GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผลการดำเนินงานของ ปตท. ปี 2545
Advertisements

ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
INTERNATIONAL EDITION
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
กรอบแนวทางการทำงาน Dummy Project
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
11 November 2010Logistics Asia Dusit Nontanakorn Chairman, Thai Chamber of Commerce and The Board of Trade of Thailand 11 Nov 2010 Human Capital.
Human Resource Management
Brand Management Process
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Marketing to Business.
Marketing of Service LESSON 9. Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.
Pitfalls in Quality Management. Objective outcome Clinical excellence Business excellence Subjective outcome Service excellence.
แนวทางผลิตบัณฑิตแพทย์รามาธิบดี
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Asst Prof. Dr. Songporn Hansanti
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Information System Lecture 2 Apirada Thadadech
Chapter 2 Knowledge Management in Organization SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.
Agency Theory: Public and private Management
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
Information Systems Opportunities and Challenges
(3-0-3) Entrepreneurship INTRODUCTION TO BUSINESS OPERATION A.J. Pongsada Chaleomklin Rajabhat NakhonPathom University 11/6/2008 By.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Research Strategy & Implementation
8 Identifying Market Segments and Targets
MIS: Pichai Takkabutr EAU M: สมมติฐานและ หลักการของระบบการบริหารจัดการโดยระบบ Assumptions and Principles of Management By System องค์กรวงกลม ประกอบด้วย.
วิธีการทำงานของ ตัวประมวลผลสารสนเทศมีการ ศึกษาวิเคราะห์ และออกแบบโครง สร้างหน้าที่ด้วยสถาปัตยกรรมองค์ประกอบ 6 ส่วน ในตัวประมวลผลสารสนเทศ ได้แก่……………..
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Strategic management กลยุทธ์ปฏิบัติการ กรณีศึกษา
Right think What it should be?
การบริหารเชิงกลยุทธ์
วาระสุดท้ายมาถึงแล้ว 11 สิงหาคม 2556
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
Strategic management กลยุทธ์ปฏิบัติการ กรณีศึกษา
Introducing Balanced Scorecard.
Functional Strategies
+ Strategic management How to plan implement and control strategy
Strategic management Corporate Strategy
รศ.ชัยยศ สันติวงษ์ 12 กรกฎาคม 2554
การบริหารจัดการเชิงคุณภาพ
Strategic management Case presentation
Strategic management MBA Rajaphat Chiangmai University
Strategic management MBA Rajaphat Chiangmai University
Strategic Information system MIT-M Chiangmai University IS requirement
Introducing Balanced Scorecard.
กลยุทธ์ระดับกิจการ Corporate Strategy
รศ.ชัยยศ สันติวงษ์ 2 กันยายน 2554
ครั้งที่ 5 วันที่ 16 กุมภาพันธ์ 2557
Strategic management Business Concept Business Model
15-18 พฤศจิกายน โลกการเปลี่ยนแปลงกับกลยุทธ์การ บริหารการผลิต  สภาพแวดล้อมภายนอกและภายในมีการ เปลี่ยนแปลงตลอดเวลา  จึงความจำเป็นต้องมีการบริหารกลยุทธ์
รศ.ชัยยศ สันติวงษ์ 28 มิถุนายน 2554
Porter’s Value Chain Analysis Model
การบริหารเชิงกลยุทธ์ กลยุทธ์การแข่งขัน กลยุทธ์ระดับปฏิบัติการ
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
Lesson learned 3 มีนาคม 2556.
1 Formal request to service provider. 2 RFI desired information  Company profile  Product & service  Financial stability  Plans & direction  Customer.
การเขียนชื่อ “เรื่อง”
บทที่ 3 การตลาดสำหรับธุรกิจ SME
การวางแผนเชิงกลยุทธ์ของธุรกิจ (Business Strategic Planning)
แนวทางการดำเนินงานเสริมสร้างและพัฒนาศักยภาพองค์กรเกษตรกร ปี 2559
การพัฒนาผลิตภัณฑ์ใหม่ (New Product Development or NPD)
ใบสำเนางานนำเสนอ:

GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model PEST Value proposition Resource GE matrix Market attractive What to become ? Mission + challenge = vision Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies BCG Product-Market matrix Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Strategic group How to compete? Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies What to do?

แนวทางวิเคราะห์กรณีศึกษา Business concept Ideas Asset Value Business Model Value Target market Customer เข้าไปในธุรกิจอะไร? Corporate Strategy ตรวจสอบว่าแนวคิดธุรกิจ ยังใช้ได้ไหม ต้องเปลี่ยนไหม ทำรายได้ได้อย่างไร ขายอะไร ขายใคร STP 5 Forces’ model Value chain Generic model แข่งตลาดไหน ด้วยอะไร Broad /Narrow Leadership /Focus ตรวจสอบว่า วางกลยุทธ์ถูกไหม สภาพการแข่งขันเปลี่ยนไปไหม Competitive strategy Marketing 4 P Operation product /Process technology Leadership / Focus Finance Cash Working Capital Capital structure Functional strategy แสดงอาการ ออกมาเป็นปัญหา

นครพิงค์เทียนหอม GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Quality of Life Value proposition Design Resource Designer GE matrix What to become ? Product design Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Growth strategy Investment BCG Product-Market matrix Question Mark to Star Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Medium high Quality Strategic group How to compete? Differentiate and Focus Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Product Design Liquidity Varieties Quality What to do? นครพิงค์เทียนหอม

อินทรีย์พืชผล GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Quality of life Value proposition Healthy Resource Knowhow High land GE matrix What to become ? Organic Exporter Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Niches Organic Product BCG Product-Market matrix Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Medium Quality Japan Strategic group How to compete? Differentiate and Focus Product Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Products Quality Cash cow Varieties Standard What to do? อินทรีย์พืชผล

หางดงบรรจุภัณฑ์ GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Demand Value proposition Standard Product Resource Funding GE matrix What to become ? Standard Product Leadership Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Growth Strategy Investment BCG Product-Market matrix Cash cow Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning General Standard Price Strategic group How to compete? Cost Leadership Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Price Mass Liquidity Channel Inventory What to do? หางดงบรรจุภัณฑ์

วัฒนธรรมจาวเหนือ GE matrix 5 forces model What business to be in ? PEST Quality of Life Value proposition Real culture Resource Lanna Culture GE matrix What to become ? Real Lanna culture Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies BCG Product-Market matrix Star Business competitive strength 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Medium high Strategic group How to compete? Differentiate and Focus Competitive strategies Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Channel Real culture Promotion What to do? วัฒนธรรมจาวเหนือ

ร่มบ้านเหนือ ตำนานร่มเชียงใหม่ แหล่งท่องเที่ยวที่เป็นประสบการณ์ What business to be in ? PEST การท่องเที่ยววัฒนธรรม Value propositionอัตตลักษณ์ร่มล้านนา Resource ภูมิปัญญา ช่างฝีมือ GE matrix What to become ? ร่มล้านนาเชียงใหม่ Mission + challenge = vision Market attractive Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Niches market Niches Product BCG Product-Market matrix Business competitive strength Product development Service Innovation 5 forces model Generic model Value chain Segment Target Positioning Strategic group Medium / Design How to compete? Competitive strategies ตำนานร่มเชียงใหม่ แหล่งท่องเที่ยวที่เป็นประสบการณ์ Functional strategies Marketing Operation Financial strategies What to do? บุคลากรให้บริการ ร่มบ้านเหนือ โครงสร้างองค์กร ความขัดแย้งของคนภายในเครือญาติ วัฒนธรรมองค์กร