Course 273 351 Information Systems Class 6: Knowledge Management I / Mind Maps, Model Maps Michael Brueckner.

Slides:



Advertisements
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
E-COMMERCE WEBSITE Smartzap Co., Ltd.. Company Profile บริษัท สมาร์ทแซป จำกัด ก่อตั้งเมื่อปี 2543 (13 ปี ) ในช่วงยุค Internet เพิ่ง เริ่มต้น เป็นบริษัทที่ดำเนินงานทางด้าน.
Advertisements

John Rawls  John Rawls is the most famous American social contract theorist argued that “Justice is fairness” He Thought human natural have a appropriate.
INTRODUCTION •What is Going Green? •Going Green is a Club initiative to encourage Members and staff alike to be considerate about how we use our resources.
หลักการและแนวคิดการนำ สื่ออิเล็กทรอนิกส์ มาใช้ใน การเรียนการสอน ผศ. นพ. ทรงพล ศรีสุโข 30 ก. ย
Set is a basic term in Mathematics. There is no precise definition for term “set”, But roughly speaking, a set is a collection of objects, Things or symbols,
Pranom Buppasiri 8th April 2011
INC 551 Artificial Intelligence Lecture 2. Review Environment Action Sense, Perceive Make Decision Agent World Model Deliberative Agent.
L/O/G/O. •PariyapornPisutsinNo.3 •PitchayaPattamapornpongNo.6 •AtthitayaThipsukhumNo.8 Class 4/4 Mahidol Wittayanusorn School •PariyapornPisutsinNo.3.
INTELLECTUAL CAPITAL : IC Group 3: Tipada Subhasean Nongluk Charoeschai Nerisa Wangkarat
Project Based Learning
Educational Objectives
Supreeya Wongtra-ngan,MD.,MHPEd. CLINICAL COMPETENCIES  Factual Knowledge  Technical Skill  Problem Solving Skill  Communication Skill  Manners &
Chapter 9 : Designing Approach
Graphical User Interface charturong.ee.engr.tu.ac.th/CN208
Braille OCR Mobile Application
อาจารย์ มธ. อธิบายการใช้ โมเดลของ
: Chapter 1: Introduction 1 Montri Karnjanadecha ac.th/~montri Image Processing.
A One-Day Seminar in Bangkok presented by Grant P. Wiggins, Ed.d
Labour Economics. Introduction What do we learn in Labour Economics? ?
Helping you make better treatment decisions for your patients.
He Asked If I’d Worked Before
t t t f f (page 20) Review 1 M. 5 t t t f f What you will learn and do in this unit. 1. เข้าใจบทความที่อ่านเกี่ยวกับ เทศกาลงานฉลอง 2. เขียนบรรยาย Tomatina.
Positive Accounting Theory
Course Software Engineering SE Overview and Introduction.
December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty of Medicine, Naresuan University December 25 th, 2013 Naresuan University Hospital, Faculty.
Computer Graphics.
Problem with Subjunctive Verbs Some verbs and noun require a subjunctive. A subjunctive is a change in the usual form of the verb. It is often a verb word.
Mind map (From Wikipedia, the free encyclopedia)
        วงจรดิจิตอลลอจิก 3(2-1-3)
MK380 Marketing Information System
วันศุกร์ที่ 23 มีนาคม 2550 เวลา น. ณ ห้องประชุมมาสุข.
Merchant Marine Training Centre วิชาการเป็นเลิศ เชิดชู คุณธรรม ผู้นำ.
By Dr Nongyao Premkamolnetr Policy Innovation Center, KMUTT 17 January 2009.
Page: 1 โครงสร้างคอมพิวเตอร์ และภาษาแอสเซมบลี้ Gate & Karnaugh Map มหาวิทยาลัยเนชั่น จังหวัดลำปาง
Menu and Interactive with Powerpoint ให้นำเรื่อง Input /Output Technology มา จัดทำ การนำเสนอ โดยใช้หลักการ Menu and Interactive with powerpoint มาประยุกต์
Wh-Question.
Mini KM.
Lecture on Grading. Instructor: Ajarn Neill Grant Office: Room Course Website: (NO
Writing a research. Why Research?  To find whether the messages and the materials are appropriate to the target group  To modify the messages and the.
จัดทำโดย นางสาวทิพยรัตน์ กำลังมาก เลขที่ 19 นางสาวปัญณิศา ป้องขันธ์ เลขที่ 26 นางสาวพรวษาทวีกุล เลขที่ 27 นางสาววลัยลักษณ์ ขวัญคุ้ม เลขที่ 34 นางสาวอมรรัตน์
ผัก. หน่อไม้ ฝรั่ง กะหล่ำ ปลี แค รอท กะหล่ำ ดอก.
การสร้าง WebPage ด้วย Java Script Wachirawut Thamviset.
ทุนทางปัญญา Intellectual Capital KM743 Session 3.1
Chapter 3 Simple Supervised learning
UNIT 4 USING THE TELEPHONE. Expressions Can I help you ? - Yes, of course. - No, thank you. May I help you ? - Yes, thank you. - No, I’m sorry. What can.
An Online Computer Assisted Instruction Development of Electronics Devices Subject for Learning Effectiveness Testing By Assoc.Prof. Suwanna Sombunsukho.
Introduction of DREAM สุวรรณา ประณีตวตกุล คณะเศรษฐศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
The Analysis of Strands, Standards and Indicators for Tests
 Mr.Nitirat Tanthavech.  HTML forms are used to pass data to a server.  A form can contain input elements like text fields, checkboxes, radio-buttons,
ว เคมีพื้นฐาน พันธะเคมี
ภาษาอังกฤษ ชั้นมัธยมศึกษาปึที่ 4 Grammar & Reading ครูรุจิรา ทับศรีนวล.
คิดไว สรุปไว ด้วย MIND MAP ยินดีต้อนรับผู้เข้าร่วมสัมมนาหลักสูตร
1. นี่เป็นสิ่งที่พระเยซูทรงทำ พระองค์ทรงรักษาทุกคน ที่เจ็บป่วยให้หายดี
1 ยอห์น 1:5-7 5 นี่เป็นเรื่องราวซึ่งเราได้ยินจากพระองค์และประกาศแก่ท่าน คือพระเจ้าทรงเป็นความสว่าง ในพระองค์ไม่มีความมืดเลย 6 ถ้าเราอ้างว่ามีสามัคคีธรรมกับพระองค์แต่ยังดำเนินในความมืด.
ที่มาและหน่วยงานกาชาดต่างๆ
แล้วไงเกี่ยวกับความจริง What About Truth?
1. พระเยซูทรงต้องการให้เราเป็น เหมือนพระองค์
Kapi’olani Community College
โครงการสัมมนาเชิงปฏิบัติการบูรณาการภาครัฐและเอกชนในการจัดยุทธศาสตร์เศรษฐกิจภาคตะวันออก This template can be used as a starter file to give updates for.
Mrs. Nieto MYP Language and Literature 6th and 7th Grade
Soroptimist International
Elements of a Short Story
<insert problem title>
Forces and Laws of Motion
Workday Merit Process - Approvers
สถิติเพื่อการวิเคราะห์ข้อมูล
STRATEGIES FOR SUCCESS
สารสนเทศศาสตร์เบื้องต้น
Internal Logos DIY Design Guide V
Year 9 Term 1 Foundation (Unit 1) INTEGERS, ROUNDING AND PLACE VALUE
ใบสำเนางานนำเสนอ:

Course Information Systems Class 6: Knowledge Management I / Mind Maps, Model Maps Michael Brueckner

Here is an example mind-map Main Concept Idea Details

Mind maps use key words and phrases ถ้อยคำ / โวหาร to show the relationship ความสัมพันธ์ between concepts, ideas, and details รายละเอียด. Advantages: flexibility การปรับตัวเข้า กับสถานการณ์ ; creativity ความสามารถในการสร้างสรรค์ ; active review การทบทวน is needed; attractive มีเสน่ห์ดึงดูด to re-read (read again) Show relationships Flexible, attractive Usefulness of Mind Maps

4 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems The Environment MindMaps “…the Swiss army knife for the brain” (Buzan, 1993) “…the Swiss army knife for the brain” (Buzan, 1993) Concept maps Brainstorming Radial thinking Knowledge map

5 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems For What?- 1 Literature searching (Information Management) Problem solving (Knowledge Management) Making a visual representation of an organisational structure (KM) ทำรูปแทนที่ภาพด้วย สิ่งก่อสร้างที่เป็นองค์กร Report writing (KM) Note taking (KM) (during class!) Revision การปรับปรุงใหม่ of ideas and concepts (KM) (Test prep!) Creating presentations (KM) (Lab prep!)

6 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems For What? - 2 Thinking and learning creatively are essential จำเป็น skills ฝีมือ / ความเชี่ยวชาญ for the 21st century The self organising nature of mind maps helps global and sequential learners The visual nature of mindmaps help visual learners The use of symbols and colour helps verbal learners to reduce to images, what they would normally write in words (paraphrasing ถอดความ )

7 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems Logical and creative at the same time Mind mapping allows us to work with the whole brain สมอง and think both logically สอดคล้องกับ หลักเหตุผล ( ความคิด ) and creatively ซึ่งสามารถสร้าง at the same time. Mind maps are logical because they allow analysis การวิเคราะห์, link เชื่อม ideas, and have structure. Mind maps encourage ปลุกใจ us to be creative through the use of colour and pictures, symbols and metaphors การใช้คำอุปมา.

8 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems The Interconnectivity Principle Mind maps focus on interconnectivity—relationships between things—and seeing the whole picture. Mindmaps compliment the brain’s preference ความพึงใจ to work by association ความคิดที่เชื่อมโยง – they allow us to make fuller use of the brain’s associative powers to help us think, plan, and remember more effectively. Mind maps are a graphic representation of connected ideas and thoughts – they are excellent ยอดเยี่ยม for planning essays and studying for exams

9 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems Successful mind mapping-1 1.Place the paper in landscape position. 2.Start with a coloured image in the centre of the page. Make the image about 3–5 centimetres high and as wide. This central image represents the idea or question you are going to explore or answer.

10 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems Successful mindmapping-2 3. Use images throughout your mind map as they stimulate กระตุ้น the right hemisphere ครึ่งหนึ่งของสมองส่วน cerebrum ( สมองส่วนหน้า ) as well as the memory การจำ ได้, and attract the eye.

11 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems Successful mindmapping-3 4. Print key words, as printing is easier to read when reviewing the mind map. 5. Put the printed key words or pictures on lines. This ensures that the mind map has a good structure. Vary ปรวนแปร the size of the printing, lines and images.

12 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems 6. Use shapes รูปร่าง —stars, circles, flashes, squares, triangles. 7. Stick figures will pass for humans or animals. Give them different shapes and sizes and dress them in colourful clothes. Use anything that will help your memory. Have fun with the images. will help your memory. Have fun with the images. Successful mindmapping-4

13 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems Buzan Ltd 2004, Mindmaps

14 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems

15

16 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems Cottrell, S 1999)

17 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems Cottrell, S 1999 โดยย่อ อักษรย่อ 1 !idea 2 ?idea ! สิ่งที่อ้างอิงถึง chunk เนื้อหรือไม้ ชิ้นหนาและสั้น เรียบร้อย กว่า

18 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems Cottrell, S 1999

19 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems Successful mindmapping Remember Mind maps are good if they do what you want them to do Mind maps are good if they do what you want them to do Mind maps can be reviewed and added to so keep เก็บ them and think of them as Mind maps can be reviewed and added to so keep เก็บ them and think of them as a work in progress ความก้าวหน้า a work in progress ความก้าวหน้า Don‘t throw away!

20 WHAT Note taking Tool Memorize Organize A B C Visual Brainstorming Studying Lessons Presentations WHEN WHO De-Vinci Einstein Tony Buzan Teachers HOW Main idea Branches Sub-Branches 1,2,3 ColorsColorsColorsColors WHY Fun & Creative Natural Easy Students Groups

21 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems Successful mindmapping Useful websites: (free software) (Tony Buzan’s mind mapping page) (step by step how to do a mind map) 3/april/update0304b.htmhttp:// 3/april/update0304b.htm (Mind Mapping and Information Literacy) 3/april/update0304b.htm Other useful sources: Cottrell, S.: The study skills handbook. Macmillan, London 1999 Buzan, T.: The mindmap book. BBC Books, London 1995

22 (C) Michael Brückner 2005/ Information Systems Further reading General principles and applications of MindMapping: Buzan, Tony. MindMaps.com [online] 2004 [Accessed 12 th April 2005] Available from world wide web map.com/EN/index.html Buzan, Tony. MindMaps.com [online] 2004 [Accessed 12 th April 2005] Available from world wide web map.com/EN/index.htmlhttp:// map.com/EN/index.htmlhttp:// map.com/EN/index.html MindMapping and Information Literacy: Dale, A. Information – Its all in the mind. Library and Information Update. [Online] April 2003 [Accessed 19 th April 2005], Available from World Wide Web: archive2003/april/update0304b.htm Dale, A. Information – Its all in the mind. Library and Information Update. [Online] April 2003 [Accessed 19 th April 2005], Available from World Wide Web: archive2003/april/update0304b.htm archive2003/april/update0304b.htm archive2003/april/update0304b.htm Webber, Sheila. Mapping a path to the empowered searcher. In: Graham, C. (Ed) Online Information 2002: Proceedings: 3-5 December Oxford: Learned Information Europe Webber, Sheila. Mapping a path to the empowered searcher. In: Graham, C. (Ed) Online Information 2002: Proceedings: 3-5 December Oxford: Learned Information Europe