Marketing of Service LESSON 9. Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Payap Dummy Company ; PDC
Advertisements

ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
Accounting and ERP Software by Crystal Software Group
KHONKAEN FISHING NET FACTORY
1 Web Services for Business Database II Business Database
INTERNATIONAL EDITION
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
11 November 2010Logistics Asia Dusit Nontanakorn Chairman, Thai Chamber of Commerce and The Board of Trade of Thailand 11 Nov 2010 Human Capital.
Human Resource Management
Brand Management Process
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
Expenses (ค่าใช้จ่าย)
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Distribution and Pricing Strategy
Marketing to Business.
Media Creativity for Advertising Public Relations
Seminar in Information Technology I
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
โปรแกรมการส่ง Tele-pathology ไปยังคอมพิวเตอร์ ส่วนบุคคลของแพทย์ผ่านทางเครือข่ายโรงพยาบาล (The Tele-pathology delivered to physician’s personal computer.
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Integrated Manufacturing Systems การเชื่อมโยงระบบการผลิต
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
MB 572 Differentiation and Marketing Innovation
Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya 1 Chapter XI Information Technology in Retailing Business By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Marketing Department Business.
Consumer Behavior, Market Research, and Advertisement
Strategic Brand Communication Campaigns
10th Edition. CARL S. WARREN JAME M. REEVEJONATHAN E.DUCHAC.
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Information System Lecture 2 Apirada Thadadech
Knowledge Audit and Analysis
Information Systems Opportunities and Challenges
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร. ธนสุวิทย์ ทับหิรัญรักษ์
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
11 เศรษฐกิจเอเชียมีศักยภาพการเติบโตในระดับสูง ยูโรโซน ญี่ปุ่น สหรัฐฯ เอเชีย ไม่รวมญี่ปุ่น ละตินอเมริกา Source: IMF’s World Economic Outlook (October 2012),
Kulachatrakul. Na Ayudhaya 1 Chapter V-VI Product & Inventory Management By Aj-Kulachatr Chatrakul Na Ayudhaya Mareketing Department Business Administration.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
8 Identifying Market Segments and Targets
ดร. นิลสุวรรณ ลีลารัศมี รองเลขาธิการ สภาอุตสาหกรรมแห่งประเทศไทย
How community involve in TB detection and care ยุทธิชัย เกษตร เจริญ พบ. นายแพทย์ ทรงคุณวุฒิ ผอ. สำนักวัณ โรค ( การสัมมนาวิชาการระดับชาติ ประจำปี 2553 กรมควบคุมโรค.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Functional Strategies
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
Introducing Balanced Scorecard.
Porter’s Value Chain Analysis Model
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
Marketing Concept วิวัฒนาการของแนวความคิดทางการตลาด แบ่งได้ 5 แนว
บทที่ 9 กลยุทธ์ราคา (Pricing Strategy)
CEPS-ECRI, Place du Congrès, 1000 Brussels
ผลิตภัณฑ์กรมอนามัย (10 Product Champion)
การพัฒนาเครือข่ายสุขภาพระดับอำเภอ (DHS) จังหวัดเพชรบุรี ปี 2558
Case Study: Four Golden Brothers Painting
Animal Health Science ( )
Origin Group Present.
การจัดการตลาดสำหรับการท่องเที่ยวเชิงสุขภาพ
Ensure we continue to maintain this improved consistency
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Marketing of Service LESSON 9

Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.

แบ่งออกเป็น 2 ลักษณะ  Services are the main purpose of a transaction  Services are the supplementary to support the sales of goods and the services

Characteristics of services  Intangible –Visualization –Association –Physical Representation

 Inseperability  Heterogeneity  Perishability and Fluctuating Demand

Classification of services  Housing  Household Operations  Entertainment and Recreation  Personal Care  Medical and Health Care  Private services  Security  Banking and Financial Services  Transportation  Communication

Marketing Mix for Services  Selecting Target Market ตลาดท่องเที่ยว นักท่องเที่ยว ( เชื้อชาติ, อายุ, รายได้ของนักท่องเที่ยว ) กำหนด - รายการท่องเที่ยว - ราคาของรายการ - รายละเอียด ต่างชาติ ในชาติ

Product Planing  Services Offering  Services Mix Strategies  Services Features  Service Quality

Pricing Strategies  พื้นฐานของต้นทุนในการผลิตบริการ และความเต็มใจจะจ่ายของลูกค้า  กลยุทธ์การลดราคา  นโยบายราคายืดหยุ่น  กำหนดราคาเดียว

Distribution System  Direct marketing channel  Physical Distribution

Promotion Strategies  Advertising  Sales Promotion