ผู้จัดการฝ่ายขายในฐานะผู้นำ (Sales Manager)

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผู้จัดการฝ่ายขายในฐานะผู้นำ (Sales Manager)
Advertisements

Foundations of Management Understanding
Performance Management and appraisal systems
Company LOGO Management Skills for New Managers on October วิทยากร อ. ประสานศักดิ์ สุวรรณโพธิพระ บรรยายภาษาไทย.
ความต้องการของมนุษย์ไม่มีที่สิ้นสุด ปัจจัยใดที่ได้รับการตอบสนองแล้ว ความต้องการในปัจจัยนั้นจะหมดไป มนุษย์มีความต้องการ (Need) ความต้องการของมนุษย์เป็นลำดับขั้น.
ข้อสรุปหลักสูตรการอบรมการผลิต รายการเด็ก TV4Kids.
2 ตาม พ. ร. บ. ระเบียบข้าราชการ พลเรือน พ. ศ ******************* กำหนดให้ อ. ก. พ. กระทรวง เป็นผู้พิจารณากำหนดตำแหน่ง ตามหลักเกณฑ์ และเงื่อนไข ที่
บทที่ 3 การบริหารพนักงานขาย
โดย... กอง บริหารงาน บุคคล วันพุธที่ 12 พฤษภาคม พ. ศ ณ ห้อง ประชุมสภาชั้น 4 อาคารทีปวิชญ์
ตัวแบบพฤติกรรมผู้บริโภค (Model of Consumer Behavior)
คำถามตามเกณฑ์ PMQA:105คำถาม หมวด1 12คำถาม.
กติกามารยาทบนเครือข่ายสังคม ออนไลน์. กิจกรรมที่ ๓ กติกาพื้นฐานในการ ใช้ไอซีที
การฝึกอบรมและพัฒนาพนักงานขาย
การวางแผนเชิงกลยุทธ์ของธุรกิจ (Business Strategic Planning)
หลักการตลาด บทที่ 1 บทนำ
การตลาดในธุรกิจยุคปัจจุบัน (Marketing in the Present Business)
(Principles of marketing)
บทที่ 6 การจัดการองค์การ.
Chapter I พฤติกรรมผู้บริโภค.
ระบบคุ้มครองผู้บริโภค ด้านสุขภาพ (ปรับปรุง )
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
ทางบริษัทแพสคอนส์ได้จัดหลักสูตรอบรมสัมมนา Effective Outsource Supplier Management ในวัน ศุกร์ที่ 24 กรกฎาคม 2558 ที่ โรงแรม ลันตา รีสอร์ท ( รัชดาภิเษก.
การประเมินผลโครงการ คป สอ. เกาะช้าง ปี การดำเนินงาน 1. แต่งตั้งคณะกรรมการ ประธาน คปสอ. เกาะช้าง ประธาน คณะกรรมการ ผอ. รพ. เกาะช้างรองประธาน เลขานุการผู้รับผิดชอบงาน.
ประเภทของ CRM. OPERATIONAL CRM เป็น CRM ที่ให้การสนับสนุนแก่กระบวนการธุรกิจ ที่เป็น “FRONT OFFICE” ต่างๆ อาทิ การขาย การตลาด และการ ให้บริการ SALES FORCE.
การจัดทำหลักสูตร พัฒนาหัวหน้างาน เพื่อรองรับประชาคม เศรษฐกิจอาเซียน.
ความขัดแย้ง-การเปลี่ยนแปลง- การสร้างทีมงาน และภาวะผู้นำของผู้บริหาร : กรอบคิดเพื่อนำไปสู่การปฏิบัติ รองศาสตราจารย์ ดร.ภาณุวัฒน์ ภักดีวงศ์ ภาควิชาบริหารและพัฒนาการศึกษา.
การแพร่กระจายนวัตกรรม Diffusion of Innovation
การวิเคราะห์งาน บทที่ 4. ผศ.ดร.จันทร์เพ็ญ มีนคร.
ระบบ ISO 9001:2015 สำหรับธุรกิจบริหารจัดการเรือ
ความหมายของการจัดการ
PCT / ระบบสำคัญ : ใช้ Cycle of Learning ในการหมุน PDSA
วิชา การบริหารทางการตลาด (MKT 3202)
แบบฟอร์มที่ 2 ลักษณะสำคัญขององค์การ
การวิเคราะห์งาน และ การออกแบบงาน
ดร.ณัฐวัฒน์ นิปกากร, DMS. Excellence Training Institution
บทที่ 8 การควบคุมโครงการ
การประเมินผลการปฏิบัติงาน
ผู้จัดการเกษตรแปลงใหญ่
บทบาทอำนาจหน้าที่ตรวจสอบภายใน
ฝ่ายการดำเนินงานในโรงแรม
นโยบายการขับเคลื่อน การสร้างเสริมความรอบรู้ด้านสุขภาพของคนไทย ยุค 4.0
การเรียนรู้ในศตวรรษที่ ๒๑
การบริหารโครงการซอฟต์แวร์
การจัดการศูนย์สารสนเทศ
การจัดองค์กรฝ่ายขาย MGEN313 Sales Management การบริหารงานขาย Department of Marketing Bangkok University- MGEN313.
MGT 228 การจัดการสมัยใหม่ บทที่ 3 สภาพแวดล้อมของการจัดการธุรกิจ
วิชา พฤติกรรมผู้บริโภค
บทบาทหน้าของฝ่าย HR ในงานพัฒนาบุคคลและฝึกอบรม
บทที่ 4 หลักทฤษฎีและปฏิบัติการธุรกิจ ผศ.ญาลดา พรประเสริฐ
การบริหารจัดการองค์การ
การดูแลผู้สูงอายุระยะยาว ในบริบทกรมแพทย์ทหารเรือ
การบริหารเชิงกลยุทธ์ (Strategic Management)
เราคือ ‘One PPG’ We protect and beautify the world วัตถุประสงค์ของเรา
แบบฟอร์มที่ 2 ลักษณะสำคัญขององค์การ
วิชา การบริหารทางการตลาด (MKT 3202)
วิชา การบริหารทางการตลาด (MKT 3202)
การจัดการตลาดอย่างสร้างสรรค์ด้วย 7Ps
การบริหารจัดการ เชิงสถานการณ์ (Situaional Management)
การจัดการศูนย์สารสนเทศ หน่วยที่ 5
บริษัทแพสคอนส์ได้จัดหลักสูตรอบรมสัมมนา Strategic Thinking for the Leaders ในวัน ศุกร์ ที่ 19 มิถุนายน 2558 ที่ โรงแรมลันตานา รีสอร์ท รัชดา เวลาสัมมนา.
การบริหารจัดการ เชิงสถานการณ์ (Situaional Management)
Supply Chain Management
สถานการณ์เด็กไทยในปัจจุบัน
การจัดการความรู้ สำนักชลประทานที่ 15
อ. อรนพัฒน์ เหมือนเผ่าพงษ์ สาขาวิชาการจัดการโรงแรมและธุรกิจที่พัก
บทบาทหน้าของฝ่าย HR ในงานพัฒนาบุคคลและฝึกอบรม
ลักษณะของกฎหมายระหว่างประเทศ อ.ดร. นวพร เสนีย์วงศ์ ณ อยุธยา
จริยธรรม (Ethics) คืออะไร
การบริหารความเสี่ยง (Enterprise Risk Management)
เอกสารประกอบการบรรยาย การประชุมเชิงปฎิบัติการ การจัดทำแผนฯ
ใบสำเนางานนำเสนอ:

ผู้จัดการฝ่ายขายในฐานะผู้นำ (Sales Manager) MGEN 313 Department of Marketing Bangkok university Marketing, Bangkok University

Marketing, Bangkok University ผู้จัดการ(Manager) 1. บุคคลที่ประกอบภารกิจการจัดการ โดยจะมีอำนาจเหนือผู้อื่นหรือไม่ก็ตาม แต่งานของเขาจะมีผลกระทบต่อบุคคลอื่นในองค์การ 2. บุคคลที่รับผิดชอบผลงานของบุคคลอื่น ซึ่งมีกำลังและอำนาจ รวมไปถึงการกระจายงานจากบนลงล่าง(Integrating downward) Marketing, Bangkok University

ทักษะและความชำนาญของผู้จัดการ ความคิด(Conceptual skill) มนุษยสัมพันธ์(Human relation skill) เทคนิค(Technical skill) Marketing, Bangkok University

ระดับทักษะของความชำนาญ ความคิด มนุษยสัมพันธ์ เทคนิค การจัดการ การจัดการ การจัดการ ขั้นต้น ขั้นกลาง ขั้นสูง Marketing, Bangkok University

ตำแหน่งงานของฝ่ายบริหารงานขาย ผอ./ผจก.ฝ่ายขาย(Sales Manager) ผู้จัดการขายภาค (Regional/District sales manager) ผจก.แผนกขาย(Division sales manager) หัวหน้าหน่วยขาย(Sales Supervisor) Third-line Second-line First-line Marketing, Bangkok University

ผู้จัดการฝ่ายขาย(Sales Manager) วางโปรแกรมการขาย จัดองค์การขาย บริหารบุคคลในแผนกขาย ติดต่อสื่อสาร และสร้างความสัมพันธ์ภายในและนอกองค์กร สร้างมาตรฐานการควบคุม Marketing, Bangkok University

Marketing, Bangkok University ผู้จัดการขายภาค เป็นตำแหน่งที่แบ่งตามพื้นที่ภูมิภาคหรืออาณาเขตการขาย ปกครองดูแลพนักงานขายในอาณาเขตของตน สร้างมาตรฐานการควบคุม บริหารงานภายในอาณาเขต ติดต่อสื่อสาร Marketing, Bangkok University

ตำแหน่งงานของฝ่ายบริหารงานขาย ผู้จัดการแผนกขาย ดูแลพนักงานขาย อาจแบ่งตามผลิตภัณฑ์เพื่อดูแลพนักงานขายในแต่ละผลิตภัณฑ์ก็ได้ หัวหน้าหน่วยขาย ควบคุมและดูแลพร้อมทั้งให้คำปรึกษาแก่พนักงานขาย ติดต่อสื่อสาร Marketing, Bangkok University

Sales Management Model Describing the Personal Selling Function Defining the Strategic Role of the Sales Function Developing the Sales Force Directing the Sales Force Determining Sales Force Effectiveness and Performance

หน้าที่และความรับผิดชอบของผู้บริหารงานขาย ภารกิจประจำ จูงใจ วางแผน จัดระบบ ประสานงาน ควบคุมพนง.ขาย พัฒนาบุคคล สร้างสัมพันธ์กับลูกค้า ตัดสินใจ เจรจาต่อรอง สื่อความหมาย ให้คำแนะนำ/ ปรึกษา กำหนดแนวทาง Marketing, Bangkok University

คุณสมบัติของผู้บริหารงานขาย แนวความคิดในการบริหาร การจัดงานอย่างมีหลักเกณฑ์ การสร้างบรรยากาศการจูงใจ การจัดระบบในองค์การ ประสิทธิภาพในการจัดการ เทคนิคในการบริหาร เทคนิคในการตัดสินใจ พฤติกรรมศาสตร์ การบริหารงานบุคคล การบริหารตามวัตถุประสงค์ การรักษาระดับแรงจูงใจ หน้าที่ในการจัดการ กลยุทธ์ การเข้าถึง Marketing, Bangkok University

การประเมินผลงานผู้บริหารงานขาย เชิงปริมาณ ยอดขาย, จำนวนลูกค้า, อัตราเข้าออกของพนักงานขาย, จำนวนพนักงานขายที่ขายสินค้าได้ตามเป้าหมาย ฯลฯ เชิงคุณภาพ ความสามารถในการจัดการ ความสามารถประจำตัว ความสามารถในการปฏิบัติการ Marketing, Bangkok University

ภาวะผู้นำ (Leadership) MGEN 313 Department of Marketing Bangkok University Marketing, Bangkok University

The Importance of Leadership An Expert’s Viewpoint: Regan Lancaster, vice president of global sales at i2 Technologies uses conventional and unconventional tactics to lead his salespeople. He offers substantial incentive-based pay and promotion opportunities. In addition, he has dressed as a superhero and staged a mock battle against competitors, motorcycled through a brick wall, and repelled down a four story building to inspire his salespeople. Action Marketing, Bangkok University

The Importance of Leadership An Expert’s Viewpoint: Result Lancaster’s leadership is paying dividends. During his first seven years at i2, revenues have increased more than 750 percent. In 2000, i2 had a record-breaking year for e-business with revenues of $1.1 billion. Marketing, Bangkok University

What is the Difference Between Leadership and Supervision? The use of influence with other people through communications processes to attain specific goals and objectives Supervision: The day-to-day control of the salesforce under routine operating conditions Marketing, Bangkok University 2

Leadership Model for Sales Management Situation Time Constraints Nature of Tasks History and Norms Needs Salespeople Other People Leadership Skills Anticipation Diagnostic Selection Communication Influence Strategy Communications Mechanisms Power Sales Manager Goals & Objectives Individual Organizational Sales Manager’s Effectiveness Marketing, Bangkok University 6

อำนาจ(Power)และอิทธิพล(Influence) คือความสามารถที่จะเสริมสร้างอิทธิพล อิทธิพล(Influence) คือการปฏิบัติการหรือทำเป็นตัวอย่าง ที่เป็นต้นเหตุให้เกิดการเปลี่ยนแปลงพฤติกรรม หรือทัศนคติของบุคคลอื่น หรือกลุ่มบุคคลได้โดยตรงหรือโดยอ้อม Marketing, Bangkok University

Marketing, Bangkok University แหล่งที่มาของอำนาจ อำนาจในการให้คุณ (Reward power) อำนาจในการให้โทษ (Coercive power) อำนาจตามกฎเกณฑ์หรือกฎหมาย (Legitimate power) อำนาจในฐานะผู้เชี่ยวชาญ (Expert power) อำนาจในการอ้างอิงหรืออ้างถึง (Reference power) Marketing, Bangkok University

อำนาจของผู้บริหารงานขาย ตระหนักได้ว่าไม่มีใครที่มีอำนาจสมบูรณ์แบบ(Absolute power) มีอำนาจแล้วไม่ใช้ หรือมีอำนาจแต่ใช้ไม่เป็น ถ่วงน้ำหนักของอำนาจ ด้วยคุณธรรม Marketing, Bangkok University

ลักษณะของผู้นำ(Leadership style) ผู้นำที่มุ่งงาน(Task oriented) ใครมีผลงานดีได้รับการตอบแทน แต่ถ้าผลงานไม่ดีจะถูกลงโทษ ใช้อำนาจ และแสวงหาผลประโยชน์เพื่องาน รวบอำนาจ รับผิดชอบเพียงผู้เดียว ตรงไปตรงมา Marketing, Bangkok University

ลักษณะของผู้นำ(Leadership style) ผู้บริหารที่มุ่งคน(Employee oriented) สามัคคีและร่วมมือกันสร้างสรรค์ผลงาน มองพนักงานขายเป็นทฤษฎี Y Team management ผลงานเป็นของพนักงานทุกคน ใช้ความสนิทสนมคุ้นเคยส่วนตัว Marketing, Bangkok University

ลักษณะของผู้นำ(Leadership style) ผู้บริหารที่มุ่งทั้งงานและคน (Middle of The road) ใช้พระเดชและพระคุณ ทุกอย่างขึ้นอยู่กับสถานการณ์ เป็นการผสมผสานทั้ง 2 วิธี Marketing, Bangkok University

ผลกระทบที่มีต่อลักษณะของผู้นำ ผู้บังคับบัญชา ตัวผู้บริหารงานขายเอง เพื่อนร่วมงาน พนักงานขาย บรรยากาศภายในองค์กร ภารกิจ Marketing, Bangkok University

Needs and Wants of Salespeople Important when coercive power is not being utilized Realize all needs and wants cannot be met Not all leadership directives need to be based on needs and wants Consider each salesperson as a unique individual Marketing, Bangkok University 9

Marketing, Bangkok University Goals and Objectives Leadership is easier when personal goals and objectives of the salespeople are consistent with those of the organization Sales managers strive to seek balance and consistency between organizational goals and their salespeople’s goals. Marketing, Bangkok University 10

Marketing, Bangkok University Leadership Skills The ability to anticipate problems The ability to seeking and obtain substantive feedback The ability to diagnose problems and opportunities Marketing, Bangkok University 11

Marketing, Bangkok University Leadership Skills The ability to select an appropriate leadership behavior and match it to the situation The ability to communicate effectively Marketing, Bangkok University 11

Communication Skills: Influence Strategies Threats (coercive power) Promises (reward power) Persuasion (expert or referent power) Relationships (referent or legitimate power) Manipulation Marketing, Bangkok University 12

Marketing, Bangkok University Coaching The continuous development of salespeople through supervisory feedback and role modeling. Suggestions for affective coaching include: Take a we approach Address only one or two problems at a time Don’t focus on criticizing poor performance, reinforce good performance Foster involvement Marketing, Bangkok University 14

Marketing, Bangkok University Coaching Recognize differences in salespeople and coach accordingly Coordinate coaching with more formal sales training Encourage continual growth and improvement Insist salespeople evaluate themselves Obtain agreement with respect to punishments and rewards Keep good records Marketing, Bangkok University

Planning and Conducting Integrative Meetings Keep technical presentations succinct Use visual aids and breakout discussion groups Keep salespeople informed of corporate strategy and their role in it Minimize operations review Marketing, Bangkok University

Planning and Conducting Integrative Meetings Set a humane schedule . . . allow time for sharing and adequate breaks Set and communicate the agenda Ask for input from the salespeople Generate excitement with contests and other rewards Marketing, Bangkok University

Problems in Leadership Conflicts of Interest Chemical Abuse and Dependency Problem Salespeople: A Disruptive Influence Lone Wolf Corporate Citizens Institutional Stars Apathetic Termination of Employment Sexual Harassment Marketing, Bangkok University 15

ธรรมะสำหรับนักบริหาร สัปปุริสธรรม หรือ ธรรมของสัตบุรุษ มี 7 ประการ ได้แก่ เป็นผู้รู้จักเหตุ เป็นผู้รู้จักผล เป็นผู้รู้จักตน เป็นผู้รู้จักประมาณ เป็นผู้รู้จักกาลเวลาอันสมควร เป็นผู้รู้จักประชุมชน เป็นผู้รู้จักเลือกบุคคล Marketing, Bangkok University

Approaches to Management Ethics Immoral Management Intentional and consistent management activity conflicting with what is moral (ethical). Exploits opportunities for corporate gain. Cut corners when it appears useful. Seeks profitability and organizational success at any price. Selfish. Management cares only about its or the company’s gain. Marketing, Bangkok University

Approaches to Management Ethics Amoral Management Management activity that is neither consistently moral or immoral . . . Decisions lie outside the sphere to which moral judgments apply. Give managers free rein. Personal ethics may apply but only if managers choose. Respond to legal mandates if caught and required to do so. Seeks profitability. Other goals are not considered. Well-Intentioned but selfish in the sense that impact on others is not considered. Marketing, Bangkok University

Approaches to Management Ethics Moral Management Management activity conforms to a standard of ethical or moral behavior. Live by sound ethical standards. Assume leadership position when ethical dilemmas arise. Enlightened self-interest. Seeks profitability within the confines of legal obedience and ethical standards Management wants to succeed but only within the confines of sound ethical precepts.

Meeting Ethical and Moral Responsibilities Sales managers should be aware of three particularly relevant types of unethical acts: Nonrole Role Failure Role Distortion. Marketing, Bangkok University

Meeting Ethical and Moral Responsibilities Type Direct Effect Examples Nonrole Against the firm Expense account cheating Embezzlement Stealing supplies Role Failure Against the firm Superficial performance appraisal Not confronting expense account cheating Palming off a poor performer with inflated praise Marketing, Bangkok University

Meeting Ethical and Moral Responsibilities Type Direct Effect Examples Role Distortion For the firm Bribery Price fixing Manipulation of suppliers Marketing, Bangkok University

The Changing World of Sales Management โลกของการเปลี่ยนแปลง Marketing, Bangkok University

A Day in a Sales Manager’s Life An Expert’s Viewpoint: Von Oliver is currently national sales manager for a division of Lockheed Martin Corp. Von’s typical day starts at 7:30 A.M. going through e-mail and prioritizing the days events. During the morning he will review reports, and spend time with his sales reps. He will have lunch with customers and spend the afternoon making sales calls with his sales reps. He spends late afternoon reconciling the days activities and setting his agenda for the next day. Action Marketing, Bangkok University

A Day in a Sales Manager’s Life An Expert’s Viewpoint: Result Von Oliver is involved in a variety of different activities. He spends much of his time interacting with individuals, especially salespeople and customers. But, he also plans strategies and continuously monitors performance. In other words, he performs all the major sales management functions. Marketing, Bangkok University

Sales Management Trends From To Transactions Relationships Individuals Teams Sales Volume Sales Productivity Management Leadership Local Global Marketing, Bangkok University

ค้นหา Sales opportunity ‘Not’ Buyers Leadership Trends Yesterday Today Natural resources defined power Knowledge is power Leaders commanded and controlled Leaders empower and coach Leaders were warriors Leaders are facilitators Managers directed Managers delegate ค้นหา Sales opportunity ‘Not’ Buyers

Effective Sales Managers: 1 Utilize a Strategic Perspective Focused on Customers Attract, Keep, and Develop Sales Talent Leverage Technology 2 3 Marketing, Bangkok University

แนวทางพัฒนาผู้บริหารงานขาย อย่ายึดติดกับการเป็นยอดนักขาย(คุณทำหน้าที่บริหารไม่ใช่ขาย) ต้องเข้าใจในพฤติกรรมของผู้ซื้อให้ดียิ่งขึ้น เชี่ยวชาญในการจูงใจและการเป็นผู้นำ การจัดการในเรื่องผลผลิต(Productivity)ของพนง.ขาย จรรยาบรรณและความรับผิดชอบต่อสังคม เข้าใจในเทคโนโลยีที่นำมาใช้ได้ Marketing, Bangkok University