Chapter 2 Knowledge Management in Organization. 344-493 SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
Advertisements

John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
Presented by GO. Question No.1 ก่อนปี 2008 PepsiCo ได้แบ่งการ ดำเนินงานเป็นกี่ Divisions.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Pranom Buppasiri 8th April 2011
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Educational Objectives
Master of Science Program in Knowledge Management k. Chalermpon College of Arts, Media and Technology After Action Review (AAR)
Graphical User Interface charturong.ee.engr.tu.ac.th/CN208
Braille OCR Mobile Application
การถ่ายทอดกลยุทธ์สู่สายงาน HR และ IT ตามกรอบแนวคิด Balanced Scorecard
Human Resource Management
รู้จักกับเทคโนโลยี RFID เบื้องต้น
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
CIO Roles and Responsibilities
1 THE STUDY ON THE ECONOMIC IMPACT OF STANDARDIZATION BY AFNOR.
การตรวจสอบภายในและการบริหารกิจการบ้านเมืองที่ดี
Database Management System
Marketing to Business.
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
: Chapter 1: Introduction 1 Montri Karnjanadecha ac.th/~montri Image Processing.
Positive Accounting Theory
Information Technology for Management Thonburi University Strategic Uses of Information Technology.
Analyzing Marketing Situation
Chapter 19 Network Layer: Logical Addressing
Inductive, Deductive Reasoning ผศ.( พิเศษ ) น. พ. นภดล สุชาติ พ. บ. M.P.H.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
Knowledge Audit and Analysis
Create the Knowledge Management Blueprint
8/3/2014The Realities of software Testing1 Software testing Realities What is the realities of software testing Why does the software testing not complete.
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
บทที่ 2 งบการเงินพื้นฐาน BASIC FINANCIAL STATEMENTS 2.
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Information Systems Opportunities and Challenges
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
โดย นรฤทธิ์ สุนทรศารทูล สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
ByMr. Teera Werathamsathit Vice President – Human Resources Shin Corporation Plc. How to Deal With Change and Dynamism in Organisation.
Blended Learning (BL) การ เรียนรู้ที่หลากหลาย By Saruthipong Bhuwatvaranon : Leadership and Innovation PSU.
วิธีการ Auto ship.
Mini KM.
Research Strategy & Implementation
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
1-1: Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ Software Project Management การจัดการโครงงานซอฟต์แวร์ ความหมายการจัดการโครงงาน.
วิธีการทำงานของ ตัวประมวลผลสารสนเทศมีการ ศึกษาวิเคราะห์ และออกแบบโครง สร้างหน้าที่ด้วยสถาปัตยกรรมองค์ประกอบ 6 ส่วน ในตัวประมวลผลสารสนเทศ ได้แก่……………..
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
Dianne J. Hall David B. Paradice James F. Courtney Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Introducing Balanced Scorecard โดย วิทยากร อาจารย์ สุรชาติ กิ่มมณี
GE matrix 5 forces model What business to be in ? E-V-R model
Chapter 3 Simple Supervised learning
Double loop learning Jirawit Yanchinda.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
Bitcoin Mining. Hello, I’m Pawaris and I love Bitcoin.
มุมมองภาคเอกชนต่อความพร้อมการเข้าสู่ ประชาคมอาเซียนของราชการไทย จารุนันท์ อิทธิอาวัชกุล
“เอาชนะเนื้อหนัง” OVERCOMING THE FLESH. “เอาชนะเนื้อหนัง” OVERCOMING THE FLESH.
คิดไว สรุปไว ด้วย MIND MAP ยินดีต้อนรับผู้เข้าร่วมสัมมนาหลักสูตร
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
The management of change Changes in work patterns and jobs
<insert problem title>
Extreme Programming Explained: Embrace Change
STRATEGIES FOR SUCCESS
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Chapter 2 Knowledge Management in Organization

SP (KMS)2 Knowledge is a fluid mix of framed experience, values, contextual information, expert insight, and intuition that provides an environment and framework for evaluating and incorporating new experiences and information. It originates in individual minds but is often embedded in organizational routines, processes, practices, systems, software, and norms. What is Knowledge ?

Chapter SP (KMS)3 1. Knowledge integration is the engine of economic prosperity. 2. Unpredictable markets necessitate “organization abandonment” 3. KM lets you lead change so that change does not lead you. 4. Cross-industry amalgamation is breeding complexity. 5. Those who forget the past are condemned to repeat it. 6. A bridge is needed to across the Atlantic. 7. Tacit knowledge is mobile. 8. Knowledge application requires “water- cooler” and “coffee- machine” cultures; IT barely support sharing. Knowledge Management’s value proposition

Chapter SP (KMS)4 KM ไม่ใช่การจัดความรู้ ให้ผู้อื่นใช้ KM ไม่ใช่การจัดความรู้ เข้าสู่ระบบ IT What Knowledge Management is not about

Chapter SP (KMS)5 1. KM is not Knowledge Engineering. KM is a business problem and falls in domain of information systems and management, not in computer science. KM = Information System + people. 2. KM is about process, not just digital networks. KM goal is to improve business process. 3. Km is not building a smarter intranet. 4. KM is not about one time investment. 5. KM is not about enterprise-wide “infobahns”. KM is on helping the right people apply the right knowledge at the right time. What Knowledge Management is not about

Chapter SP (KMS)6 Coke/Coca Cola Walmart Microsoft/Intel eBay Yahoo AOL Citibank Pfizer Reasons for being successful business? These companies are driven by and valued for their knowledge not their assets. 1. Brand recognition 2. Industry-driven vision 3. Patterns and breakthroughs 4. Customer Royalty and its reach 5. Innovation business ideas 6. Anticipated future products 7. Past achievements 8. Groundbreaking strategies

Chapter SP (KMS)7 1. No recognition and reward for sharing knowledge 2. People are competitive & believe that knowledge increases their power 3. No vehicle for storing & categorizing knowledge, or the existing vehicle is difficult to use 4. They don’t know anyone who would be interested in what they want 5. They don’t share knowledge because they are not aware of what they know. Barriers to KMS

Chapter SP (KMS)8 Old/New Economy Old Economy : ตัววัดความสำเร็จใช้การเงิน Financial เป็น หลัก (Tangible Asset) มูลค่าแห่งบัญชี (Finance value) New Economy : ตัววัดความสำเร็จไม่ได้ใช้การเงิน เป็น Non-Financial เป็นหลัก ตัววัดจะใช้ Shareholder wealth การสร้าง มูลค่าเพิ่มให้องค์กร ความสำคัญของทรัพย์สินหรือทุนที่จับต้อง ไม่ได้ (Intellectual Capital, Intangible Asset)

Chapter SP (KMS)9 Tangible/Intangible Asset Tangible Asset Land Building Facilitie s Invento ry Intangibl e Asset Leadersh ip Knowled ge Relation ship Brand

Chapter SP (KMS)10 Tangible/Intangible Asset To win old economy of tangible assets such as entity, people and money were main management themes. To win in new economy : Maximize intangible assets which were not shown on the balance sheet is a key success. Customer relationship : ความ จงรักภักดี สานสายใยลูกค้า Brand image (Top 10) : ความพอใจ เต็มใจ ของผู้ซื้อ

Chapter SP (KMS)11 Case studies : Group Discussion (16) Drivers –Knowledge Centric drivers –Technology drivers –Structural drivers –Process focused drivers –Economic drivers Problem symptoms Threat and KM Solutions Notes and Exemplars Table 2-1 Amrit Tiwana p.19-29

Chapter SP (KMS)12 State problems in your organization. What need to be done for a better organization in term of using and sharing knowledge. business process technology / infrastructure culture/ people Assignment 1 ???

Chapter SP (KMS)13 Summary Physical assets : production-oriented and technologies = lose value as they are used. Knowledge increases in value. KM helps avoid unnecessary work duplication, and repeated mistakes. KM can save your company from “ knowledge walkout ”. KM can make your company a proactive anticipator. “ We must become the change we want to be ”.

A journey of a thousand miles must begin with a single step.