วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา 10.00-10.20 น. ณ ห้องประชุมมาสุข.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.เฉลย ภูมิพันธุ์ มหาวิทยาลัยราชภัฏร้อยเอ็ด
Advertisements

John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Set is a basic term in Mathematics. There is no precise definition for term “set”, But roughly speaking, a set is a collection of objects, Things or symbols,
Pranom Buppasiri 8th April 2011
จำนวน สถานะ NUMBER OF STATES. ประเด็นที่ สนใจ The number of distinct states the finite state machine needs in order to recognize a language is related.
L/O/G/O. •PariyapornPisutsinNo.3 •PitchayaPattamapornpongNo.6 •AtthitayaThipsukhumNo.8 Class 4/4 Mahidol Wittayanusorn School •PariyapornPisutsinNo.3.
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Educational Objectives
Lesson Plan Cherdsak Iramaneerat Department of Surgery
Self-Directed Learning in Medical Curriculum. Outline  SDL?  10 Myths  Teacher ’ s Roles  SDL Tools & Techniques  Learning Contract.
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
นางสาวอุทัยวรรณ ชัยมงคล กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาต่างประเทศ
Chapter 9 : Designing Approach
Graphical User Interface charturong.ee.engr.tu.ac.th/CN208
Emergency Response System for Elderly and PWDs: Design & Development
การอบรมเชิงปฏิบัติการเรื่อง “การสร้างข้อสอบ OSCE”
COMMUNICATION IN BUSINESS
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
Planning Step : TU Property Management & Others
ระบบการจัดเก็บในคลังสินค้า
A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d
ออโตมาตาจำกัด FINITE AUTOMATA
Labour Economics. Introduction What do we learn in Labour Economics? ?
Helping you make better treatment decisions for your patients.
He Asked If I’d Worked Before
Who Who broke my pencil ? Wichian Who has got my book ? Danai Who is your teacher ? Mr. Kasem.
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
A product of Project CENTRAL, 2004 The Action Research Process Sponsored by Project CENTRAL A Project of the Florida Department of Education In Collaboration.
Modern Management นำเสนอโดย อาจารย์มุกดา ยี่หวา คณะบริหารธุรกิจ.
Create the Knowledge Management Blueprint
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
วิชาการเป็นเลิศ เชิดชูคุณธรรม ผู้นำ
Research Problem Research Question Research Hypothesis
1 สาระสำคัญในการประเมินผลแนวใหม่ จากกระบวนการจัดการเรียนรู้ที่เปลี่ยนแปลงไป วิธีการวัดผล ประเมินผลจึงต้องเปลี่ยนแปลงไป สรุปได้ ดังนี้ 1. เป็นกระบวนการพัฒนาคุณภาพการเรียน.
Human capital investment การลงทุนที่สุดคุ้ม. Process Planning and goal setting : Alignment ( an agreement between people who want to work together) Mission.
Data Data are Raw material Data are values of qualitative or quantitative variables, belonging to a set of items. Sample 23, 36, 60 male, female like,
Intervention Method for NCD Control กัณหา เกียรติสุต สำนักงานป้องกันควบคุมโรคที่ 6 ขอนแก่น.
Mini KM.
Lecture on Grading. Instructor: Ajarn Neill Grant Office: Room Course Website: (NO
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
Vocabulary Expansion Exercise Prawet Jantharat, Ed.D. This exercise was developed to help Thai students who are enrolled in the Critical Language Program.
M prapansilp 09 1 มุมมองในระบบและกลไก เพื่อเด็กไทยมีโภชนาการสมวัย โครงการพัฒนาระบบและกลไกเพื่อ เด็กไทยมีโภชนาการสมวัย หลุยส์แทรเวิร์น กรุงเทพฯ 28 มิถุนายน.
การบริหารการประเมินผลการปฏิบัติงาน Performance Management
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
UNIT Telephone Register Tell.N o Company Caller name TimeDate.
UNIT 4 USING THE TELEPHONE. Expressions Can I help you ? - Yes, of course. - No, thank you. May I help you ? - Yes, thank you. - No, I’m sorry. What can.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
E XPERIENCE OF WORKING WITH PSYCHIATRIC PATIENTS ’ RELATIVE CLUB Pleanpit Chantalasak Social Worker Srithunya Psychiatric hospital.
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
Invitations Invitations ตอนที่ 3 ครูรุจิรา ทับศรีนวล
Wave Characteristics.
บทที่ 1 ความรู้เบื้องต้น เกี่ยวกับระบบสารสนเทศ
Modals-Certainly (must, can't)
We Are Different, and Yet the Same
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
Charts and Graphs – Visualizationof Data
Morning Worship Flat packed furniture – the death of good design?
Elements of a Short Story
<insert problem title>
How do test takers write a blog
Extreme Programming Explained: Embrace Change
STRATEGIES FOR SUCCESS
Woodgrange Medical Practice
Studio 7. Practicing Problem Formulation
DIRT time – Acting upon that feedback
ใบสำเนางานนำเสนอ:

วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข

How to Teach Business English is a practical guide to the teaching of business English. This book is for teacher at the start of their careers and for more experienced teachers.

1.What is special about business English? 2. Assessing needs and preferences 3. Designing a course 4. Selecting and developing materials 5. Teaching business speaking skills 6. Teaching business writing skills 7. How to teach business English at a distance 8. How to include intercultural training 9. Evaluating and assessing

skill What language might be taught here? Meeting Greeting Keeping conversation going and encouraging other participants in a conversation to speak Awareness of cultural factors

Using role-plays and simulation Activities Lower level of language competence real restaurant menus practise useful lexical items role-play conversations Higher level of language competence - need to know what phrases are useful for telling a story, recounting a particular experience - need to be given the opportunity to discuss what can and cannot be said develop techniques for managing conversation The embassy party Storytelling

“Talk at work is not confined to talk about work”. Deborah Tannen, linguist = Non-work talk while waiting at the photocopier just before a meeting is to start during a meeting, when the coffee and biscuits are brought in while waiting to say goodbye when meeting someone unexpectedly in a corridor while waiting in someone’s office for someone else to arrive during a guided tour of a company’s offices, or factory, or retail outlets socializing with a client

relationship building time-filling filling a silence easing the transition from one business to another easing tension in a complex or difficult negotiation Functions in pairsin small groups Activities

No time to prepare - no body language to help What makes a “good” phone call? Clear aim Two main parts of telephone training standard lexical phrases survival strategies Role-play cards

Presentation skills; delivery, content, use of visual aids, body language Context Structure Language for presentations Using the voice; intonation, stress, chunking Preparing for presentations; aids, rapport, delivery, language

Meeting role-playMeeting simulation Language focus Passing on information persuading justifying defending their position arguing clarifying summarizing Activities

Types of negotiation Distributive Competitive Win-lose Integrative win-win

Stages in negotiation Preparation Relationship building Information gathering Information using Bidding Closing Implementing

Language and other negotiating skills Language: Functional areas (coursebooks) clarifying, summarizing, asking questions, proposing, agreeing and disagreeing Skills: relationship building skills Activity: role-play Negotiation practice 1.Ask learner to explain background 2.Teacher-learner role-play 3.Discussions and comment on tactics and language 4.Exchange role and role-play again 5.Discussions and comment on tactics and language 6.Step 2 repeated

Conclusions : How to teach business speaking skills 1. Socializing 2. Small talk 3. Speaking on the telephone 4. Presentations 5. Meetings 6. Negotiating

ประโยชน์และข้อเสนอแนะ 1. การเลือกเนื้อหาและกิจกรรมในการ สอนทักษะการพูดภาษาอังกฤษ ธุรกิจให้สอดคล้องกับวัตถุประสงค์ และระดับความสามารถของผู้เรียน 2. จัดกิจกรรมในการสอนทักษะการ พูดภาษาอังกฤษธุรกิจโดยส่งเสริม ให้ผู้เรียนได้ใช้ IT มากขึ้น