Initial guideline to conduct SWOT analysis for

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Orientation for graduate students in Food Engineering
Advertisements

วิชา การตลาดระหว่างประเทศ
สรุปที่เรียนมา วิเคราะห์การบ้านงานกลุ่ม
บทที่ 5 การสร้างโอกาสทางธุรกิจ
Company LOGO Management Skills for New Managers on October วิทยากร อ. ประสานศักดิ์ สุวรรณโพธิพระ บรรยายภาษาไทย.
Thai youth in Agriculture Sector Situation: The average age of farmers in Thailand who is also living in agriculture increased. Agricultural sector is.
ทรัพยากรบุคคล: กุญแจสู่ความสำเร็จของธุรกิจ (Key Success Factor)
การวางแผนเชิงกลยุทธ์ของธุรกิจ (Business Strategic Planning)
บทที่ 2 การวางแผนการตลาด
1 คต ๔๔๑ สรุปการจัดการ โครงการซอฟต์แวร์ คต ๔๔๑ สรุปการจัดการ โครงการซอฟต์แวร์ Royal Thai Air Force Academy : RTAFA Royal Thai Air Force Academy : RTAFA.
LIT MBA รุ่นที่ 3 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา มกราคม 2559.
สำนักงานวิจัยเพื่อการพัฒนา หลักประกันสุขภาพไทย Health Insurance System Research Office Social Protection Floor: Situation and Way Forward Thaworn Sakunphanit.
Practice File. Our Executive Coaching Program is proven effective. Our customer survey show ROI of coaching can be as high as 3 times the investment value.
กลยุทธ์การ บริหารงานอุตสาหกรรม (Industrial Management Strategy) สัปดาห์ที่ 1 อาจารย์ชาญฉจิต วรรณนุรักษ์ ภาควิชาการจัดการอุตสาหกรรมคณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี
1 ทบทวน แผนกลยุทธ์สำนักงาน เขต พื้นที่การศึกษา มัธยมศึกษา เขต 9.
Skills Development and Lifelong Learning: Thailand in 2010s Tipsuda Sumethsenee Office of the Education Council Thailand’s Ministry of Education.
Professional qualifications in the United Kingdom
หน่วยที่ 3 การวิเคราะห์ผลการประเมินระดับชาติและ
การจัดทำแผนพัฒนารายบุคคล (Individual Development Plan - IDP
Prof.Emeritus Dr.ANURAK PANYANUWAT CAMT, CHIANG MAI UNIVERSITY
ความรู้เกี่ยวกับการจัดทำแผนยุทธศาสตร์
Knowledge Audit and Analysis
ผศ.ดร.กมลพร สอนศรี คณะสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหิดล
การพัฒนาบุคลากรด้านโลจิสติกส์ เพื่อเข้าสู่ Industry 4.0
การพัฒนา ระบบบริหารกองทัพเรือ ภายใต้กรอบการจัดการภาครัฐแนวใหม่
EAHC CBP long term plan.
การจัดการเชิงกลยุทธ์ (Strategic Management)
การจัดการเชิงกลยุทธ์
Risk Management in Siam University
ระบบจำแนกตำแหน่งและค่าตอบแทนใหม่
Marketing Concept วิวัฒนาการของแนวความคิดทางการตลาด แบ่งได้ 5 แนว
ทิศทางการดำเนินงาน ปีงบประมาณ 2560
การจัดทำแผนยุทธศาสตร์ ตามแนวทางของสำนักงาน ก.พ.ร.
Dr. Mano Choondee. By Director of Angthong
วิชา การบริหารทางการตลาด (MKT 3202)
การวางแผนเชิงกลยุทธ์ของธุรกิจ (Business Strategic Planning)
การวางแผนเชิงกลยุทธ์ของธุรกิจ (Business Strategic Planning)
การโฆษณาผ่านสื่อดิจิทัล AMC4301
หมวด ๒ กลยุทธ์.
หมวด ๒ กลยุทธ์.
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางการเงิน
โดยสรุป 10 ขั้นตอนในการ implement
นวัตกรรมการบริการสารสนเทศ ในยุคประเทศไทย 4.0
แผนแม่บทการจัดการความรู้ ปี
รศ.ดร.ทศพร ศิริสัมพันธ์
Thailand Standards TMC.WFME.BME. Standards (2017)
Student activity To develop in to the world community
นายวุฒิศักดิ์ รักเดช นักวิชาการสาธารณสุขชำนาญการ 8 มีนาคม2559
EAHC CBP long term plan.
การวางแผนเชิงกลยุทธ์ของธุรกิจ (Business Strategic Planning)
ชี้แจงแนวทางการประเมินส่วนราชการ ตามมาตรการปรับปรุงประสิทธิภาพ
มิถุนายน 2548 การประชุมเชิงปฏิบัติการครั้งที่ 2
การเรียนรู้ในศตวรรษที่ ๒๑
ดร.ณัฐวัฒน์ นิปกากร. DMS.
การจัดทำแผนพัฒนาจังหวัด
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
ASEAN-Swiss Partnership for Social Forestry and Climate Change
คำถามที่ 1 ๒.๔ การวิเคราะห์ศักยภาพของอำเภอ ๑) ด้านเศรษฐกิจ
การบริหารเชิงกลยุทธ์ (Strategic Management)
Initial guideline to conduct SWOT analysis for
การจัดการศูนย์สารสนเทศ หน่วยที่ 5
- การกำหนดวิสัยทัศน์ ภารกิจ วัตถุประสงค์และเป้าหมาย
การสวัสดิการกองทัพเรือ
แพทย์หญิงประนอม คำเที่ยง
ระเบียบวิธีวิจัยพื้นฐานทางธุรกิจ
ฝึกปฏิบัติบูรณาการ แผนชุมชนระดับตำบล
อ. อรนพัฒน์ เหมือนเผ่าพงษ์ สาขาวิชาการจัดการโรงแรมและธุรกิจที่พัก
สภาพแวดล้อมทางการตลาด
การวางแผนเชิงกลยุทธ์ของธุรกิจ (Business Strategic Planning)
การบริหารเชิงกลยุทธ์ (Strategic Management)
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Initial guideline to conduct SWOT analysis for Long term goal of EAHC CBP Capt.Natapong Phattanajongrak

- Introduction to SWOT - Internal and external factor from situation analysis - Feasible strategies from the analysis Scope

Introduction Core businesses: 1. Support self-propel concept to strengthen EAHC capacity building. 2. Identification of EAHC capacity building’s need. 3. Research’s promotion and projects’ development. Purposes: -To manage the centralised Training and R&D Centre capable of meeting the present and changing needs of the EAHC. -To develop and implement identified training programmes in the areas of marine cartography and hydrography, in accordance with regional and international standards of recognised institutions and authorities. -To plan and implement identified R&D initiatives dealing with the current technologies and developments with the aim of furthering the understanding, knowledge and proficiency in marine cartography and hydrography. TRDC (Training, Research and Development Center) the field of training and the number of the region to support the R & D center has been established as an organization under EAHC about the number of training programs in the field of identification, planning, promotion, and development of leadership, promoting research and development projects on budget support people identification, is responsible for research and development cooperation.

Introduction SWOT Analysis is the most renowned tool for audit and analysis of the overall strategic position of the business and its environment. Its key purpose is to identify the strategies that will create a firm specific business model that will best align an organization’s resources and capabilities to the requirements of the environment in which the firm operates. In other words, it is the foundation for evaluating the internal potential and limitations and the probable/likely opportunities and threats from the external environment. It views all positive and negative factors inside and outside the firm that affect the success.

Internal factors from situation analysis - Strength Strengths S1: Close relation/collaboration between Member States and other Regional Hydrographic Committees S2: Local accredited course e.g. CAT A and CAT B S3: High technology of expertise Strengths are the beneficial aspects of the organization or the capabilities of an organization, which includes human competencies, process capabilities, financial resources, products and services, customer goodwill and brand loyalty. Examples of organizational strengths are huge financial resources, broad product line, no debt, committed employees, etc.

Internal factors from situation analysis - Weakness Weaknesses W1: National budget W2: Turnover of staff W3: Gaps in knowledge and technology in hydrography and cartography W4: High dependence on suppliers for software and hardware Internal factors from situation analysis - Weakness Weaknesses- Weaknesses are the qualities that prevent us from accomplishing our mission and achieving our full potential. These weaknesses deteriorate influences on the organizational success and growth.

External factors from situation analysis - Opportunity Opportunites O1: Growing impact of hydrography O2: State sponsorship e.g. JICA and KOICA O3: IHO policy on stakeholder collaboration (vendor sponsorship) External factors from situation analysis - Opportunity Opportunities are presented by the environment within which our organization operates. These arise when an organization can take benefit of conditions in its environment to plan and execute strategies that enable it to become more profitable.

External factors from situation analysis - Threat Threats T1: High demand of hydrographic and cartographic personnel in private sector T2: CB plan is not harmonized with the IHO CB plan/policy T3: Advancing in safety of navigation technology prompts the IHO to specify standards to which higher than the regional HOs’ capacity Threats arise when conditions in external environment jeopardize the reliability and profitability of the organization’s business. They compound the vulnerability when they relate to the weaknesses. Threats are uncontrollable. When a threat comes, the stability and survival can be at stake.

Strategic plan by TOWS Matrix WT รีบสลาย เพื่อเลี่ยงอุปสรรคที่อาจเข้ามาซ้ำเติม WO เลี่ยงจุดอ่อน โดยการนำความสามารถเฉพาะอย่างมาใช้ให้ได้เปรียบในส่วนที่มีโอกาสสูง ST นำจุดแข็งไปข่มอุปสรรค เช่นการนำจุดแข็งทางเทคโนโลยีไปเอาชนะคู่แข่งขันที่มีจำนวนมากๆ SO เป็นสถานการณ์ที่บริษัทต้องการมากที่สุดโดยใช้จุดแข็งและโอกาสที่ดี สร้างแผนรุก ทางเลือกกลยุทธ์ เลือก WT เมื่อเห็นจุดอ่อนและอุปสรรคสูงกว่าคู่แข่งขัน ต้อง พัฒนาอีกระยะ จึงจะแข่งขันได้ (กลยุทธ์ถอย) เลือก WO มีจุดอ่อนสูงแต่โอกาสก็สูงด้วย ต้องคอยหลีกเลี่ยง บางจุดอ่อนเพื่อโอกาส ควรเลือกแผนตั้งรับ (Defensive) เลือก ST มีจุดแข็งสูงแต่เจออุปสรรคแข่งขันสูง หรือผู้บริหารยังขาดความมั่นใจ ควรเลือกแผนทดสอบโครงการ Pilot test เพื่อดูความเป็นไปได้ของแผนบางตัวที่คาดว่าสร้างตลาดใหม่ได้ (Competitive) เลือก SO มีทั้งจุดแข็งและโอกาสสูง เลือกแผนรุก (Aggressive) และลงทุนด้านงบประมาณเต็มที่เพื่อชัยชนะในการแข่งขันและยึดตลาดได้ก่อนคู่แข่ง (Competitive)

Strength VS Opportunity – Aggressive strategy Strengths opportunities S1: Close relation/collaboration between Member States and other Regional Hydrographic Committees S2: Local accredited course e.g. CAT A and CAT B S3: High technology of expertise 0.5   0.33 0.17 O1: Growing impact of hydrography O2: State sponsorship e.g. JICA and KOICA O3: IHO policy on stakeholder collaboration (vendor sponsorship) 0.45 0.37 0.18 Total 3.9 / Average 0.78 Total 3.95 / Average 0.98 Sort these strength and opportunities by importance in descending order, from most to least.

Strength VS Opportunity – Aggressive strategy 1. More technologically, knowledgeably advanced member states in the region review their policy in particular, on regionally based assistance. (S1 S2 S3 VS O2) 2. Promote experience and knowledge transfer in the region, especially among adjacent states. (S1 S2 S3 VS O2) 3. Raise awareness and importance of region hydrographic and meeting by holding the meeting in conjunction with exhibition, and inviting the executives from higher authorities such as Ministers of Transport from host nation/member states for their participation. 4. More technologically, knowledgeably advanced recognized the operation of TRDC for tangible outcomes they may: (S1 S2 S3 VS O2) 4.1 Accumulate knowledgeably materials for establishing standard learning media, and online self-study channel. 4.2 Establish relevant/basic courses in the region to promote self-propelled concept. 5. Seek for collaboration with private sector by amendment of EAHC statue to allow stakeholder and supplier for the region’s activities, as well as knowledge transfer. (S1 S2 S3 VS O1 O2 O3)

Strength VS Threat – Diversification Strategy Strengths Threats S1: Close relation/collaboration between Member States and other Regional Hydrographic Committees S2: Local accredited course e.g. CAT A and CAT B S3: High technology of expertise 0.54   0.27 0.19 T1: High demand of hydrographic and cartographic personnel in private sector T2: CB plan is not harmonized with the IHO CB plan/policy T3: Advancing in safety of navigation technology prompts the IHO to specify standards to which higher than the regional HOs’ capacity 0.45 0.36 Total 3.9 / Average 0.78 Total 4.2 / Average 1.05 ST นำจุดแข็งไปข่มอุปสรรค เช่น การนำจุดแข็งทางเทคโนโลยีไปเอาชนะคู่แข่งขันที่มีจำนวนมากๆ Diversification Strategy – ST 1. จัดหลักสูตรการพัฒนาด้านแผนที่และสำรวจภายในภูมิภาค โดยอาศัย แหล่งเงินทุนจากภายในภูมิภาค และผู้สอนจากประเทศภายในภูมิภาค 2. ใช้ศูนย์ถ่ายทอดความรู้ที่มีอยู่ EAHC TRDC เพิ่มส่วนหรือ section ที่ให้ความรู้เกี่ยวกับเทคโนโลยีด้านการสำรวจและการสร้างแผนที่สมัยใหม่ ทางเลือกกลยุทธ์ เลือก ST มีจุดแข็งสูงแต่เจออุปสรรคแข่งขันสูง หรือผู้บริหารยังขาดความมั่นใจ ควรเลือกแผนทดสอบโครงการ Pilot test เพื่อดูความเป็นไปได้ของแผนบางตัวที่คาดว่าสร้างตลาดใหม่ได้ (Competitive)

Strength VS Threat – Diversification Strategy 1. Promote basic CB courses regularly as well as OJT, secondment, and workshops to regional network of hydrographers and cartographers. (S1 S2 S3 VS T1 T2 T3 ) 2. Establish knowledge management plan to evaluate level of assistance’s request. (S1 S2 S3 VS T1 T2 T3 ) 2.1 Fundamentally, push the nations to be self-reliant for their personnel. 2.2 Intermediate, seeking for assistance from nations that have accredited courses, and high technology of expertise. 2.3 Advance, seeking for cooperation from private sector, educational institution and IHO.

Weakness VS Opportunity – Turnaround-Oriented Strategy Weaknesses Opportunities W1: National budget W2: Turnover of staff W3: Gaps in knowledge and technology in hydrography and cartography W4: High dependence on suppliers for software and hardware 0.4 0.3 0.17   0.13 O1: Growing impact of hydrography O2: State sponsorship e.g. JICA and KOICA O3: IHO policy on stakeholder collaboration (vendor sponsorship) 0.45 0.37 0.18 Total 3.5 / Average 0.5 Total 4.2 / Average 1.05 WO เลี่ยงจุดอ่อน โดยการนำความสามารถเฉพาะอย่างมาใช้ให้ได้เปรียบในส่วนที่มีโอกาสสูง Turnaround-Oriented Strategy – WO 1. ผสานความร่วมมือกับภาคเอกชนในการจัดการอบรมหรือให้ภาคเอกชนเข้ามาช่วยในด้านเทคโนโลยีการพัฒนางานสำรวจและสร้างแผนที่ 2. จัดทำโครงการพัฒนางานสำรวจและจัดทำแผนที่ในประเทศที่มีความต้องการดดยอาศัยแหล่งเงินทุนจากภาครัฐ เช่น JICA หรือ KOICA ทางเลือกกลยุทธ์ เลือก WO มีจุดอ่อนสูงแต่โอกาสก็สูงด้วย ต้องคอยหลีกเลี่ยง บางจุดอ่อนเพื่อโอกาส ควรเลือกแผนตั้งรับ (Defensive)

Weakness VS Opportunity – Turnaround-Oriented Strategy 1. More technologically, knowledgeably advanced member states in the region review their policy in particular, on regionally based assistance. (S1 S2 S3 VS O2) 2. Promote experience and knowledge transfer in the region, especially among adjacent states. (S1 S2 S3 VS O2)

Weakness VS Threat – Defensive Strategy Weaknesses Threats W1: National budget W2: Turnover of staff W3: Gaps in knowledge and technology in hydrography and cartography W4: High dependence on suppliers for software and hardware 0.4 0.3 0.17   0.13 T1: High demand of hydrographic and cartographic personnel in private sector T2: CB plan is not harmonized with the IHO CB plan/policy T3: Advancing in safety of navigation technology prompts the IHO to specify standards to which higher than the regional HOs’ capacity 0.45 0.36 0.19 Total 3.5 / Average 0.5 Total 4.2 / Average 1.05 WT รีบสลาย เพื่อเลี่ยงอุปสรรคที่อาจเข้ามาซ้ำเติม Defensive Strategy – WT 1. สนับสนุนการอบรมและฝึกหัดศึกษาภายในภูมิภาค โดยไม่คิดค่าใช้จ่ายแก่ผู้อบรมจากหน่วยงานภายในภูมิภาค 2. สนับสนุนให้ผู้ปฏิบัติงานมีโอกาสได้ไปฝึกหัดหรือปฎิบัติงานในประเทศเพื่อนบ้าน เพื่อเป็นการจูงใจในการทำงาน ทางเลือกกลยุทธ์ เลือก WT เมื่อเห็นจุดอ่อนและอุปสรรคสูงกว่าคู่แข่งขัน ต้อง พัฒนาอีกระยะ จึงจะแข่งขันได้ (กลยุทธ์ถอย)

Weakness VS Threat – Defensive Strategy Raise awareness and importance of TRDC for tangible outcomes. (W1 W2 W3 W4 VS T1 T2 T3) Weakness VS Threat – Defensive Strategy

Conclusion We have faced … CB outcome from our effort in a decade. CB trend/demand. Gap between HOs. We have learned … Knowledge is everything. Self supporting and regional assistance. Sharing is essential. We will … Aware the vital of knowledge. Well-planned CB. Strengthen the CB cooperation. Increasing opportunity for CB funding/assistance. Synergy for bidding the HOs’ gap. Conclusion

1. The first priority is to bid the gap in knowledge/technology. - KM 2. Indicate essential body of knowledge. 3. KM plan – to indicate needed knowledge (knowledge vision, sharing and assets) 4. Self supporting in fundamental level. 5. Tangible cooperation. – Assist each others within region. 6. Deregulation the statue to allow assistance from private sector. – advancing technology. 7. Seek for an assistance from higher channel by raising an importance of Hydrography in MSs. Recommendations

salamat ขอบคุณ 감사합니다 ありがとう Cảm ơn Terima kasih 谢谢 Thank you