wiley & Sons, Inc. Comparative Box Plots Chapter 3 Introduction to Statistical Quality Control, 6th Edition by Douglas C. Montgomery. Copyright (c) 2009  John Wiley & Sons, Inc. 30