GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model PEST Value proposition Resource GE matrix Market attractive What to become ? Mission + challenge = vision Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies BCG Product-Market matrix Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Strategic group How to compete? Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies What to do?
แนวทางวิเคราะห์กรณีศึกษา Business concept Ideas Asset Value Business Model Value Target market Customer เข้าไปในธุรกิจอะไร? Corporate Strategy ตรวจสอบว่าแนวคิดธุรกิจ ยังใช้ได้ไหม ต้องเปลี่ยนไหม ทำรายได้ได้อย่างไร ขายอะไร ขายใคร STP 5 Forces’ model Value chain Generic model แข่งตลาดไหน ด้วยอะไร Broad /Narrow Leadership /Focus ตรวจสอบว่า วางกลยุทธ์ถูกไหม สภาพการแข่งขันเปลี่ยนไปไหม Competitive strategy Marketing 4 P Operation product /Process technology Leadership / Focus Finance Cash Working Capital Capital structure Functional strategy แสดงอาการ ออกมาเป็นปัญหา
นครพิงค์เทียนหอม GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Quality of Life Value proposition Design Resource Designer GE matrix What to become ? Product design Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Growth strategy Investment BCG Product-Market matrix Question Mark to Star Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Medium high Quality Strategic group How to compete? Differentiate and Focus Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Product Design Liquidity Varieties Quality What to do? นครพิงค์เทียนหอม
อินทรีย์พืชผล GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Quality of life Value proposition Healthy Resource Knowhow High land GE matrix What to become ? Organic Exporter Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Niches Organic Product BCG Product-Market matrix Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Medium Quality Japan Strategic group How to compete? Differentiate and Focus Product Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Products Quality Cash cow Varieties Standard What to do? อินทรีย์พืชผล
หางดงบรรจุภัณฑ์ GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Demand Value proposition Standard Product Resource Funding GE matrix What to become ? Standard Product Leadership Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Growth Strategy Investment BCG Product-Market matrix Cash cow Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning General Standard Price Strategic group How to compete? Cost Leadership Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Price Mass Liquidity Channel Inventory What to do? หางดงบรรจุภัณฑ์
วัฒนธรรมจาวเหนือ GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Quality of Life Value proposition Real culture Resource Lanna Culture GE matrix What to become ? Real Lanna culture Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies BCG Product-Market matrix Star Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Medium high Strategic group How to compete? Differentiate and Focus Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Channel Real culture Promotion What to do? วัฒนธรรมจาวเหนือ
ร่มบ้านเหนือ ตำนานร่มเชียงใหม่ แหล่งท่องเที่ยวที่เป็นประสบการณ์ What business to be in ? PEST การท่องเที่ยววัฒนธรรม Value propositionอัตตลักษณ์ร่มล้านนา Resource ภูมิปัญญา ช่างฝีมือ GE matrix What to become ? ร่มล้านนาเชียงใหม่ Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Niches market Niches Product BCG Product-Market matrix Business competitive strength Product development Service Innovation 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Strategic group Medium / Design How to compete? Competitive strategies ตำนานร่มเชียงใหม่ แหล่งท่องเที่ยวที่เป็นประสบการณ์ Functional strategies Marketing Operation Financial strategies What to do? บุคลากรให้บริการ ร่มบ้านเหนือ โครงสร้างองค์กร ความขัดแย้งของคนภายในเครือญาติ วัฒนธรรมองค์กร