การจัดการการผลิตและการดำเนินงาน Production/Operation Management

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Chapter 1 การตลาดในศตวรรษที่ 21 อ.ปั้น จูฑศฤงค์.
Advertisements

การตรวจสอบภายในที่ไม่ใช่การจับผิด ทำอย่างไร ?
Information Systems in the Enterprise
การบริหารการผลิต Operation Management
Lesson 2 Strategic Planning and The marketing Process &Market Segmentation,Targeting, and Positioning for Competitive Advantage.
วิชา การตลาดระหว่างประเทศ
บทบาทของอาจารย์ 9 มทร.กับการเข้าสู่ประชาคมอาเซียน
สิ่งแวดล้อมทางการตลาด
Process Analysis การวิเคราะห์กระบวนการ
MIS: Pichai Takkabutr EAU การเติบโตของ ICT ส่งผลกระทบต่อ Organizational SECTORS 3 Sectors World Economy :- Real Sectors :- Hard Goods VS. Upstream.
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM 743 Session 2
Strategic management กลยุทธ์ปฏิบัติการ กรณีศึกษา
เอกสารเรียนวันที่ 17 มกราคม 2555 การเลือกทำเลที่ตั้งโรงงาน
สรุปที่เรียนมา วิเคราะห์การบ้านงานกลุ่ม
5FORCE Analysis Kleokamon boonyeun
เอกสารเรียนวันที่ 12 กรกฎาคม 2556 การเลือกทำเลที่ตั้งโรงงาน
King Mongkut ’ s University of Technology Thonburi University Research นำเสนอหัวข้อ โครงการวิจัย มหาวิทยาลัย รุ่น 3 1 การบริหารจัดการหลักสูตรสหสาขาวิชา.
Regional Value Chain: กลยุทธ์ โอกาส ประสบการณ์ และข้อควรระวัง
16. กลยุทธิ์ที่มุ่งเน้น ความสำเร็จ. Background การเปลี่ยนทัศนคติ จาก แรงงาน เป็นผลการปฏิบัติงาน แรงจูงใจบนพื้นฐานความเข้าใจ เพื่อบรรลุสู่ความสำเร็จ แบบญี่ป่น.
Being Excellent the whole Value Chain
ทิศทางการพัฒนาระบบราชการไทย
Customer Relationship Management (CRM)
กลยุทธ์การตลาดและการบริหารการขาย
Valuing Employees & Partners ให้ความสำคัญพนักงาน คู่ค้า
การจัดการการผลิตและการดำเนินงาน Production/Operation Management บทที่ 2 กลยุทธ์การดำเนินงาน เพื่อการได้เปรียบในการแข่งขัน.
อิทธิพลของสิ่งแวดล้อม
Thai youth in Agriculture Sector Situation: The average age of farmers in Thailand who is also living in agriculture increased. Agricultural sector is.
LIT MBA รุ่นที่ 3 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา มกราคม 2559.
LIT MBA รุ่นที่ 3 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา ธันวาคม 2558.
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
การแข่งขันทาง การตลาด และตัวแปรทาง เศรษฐกิจ. การแข่งขันทางการตลาด (Competition) พฤติกรรมของผู้บริโภคไทยได้มีการ เปลี่ยนแปลงอย่างต่อเนื่องมาตั้งแต่ในช่วง.
Skills Development and Lifelong Learning: Thailand in 2010s Tipsuda Sumethsenee Office of the Education Council Thailand’s Ministry of Education.
คณะสิ่งแวดล้อมและทรัพยากรศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
แผนและขั้นตอนการปฏิรูปประเทศด้านการศึกษา
E-Commerce Chapter 1 Introduction to e-commerce
วัตถุประสงค์การเรียนรู้
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับระบบและการวิเคราะห์ระบบ
International Trade Agreement สัญญาซื้อขายสินค้าระหว่างประเทศ
Knowledge Audit and Analysis
การพัฒนาบุคลากรด้านโลจิสติกส์ เพื่อเข้าสู่ Industry 4.0
การจัดการเชิงกลยุทธ์
บุคลากรสาธารณสุข รู้ทันประชาคมอาเซียน
ความรู้เกี่ยวกับการ นำเข้าและส่งออก
การแบ่งส่วนตลาด การตลาดเป้าหมาย และการวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์ Market Segmentation, Market Targeting, and Product Positioning การแบ่งส่วนตลาด (Market Segmentation)
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการเงิน
GATT & WTO.
รศ.ดร.ทศพร ศิริสัมพันธ์
AEC ผลกระทบการเข้าสู่ประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน ต่อนายจ้างและแรงงานไทย
Student activity To develop in to the world community
Human Capital Management & Human Capital Investment
การวิเคราะห์สิ่งแวดล้อมทางการตลาด Marketing Environmental Analysis
การวางแผนเชิงกลยุทธ์ของธุรกิจ (Business Strategic Planning)
มิถุนายน 2548 การประชุมเชิงปฏิบัติการครั้งที่ 2
Development Strategies
อนาคต ASEAN กับนักบริหาร ระบบสาธารณสุขมืออาชีพ
บทที่ 6 การแบ่งส่วนตลาด การตลาด เป้าหมาย และการวางตำแหน่ง ผลิตภัณฑ์
การจัดการคลังสินค้าและการกระจายสินค้า
ASEAN - China Free Trade Agreement (ACFTA)
การผลิตและการจัดการการผลิต
  ISY3103 ธุรกิจสารสนเทศ.
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทาง การตลาด
การแบ่งส่วนตลาด การตลาดเป้าหมาย และการวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์ Market Segmentation, Market Targeting, and Product Positioning การแบ่งส่วนตลาด (Market Segmentation)
Inventory Control Models
การจัดการกระจายสินค้าและศูนย์กระจายสินค้า
บทที่ 6 การจัดการสินค้าคงคลัง
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจ
International Trade Agreement สัญญาซื้อขายสินค้าระหว่างประเทศ
สารสนเทศศาสตร์เบื้องต้น
บทบาทของโลจิสติกส์ต่อเศรษฐกิจและสังคม
การเลือกสถานที่ตั้งโรงงาน
ใบสำเนางานนำเสนอ:

การจัดการการผลิตและการดำเนินงาน Production/Operation Management บทที่ 3 การดำเนินงานในสภาพแวดล้อมทั่วโลก Operations in a Global Environment 1

Outline Defining Global Operations Why Global Operations are Important Achieving Global Operations Global Issues in Service Operations 2

วัตุประสงค์ในการศึกษา Identify or define terms related to international business Critical Success factors in location analysis Describe or Explain: Global Facility Location Analysis Cultural and ethical issues in operations Why global issues are important Four global operations considerations 3

การจัดการการดำเนินงานทั่วโลกManagement Issues in Global Operations Global Strategic Context Differentiation Cost leadership Response Logistics Management Location Decisions Supply Chain Management 6

การจัดการห่วงโซ่อุปทาน Supply-Chain Management Sourcing Vertical integration Make-or-buy decisions Partnering 7

การตัดสินใจเลือกสถานที่ตั้ง Location Decisions Country-related issues Product-related issues Government policy/political risk Organizational issues 8

การจัดการวัสดุ Materials Management Flow of materials Transportation options and speed Inventory levels Packaging Storage 9

ความหมายของการดำเนินงานทั่วโลก Defining Global Operations International business - engages in cross-border transactions Multinational Corporation - has extensive involvement in international business, owning or controlling facilities in more than one country Global company - integrates operations from different countries, and views world as a single marketplace Transnational company - seeks to combine the benefits of global-scale efficiencies with the benefits of local responsiveness 10

Some Multinational Corporations 11

เหตุผลในการเนินงานทั่วโลกReasons to Globalize Operations ลดต้นทุน Reduce costs (labor, taxes, tariffs, etc.) ลดความเสี่ยง Reduce risks (foreign exchange, etc.) ปรับปรุงห่วงโซ่อุปทาน Improve supply chain Tangible 15

เหตุผลในการเนินงานทั่วโลก (ต่อ)Reasons to Globalize Operations จัดหาสินค้าและบริการได้ดีขึ้น Provide better goods and services หาตลาดใหม่ Attract new markets เรียนรู้การปรับปรุงการดำเนินงาน Learn to improve operations สร้างและรักษาทักษะในการดำเนินงานทั่วโลก Attract and retain global talent Intangible 15

Trade and Tariff Maquiladoras - Mexican factories located along the U.S.-Mexico border that receive preferential tariff treatment GATT - an international treaty that helps promote world trade by lowering barriers to the free flow of goods across borders NAFTA - a free trade agreement between Canada, Mexico, and the United States 16

Free trade may take us into the era of the floating factory - a six person crew will take a factory from port to port in order to obtain the best market, material, labor and tax advantages 17

หลักในการสร้างความสำเร็จ ในการดำเนินงานทั่วโลก Achieving Global Operations Four Considerations การออกแบบผลิตภัณฑ์ทั่วโลก Global product design การออกแบบกระบวนการผลิตและเทคโนโลยี่ระดับโลก Global process design and technology การวิเคราะห์ทำเลที่ตั้งโรงงานทั่วโลก Global factory location analysis ผลกระทบของวัฒนธรรมและจริธรรม Impact of Culture and Ethics 18

การออกแบบผลิตภัณฑ์ทั่วโลก Global Product Design Remember social and cultural differences packaging and marketing can help make product seem “domestic” but - “liter” versus “quart” “sweetness” and “taste” 19

การออกแบบกระบวนการผลิตและ เทคโนโลยี่ระดับโลก Global process design and technology Information technology enables management of integrated, globally dispersed operation Texas Instruments: 50 plants in 19 countries Hewlett-Packard - product development teams in U.S., Japan, Great Britain, and Germany Reduces time-to-market 20

การวิเคราะห์ทำเลที่ตั้งโรงงานทั่วโลก Global factory location analysis Using CSFs for Country Selection Select CSFs based on parent organization;’s strategic or operations objectives Obtain country-specific information on the CSFs Evaluate each country’s CSFs using a 1 (bad) to 5 (good) rating scale Sum the ratings 21

You May Wish To Consider work ethic tax rates inflation availability of raw materials interest rates population number of miles of highway national literacy rate rate of innovation rate of technology change number of skilled workers stability of government product liability laws export restrictions similarity in language 22

ผลกระทบของวัฒนธรรมและจริธรรม Impact of Culture and Ethics Cultures differ! Some accept/expect: variations in punctuality long lunch hours expectation of thievery bribery little protection of intellectual property 23

การสร้างการบริการทั่วโลก To Establish Global Services Determine if sufficient people or facilities exist to support the service Identify foreign markets that are open - not controlled by governments Determine what services are of most interest to foreign customers Determine how to reach global customers 24