งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

IM model & NPD process Dundusid Porananond5387772920 Vipakorn Vadhanasin5387851820.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "IM model & NPD process Dundusid Porananond5387772920 Vipakorn Vadhanasin5387851820."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 IM model & NPD process Dundusid Porananond Vipakorn Vadhanasin

2 Company Overview สำนักงานใหญ่ใน US มีสาขาใน 65 ประเทศทั่วโลก ยอดขายในปี 2010 $26.7 billion (International 65%) ใช้เงินลงทุนด้าน R&D ในปี 2010 $1.4 Billion (589 U.S. Patents in 2010) พนักงานทั่วโลกมากกว่า 80,000 คน เริ่มธุรกิจในเมืองไทยมานานกว่า 40 ปี ปัจจุบันมีพนักงานในไทยมากกว่า 1000 คน Certified in three global quality standards - - ISO9001, ISO14001, TS16949 certifications

3 R&D activities ในไทย ในอดีตมุ่งเน้นเรื่อง การ product modification เป็นส่วนใหญ่ โดยรับเทคโนโลยีมาจากต่างประเทศ มีแผนขยายงานด้าน R&D ในไทยเพื่อเน้น ด้านการวิจัย และพัฒนาผลิตภัณฑ์ใหม่ สำหรับเอเซียใน 5-10 ปีข้างหน้า โครงสร้างการบริหารเป็นแบบ Matrix Organization ทีมงานพัฒนาผลิตภัณฑ์ใหม่ นำโดย R&D โดยมีตัวแทนจาก function ต่างเข้าร่วม (Marketing, Sales, Production, Engineering, QC, Sourcing, finance)

4 © 3M All Rights Reserved. Market Segments Through our six market-leading businesses, we turn our ideas into ingenious products and solutions that make life better for our customers and end-users every day Industrial & Transportation From underground to outer space – changing how industry works Health Care Promoting health and improving quality care Safety, Security & Protection Services Keeping you safe and your world secure Consumer & Office Simplifying life and work Display & Graphics Enhancing visual communication and interactivity Electro & Communications Enabling the global power and telecommunications networks and the world's electronic devices

5 Long Term (3-5 Years) Medium Term (1-3 Years) Short Term (Quarterly) Set up Innovation mission Identify Product Portfolios & Pipelines Business Model & Organization Structure Staff project teams Research & Development Run Projects (Metrix Structure) Knowledge Management IP Management Partnering / SourcingRecruitment & Training Build culture to promote innovation Innovation Management Model for 3M Review org. results & Access future User Researches Reviews Projects

6 Proposed Innovation Management Model for 3M Thailand AccessCollaborateJustify Develop & Implement Diffuse and Socialize Communication

7 The PDMA Handbook of New Product Development

8

9

10 NPI Process 1. Idea Phase 2. Concept Phase 3. Feasibility Phase 4. Development Phase 5. Scale Up Phase 6. Launch Phase 7. Post-Launch phase IdeaConceptFeasibilityDev’tScale UpLaunch Post- Launch The NPI is a 7 phase / 6 gate process: Typical Stage-Gate 1. Discovery (Idea generation) 2. Scoping (Preliminary investigation) 3. Build Business Case (detailed investigation) 4. Development 5. Testing and Validation 6. Launch

11 NPI details process map

12 TD Process Managing Technology Development Projects (Cooper 2007)

13 Proposed new NPD process Scoping Technical Assessment Technical Assessment Detailed Investigation Detailed Investigation Idea Concept Feasibility Dev’t Scale Up Launch Post- Launch Post- Launch Hopper Technology Development Product Development Source of innovation Internal Source of innovation External Source of innovation + MFG process design MFG process design

14 Reference 1. British Standard Institution (2008). BS : Guide to managing innovation. Design management systems, BSI, London. 2. Gemunden et. Al. (2007) “Role models for radical innovations in Times of open innovation”, Creativity and Innovation Management, Vol. 16, No.4, ppp Harmancioglu N. et at. (2009) “Theoretical lenses and domain definitions in innovation research”, European Journal of Marketing, Vol. 43 No. ½, pp Linton, J. (2009) “De-babelizing the language of innovation” Technovation, Vol. 29, pp Figueroa, E. & Conceicao, P. (2000) “Rethinking the innovation process in large organizations: a case study of 3M”, Journal of Engineering and Technology Management, Vol.17, pp Peter A. Koen, (2005) “THE FUZZY FRONT END FOR INCREMENTAL, PLATFORM, AND BREAKTHROUGH PRODUCTS”, The PDMA Handbook of New Product Development (2nd Edition), pp Jeffrey B. Schmidt(2005), ”GATE DECISIONS: THE KEY TO MANAGING RISK DURING NEW PRODUCT DEVELOPMENT” The PDMA Handbook of New Product Development (2nd Edition), pp Robert G. Cooper (1990), “Stage-Gate Systems: A New Tool for Managing New Products”, Business Horizons / May-June Robert G. Cooper (2007), “Managing Technology Development Projects” IEEE ENGINEERING MANAGEMENT REVIEW, VOL. 35, NO Karl T. Ulrich, Steven D. Eppinger (2008), “Product Design and Development”, 4 th Edition, McGraw-Hill M Corporate Website,


ดาวน์โหลด ppt IM model & NPD process Dundusid Porananond5387772920 Vipakorn Vadhanasin5387851820.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google