แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM3505 English for hospitality industry

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
การแนะนำสถานที่ ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6/4 1. นางสาวดลยา พลอาวุธ เลขที่ นางสาวปภัสสร สายสมบัติ เลขที่ นางสาวศิริพร ประสมศรี เลขที่ 36.
Advertisements

รายวิชา ง40206 โครงสร้างข้อมูลและขั้นตอนวิธี
Are you a student ? Yes, I am or No , I’m not .
How ใช้ถามเกี่ยวกับอาการ ( manner ) การคมนาคม และการขนส่ง How can I get to the police station ? By taking the white bus. How did she walk ? slowly.
ขั้นตอนการแปลงไฟล์.
VISA Kulachatr C. Na Ayudhya
ภาษาอังกฤษสำหรับสถานประกอบการ ENGLISH FOR THE WORKPLACE
Wh-Question.
ตอนที่ very เวริ มาก go straight โก สเตรท ตรงไป.
WHERE DOES IT GO?.  รับ sheet หน้า ตรวจสอบ ความหมายคำศัพท์  Where is the lamp?  It’s on the bookcase.  Where are the wine glasses?  They’re.
Question words ครูรุจิรา ทับศรีนวล ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
English for everyday use
Customer Relationship Management (CRM)
At the party ครูรุจิรา ทับศรีนวล. Communi cation Describing past events การบรรยาย เหตุการณ์ในอดีต ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล. Invitations Invitations Invitations.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “ATHENS”. “ATHENS” สามารถพูดและเขียนบรรยาย ลักษณะต่างๆ ของเมืองได้
Indirect Question word
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
ครูรุจิรา ทับศรีนวล ตอนที่ 2 “Journeys” ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Starting fire with water การทำให้เกิดไฟด้วยน้ำ Or how I nearly burnt my car down หรือ ฉันทำให้รถเกือบจะลุกไหม้ได้อย่างไร.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Travel plan”. “Travel plan”
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Edinburgh” ตอนที่ 1 ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
กลุ่ม rraid. What's your name. คุณชื่ออะไร = Miss Bangon Buntanoom How old are you. - คุณอายุเท่าไหร่ = Ages 36 Years What you have finished your course.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Journeys” “journeys” สามารถสนทนา โต้ตอบเกี่ยวกับ แผนการท่องเที่ยว พักผ่อนในวันหยุด ได้ Describing journeys.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Journeys” ตอนที่ 3 ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
งาน เรื่อง วิธีการสอนภาษาอังกฤษ
TOPIC: Bedroom/ Things in the bedroom. closet slippers picture bed sheets curtains blanket bookcase wardrobe poster pillow clock lamp nightstand Read.
Rooms and furniture in the house
Present Continuous Tense
WINDOW ON MANAGEMENT Wi-Fi : Starbucks’s Solution to Go นายพงษ์เทพ พลีขันธ์ รหัส นายวาที วงษ์อินทร์จันทร์ รหัส นายสุเมธ.
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
English for Reflective Thinking วิชา ภาษาอังกฤษเพื่อการสะท้อนคิด
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  MFS2101 การออกแบบประสบการณ์ผู้ใช้ (User Experience Design) 2. หัวข้อที่ประจำ สัปดาห์นี้  การออกแบบ UI เพื่อนำข้อมูลเข้า  
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  MFS2101 การออกแบบประสบการณ์ผู้ใช้ (User Experience Design) 2. หัวข้อที่ประจำสัปดาห์นี้ 2.1 พฤติกรรมของผู้บริโภคสารสนเทศ 2.2.
คิดไว สรุปไว ด้วย MIND MAP ยินดีต้อนรับผู้เข้าร่วมสัมมนาหลักสูตร
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  IFM4302 การจัดการความรู้ (Knowledge Management) 2. หัวข้อที่ประจำ สัปดาห์นี้  แนวคิดทฤษฏีเกี่ยวกับการจัดการความรู้ (KM)   วัตถุประสงค์
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  ENL3511 Introduction to Literature
สถานที่จัดธุรกิจไมซ์
Part 1 The Reception Aj. Panitnan Iemtom.
หน่วยที่ 2 ข้อมูลและสารสนเทศ
1. มีความเชื่อมโยงกันโดยตรงระหว่างการได้ยิน สิ่งที่มองเห็น
สำหรับธุรกิจบริหารจัดการเรือ
CONSTRUCTION PROGRESS REPORT INTERLINK TOWER
ผลการดำเนินงานโครงการทัศนศึกษาต่างประเทศ (มาเลเซีย-สิงคโปร์)
Lecture no. 1: Introduction to Computer and Programming
I WISH YOU A GREAT DAY! ฉันขอให้คุณ มีความสุขมากๆในวันนี้ นะคะ!
THM 3307 การจัดการงานฝ่ายห้องพัก 2. หัวข้อที่ประจำ สัปดาห์นี้
สวัสดีครับ ท่านผู้นำโรตารีและท่านนายกรับเลือกทั้ง 4 ภาค รวมทั้งมวลมิตรโรแทเรียนและแขกผู้มีเกียรติทุกท่าน.
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM3505 English for hospitality industry
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  ENL2311 Paragraph Writing
D I G I T A L 4.0 Places ENG M.3 Sem. 1 Vocabulary Bank = ธนาคาร
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  MFS2101 การออกแบบประสบการณ์ผู้ใช้ (User Experience Design) 2. หัวข้อที่ประจำสัปดาห์นี้ 2.1 พฤติกรรมของผู้บริโภคสารสนเทศ 2.2.
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM3505 English for hospitality industry
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา THM๔๙0๑ รายวิชา การเตรียมฝึกประสบการณ์วิชาชีพใน อุตสาหกรรมท่องเที่ยวและบริการ 2. หัวข้อที่ประจำสัปดาห์นี้ การเตรียมความพร้อมก่อนออกฝึกประสบการณ์ในธุรกิจโรงแรม.
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา THM1301รายวิชา ทรัพยากรการท่องเที่ยว
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา THM 3307 การจัดการงานฝ่ายห้องพัก
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM4406 การท่องเที่ยวเชิงอนุรักษ์และผจญภัย
การสร้างประโยคง่ายๆจากคำศัพท์
แบบฟอร์มที่ 2 ชื่อวิชา THM การวางแผนจัดนำเที่ยว (Tour Planning)
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา THM๒๒๐๗ กฎหมายและจรรยาบรรณวิชาชีพสำหรับอุตสาหกรรม ท่องเที่ยวและบริการ 2. หัวข้อที่ประจำสัปดาห์นี้ จริยธรรมและจรรยาบรรณในงานด้านอุตสาหกรรมบริการ(ต่อ)
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  ENL3511 Introduction to Literature
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  ENL2311 Paragraph Writing
บทที่ 2 การวัด.
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM 3307 การจัดการงานฝ่ายห้องพัก
แบบฟอร์มที่ 2 ชื่อวิชา THM การวางแผนจัดนำเที่ยว (Tour Planning)
Aj. Panwad Chuasa-ad Phone no What do I expect from you? Be on time Responsibility Respect.
บทเรียนสำเร็จรูป เรื่อง ภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ
THM4434 การจัดการออกแบบและวิเคราะห์งานประชุม สัมมนาและงานมหกรรม
ใบสำเนางานนำเสนอ:

แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  THM3505 English for hospitality industry 2. หัวข้อที่ประจำ สัปดาห์นี้  Customer information   วัตถุประสงค์ (เมื่อศึกษาเนื้อหาในหน่วยการเรียนแล้ว ผู้เรียน) 1.  เพื่อให้นักศึกษามีความรู้ ความเข้าใจ และการให้ข้อมูลของโรงแรมกับ ลูกค้า Customer information 2.  เพื่อให้นักศึกษาสามารถสื่อสารกับลูกค้าโดยการให้ข้อมูลของโรงแรมเป็น ภาษาอังกฤษได้อย่างมีประสิทธิภาพ ภาพรวมของเนื้อหา/คำอธิบายหัวข้อที่สอนประจำสัปดาห์นี้ Giving information to customers Answering questions about hotel facilities and services

UNIT 2 Customer information

1 2.1 Listen and tick (√) the facilities and services that you hear. 1. airport transfer 2. fitness centre 3. hotel restaurant 4. business centre 5. car park 6. car rental desk 7. restaurant recommendation 8. Internet access

1 2.1 Listen and tick (√) the facilities and services that you hear. 1. √ airport transfer 2. fitness centre 3. hotel restaurant 4. √ business centre 5. car park 6. √ car rental desk 7. √ restaurant recommendation 8. Internet access

2 2.1 Listen again and complete the sentences. 1. How from the airport to the Grand Marina ? 2. There’s a shuttle bus the airport direct the hotel. 3. where does it ? 4. And does it take ? 5. Great . Um business services ? 6. It’s ground floor, opposite reception. 7. I’d like to a car for a few days. 8. just the desk, next to reception …..

2 2.1 Listen again and complete the sentences. 1. How Do you get from the airport to the Grand Marina ? 2. There’s a shuttle bus from the airport direct to the hotel. 3. where does it leave from ? 4. And how long does it take ? Great . Um what about business services ? Is there a business centre? 6. It’s on the ground floor, opposite reception. 7. I’d like to hire a car for a few days. 8. just come to the car rental desk, next to reception …..

1 2.2 Listen to the hotel presentation and complete the list of services and facilities. Then listen again and check. ▪ near city 1 ▪ 9 desk ▪ near 2 mall ▪ lifts ▪ near 3 ▪ wheelchair 10 attractions ▪ air conditioning ▪ 4 front desk ▪ 11 Internet access ▪ express 5 ▪ airport 6 ▪ 12 movies ▪ free 7 ▪ 13 tub and shower ▪ business centre ▪ 8 exchange ▪ 14 gym and saune ▪ car rental desk

1 2.2 Listen to the hotel presentation and complete the list of services and facilities. Then listen again and check. ▪ near city centre 1 ▪ tour desk ▪ near indoor shopping 2 mall ▪ lifts ▪ near main tourist 3 ▪ wheelchair access10 attractions ▪ air conditioning ▪ 24-hour 4 front desk ▪high-speed 11 Internet access ▪ express checkout 5 ▪ airport shuttle service 6 ▪pay per-view12 movies ▪ free parking 7 ▪separate 13 tub and shower ▪ business centre ▪ currency 8 exchange ▪exercise 14 gym and sauna ▪ car rental desk

2 Match the items in 1 to these categories. 1. hotel service : . 2. room facility : . 3. location : . 4. hotel facility : .

2 Match the items in 1 to these categories. 1. hotel service : 4 ,5,6,8,9 . 2. room facility : 10 ,11,12 ,13 . 3. location : 1,2,3 . 4. hotel facility : 7, 9,10,14 .