A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Advertisements

E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
INTRODUCTION •What is Going Green? •Going Green is a Club initiative to encourage Members and staff alike to be considerate about how we use our resources.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Pranom Buppasiri 8th April 2011
L/O/G/O. •PariyapornPisutsinNo.3 •PitchayaPattamapornpongNo.6 •AtthitayaThipsukhumNo.8 Class 4/4 Mahidol Wittayanusorn School •PariyapornPisutsinNo.3.
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Educational Objectives
Lesson Plan Cherdsak Iramaneerat Department of Surgery
Master of Science Program in Knowledge Management k. Chalermpon College of Arts, Media and Technology After Action Review (AAR)
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
นางสาวอุทัยวรรณ ชัยมงคล กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาต่างประเทศ
Chapter 9 : Designing Approach
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
การอบรมเชิงปฏิบัติการเรื่อง “การสร้างข้อสอบ OSCE”
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
Do Research Prabhas Chongstitvatana Chulalongkorn University 13 September 2013
Helping you make better treatment decisions for your patients.
How ใช้ถามเกี่ยวกับอาการ ( manner ) การคมนาคม และการขนส่ง How can I get to the police station ? By taking the white bus. How did she walk ? slowly.
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
A product of Project CENTRAL, 2004 The Action Research Process Sponsored by Project CENTRAL A Project of the Florida Department of Education In Collaboration.
Problem with Subjunctive Verbs Some verbs and noun require a subjunctive. A subjunctive is a change in the usual form of the verb. It is often a verb word.
MK380 Marketing Information System
Asst.Prof. Dr.Surasak Mungsing
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
8/3/2014The Realities of software Testing1 Software testing Realities What is the realities of software testing Why does the software testing not complete.
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
Research Problem Research Question Research Hypothesis
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Algorithm Efficiency There are often many approaches (algorithms) to solve a problem. How do we choose between them? At the heart of computer program.
วิธีการ Auto ship.
Mini KM.
Introduction to Earned Value Analysis.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
เรียนคำศัพท์ 11 Days of the Week
จัดทำโดย นางสาวทิพยรัตน์ กำลังมาก เลขที่ 19 นางสาวปัญณิศา ป้องขันธ์ เลขที่ 26 นางสาวพรวษาทวีกุล เลขที่ 27 นางสาววลัยลักษณ์ ขวัญคุ้ม เลขที่ 34 นางสาวอมรรัตน์
ผัก. หน่อไม้ ฝรั่ง กะหล่ำ ปลี แค รอท กะหล่ำ ดอก.
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Chapter 3 Simple Supervised learning
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
Bitcoin Mining. Hello, I’m Pawaris and I love Bitcoin.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
Establishing a Culture of Achievement: Multiliteracies in the ELT Classroom Session #2: 27 July 2012.
How do scientists think and find( พบ ) answers?.
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
คิดไว สรุปไว ด้วย MIND MAP ยินดีต้อนรับผู้เข้าร่วมสัมมนาหลักสูตร
การนำผลการประเมิน ไปพัฒนาคุณภาพการศึกษา
I WISH YOU A GREAT DAY! ฉันขอให้คุณ มีความสุขมากๆในวันนี้ นะคะ!
We Are Different, and Yet the Same
Pogo Ball Bouncing Craze & Challenge!
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
The management of change Changes in work patterns and jobs
บทที่ 2 การวัด.
Medical Communication/Counseling Training for the “Trainers” คณะแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ ธันวาคม 2558.
โครงการสัมมนาเชิงปฏิบัติการบูรณาการภาครัฐและเอกชนในการจัดยุทธศาสตร์เศรษฐกิจภาคตะวันออก This template can be used as a starter file to give updates for.
Soroptimist International
Elements of a Short Story
<insert problem title>
STRATEGIES FOR SUCCESS
Studio 7. Practicing Problem Formulation
ใบสำเนางานนำเสนอ:

A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d เสาร์ที่ 2 กุมภาพันธ์ 2551 เวลา น. ณ ห้องบอลรูม ศูนย์การประชุมแห่งชาติ สิริกิติ์ กรุงเทพมหานคร Understanding by Design อาทิตย์ที่ 17 กุมภาพันธ์ 2551 ณ โรงแรมแม็กซ์ กรุงเทพมหานคร 7/13/20141 อ. ดร. เกษมรัสมิ์ วิวิตรกุลเกษม

บรรยากาศภายในห้อง บอลรูม ศูนย์การประชุมแห่งชาติ สิริกิติ์ 7/13/20142 อ. ดร. เกษมรัสมิ์ วิวิตรกุลเกษม

1. Introduction to Understanding By design 2. The “Backward design” Instructional design model 3. Big Picture of Design Approach 4. The Six Facets of Understanding A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d ประเด็นของเนื้อหา สำคัญ คือ 7/13/20143 อ. ดร. เกษมรัสมิ์ วิวิตรกุลเกษม

1. Introduction to Understanding By design What is understanding? How do you know when learners “got it”? What’s the difference between “getting it” and mere accurate recall of what was taught? What does understanding as a goal require of our “designs” - our planning? How do we teach, and assess for understanding by design? 7/13/20144 อ. ดร. เกษมรัสมิ์ วิวิตรกุลเกษม

Backward design from understanding Content mastery is NOT the long-term goal of curriculum and instruction: The ability to use content, wisely and effectively, is the long-term goal. จุดเน้น “backward design” จุดเน้น “understanding” To solve common lesson planning weaknesses Making sense of facts and skills via big ideas and transfer of learning 7/13/20145 อ. ดร. เกษมรัสมิ์ วิวิตรกุลเกษม

2. The “Backward design” Instructional design model Backward design logic Stage 1: If the desired results are for learners to… Stage 2: then you will need evidence of the student’s ability to… Stage 3: so, the learning activities must prepare students for… KEY: 3 Stages of (“Backward”)Design Identify desired accomplishments Determine acceptable evidence Plan learning experiences & instruction 7/13/20146 อ. ดร. เกษมรัสมิ์ วิวิตรกุลเกษม

3. Big Picture (Idea) of Design Approach UbD big IdeaWhy important? If not… Plans need to be wellAimless activity & aligned to be effectivecoverage It is the essence of Students fail to apply, understanding and poor results on tests the point of schooling that’s how transferLearning is fragmented happens, makes more difficult, less learning more engaging connected that’s what is mostYou lose many kids engaging and invitingover time Backward design Transfer as goal Focus on big ideas Meaningful learning 7/13/20147 อ. ดร. เกษมรัสมิ์ วิวิตรกุลเกษม

4. The Six Facets of Understanding You really understand when you can: explain, support, defend your views interpret, find patterns apply & adapt see from different perspectives show empathy reveal self-understanding 7/13/20148 อ. ดร. เกษมรัสมิ์ วิวิตรกุลเกษม

Learning for Understanding Acquire Transfer Make Meaning Effective units of study balance these three goals 7/13/20149 อ. ดร. เกษมรัสมิ์ วิวิตรกุลเกษม

Stage 1 Stage 2 Stage 3 If the desired result is for learners to… Desired Results then, you need evidence that the student can… Assessment Evidence then, the learning activities need to… Learning Plan The logic of “Backward design” 7/13/ อ. ดร. เกษมรัสมิ์ วิวิตรกุลเกษม

UBD Template Stage 1: Desired Results Stage 2: Assessment Evidence Stage 3: Learning Plan Performance Task (s): Other Evidence: Established goal (s): Understanding (S):Essential Question (S): Students will understand that… Students will know… Students will be able to… Learning Activities: 7/13/ อ. ดร. เกษมรัสมิ์ วิวิตรกุลเกษม

“Big Ideas” Topic conceptsthemes Issues/debatesproblems/challenges processes paradoxes theories assumptions/perspectives 7/13/ อ. ดร. เกษมรัสมิ์ วิวิตรกุลเกษม

Summary of good design... Clear goals and explicit performance requirements Models and modeling provided A genuine challenge/problem frames work that stretches you-real, meaningful work Lots of focused practice, feedback and opportunities to use it Trial and error, reflection and adjustment are expected, encourage and designed in The teacher is more of a facilitator, coach There is a safe, supportive environment of risk-taking Designed in variety, choice and attention to difference A good mix of a collaboration/solo work Immersion, active, multi………………… 7/13/ อ. ดร. เกษมรัสมิ์ วิวิตรกุลเกษม