August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health1. August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 2 Communication for Health for Professional Trainees in.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Advertisements

John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
โปรแกรมฝึกหัด การเลื่อนและคลิกเมาส์
THE PARTS OF A FLOWERING PLANT AND THEIR FUNTION.
Set is a basic term in Mathematics. There is no precise definition for term “set”, But roughly speaking, a set is a collection of objects, Things or symbols,
Humanized Medicine Ratanavadee Nanagara M.D Professor of Medicine, Allergy-Immunology-Rheumatology Division Department of Medicine KhonKaen University.
Pranom Buppasiri 8th April 2011
วิชา องค์ประกอบศิลป์สำหรับคอมพิวเตอร์ รหัส
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Educational Objectives
Lesson Plan Cherdsak Iramaneerat Department of Surgery
การซ้อนทับกัน และคลื่นนิ่ง
Supreeya Wongtra-ngan, MD.,MHPEd. What is EDUCATION? Education is a process, the chief goal of which is to bring about change in human behavior.
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Objectives...  Understand the different goals and how they interrelate and change  Understand how to use the 7-step protocol to negotiate goals of.
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การอบรมเชิงปฏิบัติการเรื่อง “การสร้างข้อสอบ OSCE”
COMMUNICATION IN BUSINESS
VARIABLES, EXPRESSION and STATEMENTS. Values and Data Types Value เป็นสิ่งพื้นฐาน มีลักษณะเป็น ตัวอักษร หรือ ตัวเลข อาทิ 2+2 หรือ “Hello world” Value.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
GAME THEORY AND APPLICATIONS
: Chapter 1: Introduction 1 Montri Karnjanadecha ac.th/~montri Image Processing.
Color Standards A pixel color is represented as a point in 3-D space. Axis may be labeled as independent colors such as R, G, B or may use other independent.
ออโตมาตาจำกัด FINITE AUTOMATA
บทที่ 12 Virtual Private Networks
Helping you make better treatment decisions for your patients.
Positive Accounting Theory
ผศ.(พิเศษ)น.พ.นภดล สุชาติ พ.บ. M.P.H.
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Chapter 12 Riveted, Bolted & Welded Connections
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
กลุ่มสาระการเรียนรู้ คณิตศาสตร์ โรงเรียนบ้านหนองกุง อำเภอนาเชือก
Create the Knowledge Management Blueprint
8/3/2014The Realities of software Testing1 Software testing Realities What is the realities of software testing Why does the software testing not complete.
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
Research Problem Research Question Research Hypothesis
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Kampol chanchoengpan it สถาปัตยกรรมคอมพิวเตอร์ Arithmetic and Logic Unit 1.
ทำการตั้งเบิกเพิ่ม แบบฟอร์ม GFMIS.ขบ.02 เพื่อชดใช้ใบสำคัญ
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
แนวทางการปฏิบัติโครงการจูงมือ น้องน้อยบนดอยสูง 1.
Enhanced Entity-Relationship Model © Pearson Education Limited 1995, 2005.
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
1 Spectroscopy Introduction Lecturer: Somsak Sirichai Chemistry department, Burapha University.
Blended Learning (BL) การ เรียนรู้ที่หลากหลาย By Saruthipong Bhuwatvaranon : Leadership and Innovation PSU.
Mini KM.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
Measurement in communication research
Chapter 2: Desk Research
8 Identifying Market Segments and Targets
สถาปัตยกรรมคอมพิวเตอร์ (Computer Architecture)
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
เอกสารเรียนวันที่ 27 มกราคม 2555
เอกสารเรียนวันที่ 7 กันยายน 2555
Chapter 3 Simple Supervised learning
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร อ32204
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
เรื่องการประยุกต์ของสมการเชิงเส้นตัวแปรเดียว
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
D 2 E 1 S E M N G ม. I G I T Grammar A L 4.0.
<insert problem title>
Forces and Laws of Motion
STRATEGIES FOR SUCCESS
ใบสำเนางานนำเสนอ:

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health1

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 2 Communication for Health for Professional Trainees in DPH By Piya Siriphant Monday, August 23 rd, 2010

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 3 TQF Domains of Learning Knows Knows how Shows how Does Knows –Specific facts –Concepts, principles, theories –Procedures Ethical & moral development Knowledge Cognitive skills (applying, analyzing & problem solving) Interpersonal skills & responsibility Analytical & communication skills Professional skills

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 4 วัตถุประสงค์การเรียน 1.ทฤษฎีด้านการสื่อสารเพื่อเสริมกระบวนการสร้าง เสริมสุขภาพช่องปาก 1.1 Communication & health 1.2 – 1.3 Communication theories & key constructs 1.4 – 1.5 Applications to promote oral health 2.เลือกสื่อและสาระที่เหมาะสมสำหรับกลุ่มเป้าหมาย ทั้งระดับบุคคลและระดับสาธารณะ เพื่อการสร้าง เสริมสุขภาพช่องปาก

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 5 Content Toronto Consensus Statement Basic communication theories Participatory & persuasive communication Planning & evaluation of communication for health New media and health

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 6 Does NOT include Crisis communication, i.e, disasters, emergencies, civil war, terrorism Negotiations Intrapersonal communication Patient-doctor communication in clinical setting Professional communication

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 7 Intro Definitions Importance Com HC 2 C H Toronto SM Typology Communication lntra-p C lnter-p C Gr-Mass C Theories Why? A few basics

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 8 Behavior “ การกระทำหรืออาการที่แสดงออกทางกล้ามเนื้อ ความคิด และความรู้สึก เพื่อตอบสนองต่อสิ่งเร้า ” ( ราชบัณฑิตยสถาน พ. ศ. 2546) “ กิจกรรมต่างๆ ของบุคคล ซึ่งรวมทั้งการกระทำที่เป็นการ แสดงออก สามารถสังเกตได้โดยตรงด้วยประสาทสัมผัส ( พฤติกรรมภายนอก Overt behavior) และสิ่งที่เกิดขึ้น ภายในใจแต่ละบุคคล ไม่สามารถสังเกตได้โดยตรง ( พฤติกรรมภายใน Covert behavior) ได้แก่ การคิด จินตนาการ ความเชื่อ และค่านิยม ” ( เฉลิมพล ตันสกุล พ. ศ. 2541) “An action that has a specific frequency, duration, and purpose, whether conscious or unconscious.” (Green & Kreuter, 2005)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 9 Communication “… that which happens whenever someone responds to another person. The behavior may be intentional, unintentional, conscious, received and understood.” (Broder, Skolnick & Schlussel, 2003)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 10 Intro Definitions Importance Com HC 2 C H Toronto SM Typology Communication lntra-p C lnter-p C Gr-Mass C Theories Why? Two basics

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 11 Intro Definitions Com HC 2 Communication

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 12 Intro Definitions Importance Com HC 2 C H Toronto SM Communication

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 13 Toronto Consensus Statement Communication Practices & HOs 1.Com problems are important & common. 2.Patient anxiety & dissatisfaction are related to uncertainty and lack of information, explanation and feedback. 3.Doctors often misperceive the amount and type of information that patients want to receive. (Simpson, Buckman, Stewart, Maguire, Lipkin, Novack, Till, 1991)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 14 Question What is the endpoint of any treatment or a clinical trial? + - +AC -BD Satisfaction TreatmentOutcome

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 15 (Lassere, Johnson, Boers, Tugwell, Brooks, Simon, Strand, Conaghan, Østergaard, Maksymowych, Landewé, Bresnihan, Tak, Wakefield, Mease, Bingham III, Hughes, Altman, Buyse, Galbraith, and Wells, 2007)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 16 QoL is one type of perceptions. QoL is defined as individual’s perceptions of their position in life in the context of the culture and value system where they live, and in relation to their goals, expectations, standards and concerns. It is a broad ranging concept, incorporating in a complex way a person’s physical health, psychological state, level of independence, social relationships, personal beliefs and relationship to salient features of the environment. (WHO, 1998)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 17 Toronto Consensus Statement Communication Practices & HOs 1.Com problems are important & common. 2.Patient anxiety & dissatisfaction are related to uncertainty and lack of information, explanation and feedback. 3.Doctors often misperceive the amount and type of information that patients want to receive. (Simpson, Buckman, Stewart, Maguire, Lipkin, Novack, Till, 1991)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 18 Toronto Consensus Statement Communication Practices & HOs 4.Improved quality of clinical communication is related to positive health outcomes. 5.Explaining and understanding patient concerns, even when they cannot be resolved, results in a fall in anxiety. (Simpson, Buckman, Stewart, Maguire, Lipkin, Novack, Till, 1991)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 19 Toronto Consensus Statement Communication Practices & HOs 6.Greater participation by the patient in the encounter improves satisfaction, compliance and treatment outcomes. 7.The psychological distress in patients with serious illness is less when they perceive themselves to have received adequate information. (Simpson, Buckman, Stewart, Maguire, Lipkin, Novack, Till, 1991)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 20 Toronto Consensus Statement Communication Practices & HOs 8. Beneficial clinical communication is routinely possible in clinical practice and can be achieved during normal clinical encounter, without unduly prolonging them, provided that the clinician has learned the relevant techniques. (Simpson, Buckman, Stewart, Maguire, Lipkin, Novack, Till, 1991)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 21 Com Typology Communication lntra-p C lnter-p C Gr-Mass C

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 22 Intrapersonal Communication The core of selfThe core of self Needs and motivationsNeeds and motivations CognitionsCognitions Monitoring the reactions of othersMonitoring the reactions of others (Burton & Dimbleby, 1995; Berry, 2007)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 23 Interpersonal Communication Key componentsKey components –2+ communicators –A message: the content –The medium: presentational, representational and/or technological –The channel: what connects the communicators & accommodates the medium –A code: system of meaning shared by a group –Noise: any interference –Feedback –The context Verbal & Non-verbalVerbal & Non-verbal (Hargie & Dickson, 2004; Berry, 2007)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 24

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 25

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 26

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 27

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 28

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 29

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 30 A panda A panda walks into a café. He orders a sandwich, eat it, then draws a gun, and fires two shots in the air. “Why?” asks the confused waiter, as the panda makes towards the exit. The panda produces a badly punctuated wildlife manual and tosses it over his shoulder. (Truss, 2003)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 31 A panda “I am a panda,” he says, at the door. “Look it up.” The waiter turns to the relevant entry and, sure enough, finds an explanation. “Panda. Large black-and-white bear-like mammal, native to China. Eats, shoots, and leaves.” (Truss, 2003)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 32 A woman, without her man, is nothing. A woman: without her, man is nothing.

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 33 Communication Theories Why? Two basics

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 34 Basic theories & models The process & the semiotic approaches to communicationThe process & the semiotic approaches to communication The Shannon-Weaver model of communicationThe Shannon-Weaver model of communication Interpersonal communication model by Hargie and colleaguesInterpersonal communication model by Hargie and colleagues

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 35 Noise Source Source Transmitter Receiver Destination Message Signal Received Message Received signal The Shannon-Weaver model of communication (Shannon & Weaver, 1949)

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 36 Intro Definitions Importance Com HC 2 C H Toronto SM Typology Communication lntra-p C lnter-p C Gr-Mass C Theories Why? Two basics

August 23rd, 2010Communication_for_Oral_Health 37