การจัดการการผลิตและการดำเนินงาน Production/Operation Management บทที่ 2 กลยุทธ์การดำเนินงาน เพื่อการได้เปรียบในการแข่งขัน.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Lesson 2 Strategic Planning and The marketing Process &Market Segmentation,Targeting, and Positioning for Competitive Advantage.
Advertisements

แบบฟอร์มการจัดทำแผนยุทธศาสตร์ขององค์กร
Analyzing The Business Case
Business Level Strategy กลยุทธ์ระดับธุรกิจ
การวิเคราะห์เชิงกลยุทธ์
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM 743 Session 2
Strategic management กลยุทธ์ปฏิบัติการ กรณีศึกษา
การบริหารเชิงกลยุทธ์
รศ.ชัยยศ สันติวงษ์ 22 กรกฎาคม 2554
วาระสุดท้ายมาถึงแล้ว 11 สิงหาคม 2556
รศ.ชัยยศ สันติวงษ์ 26 กรกฎาคม 2554
Strategic management กลยุทธ์ปฏิบัติการ กรณีศึกษา
วันที่ 20 สิงหาคม 2556 การวางแผนการผลิตรวม
สรุปที่เรียนมา วิเคราะห์การบ้านงานกลุ่ม
Strategic management Corporate Strategy
รศ.ชัยยศ สันติวงษ์ 12 กรกฎาคม 2554
Strategic management MBA Rajaphat Chiangmai University
Strategic management MBA Rajaphat Chiangmai University
กระบวนการบริหารและการคิดเชิงกลยุทธ์
รศ.ชัยยศ สันติวงษ์ 2 กันยายน 2554
กระบวนการบริหารและการคิดเชิงกลยุทธ์
Strategic management Business Concept Business Model
5FORCE Analysis Kleokamon boonyeun
Rimping Five-forces Analysis
Lesson learned 3 มีนาคม 2556.
Developing our strategy Ten questions that need to be answered.
16. กลยุทธิ์ที่มุ่งเน้น ความสำเร็จ. Background การเปลี่ยนทัศนคติ จาก แรงงาน เป็นผลการปฏิบัติงาน แรงจูงใจบนพื้นฐานความเข้าใจ เพื่อบรรลุสู่ความสำเร็จ แบบญี่ป่น.
LIT MBA รุ่นที่ 3 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา มกราคม 2559.
LIT MBA รุ่นที่ 3 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา ธันวาคม 2558.
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
กลยุทธ์การ บริหารงานอุตสาหกรรม (Industrial Management Strategy) สัปดาห์ที่ 1 อาจารย์ชาญฉจิต วรรณนุรักษ์ ภาควิชาการจัดการอุตสาหกรรมคณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี
1 ทบทวน แผนกลยุทธ์สำนักงาน เขต พื้นที่การศึกษา มัธยมศึกษา เขต 9.
Foundations of Economic Thinking:
แนวทางดำเนินการจัดทำแผนปฏิรูปองค์การ :
การจัดทำแผนพัฒนารายบุคคล (Individual Development Plan - IDP
บทที่ 6 “การตลาดสำหรับธุรกิจขนาดย่อม”
Knowledge Audit and Analysis
การพัฒนาบุคลากรด้านโลจิสติกส์ เพื่อเข้าสู่ Industry 4.0
การจัดการเชิงกลยุทธ์ (Strategic Management)
การจัดการเชิงกลยุทธ์
Control Charts for Count of Non-conformities
Marketing Concept วิวัฒนาการของแนวความคิดทางการตลาด แบ่งได้ 5 แนว
The Balanced Scorecard & KPI
ทิศทางการดำเนินงาน ปีงบประมาณ 2560
การจัดทำแผนยุทธศาสตร์ ตามแนวทางของสำนักงาน ก.พ.ร.
การแบ่งส่วนตลาด การตลาดเป้าหมาย และการวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์ Market Segmentation, Market Targeting, and Product Positioning การแบ่งส่วนตลาด (Market Segmentation)
หมวด ๒ กลยุทธ์.
บทที่ 3 ระบบสารสนเทศกับการบริหารองค์กร
TIM2303 การขายและตลาดอุตสาหกรรมท่องเที่ยว SALE & MARKETING IN Tourism Industry อ.เอกชัย สีทำมา.
การบริหารและประเมินโครงการ แบบมุ่งผลสัมฤทธิ์
การวิเคราะห์สิ่งแวดล้อมทางการตลาด Marketing Environmental Analysis
การวางแผนเชิงกลยุทธ์ของธุรกิจ (Business Strategic Planning)
ดร.ณัฐวัฒน์ นิปกากร. DMS.
การพัฒนาผลิตภัณฑ์ใหม่ (New Product Development or NPD)
บทที่ 6 การแบ่งส่วนตลาด การตลาด เป้าหมาย และการวางตำแหน่ง ผลิตภัณฑ์
การผลิตและการจัดการการผลิต
(การสุ่มตัวอย่างเพื่อการยอมรับ)
การแบ่งส่วนตลาด การตลาดเป้าหมาย และการวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์ Market Segmentation, Market Targeting, and Product Positioning การแบ่งส่วนตลาด (Market Segmentation)
การพัฒนาระบบสารสนเทศ (Information System Development)
การบริหารเชิงกลยุทธ์ (Strategic Management)
Activity-Based-Cost Management Systems.
EM: Asst.Prof.Dr.PattanaSirichotpundit, Ph.D.
EM: Asst.Prof.Dr.PattanaSirichotpundit, Ph.D.
บทที่ 8 ผลิตภัณฑ์การบริหารการผลิต
บทที่ 14 ระบบสารสนเทศ กับการเปลี่ยนแปลงองค์การ
Inventory Control Models
11/17/2010.
กลยุทธ์การทดสอบซอฟต์แวร์ วิศวกรรมซอฟต์แวร์ (Software Engineering)
สภาพแวดล้อมทางการตลาด
การบริหารเชิงกลยุทธ์ (Strategic Management)
ใบสำเนางานนำเสนอ:

การจัดการการผลิตและการดำเนินงาน Production/Operation Management บทที่ 2 กลยุทธ์การดำเนินงาน เพื่อการได้เปรียบในการแข่งขัน

Outline การกำหนดภารกิจ และกลยุทธ์ การได้เปรียบในการแข่งขันโดยใช้การผลิตและการดำเนินงาน หลัก 10 ประการของOM ในการกำหนดกลยุทธ์ กลยุทธ์การผลิตและการดำเนินงาน การพัฒนาและการปฏิบัติตามกลยุทธ์

วัตุประสงค์ในการศึกษา สามารถกำหนด: Mission Strategy Ten Decisions of OM Explain: Differentiation Low cost Response

Mission/Strategy Mission - where you are going Strategy - how you are going to get there

Mission Organization’s purpose for being Provides boundaries & focus Answers ‘How can we satisfy people’s needs?’ Expressed in mission statement

ปัจจัยที่ผลกระทบต่อการกำหนดภารกิจ Factors Affecting Mission Philosophy & Values Profitability & Growth Environment Customers Public Image Benefit to Society

กระบวนการกลยุทธ์ Strategy Process Environmental Analysis Company Mission Business Strategy SWOT Analysis Functional Area Strategies Marketing Decisions Operations Decisions Fin./Acct. Decisions

การได้เปรียบในการแข่งขันCompetitive Advantage Through: การสร้างความแตกต่าง Differentiation ต้นทุนต่ำ Low cost การตอบสนอง Response

การสร้างข้อได้เปรียบจากความแตกต่าง Competing on Differentiation Uniqueness - can go beyond both the physical characteristics and service attributes to encompass everything that impacts customer’s perception of value

การสร้างข้อได้เปรียบจากต้นทุน Competing on Cost Maximum value as defined by customer Does not imply low value or low quality

การสร้างข้อได้เปรียบจากการตอบสนองของลูกค้า Competing on Response Flexible Reliable Quick Requires institutionalization within firm of ability to respond

กลยุทธ์ Strategy Action plan to achieve mission Shows how mission will be achieved Company has a business strategy Functional areas have strategies

10 หลัก OM Quality Goods & service design Process & capacity design Location selection Layout design Human resource and job design Supply-chain management Inventory Scheduling Maintenance

Characteristics of High ROI Firms (PIMS) High quality product High capacity utilization High operating effectiveness Low investment intensity Low direct cost per unit

Sources of Strategic Advantage 28% - Operations Management 18% - Marketing and Distribution 17% - Momentum/Name Recognition 16% - Quality/service 14% - Good Management 4% - Financial Resources 3% - Other

Preconditions - To Implement a Strategy One must understand: Strengths & weaknesses of competitors and new entrants into the market Current and prospective environmental, legal, and economic issues The notion of product life cycle Resources available with the firm and within the OM function

Impetus for Strategy Change Changes in the organization Stages in the product life cycle Changes in the environment

Strategy & Issues During Product Life Introduction Best period to increase market share R&D engineering are critical Product design and development are critical Frequent product and process design changes Over-capacity Short production runs High skilled-labor content High production costs Limited number of models Utmost attentions to quality Quick elimination of market-revealed design defects Company Strategy & Issues P/OM Strategy & Issues

Strategy & Issues During Product Life Growth Company Strategy & Issues P/OM Strategy Practical to change prices or quality image Marketing is critical Strengthen niche Forecasting is critical Product and process reliability Competitive product improvements and options Shift toward product oriented Enhance distribution

Strategy & Issues During Product Life Maturity Company Strategy & Issues P/OM Strategy Poor time to increase market share Competitive costs become critical Poor time to change price, image, or quality Defend position via fresh promotional and distribution approaches Standardization Less rapid product changes and more minor annual model changes Optimum capacity Increasing stability of manufacturing process Lower labor skills Long production runs Attention to product improvement and cost cutting Re-examination of necessity of design compromises

Strategy & Issues During Product Life Decline Company Strategy & Issues P/OM Strategy Cost control critical to market share Little product differentiation Cost minimization Overcapacity in the industry Prune line to eliminate items not returning Good margin Reduce capacity

SWOT Analysis Process Determine Corporate Mission Form a Strategy Environmental Analysis Determine Corporate Mission Form a Strategy

SWOT Analysis to Strategy Formulation Mission Internal External S trengths O pportunities Strategy Internal External W eaknesse T hreats Competitive Advantage