Study Group 1. A study group can be helpful when you are trying to learn information and concepts and preparing for class discussions and tests. Read.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Advertisements

นานารำพึงของชีวิต (ชีวิตเมื่อคิดไป)
เขียนอีเมล์อย่างไร How to write “ ” ?
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Moment in Life บางขณะของชีวิต.
Put the Glass Down จงวางแก้วใบนั้นลง
Do Research Prabhas Chongstitvatana Chulalongkorn University 13 September 2013
How ใช้ถามเกี่ยวกับอาการ ( manner ) การคมนาคม และการขนส่ง How can I get to the police station ? By taking the white bus. How did she walk ? slowly.
Put “the Glass” Down วาง”แก้ว”ลง
THE ANT PHILOSOPHY : ปรัชญาของมด
ข้อแตกต่างระหว่าง กับ ผู้ชนะ ผู้แพ้.
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
Wh-Question.
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Introduction to TKT Test
In-Class Exercises Discrete Mathematics
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่องงานแล้ว บอกรายละเอียดและ สาระสำคัญ.
Oct 6, 2009 Planning for e-Learning Teaching ฐาปนีย์ ธรรมเมธา กอบกุล สรรพกิจจำนง.
Unit 10 As Good As It Gets M ฟังการโฆษณาสินค้า 2. อ่านบทความเกี่ยวกับ ผลิตภัณฑ์ที่มีชื่อเสียง 3. พูดอภิปรายเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ ที่มีชื่อติดอันดับโลก.
Kru Srithong Bovornkosolchit
Present Continuous.
 How do we improve the test?  Why do we have to improve the test?
English for everyday use
ว เคมีพื้นฐาน พันธะเคมี
1 การ สัมภาษ ณ์ แบบ มาตรฐาน แบบไม่ มาตรฐาน แบบไม่จำกัด คำตอบ แบบ ลึก แบบ ปฏิบัติการซ้ำ เป็น รายบุคค ล เป็น กลุ่ม.
ครูปัทมา แฝงสวัสดิ์. การอ่านเรื่อง สิ่งแวดล้อม ที่อยู่รอบตัวเรา.
Establishing a Culture of Achievement: Multiliteracies in the ELT Classroom Session #2: 27 July 2012.
Company LOGO Management Skills for New Managers on October วิทยากร อ. ประสานศักดิ์ สุวรรณโพธิพระ บรรยายภาษาไทย.
ภาษาอังกฤษ อ่าน-เขียน 2
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Edinburgh” ตอนที่ 1 ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Important birthdays ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
กลุ่ม rraid. What's your name. คุณชื่ออะไร = Miss Bangon Buntanoom How old are you. - คุณอายุเท่าไหร่ = Ages 36 Years What you have finished your course.
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Life is beautiful with People like you in it
Self-access materials By Self-access Learning Centre, KMUTT Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT Phrases with prepositions.
Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT Speaking Web Manual.
Creative Visual Presentation Workshop Communicate clearly, persuasively, and professionally.
Verb to have (have, has)
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
สื่อการเรียนรู้ด้วยตัวเอง ชุดฝึกเขียนสรุป (Writing Summary)
อาจารย์อภิพงศ์ ปิงยศ บทที่ 7 : TCP/IP และอินเทอร์เน็ต Part3 สธ313 การสื่อสารข้อมูลและเครือข่ายคอมพิวเตอร์ทางธุรกิจ อาจารย์อภิพงศ์
คิดไว สรุปไว ด้วย MIND MAP ยินดีต้อนรับผู้เข้าร่วมสัมมนาหลักสูตร
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
หน่วยที่ 2 ข้อมูลและสารสนเทศ
สุขสันต์วันครบรอบคริสตจักร 19 ปี คริสตจักรเรมากรุงเทพฯ
อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing. อย่ากลัวสิ่งใดเลย Fear Nothing.
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการเงิน
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้น เกี่ยวกับระบบสารสนเทศ
Modals-Certainly (must, can't)
คำเทศนาชุด: ท่านมีของประทาน
I WISH YOU A GREAT DAY! ฉันขอให้คุณ มีความสุขมากๆในวันนี้ นะคะ!
สวัสดีครับ ท่านผู้นำโรตารีและท่านนายกรับเลือกทั้ง 4 ภาค รวมทั้งมวลมิตรโรแทเรียนและแขกผู้มีเกียรติทุกท่าน.
อัตถิภาวนิยม existentialism J.K. Stevens, instructor
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทาง การตลาด
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
Helpful Questions ทำไมเราไม่ควรอยู่ในที่นั่งคนขับเมื่อพูดกับคนอื่นเกี่ยวกับสิ่งที่พวกเขาเชื่อในการเปรียบเทียบกับความเชื่อของคริสเตียน? Why shouldn’t we.
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
2 E 2 S E M N G Requests and Replies
ตอนที่ 4: เคลื่อนไปกับของประทานของท่าน Part 4: Flowing In Your Gift
Inventory Control Models
บทที่ 2 การวัด.
AnalyticAL Writing ปิติ ตรีสุกล.
การจัดการศูนย์สารสนเทศ หน่วยที่ 5
โครงการสัมมนาเชิงปฏิบัติการบูรณาการภาครัฐและเอกชนในการจัดยุทธศาสตร์เศรษฐกิจภาคตะวันออก This template can be used as a starter file to give updates for.
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจ
สถิติเพื่อการวิเคราะห์ข้อมูล
บทเรียนสำเร็จรูป เรื่อง ภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ
สารสนเทศศาสตร์เบื้องต้น
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Study Group 1

A study group can be helpful when you are trying to learn information and concepts and preparing for class discussions and tests. Read to learn about the benefits of a study group. Then read on to learn about how to start a study group and the characteristics of a successful study group. 2

A study group can be beneficial in many ways. Here are the most important benefits. 3

 A support group can “pick you up” when you find that your motivation to study is slipping.  Group members will listen and discuss information and concept during the study sessions.  One or more group members are likely understand something you do not. They may bring up ideas you never considered. 4

 You can compare your class notes with those of the other group members to clarify your notes and fill in any gaps.  Teaching/explaining information and concept to the other group members will help you reinforce your mastery of the information and concepts.  Let’s face it – studying can sometimes be boring. Interacting with the other group members can make studying enjoyable. 5

Getting a study group started. Study groups don’t just happen. Here is what you should do to get a study group started. 6

 Get to know your classmates by talking with them before class, during breaks, and after class. When selecting a classmate to join your study group, you should be able to answer YES for each of the following question.  Decide how often and for how long you will meet. Meeting two or three times a week is probably best. If you plan a long study session, make sure you include time for breaks. A study session of about 60 to 90 minutes is usually best. 7

 Decide on the goals of the study group. Goals can include comparing and updating notes, discussing reading, and preparing for exams.  Develop a list of all group members that includes their names, telephone numbers, and addresses. Make sure each group member has this list and update the list as needed 8

Characteristics of a successful study group  Each group member contributes to discussions.  The other group members work collaboratively to resolve any concern raised by a group member.  The group stays on task with respect to its agenda.  Group members feel free to ask questions of each other.  Above all, the positive attitude that ”we can do this together” is maintained. 9

Possible pitfalls of a study group  Do not let the study group get distracted from its agenda and goals.  Do not the let the session become a negative forum for complaining about teachers and courses.  Do not allow one or two group members to dominate the group. It is important that all members have an equal opportunity to participate. 10

The information you just read will help you decide when a study group is appropriate for you and will help ensure its success. 11

Vocabulary  Information การแนะนำ  Discussions การพิจารณา  Benefits การได้รับประโยชน์  Characteristics ลักษณะ  Successful สมบูรณ์  Motivation การจูงใจ  Considered การคิด, พิจารณา  Clarify ทำให้กระจ่าง  Reinforce กำลังเพิ่มเติม  Interacting ทำกิริยาต่อกัน, การกระทำ ระหว่างกัน  Classmates เพื่อนร่วมชั้น  Following ที่สนับสนุน  Probably บางที 12

 Session การประชุม  Include ประกอบด้วย  Develop ทำให้เจริญ, พัฒนา  Contributes ช่วยเหลือ, สนับสนุน  Concern เกี่ยวข้อง  Agenda ระเบียบการประชุม  Attitude อาการ, ท่าที  Maintained การเก็บรักษา, การบำรุง  Distracted ทำให้เขว  Negative การคัดค้าน  Opportunity โอกาส  Participate ผู้มีส่วนร่วม  Appropriate จำแนกไว้  Ensure ทำให้แน่ใจ 13

สมาชิกกลุ่ม 11 Com sci หมู่เรียน 03  1. น. ส. ศิวพร พิมพะนาม ID  2. น. ส. หัทญา พละสุขสมบัติ ID  3. น. ส. พรทิพา จันทร์สุข ID  4. น. ส. ภัทรา บำเพ็ญบุญ ID