การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Management of Information Technology
Advertisements

Yongyuth Pongsupap National Health Security Office
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
INTRODUCTION TO HEALTH ECONOMICS
Pranom Buppasiri 8th April 2011
โดย DR. LUIS MARIA CALINGO โครงการต่อยอดคุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ หลักการพัฒนาคุณภาพตาม เกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อ การดำเนินการที่เป็นเลิศ.
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Educational Objectives
Lesson Plan Cherdsak Iramaneerat Department of Surgery
Self-Directed Learning in Medical Curriculum. Outline  SDL?  10 Myths  Teacher ’ s Roles  SDL Tools & Techniques  Learning Contract.
Supreeya Wongtra-ngan, MD.,MHPEd. What is EDUCATION? Education is a process, the chief goal of which is to bring about change in human behavior.
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
Human Resource Management
General Management & Leadership
1 Technical Information Access Center National Science & Technology Development Agency 2546/ Phaholyothin Road, Klong1 KlongLuang Pathumthani.
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
How to be successful Physician Assist Prof. Taninnit Leerapun, MD, MS, MBA Orthopaedics Department Faculty of Medicine Chiang Mai University.
Self-Directed Learning
Planning Step : TU Property Management & Others
สุชีว์นวล ลดาเลิศ Account Service Representative
Seminar in Information Technology I
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
โปรแกรมการส่ง Tele-pathology ไปยังคอมพิวเตอร์ ส่วนบุคคลของแพทย์ผ่านทางเครือข่ายโรงพยาบาล (The Tele-pathology delivered to physician’s personal computer.
Helping you make better treatment decisions for your patients.
แนวทางผลิตบัณฑิตแพทย์รามาธิบดี
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
ผศ.(พิเศษ)น.พ.นภดล สุชาติ พ.บ. M.P.H.
Study Design ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
การปฏิรูปอุดมศึกษาไทยและความสำคัญของ Learning Outcome Assessment
21st Century Learning and Medical Education
Agency Theory: Public and private Management
1 Demo Slide Asst.Prof.Sirinoot Teanrungroj (Ed.D) Director of Computer Center Srinakharinwirot University
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Information Systems Opportunities and Challenges
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
ระบบการเรียนการสอนแบบ LCMS Learning Content Management System ดร. ปรัชญนันท์ นิลสุข
Graduate Program in Oral Biology M.S. and Ph.D. รายละเอียดการรับสมัคร
Mini KM.
Chapter 2: Desk Research
8 Identifying Market Segments and Targets
How community involve in TB detection and care ยุทธิชัย เกษตร เจริญ พบ. นายแพทย์ ทรงคุณวุฒิ ผอ. สำนักวัณ โรค ( การสัมมนาวิชาการระดับชาติ ประจำปี 2553 กรมควบคุมโรค.
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
Porter’s Value Chain Analysis Model
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
Dr. Nongluck Manowaluilou Business & Computer Education Kasetsart UniversityNovember 11, 2009 Nongluck Manowaluilou, 2009.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
ADOLESCENT NEURODEVELOPMENT CLINICAL IMPLICATION ; Dr. Suriyadeo Tripathi National Institute for Child and Family Development Mahidol University.
The Thai-U.S. Creative Partnership หุ้นส่วนเชิงสร้างสรรค์ ไทย - สหรัฐ Priorities & Pathways Harriet Foster Creative Partnership Coordinator Economic Section.
CGI Learning Center: Fact & Figures 2011 สถิติการปฏิบัติงานปี 2554 ศูนย์การเรียนรู้ สถาบันบัณฑิตศึกษาจุฬาภรณ์
วิเคราะห์หลักสูตรคณิตศาสตร์ ประเทศอังกฤษ
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
Advancing Professional Construction and Program Management Worldwide
The management of change Changes in work patterns and jobs
Extreme Programming Explained: Embrace Change
PBL 4C Problem-Based Learning
ใบสำเนางานนำเสนอ:

การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑ วิจารณ์ พานิช เสนอในการประชุมวิชาการแพทยศาสตรศึกษาแห่งประเทศไทย ครั้งที่  12 “การวัดและประเมินความรู้ความสามารถทางการแพทย์: จากทฤษฎีสู่การปฏิบัติ” 12 ตุลาคม 2554 ณ   อาคารศรีสวรินทิรา  คณะแพทยศาสตร์ศิริราชพยาบาล มหาวิทยาลัยมหิดล

Flexner, Welch-Rose, and Goldmark Reports 100 ปีก่อน จากศตวรรษที่ ๑๙ สู่ศตวรรษที่ ๒๐ From Lincoln Chen

Science-based Problem-based Systems based Three Generations of Reform Science-based Problem-based Systems based 1900 2000+ Scientific Curriculum Problem-Based Learning Competency-Driven Local-Global Instructional University Based Academic  Centers  Health-Education Systems Institutional From Lincoln Chen

Health Professionals for a New Century

Labor market for health professionals Systems Framework Provision Needs Demand Labor market for health professionals Population Supply of health workforce Demand for health workforce Provision Education Systems Health Systems Demand From Lincoln Chen 5

Emerging Challenges to H Systems Figure 2 Emerging challenges to health systems

The Professions Brighter Darker K Broker Service Provider Technology Q Assurance Team Leader Monopoly K Financial Self-interest Professional Chauvinism Over-specialization Urban preference Advancing H Inequities in H

Vision for a New Era of Professional Edu Figure 11 Vision for a New Era of Professional Edu Vision for a new era of professional education

Recommendations Figure 12 Recommendations for reforms and enabling actions

Key Components of Edu Systems Figure 4 Key Components of Edu Systems Key components of the educational system

Models of Interprofessional & Transprofessional Edu Figure 10 Models of interprofessional and transprofessional education

Multi-Roles of H Professionals Linkers : People – Technology, Info, Knowledge Care Givers, Communicators, Educators Team Members, Managers, Leaders, Policy Makers

Table III-1. Levels of learning Objectives Outcome Informative Information Skills Experts Formative Socialization Values Professionals Transformative Leadership attributes Change agents Table III-1. Levels of learning From L. Chen

Transformative Learning From To Fact Memorization Seek professional credentials Adoption Search, Analysis, Synthesis, Decision Achieve core competencies for effective teamwork in HS Creative Adaptation

Instructional Design Criteria for Admission Competencies Channels : didactic lectures, small student learning groups, team-based education, early patient or population exposure, different worksite training bases, longitudinal relationship with patients and communities, and the use of IT Career Pathways

Competency-based Model Health Needs of Society Competency Outcomes Curriculum Assessment Traditional Model Educational Objectives Curriculum Assessment From Lincoln Chen

สรุป ต้องการความร่วมมือระหว่างระบบสุขภาพ กับระบบการศึกษา ในการปฏิรูป ให้ร่วมมือและรับใช้ซึ่งกันและกัน ร่วมกันเดินทางไกลแห่งการเปลี่ยนแปลงที่ไม่มีจุดจบ