Skills Development and Lifelong Learning: Thailand in 2010s Tipsuda Sumethsenee Office of the Education Council Thailand’s Ministry of Education.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
อินเดีย : มุมมองด้านการศึกษาที่เป็นความต้องการของสังคมไทย
Advertisements

กระบวนการศึกษาและพัฒนาแผนยุทธศาสตร์ชาติ เพื่อการพัฒนาที่อยู่อาศัย
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ สุพรรณี สมบุญธรรม
Group 4.
การจัดการศึกษาสู่สากล
Valuing Employees & Partners ให้ความสำคัญพนักงาน คู่ค้า
Company LOGO Management Skills for New Managers on October วิทยากร อ. ประสานศักดิ์ สุวรรณโพธิพระ บรรยายภาษาไทย.
“JTEPA, RCEP and Projects Cooperation” สภาอุตสาหกรรมแห่ง ประเทศไทย The Federation of Thai Industries By Mr. Boonpeng Santiwattanatam Vice Chairman of The.
ดร. สมบัติ สุวรรณพิทักษ์ กระทรวงศึกษาธิการ
Thai youth in Agriculture Sector Situation: The average age of farmers in Thailand who is also living in agriculture increased. Agricultural sector is.
สำนักงานวิจัยเพื่อการพัฒนา หลักประกันสุขภาพไทย Health Insurance System Research Office Social Protection Floor: Situation and Way Forward Thaworn Sakunphanit.
การประเมินผลระหว่างเรียนที่ ส่งเสริมการสอนของครูและ การเรียนรู้ของนักเรียนใน ศตวรรษที่ 21.
ทิศทางการศึกษา ในโลกยุคใหม่ ดร. สุรัตน์ ดวงชาทม ผู้อำนวยการสำนักงาน เขตพื้นที่การศึกษา ประถมศึกษามหาสารคาม เขต 1.
สาระสำคัญแผนยุทธศาสตร์ 20 ปี (พ.ศ ) มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
MEDICAL RESPONSE TO MAJOR INCIDENTS (MRMI)
คณะสิ่งแวดล้อมและทรัพยากรศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
Professional qualifications in the United Kingdom
The Second ASEAN+3 Seminar on Poverty Reduction
Managerial Accounting for Management
ความเท่าเทียม เพื่อเด็กไทยทุกคน
Education in THAILAND Evidence-based Policy
การจัดทำแผนพัฒนารายบุคคล (Individual Development Plan - IDP
เทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อชีวิต
Chapter 6 Entrepreneurship Financing - Innofund
Economy Update on Energy Efficiency Activities
กลุ่มพัฒนาระบบบริหาร กรมเจ้าท่า
การพัฒนาบุคลากรด้านโลจิสติกส์ เพื่อเข้าสู่ Industry 4.0
เอกสารประกอบการบรรยาย สถาบันสิ่งแวดล้อมไทย อุตสาหกรรม 4
ระบบจำแนกตำแหน่งและค่าตอบแทนใหม่
การเตรียมความพร้อมข้าราชการ สู่ประชาคมอาเซียน ปี 2558
นโยบายการพัฒนาสถานประกอบการเพื่อสุขภาพมุ่งสู่คุณภาพ
Dr. Mano Choondee. By Director of Angthong
สุขสันต์วันครบรอบคริสตจักร 19 ปี คริสตจักรเรมากรุงเทพฯ
กอบกู้วิกฤตการศึกษาไทย ความหวังการสร้างชาติที่ยั่งยืน
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการเงิน
การเพิ่มขีดสมรรถนะของ สำนักบริหารยุทธศาสตร์กลุ่มจังหวัด (OSM)
โครงการพัฒนาคุณธรรมจริยธรรมอาจารย์และบุคลากรทางการศึกษา
การปฏิรูประบบราชการไทย กับการพัฒนาตนและระบบงาน
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้น เกี่ยวกับระบบสารสนเทศ
รศ.ดร.ทศพร ศิริสัมพันธ์
Thailand Standards TMC.WFME.BME. Standards (2017)
ชี้แจงแนวทางการประเมินส่วนราชการ ตามมาตรการปรับปรุงประสิทธิภาพ
ณ ห้องประชุมศาสตราจารย์ ดร. กานดา ณ ถลาง
Comprehensive School Safety
ปรัชญาชีวิตเพื่อวิถีพอเพียงในชีวิตประจำวัน บทเรียนเรื่อง “ความรู้และการสร้างองค์ความรู้” ภาคต้น ปีการศึกษา 2558 ผู้ช่วยศาสตราจารย์อำนวย พิรุณสาร.
การปฏิรูปการศึกษาเพื่อพัฒนาคนอย่างยั่งยืน พ.ศ
การเตรียมความพร้อม สหกิจศึกษา
AEC (upper beginner).
โดย ดร.ปราณี คงพิกุล ผอ.กลุ่มนิเทศติดตามและประเมินผลการศึกษา
NUR4238 ประเด็นและการพัฒนาวิชาชีพการพยาบาล
อนาคต ASEAN กับนักบริหาร ระบบสาธารณสุขมืออาชีพ
การปรับยุทธศาสตร์ (Reprofiling) มหาวิทยาลัยกลุ่มใหม่
แผนยุทธศาสตร์ ๑๐ ปี มน. พ.ศ.๒๕๖๐ – ๒๕๖๙ เตรียมพัฒนานิสิตสู่ประชาคมโลก
The Association of Thai Professionals in European Region
Scholarships Chayooth Theeravithayangkura
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทาง การตลาด
สวัสดีครับ สวัสดีค่ะ.
การจัดทำแผนพัฒนาจังหวัด
ทิศทางการส่งเสริมการศึกษาเอกชน
ASEAN-Swiss Partnership for Social Forestry and Climate Change
การบริหารเชิงกลยุทธ์ (Strategic Management)
ผศ.ดร.พรชัย วิสุทธิศักดิ์ คณะนิติศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
มโนทัศน์การจัดการศึกษา แห่งอนาคตใหม่
ศปถ อำเภอ กับการป้องกันอุบัติเหตุทางถนน 27 พฤษภาคม 2562 ศปถ อำเภอ กับการป้องกันอุบัติเหตุทางถนน 27 พฤษภาคม 2562.
เทคนิคการเขียน Resume
แพทย์หญิงประนอม คำเที่ยง
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจ
นโยบายการศึกษาไทย คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ 21 เมษายน 2559.
กลยุทธ์การทดสอบซอฟต์แวร์ วิศวกรรมซอฟต์แวร์ (Software Engineering)
1. สภาพปัญหาสถานการณ์ อุบัติเหตุทางถนน
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Skills Development and Lifelong Learning: Thailand in 2010s Tipsuda Sumethsenee Office of the Education Council Thailand’s Ministry of Education

Outline Current status New Direction Strategy

3 Policy environment: - Fast moving to the skills- driven environment: Semi- skills and professional level will be taken over by Thai, while foreign workers will replace the natives in the low-skilled jobs - The disparity between general and vocational education will create a permanent shortage of hand- on workers (the blue collars)

4 Policy environment - International commitments on free trade agreement that opens of labor market and influx of foreign workers in various sectors. Thai government can not protect some professions as the native-preserved careers (doctor, nurse etc) -

5 Policy environment - International benchmarking on qualification that moves from separated local bodies to national qualification framework (NQF)

6 Skill profile (2009) Population 66 millions Age 15 up millions Employed millions - agricultural sector 41.7% - others (service, trade etc) 58.3%

7 1. Basic knowledge (analytical skills) 2. Professional skills in line with 21 st century working environment (English and third language, IT, management etc.) 3. Ethical and moral conducts Focus on upskiling

ที่มา : -ระดับมัธยมศึกษา จากสำนักกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน -ระดับ ปวช.และ ปวส. จากสำนักงานคณะกรรมการการอาชีวศึกษา และสำนักงานคณะกรรมการส่งเสริมการศึกษาเอกชน -ตั้งแต่ระดับปริญญาตรีขึ้นไป สำนักงานคณะกรรมการ การอุดมศึกษา ไม่รวมรามคำแหงและสุโขทัย สถานการณ์การผลิตกำลังคน จำนวนผู้สำเร็จการศึกษา ปี 2551

9 Vision Manpowering will be orchestrated by public and private collaboration and investment in order to upskill the working generation (15-) to be in line with international standards

10 Targets by 2018 Establishing and systemizing NQF Compensation under the skill assessment Investing more in vocational and technical trainings Increasing the ratio between VET and general education to 60-40

Strategy 1 : demand – driven policy and lifelong learning Measures Flexible streams on VET (Co- op, Dual System, Apprenticeship) Learning credit bank Competency-based positioning Career counseling at the early age

Strategy 2 : Outlets of skill development Measures Move to semi-skills and professional society Support the Thai copyright and patens Learning for the ageing society Knowledge- based society and Knowledge Management Education for the gifted and talented in normal and selected schools

Strategy 3 : Vocational for the future Measures Parent education and VET awareness Parent education and VET awareness VET in senior high schoolsVET in senior high schools Rebranding some unpopular fields into new popularity (mechanics, arts etc) Rebranding some unpopular fields into new popularity (mechanics, arts etc) Open the public institutes to work together with private sectors Open the public institutes to work together with private sectors