Being Excellent The Whole Value Chain สู่ความเป็นเลิศ : ต้นน้ำ กลางน้ำ ปลายน้ำ 1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet1.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
Consultation Meeting on Organic Rice conducted by Farmer’s Federations Association for Development Thailand (SorKorPor) with collaboration of Asian Farmers.
Advertisements

E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
Retail Organization & HRM Chapter 4. Chapter topics  The organizational structure  Process of organizing  Retail tasks  Classifying jobs  Hierarchical.
Internet Freedom Worldwide อินเทอร์เน็ตเสรีภาพทั่วโลก.
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Educational Objectives
Human Resource Management
The Stock Exchange of Thailand ภาพรวมตลาดทุนไทย เชิงเปรียบเทียบ ปรับปรุงข้อมูลล่าสุด - 31 สิงหาคม 2553 ข้อมูลเพิ่มเติม : ฝ่ายวางแผนกลยุทธ์องค์กร โทร 02.
CIO Roles and Responsibilities
Thailand’s Energy Conservation Policy and Programs Prasert Sinsukprasert Bureau of Energy Conservation and Regulation Dept. of Alternative Energy Development.
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
Marketing to Business.
Marketing of Service LESSON 9. Nature of services  Services are intangible tasks that satisfy consumer and business user needs.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
แนวทางผลิตบัณฑิตแพทย์รามาธิบดี
Positive Accounting Theory
Analyzing Marketing Situation
Contemporary Marketing Management
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
SSC 260 : Introduction to Social Sciences : Economic Section Jaruwan Chontanawat Topic 3: Economic force in Daily life (III) : Economic problems and Solutions.
Zoonoses นายสัตวแพทย์กฤษณ์ วีระวงศ์ ส่วนป้องกันและบำบัดโรคสัตว์
Agency Theory: Public and private Management
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
By Dr Nongyao Premkamolnetr Policy Innovation Center, KMUTT 17 January 2009.
(3-0-3) Entrepreneurship INTRODUCTION TO BUSINESS OPERATION A.J. Pongsada Chaleomklin Rajabhat NakhonPathom University 11/6/2008 By.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Food Alert System of Thailand (FAST) EU-Thailand Economic Co-operation Small Projects Facility.
Thailand’s Energy Policy and Strategies Pravit Teetakaew Executive Director Bureau of Energy Regulation and Conservation Dept. of Alternative Energy Development.
วิธีการ Auto ship.
Mini KM.
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
Chapter 2: Desk Research
Pharmacogenomics Project TCELS Oracle รามาธิบดี. Oracle HTB ทำหน้าที่เป็น Data Repository จัดสรร Service Infrastructure ต่างๆ เพื่อนำไปพัฒนาใช้ใน ระบบโรงพยาบาล.
อเมริกาใต้ : ขุมทรัพย์แห่งใหม่ที่ไทย ไม่ควรมองข้าม โอกาสทางการค้าและการลงทุน ในอเมริกาใต้ ( บราซิล อาร์เจนตินา ชิลี และ เปรู ) 10 กรกฎาคม 2550.
จัดทำโดย นางสาวทิพยรัตน์ กำลังมาก เลขที่ 19 นางสาวปัญณิศา ป้องขันธ์ เลขที่ 26 นางสาวพรวษาทวีกุล เลขที่ 27 นางสาววลัยลักษณ์ ขวัญคุ้ม เลขที่ 34 นางสาวอมรรัตน์
How community involve in TB detection and care ยุทธิชัย เกษตร เจริญ พบ. นายแพทย์ ทรงคุณวุฒิ ผอ. สำนักวัณ โรค ( การสัมมนาวิชาการระดับชาติ ประจำปี 2553 กรมควบคุมโรค.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
เอกสารเรียนวันที่ 27 มกราคม 2555
เอกสารเรียนวันที่ 7 กันยายน 2555
Chapter 3 Simple Supervised learning
Session 16 Payment among Nation. A Country’s Balance of Payment The set of accounts recording all flows of value between a nation’s residents and the.
Reduce and Prevent exacerbation in COPD patients: Is it easy?
Dr. Nongluck Manowaluilou Business & Computer Education Kasetsart UniversityNovember 11, 2009 Nongluck Manowaluilou, 2009.
ASIAN MODEL OF URBAN PSYCHIATRY Dr Mark Richard Cross, Australia Dr Lee Cheng, Singapore Ms. YAU Sau Wai, Sania, Hong Kong.
Physical Chemistry IV The Ensemble
Thongchai Pratipanawatr
การศึกษาของวิชาชีพสุขภาพในศตวรรษที่ ๒๑
International Health Regulation in Border Area Practical context Muk-SVK- QT 2nd June, 2014 Pasakorn Akarasewi.
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
คณะอุตสาหกรรมเกษตร มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
An Overview on. Thai Meteorological Department Vision Aspiring to the excellence in meteorology at the international level Mission To supply weather forecasts.
THAMMASAT UNIVERSITY Faculty of Economics Relationship between growth, inequality and poverty and pro-poor growth in Thailand: 1986 – 2011 Chaleampong.
ความเท่าเทียม เพื่อเด็กไทยทุกคน
ธาริษา วัฒนเกส ผู้ว่าการธนาคารแห่งประเทศไทย 23 กุมภาพันธ์ 2550
ASEAN Becomes Single Market
ชัยเมศร์ อมรพลสมบูรณ์
Tourism Industry Vs Retail Business in Thailand Suan Sunandha Rajabhat University Bangkok, Thailand January 13, 2019.
Logistics : a Key for Thailand’s Food Hub การสัมมนา “Food Challenges Toward AEC” (Bitec Bangna) โดย ดร.ธนิต โสรัตน์ รองประธานสภาองค์การนายจ้างผู้ประกอบการค้าและอุตสาหกรรมไทย.
“Love on Fruits in February”.
Soroptimist International
Internal Logos DIY Design Guide V
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Being Excellent The Whole Value Chain สู่ความเป็นเลิศ : ต้นน้ำ กลางน้ำ ปลายน้ำ 1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet1

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet2 Think Local act Local Think Local act Global Think Global act Global คิดใหม่

1/10/2015 Dr.med.Prapa Wongphaet3 ต้น น้ำ ลดต้นทุน ทางเลือก บุคลากร เทคโนโลยี ฯลฯ กลาง น้ำ เพิ่มผลิตเพิ่มคุณค่า เพิ่ม นวัตกรรม ฯลฯ ปลาย น้ำ ขยายตลาด และการ เข้าถึงลูกค้า เพิ่ม ยอดขาย ฯลฯ Supply Chain= ให้ความสำคัญกับการผลิต

Integrated Value Chain is the name of the game! From Local Network to Global Network เพิ่มทางเลือก ลดความเสี่ยง เพิ่มกำไร เพิ่มคุณภาพผลิตภัณฑ์ / บริการ เพิ่มการเติบโตของธุรกิจ 1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet4

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet5 Source: Global Supply Value Chain

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet6 Source: Supply Chain ให้ความสำคัญที่การผลิต Value Chain ให้ความสำคัญที่การสร้างคุณค่าให้ลูกค้า

Value chain of tourism industry is the key factor for competiveness advantage in the domestic and global market 1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet7

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet8

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet9 การท่องเที่ยวมีผลสำคัญต่อรายได้ของประเทศและมีผล ทางเศรษฐกิจต่อเนื่องถึงภาคบริการและอุตสาหกรรมอื่น ทุกประเทศจึงต้องให้ความสำคัญต่อ อุตสาหกรรมการท่องเที่ยว

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet10 Tourism Value Chain

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet Network of Wellness Tourism Stakeholder s Hospitality & Tourism Hotel/re sort Tourism attractio ns/desti nation Restauran ts Retail Health Hospitals Integrati ve health centers CAM centers Insuranc e providers Spa & Wellness Spas Hot/mi neral springs Gyms/f itness center s Salons Retrea ts Govern ment Miniseries of Tourism Ministries of Public Health Network of Wellness Tourism Industry 11

Income distribution of tourism industries to different sectors 1.Accommodation for visitors 2.Food & beverage serving activities 3.Railway passenger transport 4.Road passenger transport 5.Water passenger transport 6.Air passenger transport 7.Transport equipment rental 8.Travel agencies and other reservation service activities 9.Culture activities 10.Sport and recreation activities 11.Retail Trade of country specific tourism characteristic goods 12.Other countries-specific tourism characteristic activities 1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet12 Source: UNWTO

UNWTO Fact & Figures /10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet13 Tourist arrivals grew by 5% in 2013 to 1,087 billion In 2013, international tourism generated US$ 1,4trillion in export earning Forecast a growth in international tourist arrivals of between 4% and 4.5% in 2014 Source: UNWTO

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet14 Source: Global Wellness Report 2103/SRI การท่องเที่ยวเชิงสุขภาพมีการเจริญเติบโตอย่างต่อเนื่อง

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet15 แนงโน้มการเติบโตของการท่องเที่ยวเชิงสุขภาพ Source: Global Wellness Summit 2013/ITB Berlin

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet16 Source: Global Wellness Report 2103/SRI Wellness Tourism worth 500 Bn. as it starts to enter all aspects of our life

Why is Wellness Important to People, Business & Government? Worldwide obesity has nearly double since Almost 10% of the world’s adult population has diabetes. Chronic disease is responsible for 60% of deaths. Over half the global business population has experienced an appreciable rise in workplace stress in recent years. From 2002 to 2020, health spending in OECD countries will be triple amount to $ 10 trillion. From 2000 to 2050, proportion of the world’s population over 60 years will double.( source: WHO, PWC, Regus ) 1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet Source: Global and Wellness Summit/Global Wellness Tourism Congresswww.globalspaandwellnesssummit.org/ 17

The Wellness Tourism Economy $ billion global market Lodging $93.4 billion--Destination Spas, Health Resorts, Ashrams, Retreats. Food & Beverage $71.9 billion—Spa Cuisine, Healthy Cuisine, Organic Cuisine. Shopping $64.8 billion– Fitness Wear, Spa Product, Healthy Foods, Vitamins. Activities & Excursions $64.1 billion– Spa, Bathing, Fitness, Meditation, Life Coaching In-Country Transport $91.8 billion—Airline, Rental Cars, Public Transit, Train, Taxi. Other Services $55.3 billion—Telecom, Insurance, Travel Agencies, Concierges. Source: Global and Wellness Summit/Global Wellness Tourism Congresswww.globalspaandwellnesssummit.org/ 1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet18

Over half of the projected growth in wellness tourism trips through 2017 will take place in Asia, Latin America, and the Middle East, North Africa 1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet $438.6 billion $ billion Wellness tourism is projected to grow by 9.1% annually through 2017, a growth rate that is nearly 50% higher than overall global tourism Source: Global and Wellness Summit/Global Wellness Tourism Congresswww.globalspaandwellnesssummit.org/ 19

ข้อมูลของศูนย์วิจัยกสิกรระบุว่า การท่องเที่ยวเชิงสุขภาพอาเซียนปี 2555 สร้างรายได้สะพัดในไทยกว่า 2,500 ล้านบาท 1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet20

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet21 Source: Global Wellness Report 2103/SRI

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet22 Source: Global Wellness Report 2103/SRI

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet23 Source: Global Wellness Report 2103/SRI

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet24

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet25 Source: Global Wellness Report 2103/SRI

Overview: The Wellness Tourism Economy Wellness tourism is projected to grow by more than 9% per year through 2017, nearly 50% faster than overall global tourism. Wellness tourism represent about 6%(524.4 million) of all domestic and international trips. Secondary-purpose wellness travelers are 87% of wellness tourism trips and 86% of expenditure. Wellness tourism account for about 14%($438.6 billion) of all domestic and international tourism. Wellness Tourism generates 11.7 million direct jobs, delivery $1.3 trillion of global economic impact(1.8% of global GDP in 2012( Source: STI International for wellness tourism data;Euromornitor for general tourism data ) 1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet Source: Global and Wellness Summit/Global Wellness Tourism Congresswww.globalspaandwellnesssummit.org/ Opportunity and Challenge 26

Wellness Tourism are “high-yield” tourism, spending 130%more than average tourists An international wellness tourist spends about 65% more per trip than the average international tourist. A domestic wellness tourist spends about 150% more per trip than the average domestic tourist. 1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet Source: Global and Wellness Summit/Global Wellness Tourism Congresswww.globalspaandwellnesssummit.org/ 27

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet Wellness tourism is different from, and larger than, medical tourism and can add value to all tourism program !!! Medical Paradigm Wellness Paradigm Reactive Proactive $50-60 billion intl. inbound $136 billion intl. inbound Source: Global and Wellness Summit/Global Wellness Tourism Congresswww.globalspaandwellnesssummit.org/ 28

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet29 Value Chain network มีความสำคัญต่อผู้ประกอบการในภาคการท่องเที่ยวเชิงสุขภาพที่เป็น SMEs

Thailand Medical Tourism Cluster A Cross-Cluster of Related Service Provider Project of OSMEP ISMED as Cluster Developer Member of Board of Trade of Thailand 1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet30

Thai Medical and Wellness Tourism Association’s Network The Private Hospital Association The Clinic and Cosmetic Surgery Association Thai Private Dentist Association Thai Tradition Medicine and Alternative Medicine Association The Federation of Thai Spa Association Thai Hotel Association The Association of Thai Travel Agents The Translator and Interpreter Association of Thailand Other related organizations Thailand Medical Tourism Cluster Thai Medical and Wellness Tourism Association a collaboration of 5 Agencies and 8 Leading Business Associations 1/10/2015 Dr.med.Prapa Wongphaet 31 Cluster Trade Association Member of BOT

Thai Medical and Wellness Tourism Association’s Network The Private Hospital Association The Clinic and Cosmetic Surgery Association Thai Private Dentist Association Thai Tradition Medicine and Alternative Medicine Association The Federation of Thai Spa Association Thai Hotel Association The Association of Thai Travel Agents The Translator and Interpreter Association of Thailand Other related organizations Thailand The Healing Harmony Destination Goal: Sustainable growth and sustainable success in Medical and wellness tourism market of Asia 1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet32

1/10/2015Dr.med.Prapa Wongphaet33