ตัวแปรในภาษา GML ง 30216 การสร้างเกม คอมพิวเตอร์.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
Advertisements

John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
C# เบื้องต้น ก่อนการเขียนเกมด้วย XNA
คำสั่ง DISPLAY รูปแบบที่ 1 DISPLAY identifier-1, identifier-2 … literal-1 literal-2 [ UPON mnemonic-name ]  ตัวอย่าง DISPLAY STUDENT-NAME. DISPLAY.
1 C Programming An Introduction. 2 Preprocessing Directives เขียนได้ 2 รูปแบบ #include คอมไพเลอร์จะทำ การค้นหาเฮดเดอร์ไฟล์ที่ระบุ จากไดเร็คทอรีที่ใช้
Set is a basic term in Mathematics. There is no precise definition for term “set”, But roughly speaking, a set is a collection of objects, Things or symbols,
จำนวน สถานะ NUMBER OF STATES. ประเด็นที่ สนใจ The number of distinct states the finite state machine needs in order to recognize a language is related.
Eng31102Unit 9 Vocabulary Part I Eng31102Unit 9 filthy (adj.) /ˈfɪlθi/ –extremely dirty. –( สกปรกมาก )
1. กำหนดให้จุด F เป็นจุดโฟกัสของรูปพาราโบรา ( Focus of parabora) 2. หาจุด B โดยระยะ EB = 0.30 EG จุดเรียกว่า “Corrected entrance point” ลากเส้น BF 3. ใช้จุด.
VARIABLES, EXPRESSION and STATEMENTS. Values and Data Types Value เป็นสิ่งพื้นฐาน มีลักษณะเป็น ตัวอักษร หรือ ตัวเลข อาทิ 2+2 หรือ “Hello world” Value.
Data Structures and Algorithms
Medical Student Education Department of Orthopaedic Surgery and Physical Medicine Faculty of Medicine Prince of Songkla University.
: Chapter 1: Introduction 1 Montri Karnjanadecha ac.th/~montri Image Processing.
Color Standards A pixel color is represented as a point in 3-D space. Axis may be labeled as independent colors such as R, G, B or may use other independent.
ออโตมาตาจำกัด FINITE AUTOMATA
REGULAR EXPRESSION การบรรยายแบบสม่ำเสมอ
Location object Form object
Linked-List (รายการโยง)
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
คำสั่ง READ รูปแบบ READ file-name RECORD [INTO identifier] [AT END imperative- statement] ตัวอย่าง READ STUDENT-FILE AT END GO TO END-PROCESS. READ CUSTOMER-FILE.
Functions Standard Library Functions User-defined Functions.
8/3/2014The Realities of software Testing1 Software testing Realities What is the realities of software testing Why does the software testing not complete.
Dynamic Link Library (DLL)
Page: 1 โครงสร้างคอมพิวเตอร์ และภาษาแอสเซมบลี้ ผศ. บุรินทร์ รุจจน พันธุ์.. ปรับปรุง 19 ตุลาคม 2555 Introduction to Batch.
Copy by Batch File โครงสร้างคอมพิวเตอร์ และภาษาแอสเซมบลี้
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
ง30216 การสร้างเกมคอมพิวเตอร์
ง30216 การสร้างเกมคอมพิวเตอร์
การดำเนินการกลุ่มที่ 1 ง การสร้างเกม คอมพิวเตอร์
การดำเนินการกลุ่มที่ 2 ง การสร้างเกม คอมพิวเตอร์
ง30216 การสร้างเกมคอมพิวเตอร์
การกระทำเกี่ยวกับคะแนน
เครื่องมือที่ใช้ในการกำหนดการเคลื่อนไหว
เหตุการณ์ในโปรแกรม Game Maker
เรียนรู้การสร้างเกมจากตัวอย่าง 1
วิธีการ Auto ship.
Liang, Introduction to Java Programming, Sixth Edition, (c) 2007 Pearson Education, Inc. All rights reserved JTextArea Constructors 
Liang, Introduction to Java Programming, Sixth Edition, (c) 2007 Pearson Education, Inc. All rights reserved Swing GUI Components.
Liang, Introduction to Java Programming, Sixth Edition, (c) 2007 Pearson Education, Inc. All rights reserved Java Programming Language.
Thread Thread ส่วนของ process ที่ให้ CPU ประมวลผล.
เกม PONG. เกม Pong เป็นเกมคลาสสิกที่โด่งดังมากใน อดีต ในครั้งแรกออกมาเป็นเกมตู้ก่อนประมาณ 1972 ต่อมาเมื่อได้รับความนิยมเพิ่มขึ้นในปี 1975 ทาง บริษัท Atari.
STACK ADT By Pantharee S.. Stack Model  A list with the restriction that insertions deletions can be performed in only one position (LIFO)  Push – insert.
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Chapter 3 Simple Supervised learning
Control Statements.
Linked List List is group of nodes that consists of data and link.
Vi ธวัชชัย เอี่ยมไพโรจน์. เรื่องทั่วๆไปของ vi ถ้าเป็น server ที่ใช้ร่วมกันหลายๆคน อย่าง น้อยจะต้องมี vi และ emacs ไว้ให้ใช้ vi commands มีมากมาย แต่ที่ใช้บ่อยมัไม่
Vi ธวัชชัย เอี่ยมไพโรจน์. 2/12 เรื่องทั่วๆไปของ vi ถ้าเป็น server ที่ใช้ร่วมกันหลายๆคน อย่างน้อยจะต้องมี vi และ emacs ไว้ ให้ใช้ vi commands มีมากมาย.
 Mr.Nitirat Tanthavech.  HTML forms are used to pass data to a server.  A form can contain input elements like text fields, checkboxes, radio-buttons,
ว เคมีพื้นฐาน พันธะเคมี
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
Timed Math Quiz. โปรแกรมสุ่มคำนวณเลขแข่งกับ เวลา.
Macromedia Flash 8 สุรีย์ นามบุตร.
พื้นฐานการเขียนแบบทางวิศวกรรม
INC 161 , CPE 100 Computer Programming
Computer Programming การเขียนโปรแกรมคอมพิวเตอร์
Principles of Problem Solving and Basic Programming หลักการแก้ปัญหาและการเขียนโปรแกรมเบื้องต้น2(1-2-3) สัปดาห์ที่ 13 การเขียนรหัสเทียม (Pseudo Code)
PHOTO HUNT Press SpaceBar … START ม.กรวิชญ์ โสภา.
Direct Speech Vs Indirect Speech
JSON API Pentaho User Manual.
Find a Point that Partitions a Segment in a Given Ratio a:b
บทที่ 1 เรื่องไฟฟ้า สื่อเทคโนโลยีประกอบการสอน โดย
หัวข้อในการบรรยาย 1. จำนวนบุคลากรสายสนับสนุน 2. เส้นทางความก้าวหน้า 3. องค์ประกอบของคณะกรรมการประเมินค่างาน 4. ขั้นตอนการแต่งตั้งบุคคลให้ดำรงตำแหน่งสูงขึ้น.
อุทธรณ์,ฎีกา.
Integrated Mathematics
狗隻的訓練 聖士提反女子中學附屬小學 孫晞庭.
การสร้างผังงานโปรแกรม
การวิเคราะห์โจทย์ปัญหา (Problem Analysis)
Description of Training
การกู้ยืมเงินทุนประกอบอาชีพ
ใบสำเนางานนำเสนอ:

ตัวแปรในภาษา GML ง การสร้างเกม คอมพิวเตอร์

ตัวแปรต่างๆใน GM  x Its x-position.  y Its y-position.  xprevious Its previous x-position.  yprevious Its previous y-position.  xstart Its starting x-position in the room.  ystart Its starting y-position in the room.

ตัวแปรต่างๆใน GM  hspeed Horizontal component of the speed.  vspeed Vertical component of the speed.  direction Its current direction (0-360, counter-clockwise, 0 = to the right).  speed Its current speed (pixels per step).  friction Current friction (pixels per step).

ฟังก์ชันที่ช่วยในการ เคลื่อนที่  place_free(x,y)  place_empty(x,y)  move_random(hsnap,vsnap)  move_towards_point(x,y,sp)  move_bounce_solid(adv)

ฟังก์ชันที่ช่วยในการ เคลื่อนที่  move_bounce_all(adv)  move_contact_solid(dir,maxdist)  move_contact_all(dir,maxdist)  move_outside_solid(dir,maxdist)  move_outside_all(dir,maxdist)

ฟังก์ชันที่ช่วยในการ เคลื่อนที่  distance_to_point(x,y)  distance_to_object(obj)  position_empty(x,y)  position_meeting(x,y,obj)

ฟังก์ชันเกี่ยวกับ instance  instance_find(obj,n)  instance_exists(obj)  instance_number(obj)  instance_position(x,y,obj)  instance_nearest(x,y,obj)  instance_furthest(x,y,obj)  instance_place(x,y,obj)

ฟังก์ชันเกี่ยวกับ instance  instance_create(x,y,obj)  instance_copy(performevent)  instance_destroy()  instance_change(obj,perf)  position_destroy(x,y)  position_change(x,y,obj,perf)

ฟังก์ชันเกี่ยวกับ room & score  {  if (room != room_last)  {  room_goto_next();  }  else  {  game_end();  }

ฟังก์ชันเกี่ยวกับ room & score  room_first* Index of the first room in the game.  room_last* Index of the last room in the game.  room_goto(numb) Goto the room with index numb.  room_goto_previous()Go to the previous room.  room_goto_next()Go to the next room.

ฟังก์ชันเกี่ยวกับ room & score  room_restart() Restart the current room.  room_previous(numb)Return the index of the room before numb (-1 = none)  but don't go there.  room_next(numb) Return the index of the room after numb (-1 = none).  game_end() End the game.  game_restart() Restart the game.

ฟังก์ชันเกี่ยวกับ room & score  room_width* Width of the room in pixels.  room_height* Height of the room in pixels.  room_caption Caption string for the room that is displayed in the caption of the  window.  room_persistent Whether the current room is persistent.

ฟังก์ชันเกี่ยวกับ game  game_save(string) Save the game to the file with name string.  game_load(string) Load the game from the file with name string.  score The current score.  lives Number of lives.  health The current health (0-100).

ฟังก์ชันเกี่ยวกับ game  show_score Whether to show the score in the window caption.  show_lives Whether to show the number of lives in the window caption.  show_health Whether to show the health in the window caption.  caption_score The caption used for the score.  caption_lives The caption used for the number of lives.  caption_health The caption used for the health.