Green Products & Services Marketing with Green Products & Services Krisada Ruangchotevit, The Siam Cement PLC T. 02.586.5584, M. 081.626.1329 krisadar@scg.co.th
SCG Building Materials SCG Overview A conglomerate of 5 major business units Founded in 1913, and listed on the Stock Exchange of Thailand since 1976. Historical roots in producing Cement, with core business expansion to include: Petrochemicals, Paper & Packaging, Building Products, and Distribution. SCG Paper SCG Building Materials SCG Chemicals SCG Cement SCG Distribution
SCG Core values …Corporate Values will help guide business direction, people’s behaviors & organizational culture… Adherence to Fairness Dedication to Excellence Belief in the Value of the Individual Concern for Social Responsibility 3
SCG Vision By the year 2015, SCG will be well recognized as an innovative workplace of choice, and a role model in corporate governance and sustainable development. 4
SCG Guidelines for Sustainable Development Green product is addressed significant issue in the SD Guidelines SCG is recognized as the first company in Thailand launched a self-declaration type of environmentally friendly label under “SCG eco value”
Sustainable Development Framework Policy Code of conduct Culture Ethics / Morality Growing Economy Healthy Environment Happy Society Compliance with regulations and laws is a minimum requirement for all SCG operations. Sustainable Development Framework
Why Environmentally Friendly Label? 9.1 billion in 2050 Billions 98% in emerging countries Double urbanization Source: WBCSD Vision 2050 How can we live well with limited resources? Mitigation & Adaptation 50% original forest lost
Megatrend We Still Have a Choice!
Consumer Trends Source: Synovate/Aegis, 2007; Synovate/BBC World 2008. มีการกระตุ้นตลาดสินค้าสีเขียวโดยนโยบายการจัดซื้อที่เป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมทั้งภาครัฐและเอกชน มีแนวโน้มความต้องการจากผู้ซื้อและผู้บริโภคสูงขึ้น การแสดงความเป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมเป็นกลไกและเครื่องมือทางการตลาดทั้งภายในและต่างประเทศ ผู้บริโภคและสังคมมีความสนใจและให้ความร่วมมือในการดูแลรักษาสิ่งแวดล้อม Consumer awareness and willingness to act on environmental concerns is rising in most countries.
“เมื่อปี 2552 ผมให้นโยบายเรื่อง Green ให้ Integrate เข้าไปในทุกธุรกิจของเรา” “แผนหลักของทุกส่วนในองค์กรและพนักงาน 28,000 คน คือ การพัฒนาสินค้าจากนี้ไปอยู่ใน R&D กรีนเข้าไปอยู่ในเนื้อใน ตั้งแต่การคิดสินค้า การผลิต การคิดในอนาคตจะมีกรีนผสมอยู่ตลอดเวลา เพื่อเป็น Innovation Product” “สิ่งที่เราทำเป็นธุรกิจด้วย จึงออกเป็น SCG eco value ขึ้นมา และผู้บริโภคตอบรับอย่างมาก สินค้าพวกนี้ Functional Use ดีปกติ หรือดีกว่าเดิมด้วยซ้ำ และได้ช่วยสิ่งแวดล้อม” ที่มา: บทสัมภาษณ์คุณกานต์ ตระกูลฮุน “SCG eco value บนแรงขับเคลื่อนนวัตกรรม” วารสาร Brandage ฉบับกุมภาพันธ์ 2553