ระหว่างวันที่ ตุลาคม 2556 โรงแรม D-Beach พัทยา จ.ชลบุรี

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
Advertisements

John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
INTERNATIONAL EDITION
โดย DR. LUIS MARIA CALINGO โครงการต่อยอดคุณภาพการศึกษาเพื่อการดำเนินการที่เป็นเลิศ หลักการพัฒนาคุณภาพตาม เกณฑ์คุณภาพการศึกษาเพื่อ การดำเนินการที่เป็นเลิศ.
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Lesson Plan Cherdsak Iramaneerat Department of Surgery
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Braille OCR Mobile Application
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
Human Resource Management
General Management & Leadership
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
COMMUNICATION IN BUSINESS
Marketing to Business.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
Helping you make better treatment decisions for your patients.
แนวทางผลิตบัณฑิตแพทย์รามาธิบดี
Positive Accounting Theory
Analyzing Marketing Situation
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
Project Management Wathana Yeunyong, Ph.D..
Problem with Subjunctive Verbs Some verbs and noun require a subjunctive. A subjunctive is a change in the usual form of the verb. It is often a verb word.
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
Chapter 2 Knowledge Management in Organization SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.
8/3/2014The Realities of software Testing1 Software testing Realities What is the realities of software testing Why does the software testing not complete.
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
Information Systems Opportunities and Challenges
(3-0-3) Entrepreneurship INTRODUCTION TO BUSINESS OPERATION A.J. Pongsada Chaleomklin Rajabhat NakhonPathom University 11/6/2008 By.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
ByMr. Teera Werathamsathit Vice President – Human Resources Shin Corporation Plc. How to Deal With Change and Dynamism in Organisation.
Research Strategy & Implementation
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
8 Identifying Market Segments and Targets
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Right think What it should be?
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
Chapter 3 Simple Supervised learning
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
Dr. Nongluck Manowaluilou Business & Computer Education Kasetsart UniversityNovember 11, 2009 Nongluck Manowaluilou, 2009.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
ชัยเมศร์ อมรพลสมบูรณ์
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
ตอนที่ 4: เคลื่อนไปกับของประทานของท่าน Part 4: Flowing In Your Gift
The management of change Changes in work patterns and jobs
Soroptimist International
<insert problem title>
Extreme Programming Explained: Embrace Change
STRATEGIES FOR SUCCESS
ใบสำเนางานนำเสนอ:

ระหว่างวันที่ 24-26 ตุลาคม 2556 โรงแรม D-Beach พัทยา จ.ชลบุรี โครงการประชุมสัมมนาถ่ายทอดนโยบายของมหาวิทยาลัยสู่ ผู้บริหารระดับหัวหน้าภาควิชา สาขาวิชา “70 ปี มหาวิทยาลัยศิลปากร: โอกาสและศักยภาพ ในการเป็นผู้นำในประชาคมอาเซียน” ระหว่างวันที่ 24-26 ตุลาคม 2556 โรงแรม D-Beach พัทยา จ.ชลบุรี ชัยณรงค์ อินทรมีทรัพย์ 24 ตุลาคม 2556

ชัยณรงค์ อินทรมีทรัพย์ สภาวะแย่งชิง Talent ในระดับโลกและอาเซียน ต่อ การเติบโตหรือการล่มสลายขององค์กร โดย ชัยณรงค์ อินทรมีทรัพย์ CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 2 2

Economic Forces Create More Change in Organizations Integration Across Nations Maturation of Markets in the Developed Countries Technological Change The Globalization of markets and Competition More hazards More Opportunities More Large Scale Change in Organizations Source: John P. Kotter CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 3

CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 4

CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited

CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 6

Developed Countries – services a strong share of GDP Agriculture 1% Industry 24% Services 75% CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 7

CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 8

CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 9

CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 10

CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 11

CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 12

CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 13

CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited

ที่มาของ Competency ข้อมูลความรู้ที่บุคคล มีในสาขาต่างๆ ความเชี่ยวชาญ ชำนาญพิเศษในด้านต่างๆ องค์ความรู้ และทักษะต่างๆ บทบาทที่แสดงออกต่อสังคม (Social Role) ภาพลักษณ์ภายใน (Self-Image) อุปนิสัย (Traits) แรงผลักดันเบื้องลึก (Motives) บทบาทที่บุคคลแสดงออกต่อผู้อื่น ความรู้สึกนึกคิดเกี่ยวกับเอกลักษณ์ และคุณค่าของตน จินตนาการแนวโน้มวิธีคิดวิธีปฏิบัติ อันเป็นไปโดยธรรมชาติของบุคคล ความเคยชิน พฤติกรรมซ้ำๆ ในรูปแบบใดรูปแบบหนึ่ง โมเดลภูเขาน้ำแข็ง (Iceberg Model) David McClellan CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 15

การที่บุคคลจะมีพฤติกรรมในการทำงานอย่างไรขึ้นอยู่กับคุณลักษณะที่บุคคลมีอยู่ ซึ่งอธิบายในตัวแบบภูเขาน้ำแข็ง คือทั้งความรู้ ทักษะ/ความสามารถ (ส่วนที่อยู่เหนือน้ำ) และคุณลักษณะอื่นๆ (ส่วนที่อยู่ใต้น้ำ) ของบุคคลนั้นๆ เช่น บุคคลที่แสดงพฤติกรรมของการทำงานให้มีประสิทธิภาพดียิ่งขึ้น เพราะเขามีความรู้ ทักษะที่จะทำเช่นนั้นได้ และมีคุณลักษณะของความมุ่งมั่นที่จะประสบความสำเร็จเป็นสิ่งผลักดันให้มีพฤติกรรมเช่นที่ว่านั้น บุคคลที่ขาดความรู้ และทักษะจะไม่สามารถทำงานได้ แต่บุคคลที่มีความรู้ และทักษะ แต่ขาดคุณลักษณะความมุ่งมั่นที่จะประสบความสำเร็จก็อาจไม่แสดงพฤติกรรมของการทำงานให้มีประสิทธิภาพดียิ่งขึ้น เป็นต้น CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited

Self Competence Skill Knowledge Self-image Social Role Value Traits Personality Drive Motive CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 17

Expected Competency for Executives Skills and Attributes Knowledge Achievement Drive Customer-oriented Decisive Change Leader Risk Taker Integrity Communication Skills Stress Tolerance Motivation Skills Interpersonal Skills Ethical Problem Solver Intellectual Passionate Functional Knowledge Industrial Knowledge English Fluency Computer Literacy Education – Any field CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 18

Competency Model Attributes, Skills & Knowledge Innate Talents Attributes Skills Knowledge Learned Talents CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 19

Competency Model Attributes Skills Knowledge 1 Analytical Capacity 1.1 Verbal Reasoning 1.2 Numerical Reasoning 1.3 Creative Thinking 1.4 Learning Capacity 2 Results Orientation 2.1 Achievement Drive 2.2 Concern for Quality 2.3 Decision Making 3 Personal Style 3.1 Empathy 3.2 Integrity/Values 3.3 Adaptability 3.4 Stress Tolerance 4 Communication 4.1 Interpersonal 4.2 Presentation 4.3 Negotiation 4.4 Networking 5 Project/People Management 5.1 Organization/Planning 5.2 Delegating 5.3 Leadership 5.4 Motivating Others 5.5 Conflict Resolution 6 Functional 6.1 Software Engineering 6.2 Finance/Accounting 6.3 Human Resource 6.4 Training & Development 6.5 Sales/Marketing 6.6 Operations/Production 7 Business Concepts 7.1 Knowledge of Industry 7.2 Customer Service 7.3 Organization Awareness 7.4 Commercial 7.5 Computer Literacy CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 20

Smart Hard Working Get Things Done Bill Gates’ Ideal Candidates Attributes 1 Analytical Capacity 1.1 Verbal Reasoning 1.2 Numerical Reasoning 1.3 Creative Thinking 1.4 Learning Capacity 2 Results Orientation 2.1 Achievement Drive 2.2 Concern for Quality 2.3 Decision Making 3 Personal Style 3.1 Empathy 3.2 Integrity/Values 3.3 Adaptability 3.4 Stress Tolerance Smart Get Things Done Hard Working CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 21

ความสัมพันธ์ระหว่างคุณลักษณะของบุคคล สมรรถนะและผลงาน สมรรถนะ 1 สมรรถนะ 2 สมรรถนะ 3 สมรรถนะ 4 สมรรถนะ 5 คุณลักษณะของบุคคล องค์ความรู้ และทักษะต่างๆ บทบาทที่แสดงออกต่อสังคม (Social Role) ภาพลักษณ์ภายใน (Self-Image) อุปนิสัย (Traits) แรงผลักดันเบื้องลึก (Motives) พฤติกรรม ผลงาน CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 22

Employee Engagement Distribution Levels of Core Competencies Employee Engagement Distribution Achievement Drive Analytical Capacity Integrity Initiative Teamwork Corporate Understanding/ Awareness of Mission and Objectives CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 23

Source: Boyden World Corporation Forum 2009 Survey says … People Black Belt 93% Master Mobilizer 84% Visionary 81% Contextual Chameleon 78% Intellectual Grunt 76% Humility 70% Solid as a Rock 69% Unbridled Energy 60% Source: Boyden World Corporation Forum 2009 CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 24

People “Black Belt” “No one has failed offshore because of a lack of technical skills.” “The mark of a ‘globally literate’ leader is their ability to build trust in the way different societies trust it.” CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 25

Visionary “The global leader must know which direction and which opportunities will take the company where he/she wants to go and ‘take us to places we’ve never been before.’” CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 26

Contextual Chameleon “Global leaders resemble chameleons as they move from culture to culture… they are zigzag people who switch the angle of their point of view from one cycle to the next … their ability to change, adapt and truly embrace what helps them piece together the complexity and master the chaos.” CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 27

Intellectual Grunt “I’ve got 7 major competitors from 5 different countries; 42 suppliers with different currencies; local customers in every region of the world that want services tailored to their needs. I’ve never dealt with anything like this before.” CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 28

Humility “The danger lies more in the conspiracy of ignorance and arrogance that put our own values and behavior at the center of the universe.” “Attitude is ‘not that we know’ but what we need to learn.” CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 29

Solid As A Rock “We aim to respect people and their cultures, but if their rules aren’t in the best interest of the customer, we have to change them… what guides us is Motorola’s uncompromising universals: integrity, customer satisfaction striving to be best of class and respect of people’s dignity.” “90% of leadership is process, 10% is strategy. Of the 10%, 2% is analysis, and 8% is having the guts to make the tough decisions.” CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 30

Unbridled Energy The new workday is 24/7 It’s 3 a.m. in New York City – but you’re meeting with a client in Bangkok. Learn to be ‘on’ under any conditions. Maintain an executive disposition no matter what CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 31

Conclusion A more complex economy demands more sophisticated talent with a global acumen, multi-cultural understanding, technological literacy, entrepreneurial skills and the ability to manage increasingly delayered organisations. The emergence of efficient capital markets has enabled the rise of small and medium sized companies putting them in a position to compete with large companies for the same talent. Job mobility is high – number of companies individuals belong to during their working life in increasing. Success is about being adaptive – that requires constant new thinking and in part therefore new talent. CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 32

ข้อเสนอทางออกของระบบการศึกษาไทย โดยอาศัยตัวแบบ (Model) ของ Alvin Toffler จาก Harvard University Boyden Associates (Thailand) Limited 33

ความเร็วเชิงเปรียบเทียบของ Alvin & Heidi Toffler ใน Revolutionary Wealth (2006) “ความเร็วเชิงเปรียบเทียบ” ในการขับเคลื่อนไปข้างหน้าสู่เศรษฐกิจและสังคม ฐานความรู้ในอนาคตของกลุ่มก้อนต่างๆ ในสังคม ธุรกิจที่มีนวัตกรรม 100 ไมล์ต่อชั่วโมง กลุ่มองค์กรภาคประชาชน 90 ไมล์ต่อชั่วโมง ครอบครัวในสหรัฐ 60 ไมล์ต่อชั่วโมง สหภาพแรงงาน 30 ไมล์ต่อชั่วโมง ราชการ 25 ไมล์ต่อชั่วโมง การศึกษา 10 ไมล์ต่อชั่วโมง สหประชาชาติ 5 ไมล์ต่อชั่วโมง การเมืองสหรัฐ 3 ไมล์ต่อชั่วโมง การบังคับใช้กฎหมาย 1 ไมล์ต่อชั่วโมง CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited

Leading strategic change Boyden Associates (Thailand) Limited 35

CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 36

BOYDEN ASSOCIATES (THAILAND) LIMITED Chainarong Indharameesup BOYDEN ASSOCIATES (THAILAND) LIMITED __________________________________________________________________________________________________________________________ 17 Fl., M Thai Tower, 87 All Seasons Place, Wireless Rd., Lumpini, Pathumwan, Bangkok 10330 Telephone: 0 2654 0760 Fax: 0 2654 0766 www.boyden.com October 24, 2013 CSN/Boyden Associates (Thailand) Limited 37