The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Advertisements

เรียนคำศัพท์ 5 Daily Activities
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
โดย คุณครูทานตะวัน เทียมถนอม กลุ่มสาระฯภาษาต่างประเทศ ชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนอุบลรัตนราชกัญญาราชวิทยาลัย กรุงเทพมหานคร.
Set is a basic term in Mathematics. There is no precise definition for term “set”, But roughly speaking, a set is a collection of objects, Things or symbols,
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Educational Objectives
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Chapter 9 : Designing Approach
โดย คุณครูทานตะวัน เทียมถนอม กลุ่มสาระฯภาษาต่างประเทศ ชั้น มัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนอุบลรัตนราชกัญญาราชวิทยาลัย กรุงเทพมหานคร.
: Chapter 1: Introduction 1 Montri Karnjanadecha ac.th/~montri Image Processing.
Color Standards A pixel color is represented as a point in 3-D space. Axis may be labeled as independent colors such as R, G, B or may use other independent.
ออโตมาตาจำกัด FINITE AUTOMATA
REGULAR EXPRESSION การบรรยายแบบสม่ำเสมอ
He Asked If I’d Worked Before
How ใช้ถามเกี่ยวกับอาการ ( manner ) การคมนาคม และการขนส่ง How can I get to the police station ? By taking the white bus. How did she walk ? slowly.
Who Who broke my pencil ? Wichian Who has got my book ? Danai Who is your teacher ? Mr. Kasem.
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
เรียนคำศัพท์ 1 Simple Nouns Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
Click here to start By the end of this exercise you will  Learn 10 basic simple words about food to use in your daily conversation  Practice pronounce.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
เรียนคำศัพท์ 11 Days of the Week
ผัก. หน่อไม้ ฝรั่ง กะหล่ำ ปลี แค รอท กะหล่ำ ดอก.
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
did not go to the restaurant. a. Mrs.Paul b. Jack c. Mary d. Mr.Paul แบบทดสอบหลัง เรียน Next.
UNIT 4 USING THE TELEPHONE. Expressions Can I help you ? - Yes, of course. - No, thank you. May I help you ? - Yes, thank you. - No, I’m sorry. What can.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
Invitations Invitations ตอนที่ 3 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
Indirect Question without Question Word.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
At the party ครูรุจิรา ทับศรีนวล. Communi cation Describing past events การบรรยาย เหตุการณ์ในอดีต ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans ตอนที่ 4. ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans Dates and plans.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล Dates and plans Dates and plans ตอนที่ 2.
Dates and plans Dates and plans.
ครูรุจิรา ทับศรีนวล “Room service”. “Room service”
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
Pronoun คือ คำที่ใช้แทนคำนาม แบ่งออกเป็น
Mrs. Rattanaporn Lawsawas Ban Huaybong School, Nakhonsawan
Modals-Ability By T’Sumana Hanlamyuang.
Letter of Condolence & Sympathy จดหมายแสดงความเสียใจและความเห็นใจ
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
Adjective Clause (Relative Clause) An adjective clause is a dependent clause that modifies head noun. It describes, identifies, or gives further information.
Reported Speech Statements
Direct Speech Vs Indirect Speech
Modals-Certainly (must, can't)
ผลการดำเนินงานโครงการทัศนศึกษาต่างประเทศ (มาเลเซีย-สิงคโปร์)
I WISH YOU A GREAT DAY! ฉันขอให้คุณ มีความสุขมากๆในวันนี้ นะคะ!
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
By T’Sumana Hanlamyuang
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
แบบฟอร์มที่ 2 1. ชื่อวิชา  ENL3511 Introduction to Literature
Soroptimist International
Elements of a Short Story
<insert problem title>
บทเรียนสำเร็จรูป เรื่อง ภาษาอังกฤษเพื่ออาชีพ
Ms. Alderson’s Superheroes R-Controlled Syllables
STRATEGIES FOR SUCCESS
Help please me. I want to go home
ใบสำเนางานนำเสนอ:

The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests

Yesterday Jane………..on vacation. 1. go 2. went 3. gone 4. going 2.2.1

Objectives เพื่อทบทวนสาระ มาตรฐานและตัวชี้วัดตามหลักสูตรแกนกลางการศึกษาขั้นพื้นฐาน 2551 2. เพื่อวิเคราะห์สาระ มาตรฐานและตัวชี้วัดที่สอดคล้องกับข้อทดสอบ

ความสัมพันธ์ต่อเนื่องจากสาระไปสู่ตัวชี้วัด (Strands) 4C มาตรฐานการเรียนรู้ (Learning Standards) 8 มาตรฐาน ตัวชี้วัด (Indicators) 20 (ป.6) 21 (ม.3)

Strands (4C) 1. Communication: ภาษาเพื่อการสื่อสาร (3 ม.) (Language for Communication) 2. Culture: ภาษาและวัฒนธรรม (2 ม.) (Language and Culture) 3. Connection: ภาษากับความสัมพันธ์กับกลุ่มสาระการเรียนรู้อื่น (Language and Relationship with Other Learning Areas) 4.Community: ภาษากับความสัมพันธ์กับชุมชนและโลก (2 ม. ) (Language and Relationship with Community and the World)

Strand 1 Communication Language for Communication Interpretative Mode Standard FL 1.1 Understanding and ability in interpreting what has been heard and read from various types of media, and ability to express opinions with reasons 4 indicators

Strand 1 Communication Language for Communication Interpersonal Mode Standard FL1.2 Interpersonal Mode Possessing language communication skills for effective exchange of information; efficient expression of feelings and opinions 5 indicators

Strand 1 Communication Language for Communication Standard FL1.3 Presentational Mode Ability to speak and write about information, concepts and views on various matters 3 indicators

Practices and Perspectives Strand 2 Culture Language and Culture Standard FL 2.1 Practices and Perspectives Appreciating the relationship between language and culture of native speakers and ability in using language appropriately 3 indicators

Products and Perspectives Strand 2 Culture Language and Culture Standard FL 2.2 Products and Perspectives Appreciating the similarities and differences between language and culture of the native speakers and Thai speakers, and ability in using accurate and appropriate language 2 indicators

Language and Relationship with Strand 3 Connection Language and Relationship with Other Learning Areas Standard FL 3.1 Cross Disciplinary Using foreign languages to link knowledge with other learning areas, as foundation for further development, seeking knowledge and broadening one's world view 1 indicator

Language and Relationship with Community and the World Strand 4 Community Language and Relationship with Community and the World Standard FL 4.1 Application Ability to use foreign languages in various situations in school, community and society 1 indicator

Language and Relationship with Community and the World Strand 4 Community Language and Relationship with Community and the World Standard FL 4.2 Exploration Using foreign languages as basic tools for further education, livelihood and exchange of learning with the world community 1 indicator (P.6) 2 indicators (M.3)

A: How many people are there in your family? B:_____________. 1. There are female 2. There are thirteenth 3. There are three 4. There are nice and great 1.2.4

Give me some eggs, please. 4. Let’s eat some cake. Situation: At home. Mother : ____________ Suda : Here you are. May I help you? 2. May I come in? Give me some eggs, please. 4. Let’s eat some cake. 1.2.2

Suda likes to talk with her friends. She talks about funny stories Suda likes to talk with her friends. She talks about funny stories. Her friends love her and tell her not to read cartoon and comic books every day. She is ______. A. The missing word is………………. 1. cheerful 2. lazy 3. bad 4. bored B. The word means……………. 1. ขี้เกียจ 2. สนุกสนาน 3. โหดร้าย 4. น่าเบื่อ 1.1.4 2.2.1

Which word starts with the same sound as “camp”? 1. camel 2. champ 3. center 4. city 1.1.2

What does this sign mean? No pets 2. No fires No smoking   No pets 2. No fires No smoking 4. No food or drinks 1.1.3

In Laos and Vietnam, you can still see ______________. 1. a lot of old big French buildings 2. a lot of big old French buildings 3. old big French buildings a lot 4. big old French buildings a lot 2.2.1