Create the Knowledge Management Blueprint

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
J2EE Architecture for Web Application & Enterprise Programming
Advertisements

E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
Accounting and ERP Software by Crystal Software Group
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
THE PARTS OF A FLOWERING PLANT AND THEIR FUNTION.
PROFESSIONAL ANDROID™ 2 APPLICATION DEVELOPMENT นำเสนอโดย นางณพัชร์วดี แสงบุญนำ หงษ์ทอง อาจารย์ประจำคณะ เทคโนโลยีสารสนเทศ 1.
1 Web Services for Business Database II Business Database
Project Based Learning
Master of Science Program in Knowledge Management k. Chalermpon College of Arts, Media and Technology After Action Review (AAR)
Chapter 9 : Designing Approach
Graphical User Interface charturong.ee.engr.tu.ac.th/CN208
BC 423 Systems Analysis and Design อ. พนิดา ตันศิริ ต่อ 1648 Grading Criteria 1.Mid-term Exam40 % 2. Final.
BC423 Systems Analysis and Design อ. พนิดา ตันศิริ ต่อ 1640
Human Resource Management
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
Create Table in MS Access
Database Management System
Marketing to Business.
Planning Step : TU Property Management & Others
Seminar in Information Technology I
facebook สอบถาม/ติดตามข่าวสารโปรแกรมจากทางมหาวิทยาลัย
โปรแกรมการส่ง Tele-pathology ไปยังคอมพิวเตอร์ ส่วนบุคคลของแพทย์ผ่านทางเครือข่ายโรงพยาบาล (The Tele-pathology delivered to physician’s personal computer.
BUSINESS SYSTEM ANALYST Course Description. Role of a Business Analyst  A "Business Analyst" (BA). In some companies, the BA plays a technical role with.
Information Technology for Management Thonburi University Strategic Uses of Information Technology.
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
รูปร่างของผลิตภัณฑ์ Produce Architecture
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
เรียบเรียงจากหนังสือ “ระบบสารสนเทศ เพื่อการจัดการ”
การออกแบบและพัฒนาซอฟต์แวร์ บทที่ 7 การทดสอบโปรแกรม
Sripatum University IS516 การสื่อสารคอมพิวเตอร์และเครือข่าย
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Flash Mobile: Developing Android and iOS Applications นำเสนอโดย อาจารย์นงเยาว์ สอนจะโปะ คณะเทคโนโลยีสารสนเทศ มหาวิทยาลัยศรีปทุม วิทยาเขตชลบุรี 7 กันยายน.
Knowledge Audit and Analysis
Chapter 2 Knowledge Management in Organization SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Information Systems Opportunities and Challenges
Sawit Soothipunt Senior Product Manager Microsoft (Thailand) Limited.
July Lecture Side Lecture by Suradet Tantrairatn Lecturer and Researcher Chapter Four June 2010 Definitions, Goals, and Objective.
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
Company LOGO นวัตกรรมและ เทคโนโลยีทางการ สอน Instructional Technology and Innovation ผศ. ดร. ปรัชญนันท์ นิลสุข
Blended Learning (BL) การ เรียนรู้ที่หลากหลาย By Saruthipong Bhuwatvaranon : Leadership and Innovation PSU.
Mini KM.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
iWaLL โดย 1. นายวีกิจ สัจจะมโนรมย์
Pharmacogenomics Project TCELS Oracle รามาธิบดี. Oracle HTB ทำหน้าที่เป็น Data Repository จัดสรร Service Infrastructure ต่างๆ เพื่อนำไปพัฒนาใช้ใน ระบบโรงพยาบาล.
MIS: Pichai Takkabutr EAU M: สมมติฐานและ หลักการของระบบการบริหารจัดการโดยระบบ Assumptions and Principles of Management By System องค์กรวงกลม ประกอบด้วย.
MIS: Pichai Takkabutr EAU DESIGN:- META DATA describe by Data Directory/ Data dictionary Architecture PWHW/SW DW/DB TABLE / FILE ROW / RECORD COLUMN.
วิธีการทำงานของ ตัวประมวลผลสารสนเทศมีการ ศึกษาวิเคราะห์ และออกแบบโครง สร้างหน้าที่ด้วยสถาปัตยกรรมองค์ประกอบ 6 ส่วน ในตัวประมวลผลสารสนเทศ ได้แก่……………..
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Porter’s Value Chain Analysis Model
Chapter 3 Simple Supervised learning
สัมมนาการจัดการความรู้ 1
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
การวิเคราะห์ระบบงาน ขั้นตอนวิเคราะห์ จะเริ่มต้นด้วยการวิเคราะห์ระบบงาน
Why’s KM ?.
The management of change Changes in work patterns and jobs
Kapi’olani Community College
<insert problem title>
Lawful Interception & Packet Forensics Analysis System

ใบสำเนางานนำเสนอ:

Create the Knowledge Management Blueprint Chapter 11 Create the Knowledge Management Blueprint

How to produce new knowledge. integration of TK knowledge Integration across traditional boundaries Idea Solution Refined Idea usable Idea Chapter 11 Knowledge Management

KM system subcomponents Part 1. Repositories Part 2. Collaborative platforms Part 3. Networks Part 4. Culture Chapter 11 Knowledge Management

Integrating multiple knowledge repositories Casual K Declarative K Procedural K concept definition assumption process sequence of events or activities Context informal information Video clip notes conversation Part 1. Repositories Chapter 11 Knowledge Management

Collaborative Filtering Active filtering (Users manually define filters) Automated filtering (Statistical algorithm) Part 2. Collaborative platforms Chapter 11 Knowledge Management

Knowledge Management Application Functionality capture explicit knowledge sharing tacit knowledge Part 2. Collaborative platforms Chapter 11 Knowledge Management

Knowledge Management Knowledge Flow Model Centrifugal (การพิมพ์หนังสือ) (กระจายออกจากตรงกลาง โดยผู้สร้างความรู้อยู่ตรงกลางกระจายสู่ผู้ใช้ความรู้ทุกคน) Knowledge Author ผู้สร้างความรู้ Knowledge Consumer ผู้ใช้ความรู้ Centripetal (Integrative KM Model) (นำความรู้เข้าสู่ตรงกลางของระบบ โดยผู้สร้างและผู้ใช้ความรู้อยู่ด้านนอก) Part 2. Collaborative platforms Chapter 11 Knowledge Management

Knowledge Management Centrifugal Design Part 2. Collaborative platforms Chapter 11 Knowledge Management

Knowledge Management Centripetal Design Part 2. Collaborative platforms Chapter 11 Knowledge Management

Knowledge Interaction Chapter 11 Knowledge Management

7 layers KM Architecture Part 3. Network Chapter 11 Knowledge Management

Architectural Components Part 3. Network Chapter 11 Knowledge Management

Knowledge Management Overall Architecture Part 3. Network Chapter 11 Knowledge Management

Knowledge Management Composite Enterprise Part 3. Network Chapter 11 Knowledge Management

Build or Buy Decision In-house development In-house development with consulting support Chapter 11 Knowledge Management

Build or Buy Decision Solution from consulting company Development by end users themselves Out-of-the-box solution Chapter 11 Knowledge Management

Build or Buy Decision Off-the-shelf solution Off-the-shelf solution integrated through an intranet Chapter 11 Knowledge Management

User Interface Consideration Chapter 11 Knowledge Management

Network oriented view of KM system Chapter 11 Knowledge Management

Knowledge Management KM and IT architecture KMS IT Infrastructure Chapter 11 Knowledge Management

The end.

Discussion Group Chapter 8 1. What is Knowledge in your company? 2. Tagging attributed for your knowledge Content. (Activity, Domain, Form, Type, Product/Service, Time, Location) p.28-31. 3. Define what are pull technology and push technology in your KM system. p. 7 Chapter 11 Knowledge Management